Luleå HF

116764 inlägg · 888 ämnen

Nya hallen

« · 113290 Till forumet

Nya hallen
Nu har jag inte orkat läsa igenom hela boken men jag undrar om det finns något info om nya hallen, har själv varit några gånger i den gamla senast i mellandagarna, sicken förlust för oss.

Är intresserad utav bilder, kapacitet mm
Kommentera

Sv: Nya hallen
65 Selander: Bilder finns på officiella sidan. Kolla under artiklar så finns det en massa bilder från olika stadier av ombyggnationen, eller se mitt länktips för de senaste bilderna (sätter du en 6:a på slutet av länken istället för den 7:a som nu står där så hittar du ytterligare bilder tagna vid samma tillfälle). Arenan tar 5 800 pers under en hockeymatch, varav 4 528 platser är sittplatser. Under basketmatcher tar de in något fler eftersom de har tillstånd att ha 900 platser runt planen också.
Kommentera

65 Selander: Om du har fler frågor om arenan så kan du alltid fråga mig, allt står kanske inte i artiklarna.
Kommentera

Lulekickan: En får tacka, återkommer om några funderingar uppstår.

En fråga bara hur verkar reflektionerna ute bygden vara över den nya hallen?
Kommentera

65 Selander: Den nya arenan har skapat ett otroligt intresse kring hockeyn här i stan. 80 procent av säsongskorten var sålda redan innan kansliet tog semester i somras, företagen står i kö för VIP-loger så att LHF utan problem kunnat sälja lika många till, sponsorerna är betydligt mer lättflirtade än vanligt osv. Sammantaget kan man nog utan att överdriva säga att den nyrenoverade arenan innebär ett rejält uppsving för föreningen. Att sedan årets upplaga av LHF ser minst sagt lovande ut gör ju inte direkt intresset mindre.
Kommentera

Lulekickan: Hej igen

Vad jag kunde se så finns det fortfarande inga platser på ena kortsidan, har det att göra med att det är lågt i tak så att resultat tavlan måste sättas på ena sidan, rätta mig om jag har fel

Och hur kommer det sig att Konsum gick in som huvudsponsor för hallen när ni har SSAB.

Innan Brynäs får sin nya hall så hinner man bli gråhårig flera ggr om, dom har inte ens enas om namnet!

Tror nog att det blir fler matcher i år för mig i Coop eftersom syrran bor Mjölkuddsvägen.
Kommentera

65 Selander: Ännu en smygluling .
Välkommen hit och finn ditt rätta jag :)
Kommentera

65 Selander: Jag vet inte varför det inte byggdes runt om på en gång, förmodligen finns det inte riktigt plats för en hel stor läktare till. Däremot har det diskuterats att bygga VIP-loger även på den kortsidan så snart som möjligt eftersom intresset är så stort, men än så länge är det bara diskussioner.

Coop sponsrar bara byggnationen av restaurang och VIP-loger. I gengäld har de arenanamnet i 10 års tid. Resten av renoveringen, vilken går på drygt 70 miljoner kronor, står kommunen för. Det fanns flera inrtressenter när det gäller sponsringen som gick till rstaurang och VIP-loger och i det läget gör man som man alltid gör i affärsvärlden - tar det som är bäst.
Kommentera

Portello: Skulle inte tro det efter krossen ni gjorde på oss före nyår ifjol. Sitter man i bil upp till farsan i Kiruna från Stockholm lånar lägenheten i Lule och åker ut på stan för att möta upp Gävlebussen och så går ni och krossar oss. Inte snällt ,snacka om man somnade tidigt den kvällen, mitt under Robinson med en grogg på bordet.

Lycka till i ES
Kommentera

65 Selander: En ännu större anledning att bli luling , för så lär det fortsätta :)
Kommentera

65 Selander: Det är väl just såna saker som borde få dig att inse att du egentligen borde vara luling. Då skulle du ju slippa må dåligt efter att LHF krossat Pölsa, och det är en vana vi har tänkt fortsätta med - bara så du vet.

Lycka till åt er också, bara ni ser till att hamna efter oss i tabellen, fast det ska väl inte vara något problem : )
Kommentera

Lulekickan: hm.. vilka är det Brynäs brukar spöa i kvarten, jag kommer ihåg -93, -99
Kommentera

« · 113290