Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 338667 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Äntligen hemmamatch igen. Var ett tag sedan nu. Väldigt synd att vi inte lyckades plocka med oss alla poängen i gårdagens match.
Men det är bara ta nya tag mot BIF imorrn.
Nu tycker jag det är dags att ta våran första vinst mot dom den här säsongen, och jag tror även att vi gör det.
Fabbe gör minst ett mål imorgon, han gjort det till tradition att spela bra just emot Gevalia.
Kommentera

Portello: Imorgon måste det bara bli vinst om vi ska hänga på slutspelståget.
Kommentera

JOY: Idag blir det vinst.Jag lovar dig!
Kommentera

Portello: Hoppas du har rätt.
Kommentera

Ni får tydligen Lärking som domare. Grattis..

D Lärking Christer Solna
L Carlman Fredrik Luleå
L Sandström Jan Luleå

Inte min personliga favorit, direkt.
Kommentera

Dysso: Han är nog knappast någons favorit. Man vet att en domare är impopulär när det elakaste en klack kan komma på att skandera till en annan domare är "Du är sämre än Lärking, ja du är sämre än Lärking"....
Kommentera

Chief:

Visa ..! du dömer som en ..!

Hm, självcensur när den är som bäst. Men det där är nog Lärking den enda domare som lyckats få mig att skrika från ståplats. :)
Kommentera

Dysso: Med självcensur då också? ;)

Tror aldrig jag skrikit något elakare än "Domarn är dum, jättedum!". ;)

"Sämre än Lärking" skanderade Linköpingsklacken under en match mot Timrå förra säsongen. Minns jag inte fel var domaren som utattes för detta Rådbjer, av alla. Märkligt nog.
Kommentera

Chief:

Nej, jag utövar inte självcensur i matchsituationer. Eller .. Hm, nåja, mindre än här iallafall.

Alla kan ha en dålig dag, antar att det betyder att Lärking kan ha en bra dag. LHF kanske har tur imorgon och träffar honom när han vaknat på rätt sida. Förövrigt skulle jag inte lyssna så mycket på vad Linköpingsklacken skanderar.
Kommentera

Dysso: Min självcensur brukar följa automatiskt eftersom jag i upprört tillstånd sällan får ur mig mer än gutturala läten av "huagahöööhngh-karaktär.

Blev bjuden på den matchen och fick därför också finna mig i att stå bredvid LHC-klacken mitt i bland LHC-are. Min lilla våg (eller skvalp kanske är en bättre benämning när det rör sig om endast en person) vid Timråmål föranledde fientliga reaktioner, kanske inte den strategiskt bästa platsen för dylika övningar. "Bonnjävel" väste de till mig. "Förlorare" muttrade jag tillbaka (fast inte så högt). Mycket riktigt vann vi också den matchen.:)
Kommentera

Det kanske bör tilläggas att jag vet att det finns väldigt trevliga LHC-supportar också. :)
Kommentera

Ojdå. En Voffsing och en tjur surrar på björnarnas gb.Hur ska detta sluta? ;)
Kommentera

Portello: Kan bara sluta på ett sätt, med stil och finess. ;)
Kommentera

Portello, Chief:

Skulle egentligen citera hela "Vart vi än kommer" här, men jag är helt enkelt för lat..
Kommentera

Dysso: Lärking igen andra matchen irad vi får honom då.
Kommentera

lizzard: Lärking är en jäkligt ojämn dommare för tillfället, Känns som om han borde få dömma lite mer i Hockeyallsvenskan ett tag så han kommer upp i varv!
Kommentera

Christer Lärking en riktig skitdomare,men förhoppningsvis ska de inte påverka för mycke av kvällens match.
Sorry alla Luleåfans...
Brynäs vinner på straffar med 3-2,Målskyttar: Nicklas Danielsson,Nylander och Lind avgör straffläggningen.

[bild]home.swipnet.se/rayman/BILDER/Brynas/smguld.jpg[/bild]
Andreas Dackell i en klassisk match, 6 April 1993.

M.V.H Larry!

Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Larry: Om Dackell lirat kvar hade ni i alla fall haft något större chans.
Kommentera

Albert Hall: Svårt blir det iaf, vi vann inte en match i fjol borta mot er!

men i kväll så vinner vi med 5-3 om inte då skall jag gå till Claes Olsson och begära pengarna tillbaka för kristallkulan!
Kommentera

65Selander: Jag tycker det känns rätt länge sen ni vann mot oss här i lule? Det ska bli en intressant match i alla fall. Det känns som lite av "upp till bevis" för båda gängen. Vi har i alla fall inte råd att förlora, efter den här matchen har vi tre raka borta och våra bortapoäng har inte direkt haglat in om man säger så... Förlust och vi kommer att vara nere i det absoluta kvalträsket om några omgångar.
Kommentera

Albert Hall:
Åtminstone förra och säsongen innan den hade Brynäs svårt mot oss, både borta och hemma. Denna säsong har ju BIF vunnit bägge möterna, men då har ju båda två spelats i Gävle.

Tror att killarna är väldigt taggade ikväll och kedjan med #8,#24 och "23 ska bli väldigt rolig att se.Dom verkar trivas bra tillsammans.
Kommentera

65Selander: Förresten alla Brynäsare, så var det en intervju med Niclas Wallin i dagens NK. Fast Brynäs nämns nog inte i den tror jag.
Kommentera

Albert Hall: Vissa glömmer fort vilka som har fött han ;-)
Kommentera

Senast Brynäs vann i Luleå var den 31 Oktober år 2000 då dom vann med 3-0. Sedan dess har det blivit 6-2, 4-1, 6-2, 5-1, 2-1, 5-2 och 5-2 till Luleå alltså 7 raka segrar.
Kommentera

JOY: Och ikväll kommer den åttonde raka.Hoppas jag.
Kommentera

JOY: Smickrande statistik för oss Brynäsare :-((

Har tippat 5-3 till BIF men är glad om man kommer hem med hedern i behåll ;-)
Kommentera

65Selander: Har du sån? Heder alltså. Har förstått att du har för vana att supa ner oskyldiga motståndarsupportrar och sedan fotografera dem i komprometterande situationer, typ i Brynäströjor...;)
Kommentera

Chief: Antar att han får fara runt som en skållad råtta och fotografera allehanda motståndarsupportrar i BIF-matchtröja för att motverka den uppenbara identitetskris hos Brynässupportrarna som bilden på Westerlind i MoDo-tröja har medfört ;)
Kommentera

Paddan: Jaha, det kunde man väl förstå, att det var MoDoister som som var de skyldiga. Att ni alltid ska ställa till det.;)
Kommentera

Chief: Jomenvisst, tydligen måste vi ju vara världsfenomenaljättehemskast eftersom det verkar gå så bra att använda oss som syndabockar till det mesta :)
Kommentera

Paddan: Tja, nåt ska man väl kunna ha er till också...;)

Ser fram emot att få höra vad du tycker om Sydkraft Arena efter nästa söndag för övrigt. Så det är bäst du pallrar dig ner då. :)
Kommentera

Chief: Jäklar vilka krav du ställer. Jaja, någon gång ska väl även jag lyckas ta mig den fruktansvärt långa vägen ner till Timrå :)
Kommentera

Paddan: Krav? Jag tänker bara på ditt bästa vet du väl. ;)

Dessutom har jag ju inte tjatat om att du inte åkt ner idag.:)
Kommentera

Chief: Hahaha, jaså det är så det är.
Äsch, har ändå fått höra från andra att jag är dum som inte åker ner ikväll.
Kommentera

Paddan: Ni vet väl att MoDo är roten till allt ont i världen!

Ang att fota försvarslösa individer i Brynäströja är inte så svårt eftersom alla köar för att få hamna på bild med min tröja!
Kommentera

65Selander: Det kan man tro om man lyssnar på Observant och Lothar.
Förressten, kan det vara så att Lothar är Observant fast med nytt nick?
Kommentera

Portello: Tror inte det, men man vet aldrig det finns stora mörka krafter ute i världen
Kommentera

65Selander: Japp, både Brynäs och MoDo...

Kunde inte låta bli...;)
Kommentera

65Selander: Du har helt rätt. MooDoo är roten till allt ont. Dessutom är det ruskigt smaklöst.

Ikväll spöar vi er. 5-1. Sådeså. Vi har revansch att utkräva efter den oturliga förlusten i Pölsarinken.
Kommentera

Dags för en ny sexpoängsmatch imorgon mot Leksand. Hoppas att någon av dom skadade/sjuka spelarna kan spela i alla fall. Det skulle vara otroligt skönt med 3 poäng för då är vi hela 7 poäng före Leksand.
Kommentera

Rönnqvist medverkan imorgon är visst ytterst tveksamt, dessutom stannar Brabenec mest troligt hemma pga familjeskäl.
Nordqvist också osäker. Låter som vi åter igen får avvara massa spelare mot Brynäs.
Kommentera

Portello: Då är det bara att försöka hålla nere förlustsiffrorna på anständig nivå imorgon alltså.
Kommentera

Portello: Då är det två lag isf som har folk borta i kväll. Brynäs har just nu 5st borta! Har vi tur så kan vi få igen 3st i kväll
Kommentera

65Selander: När ni besökte oss senast hade vi fem spelare borta före match, och bara några minuter in på den var Skuggan tvungen att avbryta, han har varit skadad sedan dess.
Skador har varit vårat stora problem iår, har aldrig spelat med ordinarie lag.
Kommentera

Portello: Då kanske ni vet hur Brynäs har haft det dom senaste åren! ;-)
försti år vi låg på topp förutom Petré vid start, men han är nu tillbaka och ev skadad i kväll igen
Kommentera

65Selander: Nu är det ju inte så att det ärförsta säsongen vi är skadedrabbade ,men i år har det varit extremt mycket skador.
Dessutom tror jag ingen annan ES-klubb har haft lika många spelare som har blivit hockeyinvalider som Luleå. Inte de senaste åren ivarjefall.
Kommentera

Portello: Ikväll blir pölsan hårdsmält. Välkomna till pölsfabriken.
Kommentera

Portello: Dom kanske känner efter för myckket eller så är det pengarna dom är ute efter ;-)
Kommentera

65Selander: Säkert är det så., säkert. =)
Kommentera

Väldigt viktig match imorgon. Bara att hoppas killarna får fart på målskyttet och att Hento spikar igen för tredje hemmamatchen i rad.
Kommentera

« · 338667 · »