Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Nostalgi

« · 389536 Till forumet

Nostalgi
Damnit så skoj det är att återse SpS för en dag. Det känns som att man har ofrivilligt varit satt i karantän eller avtjänat ett fängelsestraff sedan det försvann och nu äntligen har försatts på fri fot.

Spara eller inte spara guldtråden, det är frågan. Nog vill jag, men det är jobbigt och tidskrävande.

Kunde man inte få tillbaka HS också för en dag? Det finns ännu mer att spara där.
Kommentera

Sv: Nostalgi
Kickan: Äh, den är väl bara på en 70-80 sidor, så det borde väl gå på ett kick att spara ner.

Nu vill jag också ha möjligheten att hitta åt trådar från HS som Hårt mm.
Kommentera

Kickan: Jag ska se om jag kan dra igång gamla HS också. Det ska inte vara helt omöjligt eftersom filerna ligger här på hårddisken och bara väntar på att köras. Jag sätter mig och testar nu. =)
Kommentera

Marcus: Jäklar vad skoj det vore. Fast HS kunde väl få vara uppe i åtminstone 2-3 dagar isf? Det finns hur mycket som helst att spara där och jag hann inte spara någonting alls innan det stängdes eftersom det var så mycket annat då.
Kommentera

Paddan: Minns du i vilken tråd vi hade Tom Temor och Jult Omte-diskussionen? Det var i "Hårt" det också va? Undrans var jag skrev min knasiga förklaring till varför jag egentligen jobbar bättre på natten än på dagen när jag måste vara på jobbet.
Kommentera

Paddan: LL:s förklaring till de alternativa namnen vore nog bra att spara också. Det finns alltid folk som inte förstår dem.
Kommentera

Kickan: Den förklaringen hade jag sparat tillsammans med många andra inlägg. Det gick ju att spara enskilda inlägg där.
Kommentera

HockeySnack har återuppstått!

www.sportsnack.net/hockeysnack/

Det är några grejer som jag måste greja med, men det mesta ska funka som förr ;)
Kommentera

Marcus: Fan så underbart. Puss på dig!
Kommentera

Kickan: Nja, jag tror att det var i en annan tråd än Hårt som Tom Temor m.fl. förekom. Men det torde man väl upptäcka nu, antar jag.
Kommentera

Paddan: Tråden om trimmade ismaskiner kanske är något för miiike. Ja, åsså Dysso förstås, det var ju honom jag lovade en trimmad ismaskin med eldflames om... Ja, vad nu om var.
Kommentera

Paddan: Du har tid att spara allt knasigt idag va? Det känns som att jag borde jobba en stund eftersom jag har en grej jag MÅSTE bli klar med tills imorgon och därför kommer att prioritera breven.
Kommentera

Kickan: Tja, jag hade tänkt försöka. Sen så vet jag inte om det bara är mig det är fel på, men det där HS verkar väldigt trådlöst, i varje fall
på min dator.
Kommentera

Paddan: Ska se om jag lyckas köra igång trådarna. Men det ligger massor med damm på de gamla HS-filerna...
Kommentera

Marcus: Ok, låter bra det. Ja, inte med dammet, utan att försöka få igång trådarna.

"Nyförvärv till Luleå Hockey" och "hårt" är de trådar jag är mest intresserad av.
Kommentera

Hmm, det här ska nog vara mitt första inlägg i den där jultråden:

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Lulekickan: Jag har hört rykten om någon halvvinglig amerikan vid namn Jult Omten som skulle dyka upp lagom till omstarten. Var tydligen tal om någon paketlösning vad jag förstod.

Paddan

2002-12-10 23:52:14
Kommentera

Paddan: Du hittar ju trådarna om du kollar översikten. Har sparat en stor del av "hårt". Tänka sig att den egentligen handlade om en match mot Korvarna.
Kommentera

...eller topplistorna menade jag.
Kommentera

Sådär, nu har trådarna dammats av. Nu är HS som i nyskick igen =)
Kommentera

Marcus: Tackar, tackar. Bugar och bockar.
Nu gäller det bara att komma ihåg vad det är man ska spara ;)
Kommentera

Kickan: Ujujuj.Vill ha kvar SpS alternativt HS. *griiiiiina*
Kommentera

Portello: Bra att du *griiiinar* Det brukar hjälpa. Iaf om man vill att LHF ska göra mål.

Hellre HS än SpS som jag ser det.
Kommentera

Portello: Det känns helt suveränt att upptäcka att både HS och SpS fortfarande ligger uppe nu idag när man tittar in. Som att återse sin första riktiga kärlek; en massa nostalgi och känslor som aldrig riktigt dör även om det var längesedan det handlade om verklig kärlek.
Kommentera

Kickan: Bara att hoppas att det är kvar länge till. Skulle vara grymt kul om det kom tillbaka på riktigt.
Läste lite inlägg på HS förr idag. Ujujuj, så kul det var.
Kommentera

Portello: Om jag har förstått det rätt har man fått tag på en egen server men den körs på en halvtaskig uppkoppling ännu...
Kommentera

Swordster:

Som jag förstått det kör Marcus det på sin egen dator? Iom att han pratade om att han inte fick köra några spel eller vad det var..
Kommentera

« · 389536