Luleå HF

116663 inlägg · 887 ämnen

Nyförvärv.

« · 391405 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv.
Portello:

Kan ju tyvärr även bli som med andra stockholmare att frugan inte trivs (Mertzig) eller att man vill bo nära Sthlm (Svensson) eller att man helt enkelt saknar Stureplan och hamnar vid TV-spelet hela dagarna (Hägerbäck).
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
I dagens NSD står det att Luleå tydligen är intresserade av AIK:s Fredrik Hynning.Hynning är en ung spelare (född -83) Och gjorde förra säsongen drygt 20 mål i allsvenskan. Tycker denna eventuella värvning låter rätt spännande. Ung kille, utvecklingsbar. Nästa års Jonas Nordqvist?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Om 3 timmar får man se Tomas Koch på tv, ska bli kul att se hur han spelar
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Dream Team: Finns även upplagt på LHF's hemsida

Se länk
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Glömde länken.. www.svt.se/texttv/328.html
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Läst på text-tv:

"Luleå värvar den slovakiske backen Jaroslav Obsut. Han kommer närmast från spel i Vancouvers farmarlag Manibota. Obsut har spelat fyra NHL-matcher med Colorado."

Har man hört den visan förut tro?? =)
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Äh, det var ju några säsonger i mestis, eller vad det heter, som drog upp +/- statistiken ordentligt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Palsola verkar ju ha gjort en hel del poäng samt samlat på sig ett antal utvisningsminuter. +/- statistiken är inte dum den heller.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:

Det är konstigt, för jag minns egentligen inte diskussionerna kring Renberg så tydligt, typ vad folk hade för åsikter och vad de lovade och sådär. Man glömmer så lätt när man börjar bli gammal...
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Obsut-farten? Är han på G igen?

;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Värst va många rykten som har börjat florera just idag :).. Man får hoppas att dom e sanna med
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Missade visst att länka till den här artikeln i kuriren.
Tydligen så ska Luleå väldigt nära kontrakt med Sakari Pasola från Kärpät.
Han är 32 år och är center.

Undra vad Pölsasupportrarna säger om vi värvar en 30+ finne. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan:

Obsutfarten skulle verkligen behöva förbättras. Där råder det ständigt kaos. Inte blir det bättre att det ofta är bönder från omkringliggande orter som är där och storhandlar. Dessa är ju inte vana vid det intensiva trafiktempo som råder i lule... Nej, hela vägnätet på Storheden är underdimensionerad och måste åtgärdas snarast! Inte har det blivit bättre sedan Willys och en del andra etablerat sig där. Nu ska visst ICA Maxi dit också, ojoj...

Jävla tur att inte Coop-arena ligger där.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Håller med. Renberg är så klart alltid välkommen i lulehockey.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan: Och inga bomber har briserat ännu. Bäst att det händer snart annars tappar jag förtroendet för Rayko.Men visst ja, det är ju svårt, har ju aldrig haft förtroende för honom.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Både Renberg OCH killen på obsutfarten, jäklar nu får de väl krupp på luleforum. Fast det är klart, rayko har ju lovat att ni skulle få minst 7 högkalibriga nyförvärv.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
knaskamilla:
Det är deras problem, är dom så dumma har dom bara sig själv att skylla.
Själv har jag inte lovat något sånt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Hur ska lulingarna hantera situationen om Renberg skriver på för Lule? Har för mig att folk lovat att aldrig mer lösa säsongsbiljett, t.ex., om han skulle komma tillbaka...
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Artiklar om två tilltänkta nyförvärv inför nästa säsong:

www.nsd.se/index.php?artikel=112762&option=2

www.nsd.se/index.php?artikel=112808&option=2

Skulle gärna se dom i luleå nästa säsong.
Men för den ene lär det väl ta ändå in i Augusti innan han kan bestämma sig.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Läste att det var någon gubbe som gnuggat sina hjärnceller och kommit fram till att man borde slå ihop Boden och Luleå. Då är det väl lika bra att slå ihop hockeylagen också, vore finfint det.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: Ska bli väldigt spännande att se hur Gusten sköter sig när han får spela oftare. Ska även bli kul att se Antila.
Är det någon som sett honom "In action"?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan: Nej, inget är uttalat. De får kriga om platsen. Helt rätt, tycker jag iaf. Jag ser till och med målvaktsbesättningen som starkare nu än i fjol eftersom vi nu har två som är beredda på att få visa vad dom går för och inte kräver att vara uttalad förstemålis för att rita på. Två unga, hungriga, talangfulla målvakter blir kanon.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
lizzard: Iofs skriker ju Norrbotten efter tandläkare så hon hade kunnat få jobb här hur lätt som helst. När en kompis, som är tandläkare, flyttade upp från Stockholm för ett och ett halvt år sedan fick hon jobberbjudanden från hela länet. Vissa från Oluleå erbjöd henne att få pendla på arbetstid utöver att hon skulle få - med tandläkarmått mätt - jävligt bra lön.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: På tal om nyförvärv, är det redan nu uttalat vem av Antila och Gusten som kommer att vara förstemålvakt eller krigar de än så länge på lika villkor?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: Japp bara önska honom lycka till... Var ju därför flickvännen har jobb i Örebro han bestämde sig för SSK.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
lizzard: Vi får väl önska Burra lycka till. Finlandsäventyret var väl ingen jättesuccé.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Nu är det klart Burström går till SSK

Se länk
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
lizzard: Så var det klart vilket tröjnummer Antila ska ha, nämligen #31.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Det tror tyvärr jag med, men hoppet e det sista som lämnar en..
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
lizzard:
Personligen tror jag att Jonte blir kvar i DIF.Men jag hoppas verkligen att jag har fel...
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Skulle ju inte va otrevligt om han skulle skriva på... Hoppas även Jonte kommer "hem"
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Burra tillbaka till Luleå? Enligt svenskafans.com är visst Burström mycket nära ett kontrakt med sin moderförening.
Skulle väldigt gärna se honom tillbaka i laget.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Men någon gång kanske vi hamnar i kvalet också, eftersom det aldrig hänt förut. I år finns det ju ingen slagpåse i serien heller.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Like every year, James...
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: Okidoki.
Mycket skriverier om kvalserien nu på forum.Någon som är förvånad?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Sånt som ska sägas får sägas av Strömwall. Det är bäst så.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: Hur stor sanningshalt ligger det i att Omark är aktuell? Hade inte hört ett ljud om det före det stod på forum. Är det bara skitsnack eller finns det någon sanning i det?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Robert P: Med tanke på all jävla otur vi har haft när det gäller skador tycker jag det räcker nu. I vart fall om det hade funkat så att man fick ett tillgodohavande - i så fall har LHF drabbats av skador så det räcker för 20 år framöver. Tyvärr funkar det ju inte så så det är bara att hoppas att Obsut får vara skadefri.

Det känns bra att han är våran för åtminstone 1,5 säsong. Med tanke på att det just nu inte verkar se så ljust ut för Petters del och alla andra skador som drabbat backbesättningen finns det ju luckor att fylla i truppen, och tar man någon för 1,5 säsong istället för någon på artistskatt resten av säsongen blir det ju mindre att jaga under kommande silly.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
LL: Nej, det finns bara jag som heter som jag i Luleå (och du hittade rätt mobilnummer. Jag ringer imorgon). Däremot finns det några till i landet, bl a en i Stockholm med ett yrke som är väldigt närbesläktat med mitt, vilket skapat endel förvirring i branschen ett par gånger plus att jag fick hennes post ett par gånger jag bodde i Stockholm och hon juist flyttat till Stockholm från Strömstad.

Skumt att telefonnumret finns på nätet. Felia ska minsann få bannor för det då det rimligen inte bör finnas där när det inte finns i telefonkatalogen. Mobilnumret är dock inte skyddat.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: om det inte finns fler än du med ditt namn i Luleå så hittade jag ditt telefonnummer på nätet, och ditt mobilnummer via 118 118. Rösten på det mobilsvar jag hamnade på lät väldigt lik din, men om det inte var ditt mobilsvar så är det någon annan med samma namn som du har som har ett meddelande som de inte fattar något alls av :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan: Jag har varit med för länge för att ta ut något i förskott med Obsut. Nyförvärv, speciellt dom spelare (eller egentligen deras agenter)som kommer från andra sidan pölen har en förmåga att alltid låta oerhört bra för att sedan knappt kunna åka grillor när dom ställs på svensk is.

Värst är ju kanske ändå dom här långa räklarna som skeppas över Atlanten för att spela korgboll. Dom brukar ju bland annat oftast visa sig ha krympt 15-20 cm på överresan.

Fast visst tror jag på att Obsut kommer att göra ett fullgott jobb i LHF.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Obsut´s statistik i gårdagens match mot Rochester: 1 assist, +2, 3 skott på mål, 2 utvisningsminuter.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan: ...ja, om man inte har tillgång till SPAR förstås, vilket jag också har.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan: Går sånt att hitta på internet? Jag trodde inte det funkade om någon har hemligt telefonnummer, vilket jag har.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: Det var så lite så. Intressant att se hur lång tid det skulle ta att skicka något med Posten.
Tja, vad ska jag säga, med hjälp av internet!
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan: Tack för julkortet och tomteklubban. Hur fick du min adress?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
NallePhu:

Är knappast några problem. Luleås läkarundersökningar har ju genom åren godkänt Skrbek, Hostak, Kucera och Burda.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Det är väl inte 100% klart för först måste han genom gå en läkarundersökning innan Luleå låter han signa på kontraktet!
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Här är en intervju med Jaroslav Obsut från 29 November som är ganska intressant. Se länk.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Dysso: Det är bara att lita på Jens-Mikael och de andra att dom gjort en bra affär. Om det nu är så att han skrivit på för även nästa säsong så är dom väl relativt säkra på vem dom ha att göra med. Bara hoppas på det bästa! :)
Kommentera

« · 391405 · »