Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 1040406 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lövva: Fint vi ersätter en landslagsback med en förstaårssenior och Skrbeks stabila defensiv och med ett noname från Mora. Skrbek har sina brister men nog tar jag honom över Pierre alla dar i veckan. Skrbek har Pierres defensiv + att han gör fler poäng på en säsong mot vad Pierre gjort i hela karriären.

Snart dimper brevet ned om att man ska förlänga säsongskorten, känns som att det går raka vägen till papperskorgen.
Kommentera

Bolivar: Nu känns det tyngre än någonsin. Saknar ord. Fyfan så tungt. Och när han dessutom går till Skellefte.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Suck en till hatlaget klar för tre år
Kommentera

mattias - 74: pust... var rädd där ett tag att Lener hade värvat honom.
Kommentera

Bolivar:

Verkar som om Skellefteå är nästa klubbadress för Skrbek!
Kommentera

Och nu skriver Kuriren att Skrbek lämnar klubben. Vore kul med något positivt nu, börjar kännas ganska tungt.
Kommentera

Jesper Jonsson: Problemet är ju att campen startar långt efter att ES dragit igång så man kan ju inte bara släppa iväg lirare hur som helst. Om han nu får ett kontrakt och dom vill ha över honom så är det bara hoppas dom skickar han till ES om han inte tar en plats istället för att spela honom i farmen.
Omark ska med största sannolikhet över på Oilers prospect camp som pågår 1-9 Juni. Vi får väl hoppas han inte showcasar sig alltför mycket :)
Kommentera

Lindberg Råkkar: Tampa har ju oklar ägarsituation och frågan är vad de skall ha för payroll.

Så antingen stressar de igenom rookiesigningar eller så sorterar de nog vad de kan vänta med.

Dock anser ju jag som vanligt att han borde iaf fara på campen
Kommentera

Lövva: Tampa kommer ha tillräckligt många unga spelare i sin lineup nästa säsong så finns nog inte plats för Harju oxå. Vilket nog är tur för oss för vi lär behöva 30+ mål från honom nästa säsong om vi inte ska åka ur.
Kommentera

Och nu verkar det troligt att Tampa kommer att ta Harju från oss. Det blir bara roligare å roligare det här...
Kommentera

Portello: Lindgren förlänger, alltså återsår endast 1 forward plats och 1 backplats.
Om inte dessa 2 är kioskvältare så kommer truppen bli likvärdig eller tom sämre än den genomlinda säsongen 07/08.

Blir samma helvete nästa säsong igen där en 10de plats är det bästa som går att hoppas på.
Kommentera

Lövva: Frölunda värvar Andreas Karlsson, vi Marko Mäkinen. En viss skillnad.
Medan andra klubbar hittar spelare så tar vi leftovers. Kan bli en riktigt tung säsong som drar igång till hösten...
Kommentera

Portello: Om det är storleken som räknas tycker ajg dem skall börja leta spelare på Samoaöarna.
Kommentera

Lövva: Han är stor. Det räcker.
Kommentera

Portello:

2005-2006 Tappara SM-Liiga 54matcher 6mål 2ass 8poäng
2006-2007 TPS SM-Liiga 47matcher 4mål 7ass 11 poäng

Ingen direkt imponerande statistik
Kommentera

SM-GLUD SM-GLUD

känns ju stabilt detta suck
Kommentera

Bolivar: Härligt. Då var vi ett steg närmare Sm-guld.
Kommentera

En finsk, tung forward på try-out-kontrakt är klar. 
Kommentera

Lindberg Råkkar: LHF:S masterplan
Berglund=Saravo
Johnsson=Skrbek
Nagander+Pukka = 2 junisar
Kommentera

Portello: Hade vi inte lika gärna kunnat behålla Nagander?
Kommentera

Portello: Snarare som Saravos ersättare vilket är lite skrämmande.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Nu är det ju bara hoppas att Pierre är tänkt som Pukkas ersättare. Men nu behöver vi spetsspelare. Och det räcker inte med bara en om man säger så.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Värva lite fwds så räcker det säkert.
Kommentera

Portello: Lägg till Skrbek och någon av junisbackarna å backsidan är komplett.
Den som tror att det räcker till att klara oss undan från kvalserien räcker upp en hand nu .... jaså ingen.
Jag förstod det.
Kommentera

horcoff: Och nu är det även på Luleås hemsida. Välkommen hit Pierre.

www.luleahockey.se/templates/NewsPage____2902.aspx
Kommentera

Portello:
Och då är det lika bra att säga på en gång,
Grattis till en bra back!
Har haft skador i år men har gått från klarhet till klarhet och i mina ögon tillhört de bästa backarna bakom Tomas Skogs.
En som kan kliva fram och tacklas dessutom.
Kommentera

Vi vaggade motståndarna något för länge i den falska säkerheten. Nu får ni använda annan räddningsplanka än oss till nästa säsong.

Kommentera

I kvällens match mellan Danmark- Sverigt så har Harju nätat i PP. Assist av Kristofer Berglund. Riktigt kul.

Riktigt spännande i KS. Vad händer med malmöspelarna om Leksand får in 4-4? Blir riktigt spännande att följa upplösningen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: ja, Mora måste ju till att börja med ta minst en poäng av Rögle innan det ens är läge att börja fundera på vad de andra har för sig och det är en nog så tuff uppgift. Men jag har svårt att se hur MIF och/eller BIF ska missa det här vad Rögle och Mora än hittar på, Brynäs är flera klasser bättre än VIK och jag tror inte att de besvikna "stjärnorna" i Leksand kommer att kämpa särskilt mycket.
Kommentera

Metal Guru: Vore extra kul om Västerås kunde få ett dödsryck och spela bort Pölsan. Tyvärr har ju inte deras två JVM-stjärnor levererat alls i kvalserien.

Mora har haft en förmåga överleva såna här saker förr, men nu undrar jag om inte dom 9 liven tagit slut.
Kommentera

Metal Guru: Lycka till, "drömmen" vore ni och Rögle!
Kommentera

Metal Guru: jag önskar er lycka till.
Kommentera

LL:
Nu har vi vaggat klart motståndarna i allsköns falska säkerhetsvibbar.
Nu är det dags att agera, och klättra upp över sträcket.

Önska oss lycka till.
Det kan vi behöva.

Nu. Ängelholm nästa.
Kommentera

Lövva: Det är som Bosse Lundqvist skrev i Piteå tidningen förra veckan, att man hade chansen att rensa och starta upp nått nytt men tydligen tar man inte den chansen utan man forsätter i gamla vanor " varför göra nått vi aldrig provat förut" Vi är ju tre från Piteå som ska köpa sittplats säsongskort men det tar emot lite när Luleå sköts av amatörer. Ändå ska man ju stötta dom till hundra procent.

Vi får nöja oss med tredje hands sorteringen från topplagen knappt ens det klarar vi ju av att värva nä vårat hopp står till Emil,Omark och Harju att dom höjer sig ytterligare ett snäpp till nästa sässe.
Kommentera

Lövva: Dom hoppas väl att dom ska hitta rätt i mörkret, men iofs en blind höna kan ju träffa så......
Nej Rogers X2 it is time to GO GO GO
Kommentera

Linkan: Fast egentligen spelar det nog ingen roll vilket matrial vi kommer att förfoga över nästa säsong. Så länge Piff å Puff står i båset så skall det ju till ett större mirakel för att vi skall slippa bli ett lindansarlag.

Ambitionsnivån är ju tydlig i valet av tränarduo.

Hur fan ska dem locka folk till hallen?
Kommentera

Lindberg Råkkar: Vi får väl som vanligt ta skiten som ingen annan vill ha det vill säga avdankade finnar.
Kommentera

LL: Med en dåres envishet håller jag fast vid mitt grundtips. Det blir Mora & BIF igen i ES...

Malmö verkar kunna få gummiarmar när det gäller. LIF är förvisso desillusionerade, men kan spela helt avslappnat. Den tuffaste matchen har nog Mora. Rögle på hemmaplan, men trots det, jag håller fast vid mitt tips.
Kommentera

Lindberg Råkkar:
lite tidigt att ropa hej, nu när alla är invaggade i falsk säkerhet.
Kommentera

Lindberg Råkkar: ja, det ser väl ut att bli MIF och BIF trots allt. Deras värsta motståndare kommer att vara deras egna nerver, men de möter överkomligt motstånd. Tror inte att ett desillusionerat Leksand har mycket att sätta emot om MIF bara håller huvudena kalla, och Västerås är ett så enormt mycket sämre lag än Brynäs att det inte gärna ska kunna sluta med annat än BIF-vinst.
Kommentera

Linkan: Av det jag sett så finns det inget som lockar, den enda man vill ha är ju Skogs som är en Sandström-kopia. Men han är väl redan klar för Timrå.
Nu äre bye bye Mora för inte kommer väl Leksand hjälpa dom även denna gång. Vi säger grattis till MIF och Pölsan som får äran spela elitserie nästa år.
Kommentera

horcoff: Vadå är han kass eller, vad gör att ni vill slippa han?
Kommentera

Portello: Varsågod! Säger jag.
Kommentera

LL: Frågan är ju om Husse öht sagt någonting mer än att det är en intressant spelare. Det är trist när alla skriverier börjar innan man spelat färdigt säsongen.
Kommentera

Portello: det här är ju snudd på pinsamt. Även den här gången snackar man om att man minsann har velat ha honom för flera år sedan, precis som med Kerman och Leinonen. Kan man inte bara säga "vi har sett honom i Mora och sett att det är en bra spelare så nu vill vi ha honom"?
Kommentera

Bolivar: Myllyniemi ska nog vara klar till i morgon också¨vad jag har fattat!
Emil börjar träna med laget på Måndag!
Kommentera

PEN: Ibland är det inte hur hårt man skjuter utan att kunna hålla lite tempo i passningarna och sedan kunna skjuta direktskott som går på mål.
För ett par år sedan var ju Obsut grym i PP. Hårda skott och på mål. Numera går det för sakta och ofta utanför mål.
Jag håller med om att det blir intressant att se om Kuiper kan bidra med något. Han skulle väl kanske kunna vara med redan i morgon, läste jag nånstans. De andra 2 lär vi få se efter LGHG.
Kommentera

Linkan: Tror att Luleå behöver en tuffback och defenisv, SEdan så inte att förakta killen är ju rightskytt ska bli intressanta tt som han har en slägga till bössa eller en fjutt!
Kommentera

« · 1040406 · »