Luleå HF

116663 inlägg · 887 ämnen

Nyförvärv.

« · 413455 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv.
Portello: Hlinka har ju velat bli värvad av LHF redan när han spelade med MooDoo. Det är inte alla spelare som själva erbjuder en klubb sina tjänster mitt under brinnande slutspel när man spelar i motståndarlaget : )
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
0,33 euro är för övrigt en skam för riket. Dumpa dem tillsammans med Hardy i valfritt hav fastkedjade i cementblock.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Rastislav Pavlikovsky kan bli lulebo allt enligt nsd.. Han finns i diskutionen men dom har inte gett honom något kontraktsförslag än.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
lizzard:

Det låter ganska bra tycker jag. Fast prio 1 är väl att fixa Holmströms, Wallins och Öhlunds deltagande vid en eventuell NHL-konflikt. Inte för att det blir någon, men ändå... ;-)

Kul var ju också att läsa att Nobbe inte litar på Wernbloms goda råd...
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: han behövde nog inte göra det då Hlinka valde signa på för Dukla Trencin i Slovakiska Ligan enl www.hokej.cz,och för den som kan det kluriga språket så finns det en artikel även om detta på www.hokej.sk.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
NallePhu:

Kan inte påstå att jag blir varken förvånad eller deprimerad om det beskedet är sant.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Nej det är bara att hålla med dig, Luleå har inte de pengar som krävs att mäta sig med dom stora klubbarna.
Hadde vi haft pengar då hadde nog både Pakaslahti och Bartecko lirat med Luleå tex, Men det sorliga verkligheten verkar nu ha hunnit ikapp Luleås ansvariga verkar vara mest en massa panik just nu......
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Där ser man, inge Hlinka. Kan inte heller påstå att jag gråter blod över det. Då ser jag hellre Pavlikovsky.Men han lär väl också skriva på för en annan klubb.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Hmm, jag antar att hela luleforum består av glädjeinlägg från Rayko idag, eller ännu fler inklistrade artiklar från bangzulu.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: i valet mellan Hlinka och Pavlikovsky väljer jag också hellre Pavlikovsky. Fast det lät ju inte sådär superhett med honom om man ska tro NSD.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
LL: Ska bli spännande och se om det blir någon ny spelare innan premiären.Själv så hoppas jag på det, för vår trupp är ju inte direkt den bredaste.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Tydligen så är det inte klart om Renberg spelar i premiären mot TIK.Tydligen avgör den här veckan om det blir det enligt Renberg själv. Om ni kollar in länktipset så finns en intervju men även ett inslag på ca 2 minuter.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Haha, man ska väl ta detta med en rejäl nypa salt men innom lövenkretsar så går det rykten om att en fd luling ska komma till klubben. Mannen i fråga är den 37 år gamle "Bam-Bam" Bautin.
Skulle vara rätt kul att få se honom i Kvarnvallens Ishall någongång i vinter. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Ahhh, jag skulle direkt åka till Pite bara för att återuppliva gamla "ljuva" minnen!
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Det är tydligen olika bud om hur långt Renbergs rehabilittering går. Enligt dagens Kuriren så ska han spela en period redan på torsdag mot SSK.

Det verkar lösa sig med alla eventuella NHL-förstärkningar också. Niclas Wallin följer med laget till Sthlmstrakten redan idag och i händelse av NHL-konflikt så lirar han på torsdag. Holmström väntar tills på måndag men Öhlund ansluter inte förrän 1 november.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Hur var det med Öhlund? Hade han någon son eller dotter som skulle opereras eller hur var det?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
nappen:

Hans son har något problem med ena benet. Han ska undersökas i Vancouver den närmaste tiden.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Japp, jag såg det där.Bara hoppas på att han är med i premiären på måndag.Fatta, mindre än en vecka kvar nu. Snart börjar det!
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
LL: Pavlikovsky var väl ingen höjdare i Leksand så man undrar om det blir någon förstärkning för Luleå.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
64Waern:

Han var dock helt ok när han lirade i HV, så potentialen finns där.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
64Waern: Har för mig han gjorde 22 pinnar i leksand.Så fasligt dåligt är det inte i ett bottenlag.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
64Waern: nja, de Leksandsmatcher jag såg var Pavlikovsky rätt bra. Vill minnas att han gjorde mål på Luleå, bland annat, och då måste man ju vara OERHÖRT bra :-D
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: på 22 pinnar hade han väl placerat sig rätt högt i Luleås interna poängliga?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
LL: ...vilket ju iofs kanske säger mer om Luleå än om Pavlikovsky, men i alla fall...
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
LL: Han skulle hamna på tredje plats i Luleås interna poängliga.Rönnqvist vann på 36 pts (11+25) före Nordqvist på 24 (13+11)

Angående Nordqvist, hoppas Luleå gör allt i sin makt för att förlänga med honom så fort som möjligt.Tror han kan bli otroligt bra i år.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
www.nsd.se/index.php?artikel=125453&option=2

Det här låter ju sannerligen intressant, men jag personligen tar det med en nypa salt. Ena dagen går Nobbe ut och säger vi ska värva och dagen efter läser man att strömwall säger att det är slutvärvat.
Vem ska man tro på? som Tomas Di Leva skulle ha uttryck det.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Bra att det verkar vara en högerfattad spelare med, finns ju inte så många av den sorten i Luleå precis. Hoppas bara det blir av med värvningen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
lizzard: i dagens Luleå finns bara tre högerskyttar. Jonas Rönnqvist,Nagander samt JJ.Så en högerskytt skulle vara väldigt välkommet.
Men vem kan denne spelare vara? Ung men ändå etablerad som målskytt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Justin Williams, inte hört talas om honom nån som vet om detta är ett bra nyförvärv?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Gjorde en sökning på google, 44p på 79 matcher och 22 år gammal.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Salcin:
Flyers draftade han som sitt 1:a val 2000 totalt 28:e i draften men har väll inte gjort nå namn för sig där borta sin bästa poäng mässiga säsong var 01/02 med 40 poäng för delat på 17 mål 23 ass sedan blivit tradad till hurricanes

annars vet jag inte så mycket mer om han dock , har följt dessa lag lite för lite för fått en bättre uppfattning om han
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Salcin: Williams är en hyper snabb spelare, Exakt den spelartyp dom sökt efter.
Jag tror att han kommer att lyckas i sitt målskytte i ES, Känns som om allt fler spelare söker sig till Europa för spel kan tyda på att det inte blir mer spel i NHL föräns kanske nästa säsong.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Warhawk, NallePhu:
Ok verkar rätt så intressant, Luleå får nog nytta av honom fast hade hoppats på ett mer namnkunnigt förvärv som lockar marginalpubliken.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Salcin:
Du har ju rätt i att det inte ett namn som drar publik på det sättet , men tror han kommer kunna göra en hel del nytta för er om han klarar av om ställningen så , det är ju trots allt en skillnad mot för spela på andra sidan pölen

Men med media hjälp om han spelar bra kan det nog väcka lite intresse hos lulepubliken skulle jag tro
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
WarhawK: Har du rätt i, och det viktigaste är ändå att man får en spelare som laget får nytta av

Speciellt som det är osäkert hur länge det kommer dröja tills Renberg spelar, han har sagt att han inte kommer spela innan han känner sig 100% återställd från skadan.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Ojoj, ytterligare en NHL-lirare. Det är Wallin som scoutat honom hörde jag i radion. Ung snabb och förhållandevis målfarlig. Låter riktigt bra.

Problemet är väl nu att vi har alldeles för många spelare i truppen. Grattis Piteå?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:

Oj. Välkommen i samma sits som oss!
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Justin Williams in action.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Låter som att williams kanske redan kan medverka i matchen mot Modo på torsdag.
Verkar vara snabba puckar.Landade ikväll klockan 20.Första ispasset imorrn och kanske match på torsdag. Ska bli intressant och se vem han får spela med.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Ja, det är bara att låta honom köra om alla papper är klara. Ju fortare han kommer in i laget dess bättre.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Justin (6'1 190 lbs) vilket blir ca 86 kg och är 1.85 lång
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Hmm, han bör väl vara en sån där extraspelare, antar jag. Dvs en så kallad Justin Case...
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan: Ibland är du bara alltför grym, grym-Padda! Hur går det för MooDoo då? hare vari match, elle? Själv bläddrade jag upp lite stats, kollade målvaktsliga, skytteliga, elitserietabell. . .ja, du vet. Livet är rätt trevligt nu, när elitserien kört igång.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Ska bli skönt ikväll klockan 00,01 då värvningscirkusen är över för ett tag.Har nästan blivit för mycket av den varan på sistone. Idag blev Chara klar för FBK, Sami Salo för VF samt att Koivu verkar vara på g till SSK.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Jag håller med dig. Men jag bävar för hur det kan se ut i november när fönstret öppnas igen. Kommer hela femmor då att värvas? Eller tar lock-outen slut? Jag läste någonstans att det här var den mest osäkra säsong som någonsin spelats, jag håller med. Om det blir för mycket hattande blir det inge kul. Håkansson på NSD hade ju en krönika igår i ämnet. Se länken.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Dessutom har vi ju det här med förmögenhetsskatten. De svenska stjärnorna kan ju lämna Sverige den 183:e dagen. Dettta innebär för Luleås del att Holmström samt Wallin kanske sticker i november.
Någon som vet vad som räknas i förmögenhetsskatt? Hade en diskussion om det igår. Varav jag och en till hävdade att det gällde pengar man har tjänat in samt fastigheter osv. medan en annan hävdade att det inte gällde pengar på banken.Vad är rätt?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Det här kanske kan hjälpa till att reda ut frågan, eller förvirra dig ännu mer ;)

skatteverket.se/skatter/formogenhetsbeskattning.html#Skattesats
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan: Utan att orka läsa det så kan jag säga att jag känner mig ännu mer förvirrad :)
Kan du som är smart?! förklara för en bondtölp som mig?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Hehehe, hade jag varit smart så hade jag redan skrivit de två rapporter som måste skrivas innan måndag istället för att dra på de så länge som möjligt.

"Till skattepliktiga tillgångar hör den egendom med ett värde i pengar som innehas i slutet av skatteåret, till exempel fastigheter och övrig realförmögenhet, aktier i börsbolag och övriga bolags aktier, bostads- och fastighetsaktiebolags aktier och andelar i placeringsfonder samt kontanta medel och tillgodohavanden. Skulderna dras av från förmögenheten och skatten bestäms enligt nettoförmögenheten."
Fribeloppet för förmögenhetsskatten är väl 1,5 MKR om jag inte minns fel.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Samtliga tillgångar-skulder. Om man inte har alla pengar i madrassen förstås, då blir det svårade för skattmasen att hålla koll.
Kommentera

« · 413455 · »