Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 437601 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Portello: Hmm.. jag tar tillbaka statistikpratet. :) Båsöppnare i LHC är Rickard Nilsson, J-20-målvakt.
Kommentera

bobbe: Om vi ska prata imponerande siffror så får du kolla in Luleås J20 målvakt David Rautio.På fem matcher har han släppt in 1 mål och en räddningsprocent på hyffsade 99,19.
Kommentera

Ja då var det dax för frölunda borta, kommer att bli mycket tufft dom är i storslag verkar det som. Iofs är Luleå åxå i bra form men jag e faktiskt lite orolig hur den matchen kommer att gå. Om man ska tippa med hjärtat så vinner Luleå med uddamålet, men med hjärnan får vi nog vara glada om vi får med oss nåt poäng alls från Scandinavium.

(Vet att ej matchen spelas imorgon men orkade inte starta en ny tråd)
Kommentera

lizzard: Tellströms medverkan i morgon mot VF är tydligen osäker.Han har ont i ena foten och i ett knä.Svullnaden i foten är visst bättre men det knät är det sämre med.
Kommentera

Jaha ja, då var det bortamatch mot omöjliga Frölunda imorrn. Vad förväntar jag mig av den matchen? Ingeting faktiskt.Känns som att jag är nöjd om Luleå lyckas hålla siffrorna nere.

Glädjande nog så är Renberg och Holmström med mot VF.
Renberg får spela med Hynning och Bulan. Kan nog bli bra.Om Renberg i mer än en period vill säga.

För hela laguppställningen och tränarnas tankar, se länk.
Kommentera

Om Renberg spelar i mer än en period ska det stå.
Kommentera

Portello:

Kul med ordinarie lag. Det var ju nära i senaste Modomatchen, men då gick ju Gusten sönder strax innan nedsläpp.

Ifjol spelade vi premiären borta mot VF och gjorde en riktigt usel match. Hur det gick i den andra bortamatchen minns jag inte mer än att vi losade. Vårt enda hopp denna gång kan väl vara att VF känner sig lite smånöjda och mätta efter den senaste tidens mycket snygga segrar.

Kuligast är ju Renbergs come-back. Nu är det bara att hålla tummarna för att han håller.
Kommentera

Albert Hall: Helt rätt att Antila får fortsätta. Man kan ju bara hoppas på storspel från hans sida och att vi får kontra in några mål.Ungefär det som hände mot Hv.

Kul som tusan att Fagemo har börjat hitta målet. Viktigt att våra sk målskyttar gör mål.
Kommentera

Just nu har vi åtta pinnar ner till kvalserieträsket. Dom två närmaste omgångarna möter vi de två lag som just nu ligger i detta träsk. Mif borta imorron och Brynäs hemma på måndag.

Två segrar och vi kan fortsätta och spela med lugn och utan större press. Två förluster och klafsandet i träsket närmar sig...
Kommentera

Albert Hall: Skönt att se att ni lulingar alltid fruktar Brynäs - det gör ni rätt i: Se upp.
Kommentera

westerlind:

Vi lulingar gör rätt i att frukta alla. Boorken har sagt att vi kommer sist. Alltså lär vi nog göra det till sist. Men det är ganska kul så länge vi inte ligger sist. Fast det blir desto tyngre senare när han visar sig få rätt, som vanligt.

I och för sig tippade Boorken oss näst sist förra säsongen, och det var ju ren och skär blåröta att för oss att han inte fick rätt.

Nu fruktar jag två raka nederlag och att kvalseriespöket med all rätt kommer ifatt oss. Nästan i alla fall.
Kommentera

Albert Hall:

Hmm, inte har ni så mycket att ha ångest över, ni spelar ju som i trans just nu - jag till och med tänka mig att kastbyta lag med dig. Spelarna alltså, sälmärket har jag inte ännu lärt mig tycka om.
Kommentera

westerlind: Det kan bli problem. Våra spelare vill inte byta till en tröja med en Pölsalogga på, och jag förstår dem.
Kommentera

Roligt med årets första match imorgon, även fast det inte ser ljust ut. Om Warulfven lyckas göra mål på Teglet, hur ska då vi lyckas?

Gläfsers hemma blir andra matchen för iår. ;)
Kommentera

nappen: så det blir resa från stockholm i helgen? kanon isånna fall! kanske det blir lite tryck i coop nån enda gång i höst! fast du kanske är en sittplatsare? :-)
Kommentera

Så var det match imorrn mot Mora.
Ska "Superkedjan" fortsätta att producera i PP? Man får verkligen hoppas på det. Tydligen är Bulans medverkan osäker, men det gör varken från eller till...
Hoppas verkligen att vi kan får igång vårat BP-spel också.Det har varit allt annat än bra den här säsongen.
Men jag känner mig rätt positiv inför matchen. Vi vinner med uddamålet, 3-2.
Kommentera

Portello: Kallar du det ett positivt tips? 5-2 är realistiskt, 20293843746472993948754785-0 är optimistiskt.

Kung Rönken, Kung Obsut och Kung Holma (och kanske några andra) kommer att dominera.
Kommentera

Kickan:
En spelare som jag blir mer och mer imponerad av är Mäntylä.Är inte ofta han är dålig.Så mitt förslag till Luleå-ledningen är: FÖRLÄNG!
Kommentera

Portello: Äh, han är väl ganska bra i det där korta formatet så inte tycker jag att det behövs någon förlängning... ;)
Kommentera

Portello: Oki, 10 år med Mäntylä röstar jag på.

Mäntylä har verkligen klivit fram flera steg jämfört med i fjol. Nu visar han definitivt varför han värvades. Han är mycket bättre defensivt nu än förra säsongen, och hans offensiva kvalitéer är ju välkända sedan tidigare.

Livstid!
Kommentera

Kickan: Nääääääeeee....Tuukka vill vi ju ha till Gläfsers. Kan inte vi bara få "låna" honom någon säsong då´rå i vår jakt på GULDET och sedan lämna tillbaka honom välbehållen och dessutom utvecklad till en bättre hockeyspelare...

Snälla rara söta underbara Kickan ;)
Kommentera

ernie eagle:

Tror du han vill spela i en klubb som till med lagets egna fans kallar "Gläfsers" ? :P
Kommentera

Kickan: Skulle vara väldig skönt om Luleå skulle lyckas förlänga med Nordqvist samt Mäntylä under säsonger. Två unga spelare som är väldigt bra.

Hur är det med kontraktsläget? Förutom nämnda så går väl också Kochs samt Bulans också ut.Hur är det med Åkerströms? Har för mig att det också går ut men jag är inte helt säker.
Kommentera

Dysso: Vi är ju den uppkäftiga uppstickaren från norr. Gläfsers är rätt gulligt tycker jag. Absolut ingenting som jag skäms för er.

Hellre en Gläfsare än en Lugg eller korvmoj i allafall :)
Kommentera

ernie eagle: No way. Han är våran, bara våran.

Lär er scouta själva istf att bara värva såna som redan är scoutade och testade av oss (som Jonte och Mange).
Kommentera

Portello: Jag orkar öht inte tänka på hur kontrakten ser ut vid den här tiden. Jag ska kolla på det imorgon.

Inga önskemål om femårskontrakt med veteranderna då? ; )
Kommentera

veteranerna

vet inte varifrån d:et kom
Kommentera

Kickan: Jag tycker det är ett väldigt smart drag i vartfall att värva färdiga produkter från andra lag och först se efter vilken mentalitet killarna har, om det är någonting att satsa på ;)

Fast jag förstår att det sticker dig i ögonen att förlora dina Älsklingarna till andra lag =)
Kommentera

Kickan: Ha det där lät ju kuligt juh. Veteranderna. Är det gödd på vete mån tro?

Ah det käkar förstås vetelängder till morgonkaffet och avslutar dagen med det oxå. Därav deras storhet.

Jag visste väl att ni hade nåt fuffens för er och hemligt recept för uppnå framgång. Okonventionella metoder kallas det.

Måste genast upplysa Timrås ledning om detta ;)

Kan ju vara den avgörande skillnaden mellan flipp eller flopp :)
Kommentera

ernie eagle: Norr? Ni är ju sydbottningar. Tror ni annars att sydkraft skulle ha sponsrat er? Allt som inte är Norrbotten är Sydbotten. Möjligen kan även Västerbotten få existera, men sedan är det stopp.

Gläfsers tycker jag är ett jättegulligt namn. dessutom var det jag som uppfann det, och eftersom Gläfsers är mitt andralag valde jag ju inte något alltför elakt eller förolämpande.

...du glömde att nämna Pölsan (fast det har visat sig vara det mest passande namnet av alla at döma av en artikel i en Gävlig tidning).
Kommentera

Kickan:

Jag tycker det mest förolämpande namnet är det som ni av någon outgrundilg anledning gett mitt lag. Dock mest för att det ger vibbar till ett helt annat lag...
Kommentera

ernie eagle: Eftersom de uppenbarligen suger i Gläfserssällskap så gör det egentligen inte så mycket. De har ju gett oss sin bästa tid och utgör inget hot mot oss, och ni betalar dessutom MYCKET mer för dem ; )
Kommentera

Kickan: Nu menade jag ju inte att vi skulle värva "harvplogen" å "Bulan".

Bara köpa en massa backar från Domusbagarn i Timrå med nygräddade vetelängder å mata våra gubbar med så det exploderar ute på isen i en kavalkad av sällan skådat slag :)

GULDET SKA HEM (TILL TIMRÅ...)!!!
Kommentera

ernie eagle:

Det där får mig att tänka på finalserien till FBK, när dom envisades med "Guldet ska hem till Karlstad igen" .. *drömmer sig bort*
Kommentera

Dysso: Nej men gud bevare mig väl...jämför inte Gläfsers i samma andetag som kaffebönorna från Värmeland (usch, jag mår illa).

Det där jag som en grov förolämpning. Hur kunde du?

Fy dig. FY SKÄMS!
Kommentera

ernie eagle:

Hur jag kunde? Hm.. Allt som för tankarna till den finalserien är av godo.

Vad gäller FBK så är dagens (gäller väl alltid iofs) musikrekommendation "Balladen om Färjestad". :)
Kommentera

Dysso: Vi åkte ur samma slutspel som du talar om på det hemskaste sättet man kan tänka sig. Plågsamma minnen och smärtsamt så det förslår.

Usch å tvi.
Kommentera

ernie eagle:

Jag förstår ditt lidande, måste vara hemskt att bli utslaget av ett lag som inte är HV. Jag lider verkligen med er... ;)
Kommentera

ernie eagle:

Men då sa mamma: Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min. Munnen den ska skratta och va´ glad. Munnen har vi fått för att vi ska tralla, tralla. Sudda, sudda bort din sura min... *sjunger*
Kommentera

ernie eagle: Om det var plågsamt för er, vad fan tror du inte det var för oss?

*griiiiina*
Kommentera

Vi kan tydligen hoppas på Åkerström och/eller Wallin imorron.
Kommentera

Match imorrn mot Modo. Nu är det dags att Fernandez få uppleva sin första vinst i Luleå Hockeys tröja.Renberg gör kanske comeback, men jag undrar om det är så smart.Han har ju en förmåga att bli skadad hemma mot Modo.
Kommentera

Och Fabbe har tydligen skadat en hand och blir borta några veckor. Tydligen hade Renberg gått av träningspasset pga känning i benet.
Dessutom har ju vinterkräk-sjukan härjat i laget.

Allt under 5-måls förlust är bra.
LHF-Modo 1-10
Kommentera

Portello: Jag är skeptisk. Ja, att Nanny fixar saken bättre än Gusten och Kristian skulle ha gjort. Utan backar som förslår. Utan att pucken hanteras av anfallare som kan målslå…

(sedär; första inlägg ivägskickat och redan är jag på krigsstigen;)
Kommentera

Karoliina: Majoriteten kommer alltid att skylla på målisarna. När nu nannyn finns här är nog han också för dålig, då det alltid är målisarnas fel att backuppsättningen är otillräcklig och att vi bara har en riktigt bra center.

Kunde vi klona Jonas på centerplats skulle vi vara ett steg på vägen, men nu antar jag att vi av etiska skäl inte får det och att det dessutom tar mer än en dag för klonen att växa upp, så det funkar ju inte.

Har aldrig fattat varför Brabenec skeppades, då han ersattes av ingenting. Verkligt trist, då det misstaget kan komma att kosta oss ES-platsen eftersom Johan fått för sig att det bara är en målis som behövs, och kört över TK - som rätteligen skall sköta skeppningar och värvningar och som insett vad det handlade om - på den punkten.

Tack Johan, dina beslut för oss rätt ner i avgrunden.
Kommentera

Kickan: Såg just matchen SSK-LHC på hockeykväll.
Jokinen, vilken spelare.Tänk om Luleå skulle ha en center som hade dom egenskaperna. *Drömmer mig bort*
Kommentera

Kickan: Vi tycker lika. Inte mycket jag kan tillägga om saken.
Kommentera

Portello: Eller hur. Trodde faktiskt att man jaga Olli-typer. Och Mika Nieminen-typer till LHF. Men nää, det bidde typ en Nanny-typ.
Kommentera

Kickan: Åh fan, var det en barnflicka som vi hade så förbannat svårt att göra mål på. Men nu har vi ju skaffat en liten kille med altstämma, så kanske det kan fixa sig lite bättre denna gång. Kanske kan förvilla Nanny lite grann.

För övrigt så är det tur att den här matchen går på C+, tar ju så förbannat lång tid att få en kopp kaffe i periodpausen i Coop ;)
En kopp som jag dessutom lyckades spilla ut över min fina matchtröja :(
Kommentera

Karoliina: Just nu finns det en massa spelare i SM-liiga som jag gärna sett hos oss. Fast att jag ger mig på SM-liigaspelarna jag träffar är nog ingen större idé. Vilken Kärpätspelare räddar hellre oss än vinner SM-liigaguld? Ska väl möjligen vara Nylander, om ens han, och det bara om han känner att vilket svenskt klubblag som helst är viktigare än ett i vart fall till 50% säkert guld.

Jag vill ha finnar till LHF eftersom finnar i regel trivs bra i Luleå. Jag känner en som skulle kunde tänka sig att spela för LHF - och som gör en jävla massa mål - om bara LHF slutade jaga målvakter.
Kommentera

« · 437601 · »