Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 437601 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Portello: Hmm.. jag tar tillbaka statistikpratet. :) Båsöppnare i LHC är Rickard Nilsson, J-20-målvakt.
Kommentera

bobbe: Inte vet jag väl om antila har sådan enorm statistik.Han har en räddningsprocent på 91,80.Norrena har bättre än honom, 92,98.Även när det gäller GAA här Norrenas bättre. 1,91 mot 2,52.

Men det ändras förhoppningsvis efter matchen :)
Vem är båsöppnare för er? Såg att Sperrle är skadad.
Kommentera

Portello: Hmm, var det då du skulle jobba? ;)
Kommentera

Portello: Man kan inte vara annat än imponerad av Antila. Hoppas att hans enorma statistik försvinner i morgon... ;)

Tips: 2-3
Kommentera

LL: Nu är det bekräftat att Antila även står i morgon.Franssons vara eller icke vara avgörs på morgondagens träning.
Oj vad jag längtar till klockan 19,00 imorrn...
Kommentera

LL: Läste fö att Frallan även missar matchen imorrn. Tydligen åkte han på en smäll mot Djurgården.
Kommentera

LL: Tror också att han får fortsätta men man vet aldrig.
Kommentera

Portello: jag kan inte tänka mig annat än att Antila står i morgon.
Kommentera

Då var det bara ett dygn kvar till det var match igen.Den här gången kommer Linköping på besök. Vid händelse av hemma seger går vi om Linköping i tabellen, och det skulle ju inte vara helt fel .

Några sfunderingar jag har inför matchen:

Vem vaktar målet? Antila gjorde tydligen en väldigt bra match igår, får han fortsatt förtroende?

Ska Rönnqvist göra poäng för tionde matchen i rad? 11 pinnar på 9 matcher är väldigt bra, men mycket vill ha mer!

Powerplay. Vi är ÉS bästa pp-lag men mot Hv ville det inte sig i den här spelformen trots bla två 5-3 lägen.

Boxplay. De två senaste matcherna har vi inte släppt in något mål i BP.
Bara hoppas att det hålls tätt imorrn också.

Tillslut skulle man kanske försöka sig på ett tips. 5-3 till oss. Målen görs av Mäntylä,Rönnqvist,Holmström,Fagemo samt Tellström.
Kommentera

westerlind: Det är ungefär som att välja mellan pest och kolera. Eller förrexten har Pölsan gjort oss mer ont så Pölsan är vidrigare än MooDoo.

"Tycker mer om" är inget uttryck som skall användas öht om man pratar om Pölsan eller MooDoo, om man inte lägger in ett "illa" mellan "tycker" och "om".
Kommentera

Kickan:
Nähä, men stjäla Brynäs färger det gör ni tjuvjägare utan att blinka.

"Höjden av smaklöshet"? Intressant - du tycker alltså mer om MoDo?
Kommentera

Kickan: Hehehe, tja sådär kan man ju också försöka bortförklara en dubbelpostning
Kommentera

...jag sa det 2 gånger för säkerhets skull. Jag utgår från att alla är idioter, typ.
Kommentera

westerlind: Eftersom det är höjden av smaklöshet att hålla på Pölsan så skulle jag aldrig be en Pölsing om inredningstips : P
Kommentera

Paddan: Nej, men kanske uppemot 50 x 50 cm.
Kommentera

Paddan: Nej, men kanske uppemot 50 x 50 cm.
Kommentera

Kickan:

Jag har svårt att tänka mig att Lulio kan bli dominerande. Men visst är det ett intressant tankeexperiment.

"Okej, vinner vi så lovar jag att måla en LHF-logga på fondväggen."
Det blir nog fint med en helröd vägg Kickan.
Kommentera

Kickan: Tja, för min del är en lagom stor LHF-logga ungefär 1x1 cm så med andra ord kommer den att bli groteskt stor ;)
Kommentera

Paddan: Groteskt stor har jag aldrig sagt. En lagom stor hade jag tänkt mig. Annars blir den för dominerande.
Kommentera

Kickan: Jahapp, men då har vi alltså då bestämt att du målar en groteskt stor version av ert nya klubbmärke på fondväggen efter att ni vunnit mot HV.
Kommentera

Kickan: Du var rakt på sak där.

Äh, godnatt.
Kommentera

Paddan: Nej, det skulle bli plottrigt. Jag är allergisk mot alltför plottriga grejer.
Kommentera

Kickan: Men då kan du väl måla båda två istället för en enda jättestor logga.
Hade själv en fundering på en fin takmålning, men det har stannat vid en tanke än så länge.
Kommentera

Paddan: Nej, att måla är hur kul som helst. Grundarbetet är däremot lika tråkigt som... Äh, jag kommer inte på något som är lika tråkigt just nu.
Kommentera

Kickan: Få se...då gissar jag på att det blir den gamla loggan så du slipper måla så himla länge...
Kommentera

Paddan: Kommunloggan är ingen LHF-logga utan kommunens logga. Den är alltså utesluten. Nya loggan är störst utmaning eftersom den har flest detaljer. Gamla är annars snabbt fixad men tråkigare.
Kommentera

Kickan: Hmm, är det då den gamla loggan, den nya loggan eller kommunloggan som du tänkt måla dit? Eller kanske alla tre på en gång.
Kommentera

Portello: Den ska ju vara röd ändå så en LHF-logga skulle passa perfekt nu när jag tänker efter.

Okej, vinner vi så lovar jag att måla en LHF-logga på fondväggen.
Kommentera

Kickan: Fint? Det vore ju alldeles, alldeles underbaaaart!
Det ska du såklart göra.Oavsett vinst eller ej.
Kommentera

Portello: Ja, annars grinar jag. Vinner vi så kanske jag blir så glad att jag av bara farten målar en LHF-logga på fondväggen jag tänkte måla imorgon. Det vore väl fint? : )
Kommentera

Kickan: Får vi verkligen hoppas.Säsongens första trea på bortaplan får väldigt gärna komma i morgon.
Kommentera

Portello: Vi kör en repris av den match som jag och Albert har pratat om. Appselut. Fast ännu bättre dårå om mitt tips ska gå in.
Kommentera

Albert Hall: Vid eventuell vinst imorrn så passerar vi Modo och FBK.Vid vinst efter förlängning passerar vi FBK. Vid förlust kommer Hv upp i samma poäng som oss.
Kommentera

Albert Hall: Oj, tänk vad bra att vi har fått tillbaka våran originalguldtråd. Var skulle man annars få reda på något? Officiella har ju vissa brister när det gäller äldre material. Ja, vissa brister öht.
Kommentera

Kickan: Men det skulle väl inte vara så lyckad att ha en halvskadad målvakt om den som startar matchen skulle gå sönder?
Micke ja, undra om han spelar imorrn? Med honom i laget känns det som att vi skulle få tre kedjor som skulle kunna producera frammåt.
Kommentera

Kickan:

Fagemo gjorde 0-1 och 0-3, Brabenec 0-2. Åkerström prickade ribban redan vid 0-0. 0-3 stod det efter första perioden. Allt finns beskrivet från sidan 10-11 i den dåtida och nuvarande matchtråden...
Kommentera

Portello: Både Gusten och Micke var ju med på träningen men spelade inte. Båsdörren kan man ju öppna även om man är lite småskadad.
Kommentera

4-1 till oss alltså. Det korrekta resultatet är alltså 1-4 eftersom det var en bortamatch.
Kommentera

Albert Hall: Jag vet exakt vilken match det var. Jag hade bara tillgång till radio eftersom jag var på väg från Luleå till Umeå efter ett styrelsemöte. Den slutade väl 4-1?

I vart fall så hade jag sagt till Savage innan matchen att matchen skulle sluta just 4-1 (eller vad det nu blev, men jag tror det var 4-1), varefter Savage gjorde något vågat - han ändrade sitt tips i tipstävlingen vilket sedan gav honom 15 poäng. Fuck att jag själv inte tippade som jag sa.
Kommentera

Kickan: Självklart hoppas jag på en seger. Men det blir tufft.
Kedjan med Holmström-Rönnqvist -Nordqvist är en grymt bra kedja offensivt. Defensivt var det väl inte riktigt lika bra, men det är bara se till att dom parkerar i motståndarens zon.

Ska bli intressant att se vem som får vakta målet imorrn. Gusten verkar ju vara "fit for fight" eftersom att han var båsöppnare.
Kommentera

Dysso:

Javisstfan, det minns jag ju. Vi höll till här och lyssnade på webradio. 4-0 efter första perioden eller nått sånt, vi trodde dom drev med oss på webradion nästan. HV hade en verklig downperiod just då och vi ett stim med fem-sex raka segrar.

Tänk vad minnet är kort.
Kommentera

Albert Hall:

7 januari 2003, ni vann med 4 - 1.
Kommentera

Jag brukar kunna minnas det mesta när det gäller väsentligheter som hockey, men jag kan för mitt liv inte minnas när vi senast tog en trea borta mot HV? Jag minns en tvåa för ett par år sen, Petter avgjorde på straff. Men en trea? Fast iofs kan det nog vara så länge sen att det var tvåpoängsystemet som gällde...

Nån?
Kommentera

Portello: Att målvaktsspelet funkar är nyckeln till seger. Att Älsklingarna gör mål är det garanti på när Nordan, JR och Holma får fortsätta ihop.
Kommentera

Portello:

Seriens sämsta lag i BP mot det bästa i PP. Jo, det kan väl bara sluta på ett sätt. Eller? ;)
Kommentera

Portello: Tråkmåns. Det är skojsigare att vara extremoptimist och tro att vi grejar det. Fast man landar iofs betydligt hårdare med den grundinställningen om det mot förmodan inte skulle gå vägen.

19298283783-0 till oss.
Kommentera

Match imorrn mot Hv71.En match som kan sluta på ett sätt eller?
Tror nyckeln för Luleå är att vara lika effektiva i PP som mot DIF samt att hålla tätt i BP. Då kan det gå vägen.Men grundtipset får ändå bli en Hv-seger.
Kommentera

Portello: Det var en lättare knäskada eller hur Jesse uttryckte sig.
Kommentera

Portello: Jaså, där ser man. Lät på webradion som att Antila gjorde en riktig stormatch. Men, du vet hur det är...bra lag har tur... ;)
Kommentera

Paddan: Han skadade sig tydligen på träningen på onsdagen.Vad det för skada har jag glömt, eller så har jag bara förträngt det.
Bara att hoppas att Antila spelar lika bra imorrn som mot er.Målen kunde han inte göra så mycket åt, och ert tredje var då så grymt turligt, det borde förbjudas! :)
Kommentera

« · 437601 · »