Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Norrbotten vs Medelpad

« · 293815 · » Till forumet

Norrbotten vs Medelpad
Idag är det Norrbotten- Medelpad både i TV-pucken och i Elitserien. Hoppas bara att det blir Norrbottniska segrar i båda.
Kommentera

Sv: Norrbotten vs Medelpad
JOY: Medelpad åker hem med 6 poäng.
Kommentera

JOY: Än så länge står det 1-1 i Tv-pucksmatchen, men vi tar Medelpaddorna skaruse, liksom LHF lätt piskar gläfsers.

Bara några timmar kvar nu. Äntligen!
Kommentera

JOY: Än så länge står det 1-1 i Tv-pucksmatchen, men vi tar Medelpaddorna skaruse, liksom LHF lätt piskar gläfsers.

Bara några timmar kvar nu. Äntligen!
Kommentera

Damnit, en dubbelpostning. Varför är jag så otålig och klickar en gång till om inte inlägget postats inom en sekund.

Attans, Medelpaddorna gjorde mål precis när jag postade inlägget/n.
Kommentera

Kickan:

Somliga straffas för dubbelinlägg omedelbart. ;)
Kommentera

Medelpad verkar rätt bra, 2-1 i mål och 11-5 i skott.
Kommentera

Dysso: Ja, uppenbarligen.

Jag tnkte ut till arenan ganska tidigt idag. Eftersom det är hemmapremiär kan det vara kul att ha lite mer tid än vanligt på sig att snacka skit med folk. Dessutom måste jag välja dagens tursouvenir med omsorg så det verkligen blir en tursouvenir.
Kommentera

2-2 i PP när en Medelpadda satt utvisad. Härligt!
Kommentera

Dysso: Det är inte från 2,5 utan från 2 timmar innan matchen man åker gratis buss till arenan förresten, och sedan har du lika lång tid på dig att ta dig därifrån gratis efteråt.
Kommentera

JOY: Jelar också. 2-3 till Medelpaddorna nu.
Kommentera

Nej, nu är Paddorna i ledningen igen. Tungt.
Kommentera

JOY: B-jun möter också Gläfsers idag. Närmare bestämt kl 18 så för den som vill se mer hockey hinner med en sväng i restaurangen och eller sportbaren däremellan. Själv har jag inte möjlighet att kolla b-junmatchen. A-jun möter SSK borta samtidigt som Älsklingarna möter Gläfsers. Gissar att resultatet dyker upp på resultattavlan så man får hålla ett öga på den och se om segertåget fortsätter.
Kommentera

Vi får inte glömma att plocka fram guldtråden innan matchen, men vi väntar en liten stund till va? Annars kanske vi kluddar skräp i den av misstag. De som inte har möjlighet att se matchen får sedan sätta sina känsloyttringar på pränt i den.
Kommentera

Kickan:

Ok.. Lär ta ett tag till innan det är dags för avfärd, om det fortfarande regnar får det nog bli buss faktiskt.
Kommentera

Norrbotten- Medelpad slut 2-4. Skott: 12-29.
Uppenbarligen en helt rättvis seger för "Paddorna".
Kommentera

Norrbotten- Medelpad slut 2-4. Skott: 12-29.
Uppenbarligen en helt rättvis seger för "Paddorna".
Kommentera

Dysso: Mycket otrevligt väder. Jag har faktiskt för en gångs skull varit på stan en lördag. Inte gick man och flanerade nånting i onödan precis...

Facit: Luleå-Timrå 3-3.
Kommentera

Albert Hall:

Det var faktiskt ett resultat som jag också spånade på, men jag la i slutändan något annat... :)

Hoppas det hinner sluta regna tills jag ska iväg, tyckte det var tillräckligt blött i duschen.
Kommentera

JOY: Eeh, va, vi börjar ju inte spela förrän klockan 18 så hur kan vi då redan ha vunnit en helt rättvis seger? ;)
Kommentera

Albert Hall: Och det där vill du att vi ska tro på. Du tippar alltid 3-2, och säkerligen även idag : P

Fast du har fel. Mitt tips är facit, och det tipset är hemligt tills efter matchen.
Kommentera

Kickan:

Att jag alltid tippar 3-2 är lögn och elakt förtal. Senast hade jag 4-1 till VF, fast oturligt nog gav det exakt lika många pinnar som 3-2...

Idag har jag i alla fall 3-3. Kanske. Om jag inte ändrar mig.
Kommentera

Albert Hall: Hehe, vi säger väl det då. Fast visar det sig att du ändå har tippat 3-2 kommer jag aldrig mer att tro dig. Själv har jag tippat 3486-0. Det är helt sant.
Kommentera

Kickan:

Hm, jag fegtippade jag, drog bara till med 3485 - 0
Kommentera

Albert Hall: Förrexten kommer jag att jobba ett par dagar då och då på min födelseort de närmaste tre veckorna. Har dock bett att få se papper på alla aktörer i målen i förväg så jag kan jäva mig om det visar sig att folk jag växt upp med är inblandade. Först ut blir en mordbrand nästa vecka.

ernie ringde nyss. En gläfsare på plats i stan alltså.
Kommentera

Dysso: Det betyder att du får 3p mindre än jag får i Tvävlingen alltså. Resten blir nog nollade eftersom de fegtippar 3-2.
Kommentera

Kickan:Ernie är en toppenkille, säg inte annat. Dessutom har han fördelen att hålla på rätt lag.
Kommentera

Kickan: Ja då får man väl börja om från noll igen nu då efter omstarten. Och gud förbjude Luläää från att förstöra denna dag för en urTIKare som jag. Inget ont om er men ikväll håller ni er passiva. Jag har beställt Timråvinst i eftermiddag och så får det bli. Därmed basta.

Jag har Timrå-matchtröja på mig och glasögon, lång och smal så välkomna fram ur er gömslen lulingar och säg hej. Jag bits inte utan är en en kultiverad supporter precis som er. Så nu dricker vi öl och hejar fram våra hjältar.

Vi syns och hörs i Sportbaren i Coop!

På återseende!
Kommentera

El Aka Ali:

Visste inte att han höll på HV .. :P
Kommentera

Dysso: Visste inte jag heller. Men killen är jättetrevlig. Vore alla supportrar som han skulle det aldrig bli bråk.
F.ö. är jag ytterst tveksam till att han håller på HV.
Må bästa lag vinna. (hoppas på TIK)
Kommentera

El Aka Ali: Jorå, Dysso är HåVeare, fast han har LHF som sitt andralag (precis som ernie). Dysso är alltså en HåVeare av bästa sort.
Kommentera

El Aka Ali: Olgas furir? Välkommen hit isf. Jag tror du kommer att trivas i våran gb om du bestämmer dig för att stanna.
Kommentera

Kickan: Jag vill härmed passa på och gratulera till en synnerligen väl utförd prestation i dagens match. Ni vann över laget i mitt hjärta - TIK med 2-1! Det svider inombords men det är 48 matcher kvar och ni var förtjänta av 3p idag. Jag håller av er högt lulingar! Och trots nederlag känner jag mig inte alltför nedslagen! Man måste kunna se nyanserat på saker och ting och erkänna en förlust när det andra laget sett över hela matchen varit bättre. Så gör jag. Ställde mig upp i restaurangen och sjung - "GRATTIS Luläää, GRATTIS Lulää" efter matchen iförd Timrå-matchtröja! ALLTID lika trevligt att komma till Luleå! Och ni är alltid varmt och hjärtligt välkomna till TIMRÅ!

Ha det nu så trevligt och sug på karamellen ordentligt! Nästa gång tar vi er!

Bästa hälsningar / ernie
Kommentera

Även jag passar på att Gratta er för segern...

förhoppningsvis så var det ända ni tar av oss denna säsong..;0)
Kommentera

gud:

Jag såg matchen, vad hade du räknat med? ;)
Kommentera

ernie eagle: Du såg ut att ha hittat ett gäng lulingkompisar iaf. Jag kunde inte hålla till i sportbaren i pauserna eftersom jag umgicks med sponsorer, men du klarade dig säkert ändå.

Nähäru, ni tar oss aldrig mer.
Kommentera

gud: Tacktack gudvännen. Du får nog vänja dig vid känslan eftersom ni aldrig mer kommer att vinna mot LHF ; )
Kommentera

Dysso:
en dag så måste vi ta det dära snacket i gränden..håll dig undan när TIMRÅ IK spelar..du din onde...;0)
Kommentera

Kickan:
förstår att du har en dröm...;0)
Kommentera

Kickan: Men vars säger du för någonting? Vi kommer nog på ett knep på hur vi ska överlista Hento! Och vi var inte ofarliga idag heller!

Jo jag pratade med "X:et" - Thomas Erixon, Janne Carlsson m fl.

Och jag förstår att du INTE har tid! Men jag fick ju se dig! Och det var huvudsaken! Vi får mejla och hålla kontakt telefonledes. Jag gillar dej ändå!

Lev väl och bränn inte ut dig! Du Kickan är en tillgång för vilken kl ack somhelst! Nu blev det Luläää som drog vinstlotten men möts med respekt, ger man respekt tillbaks. Sån är jag, sån är du!

Och vi "fjollar"v oss INTE som i "fjollträsk". Lycka till LHF med ert fortsatta matchande. Nu stannar jag kvar tills på tisdagmorgon (finns en låt med vår Landsfader Uffe Lundell med samma namn, grymt bra) men sen lämnar jag Norrbotten för denna gång för att åka hem till Medelpad och se hemmapremiären mot VF.

Borta bra, men hemma bäst!

Vi syns och hörs!
Kommentera

ernie eagle:
för böveln...gå in på våran gästbok och skriv lite om matchen...
litar inte riktigt på Lulä folket...;0)
Kommentera

ernie eagle: En liten korrigering. Möts man med respekt, får man respekt tillbaks skall det givetvis stå!
Kommentera

gud: Och jag drömmer bara sanndrömmar ; )
Kommentera

Kickan:
vännen..och du är helt säker på att det inte kommer att bli mardrömmar...;0)
Kommentera

ernie eagle: Eftersom jag har extremt bra självförtroende säger jag: Jag är en tillgång för vem/vad som helst som jag väljer att engagera mig i. ; ) Och när jag väl engagerar mig är det allt eller inget som gäller. Halvmesyrer är inte min grej.

Då tillhör du en exklusiv skara bland tikarna då. De jag kommer på så här på rak arm som är reggade här som har träffat mig är Tycho, Hälge, Madde, Maggan, Dalan plus en massa andra som jag inte vet vad de går under för nick här alternativt inte kommer på nu) Ja, åsså B Littmar förstås då jag jobbade (på hovrätten) och bodde (på Trädgårdsgatan) så nära grillkiosken.
Kommentera

...Jens också förstås, men jag vet inte vad han har för nick här, och Benny - är han reggad? Ge dig till känna isf - du var skojsigast på hovrätten i Sundsvall och din lulingfru ger dig pluspoäng.
Kommentera

Kickan: Sandström var helt felfri. Jonas N gjorde gwg och var i övrigt helt ok. Faktiskt mycket bättre än jag väntat mig. Nån av dom.
Kommentera

Albert Hall: Och Mäntylä var överallt och spelade också felfritt.
Någon som vet hur det gick för Åkerström?
Kommentera

Ojoj, Modo-FBK 0-4. Verkar som att tre lag kommer att stå på noll poäng efter två omgångar.
Kommentera

Portello:

Mäntylä är så jävla bra! Ojoj, vilken förstärkning! Vårdad med pucken, hård i kroppen och ändå så fruktansvärt kvick i rörelserna. När han ensam fixade ut pucken tre ggr under slutminuten så stod folk upp och jublade på min slipsplatsläktare till och med.

Jag vet inte vad som hände med Roger, jag tror att han fick pucken mellan byxa och benskydd. Det brukar göra jävligt ont men sällan göra att man behöver ledas ut som nu var fallet. Så jag vet inte.
Kommentera

« · 293815 · »