Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 358606 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Kickan: Du har kanske rätt. Det kan bli en match man inte viLLe ha sett. Men hockey är hockey och skulle något annat ske blir det fint att ha varit där.

Jag postar säkert en rapport. Om inte för annat, så för handstilen.
Kommentera

Kurt Steiner: Så du ska se matchen imorgon? *lite avis* Om man nu skall vara avis egentligen, det lär man ju veta imorgon kväll. Nog skulle det vara skönt att få spöa di wermlömske i självaste WarulfvsLLyan.

På bortais har vi tyvärr svårt för de flesta, men vi får se om Jesses och Mickes nya bortataktik funkar. Isf kanske vi får vara glada imorgon trots allt.

Du får gärna posta en liten rapport här imorgon. Om du ids alltså.
Kommentera

Kickan: Då slutade det lyckligt för Obsut i varje fall. Tänk att jag kanske skulle fått se honom i Karlstad i dag, om det inte kommit ut i förtid. Nu kommer jag bara att få höra värmlänningarna gotta sig.

Nu för tiden finns inga gränser. Så fort det kom upp i media och på nätet var luleåsupportrar hos Moose. Varefter Moose-pressen fick tag i historien. Men inte tag i en engelsktalande på kuriren sport.

Tänk hur det kan låsa sig mellan vissa lag. I år har vi lätt för MoDo, liksom Djurgården har lätt för Färjestad. Men vi och Färjestad är en dyster historia.
Kommentera

Ni kan få ett länktips också.
Kommentera

Kurt Steiner:

...och Obsut sägs ha blivit uppkallad idag så kanske försökte han inte alls ljuga för någon.
Kommentera

Kurt Steiner: Man måste alltid sträva efter någon slags långsiktighet i den mån det går. Artistskattare är ok om det är vad det finns pengar för, och man räknar med att inte behöva artistskattarens tjänster säsongen därpå. Fast försvinner Petter eller Skuggan, eller i värsta fall båda två, är det två nyckelspelare som skall ersättas. Då vill jag ha någon som stannar minst något år.

Det är kul att det har gått så bra för våra ungtuppar. Jag vill inte tänka på hur det annars skulle ha gått, men de fick chansen och har förvaltat den över all förväntan. Man kan inte låta bli att känna sig annat än stolt över dem. De har visat att generationsskiftet faktiskt är något att se fram emot, och att framtiden är ljus bara vi tar oss igenom den här en aning krisiga perioden.

Jag tror faktiskt att Nobbe letar någorlunda långsiktiga lösningar. Blir det en kortsiktig lösning beror det enbart på att spelaren inte velat binda upp sig för mer än den innevarande säsongen, och då kanske man får svälja det ändå om alternativet är ett nej. Hur som helst tar ju försäkringen över de långtidsskadades löner efter 30 dagar, vilket betyder att det från dag 30 frigörs pengar för både Petter och Skuggan.

Ja, det finns ju uppriktigt sagt inte mycket som talar för oss imorgon, men hoppet är det sista som överger en. Kan killarna bara ta sig samman efter gårdagens fiasko är det inte omöjligt, om än svårt. Lyckas LHF bara göra det första målet så... Fast det brukar ju också vara svårt på bortais.
Kommentera

Kickan: Visst är det riktigt. Luleå har varit bra på långsiktiga lösningar. Inklusive att inte skämma ut sig genom att sparka tränare.

Förändringarna och föryngringarna har skötts på bra sätt. Och under inledningen av årets serie såg det mycket bra ut. Men man har haft otur med skador. Michael Johansson och Finnen var tunga förluster redan förra säsongen. Men i år verkar det kunna bli t o m värre?

Visst vore det bäst att kunna värva långsiktigt. Men med den otur som nu grinat föreningen i föreningsansiktet kan det bli frågan om att riskera pengarna på kortsiktiga värvningar, eller på streck och kanske kval.

De lag du nämnde borde vi visst kunna hålla oss ovan. Men inte om det inte vänder. De här insläppta målen efter 30-40 sekunder i första perioderna är riktigt elakartade. Och i förrgår slog vi rekord med 15 korta sekunder. Mot serietvåan hemma. Och senare idag har vi serieettan borta. Det luktar storstryk för första gången på länge mot Färjestad.

Tack för välkomnandet. Jo, jag reggade mig idag. Har läst ett tag. Och funderat på att tycka med. Så gjorde jag det.
Kommentera

Kurt Steiner: Egentligen ser jag artistskattespelare som en nödlösning. Det finns väl saker som talar för att vi får minst en ny hockeyinvalid den här säsongen och då måste man leta mer långsiktiga lösningar än spelare som stannar en halv säsong. Hittar Nobbe en spelare av tillräckligt hög klass vill jag helst att spelaren binds upp för åtminstone ytterligare en säsong för att man skall få någon slags kontinuitet i truppen.

Att Pirro blev kvar som tränare för MooDoo kan visa sig vara våran räddning. MIF, SSK och Leksand bör vi också kunna ha bakom oss, liksom egentligen några lag till men med tanke på hur situationen ser ut nu nöjer jag mig med de lagen. Fast vi behöver förtvivlat gärna få tillbaka några av våra skadade spelare snart, liksom vi bör hitta något nyförvärv som ersättare för Skuggan/Petter som då jag har slutat hoppas på kommer tillbaka. I vart fall ska vi nog inte räkna med det.

Jag kände mig helt knäckt efter matchen igår men har börjat ta mig samman nu. Inte så att det känns jätteljust just nu men man kan inte gräva ner sig utan måste göra det bästa man kan av situationen. Synd bara att det gick som det gick med Obsut. Johan kanske borde ha väntat några dagar med att gå ut med det, för jag tror att Obsut helt enkelt surnade till pga skriverierna bla a på Manitobas hemsa och att det var därför han inte kom hit. Uppenbarligen ljög han ju för LHF när han sa att han blivit uppkallad till Vancouver iaf.

Välkommen till SpS. Du är nyreggad va?
Kommentera

Kickan: Kanske borde vi kalla in fler?

Utan skadorna kunde vi kanske varit 3-5 nu. Men nu är det som det är. Och botten rycker raskt närmare.

Visst har det hänt att lag tvingats spela med så många borta som vi. När det gått influensa. Och då har det gällt några matcher. Men vi har kommit med 2/3-trupp i månader nu.

Senaste sju omgångarna har vi tagit färre poäng än några andra. Samtidigt som speciellt Leksand och Södertälje tagit fler poäng än de flesta.

Vilka kan vi hålla under oss? Malmö? MoDo?

Möjligen. men annras luktar det kvalserie för första gången. Och i år finns det bara andraplatsen att kriga för. Förstaplatsen tar Skellefteå.

Kanske borde vi kalla in en hel artistskattskedja nu?
Kommentera

Kickan: Nejdå, det låter ungefär som det Bjästa som jag känner till, så jag är nöjd. Förresten, du glömde ju att Bjästa är hemvisten för tidningen Hockey...
Kommentera

Paddan: För litet, för dött, för hög medelålder hos befolkningen, för lite att göra och för långt ifrån Luleå. Behöver du fler exempel?
Kommentera

Kickan: Äsch, det är väl såna smällar man får ta för att få lite framgångar på kort sikt. Vad kan väl egentligen vara fel med en ort där Conny Strömberg vuxit upp?
Kommentera

Paddan: Herregud, vi vill väl inte knäcka dem för livet.
Kommentera

Albert Hall: Tja, den där hjärnan, eller vad det nu är man har som fyller upp huvudet kan ställa till med de mest egendomliga saker ibland. Överskattning, underskattning och allmänt negativa beteenden på planen måste arbetas bort på något sätt.
Hmm, om ni skickar spelarna hit ner på lite modemcykling så ska du se att jag kanske lyckas bryta lite negativa tankemönster. Allting blir positivt när man väl har besökt Bjästa, eller så säger de i varje fall.
Kommentera

Albert Hall: Jantagligen. Kanske borde vi kalla in John. Det känns som att det finns en hel del mentala låsningar att jobba med just nu. Det börjar vara bråttom.
Kommentera

Portello: Leksand borta slog vi också utan att göra första målet. Sen har vi vunnit någon hemmamatch, förutom modomatchen, från underläge 0-1 också. Men inte fan är det många gånger.

Kickan: Underligt är det att det ska vara så viktigt. Likadant med bortaplan jämfört med hemmaplan. Det mesta sitter nog i huvvet, gissar jag.
Kommentera

Albert Hall: Mot Modo har det ju hänt, då låg vi ju tom under med 1-3 och lyckades att vända.Varför får vi inte se mer av den varan?
Kommentera

Albert Hall: Undrans varför det är så viktigt. Nog är det ju alltid jobbigare att behöva jaga iofs, men gör man ett snabbt mål är det ju nolläge som gäller igen. En annan ovana LHF har haft den senaste tiden är att släppa in flera mål i början av första vilket gör att de måste tokjaga hela matchen och i första hand sikta på att försöka få oavgjort eftersom seger i det läget känns rätt avlägset.
Kommentera

Kickan: Jag tänkte också på det häromdan, inte många matcher vi vunnit där vi inte gjort första målet.
Kommentera

Portello: Iofs tror jag de flesta inte var i närheten av packade under matchen, utan nöjde sig med att ta någon eller ett par öl och prata skit. Killen vi var på förfest hos efter matchen borde nog däremot ha låtit bli att dricka det han drack när han kom hem eftersom han slocknade på golvet och de flesta gick vidare därifrån.
Kommentera

Albert Hall: Det lär ju ha kommit in en hel del pengar från försäljningen i barerna och restaurangen igår. Det var ju alldeles tjockt med folk där.
Kommentera

Albert Hall: Förstod det.men jag förstår inte hur vissa personer fungerar.
Samma sak på organiserade bortaresor, åker endel för hockeyn eller för att få supa skallen av sig?
På försäsonsmatcherna i Boden ser man ytterst få av dom som står i klacken på matcherna, förutom mot Boden dårå.
Kommentera

Albert Hall: Det känns faktiskt som att HejåHåVes tidiga första mål var helt avgörande. Det är otroligt viktigt för LHF att göra första målet. Om motståndarna gör första målet förlorar LHF i 9 fall av 10. Fast killarna ska ha en eloge för att de inte såg matchen som avgjord utan verkligen försökte komma igen i andra perren.
Kommentera

Portello: Klart jag håller med dig. Jag skulle bara försöka vara ironisk.
Kommentera

Portello: De kanske inte tyckte att de fick se hockey hur som helst.
Kommentera

Kickan: LHF lirade riktigt bra ett tag av andra faktiskt, Håve tvingades ju till en time-out i mitten av andra. Fast då kändes matchen ändå avgjord...
Kommentera

Albert Hall: Det kan väl hända, men går man på hockey för att se hockey eller för att sitta och dricka öl i baren? Och om man nu ska dricka öl så kan man väl göra det i pauserna eller före matchen och inte under den?
Kommentera

Portello: Då kom det ju i alla fall in lite extra stålar till LHF, förhoppningsvis...
Kommentera

Portello: Jesper gick efter första perioden. Det säger allt om hur bra den var. Fast andra perioden var riktigt bra och LHF borde ha satt ett par puckar då.
Kommentera

Kickan: För en gångs skull var jag verkligen tacksam över att jag missade en match.Vad man har läst och hört så var första perioden bland det sämsta som skådats på väldigt länge.

Och tydligen var det visst väldigt många från klacken som stannade uppe i baren i tredje perioden, det är dålig stil tycker jag.
Kommentera

Portello: Sidär, nu börjar du låt mindre dödgrävig. Iofs är det förståeligt att jag släppte dödgrävartankarna någon timme tidigare än du eftersom jag hade ältat förlusten hela natten och pratat med mig själv på SpS i morse när krogrundan var avslutad.
Kommentera

Paddan: det ska vända det måste bara vända nån gång för 17 !! eller hum
Kommentera

Kickan: Hmm, bara 10-0, jäklar nu verkar du minsann också ha smittats av den där Portello-pessimismen. Tydligen en väldigt smittsam åkomma.
Kommentera

Kickan: Läser att vi har en seger mot FBK borta, på de senaste 22 matcherna.Inga smickrande siffror. Hoppas vi kan putsa till dom imorgon.
Kommentera

Kickan: :))
Kommentera

Portello: Schluuuta nu! Från och med nu kommer siffrorna att snyggas till avsevärt.
Kommentera

Portello: Vi brukar å andra sidan spela jämnt mot Warulfven. Tyvärr har det alltför ofta slutat med uddamålsförlust. 3-2 är det vanligaste resultatet.

Fast imorgon, då jäklar. 10-0 till oss. *hoppas*
Kommentera

Årets bortafacit: 9 poäng och 28-55 i målskillnad.Ohhhhhh, inga fina siffror.
Kommentera

Portello: 3-1 och det slutar 3-4 till oss (hoppas )
Kommentera

Kickan: Har svårt att se att vi tar poäng av FBK.Men jag hoppas såklart att jag har fel.Frågan är om man orkar höra matchen på hockeylive.
Kommentera

Portello: Äh, ryck upp dig nu. Själv har jag brytit ihop och kommit igen efter att ha varit totaldeppad sedan matchen igår. Hoppas bara att truppen gjort likadant.
Kommentera

Frågan är denna? hur länge ska det ta innan FBK gör första målet? Klarar vi två minuter? Och vad är ställningen efter första? 4-0 till FBK?
Känner mig allt nnat än positiv inför denna match.
Kommentera

Väldigt viktig match imorgon. Bara att hoppas killarna får fart på målskyttet och att Hento spikar igen för tredje hemmamatchen i rad.
Kommentera

65Selander: Säkert är det så., säkert. =)
Kommentera

Portello: Dom kanske känner efter för myckket eller så är det pengarna dom är ute efter ;-)
Kommentera

Portello: Ikväll blir pölsan hårdsmält. Välkomna till pölsfabriken.
Kommentera

65Selander: Nu är det ju inte så att det ärförsta säsongen vi är skadedrabbade ,men i år har det varit extremt mycket skador.
Dessutom tror jag ingen annan ES-klubb har haft lika många spelare som har blivit hockeyinvalider som Luleå. Inte de senaste åren ivarjefall.
Kommentera

Portello: Då kanske ni vet hur Brynäs har haft det dom senaste åren! ;-)
försti år vi låg på topp förutom Petré vid start, men han är nu tillbaka och ev skadad i kväll igen
Kommentera

65Selander: När ni besökte oss senast hade vi fem spelare borta före match, och bara några minuter in på den var Skuggan tvungen att avbryta, han har varit skadad sedan dess.
Skador har varit vårat stora problem iår, har aldrig spelat med ordinarie lag.
Kommentera

Portello: Då är det två lag isf som har folk borta i kväll. Brynäs har just nu 5st borta! Har vi tur så kan vi få igen 3st i kväll
Kommentera

« · 358606 · »