Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 481188 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Paddan: Rätt åt dig, du hade väl Wildetröjan på dig, elle? Den förtjänar att spillas så mycket på att den blir oanvändbar och du måste använda din finntröja. Då vinner vi.

Det tar bara en förbannat lång tid att få kaffe i Coop om man är amatör. Vi ndra fick kaffet rätt snabbt, oavsett om vi var Älsklingar eller MooDooister.
Kommentera

Kickan: Klart jag hade Wildetröjan på mig. Den har nu dess utom varit med om inte bara sin första poäng på bortaplan utan sin första seger dessutom.

Klart jag var kaffeköparamatör i Coop, hade jag varit mer professionell och framförallt öppnat ögonen lite mer så hade jag inte behövt vänta i kö efter femtielva hamburgerköpande lulingar.
Kommentera

Paddan: Oj, vilken underlig avstavning det blev..."dess utom". 
Kommentera

Kickan: *trycker på alla knappar helsnurrigt och yrslar mig bort*

"En målgörare som kan tänka sig att spela för LHF." Finns väl inget att fundera över. Han ska givetvis signas snabbt som ögat!

PS...hitta du ingen större Kauppilatröja;-)
Kommentera

Karoliina: Hade jag bestämt så hade han signats, men nu är jag inte ens i närheten av att bestämma. Johan är närmast envåldshärskare, och då går det som det går. Skulle inte förvånas om vi fick ytterligare en målis och inget annat i nästa fönster. Detta börjar likna ett skämt.

Kauppilatröjan är nog en av de minsta den säsongen. Du skulle sett Jonte Hedström-tröjan. Balklänning är bara förnamnet. Dessutom har jag inte hittat någon Hedströmskylt så jag kan föreviga eländet tillsammans med tröjan.

Fast jag har en #21, från 80-talet, som inte är fullt så stor som övriga matchtröjor då deras skydd var mindre då än nu. Åtminstone skulle den kunna passera för en cocktailklänning snarare än en balklänning.
Kommentera

Kickan: Tabelläget berättigar väl knappast till härskarfasoner…nu är det läge för att gripa tag i: "alla till buds stående medel"!
Kommentera

Karoliina: Kunde jag styra Johan, som grinar när han skiter, så skulle jag ha försökt. Nu är det tydigen en målis som behövs så vi får säkert en till målis i nästa fönster, då Johan är inkapabel att se att vi saknar annat än målisar.
Kommentera

Imorgon e det match mot Dif hemma, vad tror ni om matchen?. Luleå verkar vara i fin form just nu så jag tror det blir seger med 5-2. Verkar bara vara Renberg som inte kan spela imorgon.
Kommentera

lizzard: Av tradition så har Luleå lätt för DIF hemma.Bara hoppas att den traditionen håller i sig.
Kommentera

Portello: Men å andra sidan så har inget denna säsong varit som det brukar så inget känns givet. Men visst har man postiva vibbar.
Kommentera

Ingen match för oss i morgon, men därimot spelas fyra andra matcher och det är:

Brynäs - Malmö
Linköping - Färjestad
Djurgården - Mora
Modo - Södertälje

Speciellt två matcher är ju viktiga för vår del.

Modo-SSK, bara hoppas att Modo vinner den här matchen.

Brynäs-Malmö, Här hoppas jag verkligen på en bortaseger, skulle inte vara dumt om vi skulle få behålla en lucka på fem pinnar ner till Brynäs.
Kommentera

Portello: Jo Modo måste vinna, att välja mellan Brynas och Malmö är lite som att välja mellan pest och kolera. Men ok en Malmö vinst känns bättre. Då är det samma läge mot Brynäs som nu. Malmö får det nog tungt att kravla sig om ändå. Men bara för att jag säger det så börjar dom väl spela som gudar nu.
Kommentera

Portello: Självklart har du rätt men nog tar det ändå emot att säga
Kommentera

Bara en poäng till Brynäs hemma mot MIF efter 1-1 i Gavlerinken - mycket, mycket bra för Luleås del. Nu har vi bara en match mer spelad än Pölsan och fyra poängs försprång. Lite, lite mer marginal nedåt, alltså.
Kommentera

LL: Och SSK förlorade mot Modo den gick våran väg me.
Kommentera

phillsky: Väldigt bra att Modo vann. Även rätt bra att BIF tappade pinnar på hemmaplan. Bara att hoppas att resultaten i de andra matcher går våran väg i nästa omgång också. För vi lär ju inte ta några. Eller?
Kommentera

Portello:

Brynäs-Malmö 1-1.

En poäng till Brynäs.
En poäng till Malmö.
En poäng till Luleå.
Kommentera

Portello: som jag ser det har vi två möjligheter till att ta poäng mot VF:

* hela VF blir för fokuserade på Alfredsson och glömmer att alla andra också måste spela som vanligt

* Fernandez gör en idiotmatch och släpper in max två mål samtidigt som vi tar vara på de få chanser som VF släpper till

Alternativ 1 tror jag inte mycket på. Frölunda är så satans bra den här säsongen att det räcker i stort sett med att en femma gör sitt jobb som vanligt för att de ska vinna.

Alternativ 2 är inte helt otänkbart. Men det måste nog verkligen till något extra från Manny för att det ska räcka till poäng. Och tolka nu inte det här som "buhuu vad vi är dåliga", för det är det inte. Det är bara det att jag är grymt imponerad av det Frölunda har presterat hittills. Frågan är om inte den här upplagan av VF är det bästa lag som elitserien någonsin har sett?
Kommentera

LL: Jag tror på ditt alt 2 Om Manny gör en super match och defensiven funkar som den ska då kan det gå.
Kommentera

phillsky: Jopp, Man får väl alltid hoppas :))
Kommentera

LL: Chansen till en vinst finns pga spelet har börjat fungera igen som det ska, Sedan så känns det som om Manny och försvaret börjar bli samspelt också.
Det ser ut som om Luleå börjat spela efter vad laget behärskar för tillfällt nämligen inte rusa på varje puck utan bedömma har vi chans att får tag i pucken nere i offensiv zon eller inte, Börjar likna lite guldåret då laget börjar ställa om bättre från anfall till försvar och bedömmer lägena dom får också bättre vilket skapar bättre harmoni och känsla i laget.

Sedan får vi hoppas att det dyker upp någe nyförvärv lagom till SSK matchen borta, För mot Malmö och Brynäs ska vi vinna medans matchen mot SSK känns rätt öppen histora vinst där då ligger Luleå i vinnarhålet för slutspelsplats!
Kommentera

Så är det dags för en ny måstematch imorrn. Nu är det Brynäs som kommer på besök och allt annat än vinst är ett fiasko.
Men jag hyser gott hopp för tre friska pinnar imorrn. Resultattips: 5-1.

När det gäller de andra matcherna är det bara hoppas att FBK vinner över SSK hemma samt att Modo bortabesegrar Hv71. Då skulle vi få en liten lucka till dom lagen.Skulle inte sitta helt fel.
Kommentera

Portello: Luleå vinner med 5-0 kom ihåg var du hörde det först! Ser inget som talar för att Brynäs skulle sno poäng av oss.
Kommentera

Linkan: Luleå ställer upp med precis samma lag som mot Malmö.Det innebär att Mäntylä fortfarande är febersjuk.
Kommentera

Portello: Tyckte Nagge skötte sig bra mot Mif, spelade iof enkelt men det är ju det enda man kan begära. Blir kul att se om han kan ta för sig mer nu!
Kommentera

Linkan: jodå vi kommer att ge er en match imorgon ;)
Kommentera

Ahlbom: Det tror jag säkert men det känns som at´t Luleå är på gång men men allt kan hända! Man ska aldrig underskatta Brynäs! har dålig koll men vilka saknas i morgon för er?
Kommentera

Linkan: Jag ser att du också har insett att Pölsan är Pölsan.

Pölsan är något rysligt, även när de verkar totalt harmlösa. Inget annat lag har orsakat oss så mycket ont som Pölsan. Därmed inte sagt att jag tycker illa om dem på det sätt jag tycker illa om Kärringarna (eller snarare 90% av deras supportrar).

Jag skulle vilja möta dem i en SM-final. Låta dem vinna de tre första matcherna enkelt, och sedan skulle vi slå dem efter 15 perioder sudden i resterande 4 matcher. Endast då kan de känna lite av det lidande de har orsakat oss genom åren. Helst skulle det upprepas flera år i rad dessutom.
Kommentera

Linkan: han säger att det är sulku, björk, wahlberg och så en till tror jag men är inte säker
Kommentera

Kickan: Varje år! och så får gärna Janne Larsson, Molin och Tom bisset vara närvarande:-) Varför inte Per Djoos okså! usch!

Nä Pölsan har alltid varit ett lag man inte tyckt speciellt bra om, förvisso har det som gått ur lite grand men nu påminde du mig igen! Det går aldrig ur. Pölsaskit! Vi pissar på dom i morrn! Nu har du peppat mig.
Kommentera

Linkan: Hehe. Såskarelåta. Jag tippar 129487475757578566-0 till Älsklingarna nu när jag har tänkt efter. Det skulle vara bra för våran målskillnad, som kan komma att bli helt avgörande till sist.
Kommentera

Linkan: Viktigast ändå är ju att Huss helvetet är med. Ush för honom. Ska Luleå utklassa Brynäs MÅSTE han vara med!
Kommentera

Kickan: Pelle gör 556 av dom resten fixar Bulan och Ågi pga gammalt groll!
Kommentera

Linkan: Bör även tillägas att vi förväntar oss herr Mikael Sundlöv i mål.
Och Huss på topp då såklart
Kommentera

Lövva: He tänk det men då måste gammla Luleå...nä nu spårar jag ur! glöm det:-)
Kommentera

Lövva: Dackell kommer i morr´n. Bara så ni vet.
Och han är fortfarande lika bra på tennis.... ;-)
Kommentera

Huge: Ähh, bästa tennis spelaren är ju Jokinen. Såg du inte hockeykväll? Killen lirar på hockeyrinken, även om han var lite skrajj innan :)
Kommentera

Kickan: By the way så har jag ett kort på datorn (ännu opublicerat) där du även där, har på dig en Pölsa tröja. Dom verkar flöda lite här och var :)
Kommentera

Lövva: Publicera det för fan inte ; )
Kommentera

Kickan: Ja just fy på dig, för många öl? jo jag förstog det du är förlåten dom tvinga på dig den:-)
Kommentera

Linkan: Om vi säger såhär: Allt för svår övertalad var hon inte. Det var knepigare att få på henne tomte-mors dräkten :)
Kommentera

Linkan: Jag hade nog inte druckit så många öl i det skedet (två kanske), och jag pratade med dem och sa att jag tar på mig en Pölsatröja endast under förutsättning att ingen sådan bild någonsin publiceras någonstans. Jag höll min del av löftet. Pölsingarna verkar ta lättare på det hela.

Jag kommer aldrig någonsin mer att ta på mig en Pölsatröja.
Kommentera

Kickan: Är det sant att Fläskberg har dubbla muskler likt en Belgien Blue?
Kommentera

Lövva: Damnit, det finns väl nästan fler foton på mig i tomtenissaklänning än Pölsatröja (iaf sett till de foton jag känner till). Fast tomtenissafotona är ännu mer förbjudna att publicera.

Min vana trogen (är två år en vana?) hade jag dock tomtenissaklänningen på annandagen. Succé! Även hos 19-åringarna som börjar kännas lite för unga. Jag menar, har de fyllt 20 så är det ok - men tonåringar känns som barnarov.
Kommentera

NuMo: Förmodligen har han det, Iaf efter att ha ökat djävulska många kilo i vikt inför sin senaste NHL-sejour. Vad det beror på vill jag inte spekulera i, men det sägs att de som använt otillåtna preparat blir mer skadebenägna. Därmed inte sagt att han någonsin har gjort det, utan det sista var mer en upplysning om att "så kan det gå".
Kommentera

Kickan: Hmm? Kanske han äter mycket biffkött från djur som ätit otillåtna preparat? Det blir liksom som tredjehandsinformation. Du som är djurist kanske kan de här frågorna. Kan det vara förbjudet att är djur som ätit tillåtna förbjudna preparat och sedan idrotta på det?
Kommentera

Kickan: Håller allt opublicerat, men givetvis så kostar det ju ;) Ska vi säga 4 mille, då kan jag skänka hälften till Luleå Hockey
Kommentera

NuMo: Bäst jag rättar mig själv. moter=mother,
Kommentera

Teglet borta imorrn och ännu en sexpoängs match. Hoppas och tror på 3 poäng till oss. Resultat? 1-3
Kommentera

Ska bli intressant och se om Staios debuterar imorrn mot Modo.
Är det någon som hört om han kommit till Luleå ännu?
Kommentera

« · 481188 · »