Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 358606 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Kickan: Du har kanske rätt. Det kan bli en match man inte viLLe ha sett. Men hockey är hockey och skulle något annat ske blir det fint att ha varit där.

Jag postar säkert en rapport. Om inte för annat, så för handstilen.
Kommentera

Kurt Steiner: Handstilsgranskare som jag är (vilket du nog känner till) så har jag naturligtvis studerat din handstil från ditt första inlägg här, och jag tror mig ha kommit en bra bit på vägen. Faktum är att jag efter ditt andra inlägg tänkte komma med en gissning.
Kommentera

Kickan: Det verkade nästan som du kom med en gissning. När du talade om matcharenan ; )
Kommentera

Kurt Steiner: Nix, det var ingen gissning, igenkligen. Snarare en förkortning av WarulfvsL(öfbergs)L(ila)yan.

Så, blir det fler lulingar på plats?
Kommentera

Kickan: Då förstår jag. Jo, nog blir det fler. Man måste ta chansen att uppleva Färjestad på hemmais. Ungefär som man betalar biljett till de värsta bergochdalbanor man kommer i kontakt med. En riktigt obehaglig upplevelse för en Luleåsupporter. Inte bara för det lag vi möter. Det handlar också om hemmapubliken. Och själva arenan. Tänk att de skryter med hur många meter pissränna de har!
Kommentera

Kurt Steiner: Är också lite smått avundsjuk på dig för att du får vara i LLA ikväll. Vill också vara där.Men det kanske ändå är lika bra att man inte kan närvara. FBK borta brukar sluta rätt ensidigt, tyvärr. Hoppas at din närvaro kan ändra på det :)
Kommentera

Portello: har du läst ?? se Länk
Kommentera

tk75: Japp, jag har läst den artikeln.
Kommentera

Portello: Vet du hur Luleås lag kommer att se ut idag?
Kommentera

JOY: Nej, det vet jag inte.Men det borde stå på swehockey om någon timma.
Kommentera

*Griiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina*
Kommentera

Äntligen lite nya "Tränarnas tränkar" och laguppställning!
Kommentera

nappen: Det skulle vara kul att se den unga fjärdelinen med Viktor Lindgren, Pierre och Häger i något byte iaf. Då jelar blir det åka av.
Kommentera

tja..non som har nåt att säga om lules arena coop arena..
den knäker alafall sydkraft upponer
Kommentera

speedern: Vad vill du veta?

Den är fin. Restaurangen och barerna har inneburit ett verkligt lyft, liksom de sköna stolarna var efterlängtade av alla som tidigare satt på hårda träbänkar. Dessutom betyder ju VIP-logerna mer pengar till föreningen.
Kommentera

Match imorgon mot VF oc så här ser laget mot dom ut:

Målvakt: Daniel Henriksson Gusten Törnqvist

1:a Backpar: VB Roger Åkerström HB Andersson-Junkka
2:a Backpar: VB Tuukka Mäntylä HB Pavel Skrbek
3:e Backpar VB Jan Sandström HB Jonas Johansson
Extra Back HB Patrik Bäärnhjälm
1:a
VF Magnus Nilsson CF Jonas Rönnqvist HF Karl Fabricius
2:a
VF Hans Huczkowski CF Kamil Brabenec HF Linus Fagemo
3:e
VF Per Ledin CF Thomas Berglund HF Johan Tellström
4:e:
VF Pierre Berggren CF Emil Lundberg
(www.luleahockey.se)

Väldigt roligt att Janne och Emil är tillbaka igen efter skada.
Därimot hade jag gärna sett Bäärnhielm fått fortsätta spela.Han gjorde ju 1-1 och fick mycket lovord från flera jag pratat med.
Bara hoppas att han får spela några byten alternativt att dom rullar på sju backar.
Kommentera

Portello: Är Hägerbäck skadad eller?
Kommentera

JOY: Inte vad jag vet. Men jag skulle tippa på att han är petad.
Kommentera

Portello: Med det skadehelvete LHF har varit drabbat av löser sig nog det också ska du se. Det är ju få matcher vi inte drabbas av nya skador.

Det där med att rulla runt på 7 backar vet jag annars inte om det är någon jättebra idé. Jag tycker det har funkat bättre när formationerna har varit någorlunda fasta.
Kommentera

Kickan: Att rulla runt på sju backar har aldrig någonsin skapat annat än osäkerhet. Ska man spela med udda antal backar så ska en spelare jobba dubbla skift. Att rulla på tex tre vänsterbackar och fyra högerackar funkar ytterst sällan speciellt bra, och framför allt inte mot så bra motstånd som VF i Scandinavium.

Ett tecken på att Micke/Jens är inne på samma linje som vi är väl också att man hellre lät Mänttylä spela vartannat byte som back och vartannat som anfallare i slutet av matchen i Karlstad än att flytta upp honom som anfallare och rulla på fem backar när vi inte hade fullt lag mot slutet av matchen.
Kommentera

Förtydligande: med att en spelare ska spela dubbla skift menar jag alltså att denne spelar i två backpar, och att övriga fem (eller sju) alltid har samma spelare bredvid sig.
Kommentera

"Det där med att rulla runt på 7 backar vet jag annars inte om det är någon jättebra idé."

Det kommer vi inte göra heller? Jag räknar till sex backar..
Kommentera

nappen: nja, men om Bäärnhielm ska spela så måste vi köra med sju backar. Det var där diskussionen började.
Kommentera

LL: Det var så jag menade också. Jag tycker mest det har verkat virrigt när de har försökt blanda och ge med 7 backar utan att någon spelar dubbla skift. Helst skulle jag förstås önska att vi hade fyra hela backpar att tillgå.

nappen: Men jag räknar till 7 även om Patrik iofs är extraback. Mitt inlägg föranleddes mer av Portellos önskan om att eventuellt spela 7 backar än att jag tror att Micke och Jesse kommer att göra det förutom om någon blir skadad eller om någon back dubblerar.
Kommentera

LL: Samtidigt?? Något schizofren back,dårå.

Portellorator: Grattis!!!

Matsby: ;-)) :-) :-D

Kickan: Skade-h-lv-e-t-t har spritt sig söderut. :-((((( Varulfven e Varulfven.
Lycka Till, Bulingar o Ob(s)ulingar.
Kommentera

zigge: Det är bra att skadehelvetet flyttar söderut, vi har sett tillräckligt av det så nu är det tamefan eran tur.

Så många spelare som vi nu har att tillgå är det inte ofta vi har haft på senare tid. Älsklingarna vs Zippers, 7-0, eller nåt. Om vi har tur.
Kommentera

Kickan: Vår Otur,menaruvälan?
HemskeLömskeWarulfven- Hedins Gäng : 19-1.
Om vi har TUr, såattsäga.
Kommentera

zigge: Förresten har ni väl inte så jäkla många spelare skadade?
Kommentera

Frisco: Okej då, om alla de spelarna är borta imorgon så, men så illa - och ibland värre - har ju vi haft det en stor del av säsongen.
Kommentera

Kickan: Jo jag har sett det. Men skadelistan är hyfsat stor för Modo också nu. Jobbigt stor.
Kommentera

Frisco: Skador är alltid eländigt, särskilt som man skulle vilja ha en så komplett trupp som möjligt för att ha någon form av möjlighet att förbättra eller i vart fall försvara sin tabellposition. Sedan är det svårt att få någon form av kontinuitet i truppen om skadorna avlöser varandra och kedjorna hela tiden rycks sönder och ändras i från match till match eller från period till period. De enheter som fungerar vill man ju helst ha intakta så långt som möjligt.
Kommentera

Kickan: Vi har ju Karlin, stor-skadan själv personifierad.
Say no more.
Kommentera

zigge: Skyll er själva som värvade Kanin. Räknar ni ens honom som hörandes till truppen? Jag menar, så länge som han har varit borta, tror ni att det någonsin blir en acceptabel ES-spelare av honom?
Kommentera

Kickan: Nänä, det har ingen nånsin trott. Mest förvånande var att de scoutade så illa 'på andra sidan' (i dessa Robinson-tider).
Som om Jonas A.Junka fick ett envägs-kontrakt med RedWings,typ.
Kommentera

zigge: Man vet ju aldrig, han fick ju ett av de längsta kontrakt som LHF har skrivit med någon spelare. Alltså inte Kanin.
Kommentera

Nu är det klart att Kapus spelar med Bulan och Linus.
Tellström kommer att spela back eftersom JJ är sjuk och Junkka är skadad.
Kommentera

Såhär ser laguppställningen ut imorgon mot Tik

Målvakt: Daniel Henriksson Gusten Törnqvist

1:a Backpar: VB Johan Fransson HB Pavel Skrbek
2:a Backpar VB Jan Sandström HB Johan Tellström
3:e Backpar: VB Roger Åkerström HB Tuukka Mäntylä

1:a
2:a
VF Linus Fagemo CF Thomas Berglund HF Richard Kapus
3:e
VF Hans Huczkowski CF Kamil Brabenec HF Jonas Nordqvist
4:e:
VF Pierre Berggren CF Emil Lundberg HF Per Ledin
Kommentera

Portello: Och nu finns det en kort rapport om Kapus första träning med Lulehockey på officiella!
Kommentera

Liam Devlin: Trevligt. Hoppas det blir en bra match imorrn, samt tre poäng till norrbottens björnar.
Kommentera

Portello: Trevlig match får det gärna bli, välspelad och underhållande. Men definitivt inte några poäng till LHF å Norrbotten. Nepp dem ska TIK lägga beslag på så det så!

KUNG KAPANEN NOLLAR IGEN!

TIK-LHF 7-2
Kommentera

ernie eagle: Ooooppppssss....I didn´t again! Ska ju stå 7-0 juh ;)

TIK-LHF 7-0
Kommentera

Portello: Mycket spännande! Visserligen tappar vi bort lite folk igen, men det känns nästan som rutin numera.

Ändå ser det ut som tre mycket intressanta femmor. Där får Tiken i allmännhet, och förhoppningsvis kapanen i synnerhet något att bita i.
Kommentera

ernie eagle: Tippade du inte radan igår? Eller tror du att ni klarar er bättre om du tippar en gång till? För någon annan chans att ni vinner än att upprepade tips mot förmodan hjälper er finns inte : P

Gläfsers vs Älsklingarna, 0-9879876. Sådeså!
Kommentera

..."redan".
Kommentera

Kickan: Vi är på Gång just nu. Vi vinner trots att vi inte spelmässigt övertygar. En styrka i sig det oxå =)=).

Och vems mobilnummer var det du rabblade upp då? Tjänstetelefonen?

*Garv*

Gläfsers-Älsklingarna 100-0 typ ;)
Kommentera

ernie eagle: Jag bugar och bockar! Du är helt suverän, när det gäller att benämna lagen korrekt, och dessutom anger du det troliga utfallet fullständigt riktigt, förutom den lilla detaljen att du vände på siffrorna. Men det kan hända den bäste. I morgon blir det råös: Kapanen-Älsklingarna!
Kommentera

Här är Luleås laguppställning till den mycket viktiga matchen mot Brynäs i morgon:

Målvakt: Daniel Henriksson (Gusten Törnqvist)

1:a backpar: VB Johan Fransson HB Pavel Skrbek
2:a backpar: VB Jan Sandström HB Johan Tellström
3:e backpar: VB Roger Åkerström HB Tuukka Mäntylä

1:a kedjan

2:a kedjan
VF Linus Fagemo CF Thomas Berglund HF Richard Kapus

3:e kedjan
VF Hans Huczkowski CF Kamil Brabenec HF Jonas Nordqvist

4:e kedjan
VF Pierre Berggren CF Emil Lundberg HF Per Ledin

Bra att Skrbek är tillbaka i alla fall.
Kommentera

JOY: Viktiga?? Är det inte bara 1 match som alla andra i 50-matcherslunken?:-)
Kommentera

Under tränarnas tankar står att Skrbek får stå över även den här matchen men att Jonas Johansson kommer tillbaka. Se länk.
Kommentera

« · 358606 · »