Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Matchens Älskling

« · 299662 · » Till forumet

Sv: Matchens Älskling
Lövva:
Regel är regler och skall efterföljas oavsett vad vi som åskådare tycker.
I detta fall så skulle det ha renderat matchstraff (aldrig hört talas om 2+10 för raffing förut) även om jag som Djurgårdare självklart inte hade uppskattat det ;)
Dock måste förbundet tas sitt ansvar och se över regelverket en gång för alla.
Kommentera

Oduya fick inte sin 10:a för att han slängde handskarna.
Kommentera

Ska vi ena oss om en Älskling då?

Fagemo eller Åkeström..

Jag håller med Lövva faktiskt Åkeström blir det om jag får välja.
Kommentera

Robert P: ...med andra ord, Andersson gjorde sina egna regler???
Kommentera

lizzard: Jag håller också med mig själv ;)

Åkerström var enligt mig planens gigant! Ser honom som ett givet val.
Kommentera

Lövva:

Hangav Oduya en tia för osportsligt uppträdande. Det finns faktiskt en regel som säger att folk kan bli utvisade för det.
Kommentera

Robert P: Helt klart men det finns väl även en regel som säger att om man kastar handskarna skall man få matchstraff
Kommentera

Lövva men då utser vi honom till matchens Älskling då....

Omgång 4 R. Åkerström
Kommentera

lizzard: Yes! Då var det beslutat!
Kommentera

Hittils har dessa spelar utnämts till Matchens Älskling

Omg 1. Tukka Mäntylä
Omg 2. Jan Sandstöm
Omg 3. Jonas Johansson
Omg 4. Roger Åkerström

Alltså endas backar hittils har utsetts till Matchens Älskling, men det kan ändras fort.
Kommentera

lizzard:

Börjar bara målproduktionen fungera aningen bättre så, för det är väl fortfarande under all kritik. Visst var det 3 mål mot djurgården, men det sista i öppen kasse kan väl knappast räknas när man ser på hur bra forwards är på att göra mål. Hoppas på islossning mot SSK, 4-5 mål hade suttit fint.
Kommentera

lizzard: Jelar, jag skulle ju ha röstat på Linus, fast jag har inte haft tid att surfa idag.

Föredömligt förresten av Canal+ att visa så vackra bilder från omklädningsrummet igår. Kameran var perfekt placerad : )
Kommentera

Kickan: Så lång tid för att skriva så lite, det var möjligen inte så att du fastnat med fingrarna i tangentbordet? ;)
Kommentera

Paddan: Vet inte om det tog särskilt lång tid. Möjligen klickade jag på besvara ett par timmar tidigare men skrev inget då eftersom jag blev upptagen med något annat. Eller menar du att det dröjt från igår till nu?
Kommentera

Kickan: Nja, när jag tittade i min tjuvkikare så såg jag att du enligt uppgift höll på att skriva ett inlägg, så när det inte hände något så antog jag att du höll på med ett inlägg av serverkrascharstorlek. Någon form av uppmjukning inför bataljen på torsdag eller så, men ack vad jag bedrog mig.

Hmm, tydligen måste jag göra något rätt på mitt "jobb" eftersom en av lärarna uttryckte ett önskemål om att jag skulle stanna längre än de överenskomna fyra veckorna.
Kommentera

Kickan: Jo om inte Åkerström skulle ha funnits skulle Linus helt klart fått bli det. Men jag tycker Mr Åkerström gjorde en felfri insata en av hans bästa insatser på ja kanske några år och det tycker jag ska premieras. Hann du till matchen eller såg du den på tv?
Kommentera

lizzard: Det är möjligt, men Linus prestation är nog så stor. Betänk att han haft handen avyxad större delen av försäsongen och ändå dominerar i sin andra match efter att han blivit återställd. Dessutom gör han mål, MÅL! Och är det något som gör mig glad är det mål.
Kommentera

Kickan: Extra kul att det är Linus som får göra målen.Betyder nog hemskt mycket för honom.
Nu väntar jag bara på att Husse ska få igång målskyttet.
Hoppas att jag inte behöver vänta längre än till i morgon.
Kommentera

Portello: Husse har faktiskt inte övertygat under försäsongen. Kanske måste han ha matcher som betyder något för att prestera på topp, eller så är han bara seg i starten. Min favvokedja fortsätter ju hur som helst att dominera vem än som spelar på Fabbes plats. Imorgon står den kedjan för fyra mål, minst, appselut!
Kommentera

Tror, utan att egentligen veta, så lägger jag min röst på Fagemo. Lät som att han skapade en hel del framåt.
Kommentera

Lövva: Favvokedjan verkar ju tveklöst ha skapat mest. Passningsspelet dem emellan verkar funka ypperligt men kanske borde de ta avslut snabbare än de gör.
Kommentera

Lövva: Vi har ju inte utsett Omgångens Älskling efter gårdagens match ännu. Jag har funderat lite och Linus får min röst.
Kommentera

Kickan: Tror att Hento får min. Han kunde inte rå för något av målet av vad jag kunde förstå.
Kommentera

Kickan: Jag la ju också min tidigare röst på Fagemo så jag får väl stå fast vid det
Kommentera

Lövva: Isf får det bli Fagemo - vi har ju inte fått fler förslag än Linus och Hento och det är dags för en forward nu.
Kommentera

Nedrans, pga att SpS legat nere har vi inte kunnat utse Omgångens Älskling på ett par omgångar.

Portello kanske kan hjälpa med MooDoomötet?

I kvällens omgång nominerar jag Mange, Frallan, Hento och Rönnqvist, och själv lägger jag min röst på Mange för hans GWG. Utan det hade trepoängaren förmodligen blivit lite mindre än en trepoängare.
Kommentera

Kickan: Och utan Hento ikväll hade vi nog fått noll poäng. Han får min röst, trots att jja inte har sett matchen.

När det gäller Modomatchen lägger jag min röst på Bulan.Grym i BP.
Kommentera

Kickan: Tja, han den där Grod... jag menar Gusten, borde väl vara en het kandidat till den titeln i matchen i Kempehallen.
Kommentera

...och med en annan domare skulle matchen ha varit en annan. Rådbjer får mitt jätteminus den här kvällen.
Kommentera

Paddan: Jag röstar nog på Gusten i MooDoomatchen, även om jag inte såg den. Det var ju hans debut och allt.
Kommentera

Kickan: Vet du varför Skuggan utgick?
Kommentera

Portello: Det var faktiskt jävligt oorganserat spel från båda lagen långa stunder. Ingen höjdarmatch men några få ljusglimtar. Frallans insaits var en ljusglimt, Rönnqvists kreativa initiativ och snygga uppåkningar en annan, Hentos överjävliga målvaktsspel en tredje och Manges GWG och bra driv i skridskoåkningen en fjärde.
Kommentera

Portello: Han kanske blev bänkad.
Kommentera

Portello: Förresten undar jag om det var så smart att splitta på Fagemo, JR och Mange. Jag tycker de tidigare formationerna funkade bättre. Linus har nästan försvunnit nu.
Kommentera

Kickan:
kanske är pengarna slut...;0)
Kommentera

gud: Vad har hänt med TIK? Förlusterna duggar tätt nu.
Kommentera

Portello:
vi är inte bättre än så här just nu..tyvärr..
förra säsongen vann vi dom täta matcherna..nu är det stolpe ut...

förhoppningsvis så vänder det...
Kommentera

gud: Nej, det tror jag inte, han får ju nya varenda månad. Eftersom försvinnandet skedde när ommöbleringarna gjordes så tror jag mer på min teori.
Kommentera

Gusten, för att han gjorde debut och en mycket bra sådani en vinstmatch på bortaplan. Vad jag vill minnas så BEHÖVER det ju inte vara den bäste som blir utsedd, bara att nån gör något extra.

Hento son var gudomlig ikväll. Bara de där plockarna när link pingarna var fria. Ojojoj...

Men lule gjorde en usel match idag och får vara mycket nöjda med tre pinnar. Det måste ha hänt nått med Skuggan, fanns ingen anledning att bänka honom tycker jag. Satt han i båset i sista?
Kommentera

Albert Hall: Okej, då får Gusten utses till Omgångens Älskling i MooDoomatchen och Hento i Linkpingsmatchen. Fast GWG-Mange får en titel han också - han får bli Kickans Älskling.
Kommentera

Albert Hall: LHC-fansen har ju tydligen inte förnekat sig här i Luleå i helgen. De sägs ha vandrat Storgatan fram, skrikit "Vi hatar Lule" och sparkat ner folk bakifrån. Såna sk supportrar till motståndarlag hoppas jag låter bli att besöka oss fler gånger. White Trash...
Kommentera

Kickan: Var det igårkväll det? Jag hörde att dom levt rövare i lördagskväll också.

Skadelista:

Fabricius, hand
Mäntylä, knä
Åkerström, knä
Skrbek, fot
Skuggan, hand
Petter, rygg
Kommentera

Albert Hall: Nej, i lördags. Jag hoppas att de åkte hem per omgående efter matchen igår.

Mäntylä skulle börja träna på is igen redan idag så han kanske inte behöver bli borta för länge. Skrbek hade väl mest ont i ljumskarna igår - finns det någon kroppsdel han inte har ont i?

De flesta skadorna lär kunna läka hyfsat snabbt. Petters rygg och Skrbeks benägenhet att dra på sig alla möjliga skador ser jag som mest osäkert.
Kommentera

"alltför länge" skulle det stå. Alla matcher han missar är "för länge".
Kommentera

Albert Hall: Skadeeländet verkar aldrig ta slut. Vem är näste man på tur?
Kommentera

Portello: Det finns ju snart inte så många att välja bland då nästan en tredjedel av truppen, om man inte räknar med målisarna, finns på skadelistan.
Kommentera

Då var SpS uppe igen, men för hur länge? 20 minuter? 2 timmar? Ett dygn? En vecka?
Kommentera

Kickan: Det går inte att logga in nu på SpS. De som är här nu var aldrig utloggade.
Kommentera

Frisco: Oj, i så fall är det väl lika bra att sova på jobbet för hemma är jag nog inte inloggad : )

Nästan lite spöklikt - som att vi är 10 pers i någon slags bubbla avskärmade från resten av världen.
Kommentera

Kickan: Hela SpS börjar likna er gästbok;-)
Kommentera

« · 299662 · »