Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 894675 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
LL: Själv vet jag för lite om killen för att uttala mig.Men om man enbart ser poängmässigt så har han ju inte imponerat i allsvenskan.
Kommentera

Portello: ja, den chansen är nog rätt liten. Jag tror inte att det blir något kontrakt.
Kommentera

LL: Man kan ju alltid hoppas på en ny Mertzig.Fast den chansen är nog försvinnande liten.
Kommentera

Jesper Jonsson: nej, förvisso inte. Men man får väl se det som ett steg i rätt riktning att man inte skriver ett längre kontrakt på en gång.
Kommentera

Ambroo: Nää, inte direkt.Har några poäng upp till Åkermans klass om man säger så.Men det har å andra sidan rätt många .
Kommentera

Portello: Tja, han känns ju inte direkt som någon Åkerman...
Kommentera

Jesper Jonsson: Det här går åt h-e.
Kommentera

LL: Nej men hade man värvat had eman inte behövt ha try-outs.

Det kan man ha läger på sommarn
Kommentera

Jesper Jonsson: fast det är ju bara ett try-out-kontrakt. Håller han inte måttet så blir det väl inget av det hela.
Kommentera

Portello: Svaghet. Han är inte landslagsback som vissa andra klubbars nyförvärv.

Sen är väl frågan om han är bättre än ngn junis.
Kommentera

Paddan: Haha, jo om man frågar honom så blir ju allt Luleå tar i guld. :)
Kommentera

Portello: Tror nog att Skåneuffe redan har utnämnt honom till årets rookie och vinnare av poängligan i elitserien samt den som tar LHF till sm-guld kommande säsong. Svagheter, tja behövs det något mer än att man är blivande LHF-spelare? ;)
Kommentera

Så är det klart att Johan Ejdepalm får ett try-out kontrakt.Johan kommer närmast från EHC München i den tyska andraligan.I Sverige har han spelat för Almtuna, Hammarby samt Almtuna.

Någon som har sett honom spela? Styrkor? Svagheter?
Kommentera

Pessimisten: LHF har inte velat i fem månader om kontrakt. Renberg ville ju inte förhandla förrän efter säsongen, det har han själv sagt. Utbetalningarna av pensionspengarna har det aldrig varit tal om att Renberg inte ska få, bara att man flyttade fram utbetalningen. Det är ungefär som om Renberg sade "ok, jag kör ett år till, men jag skriver på ett kontrakt nu som säger att jag skriver på det riktiga kontraktet i augusti". Dessutom hade väl Renberg fått sina pengar på studs om han hade velat men han gick med på att skjuta på utbetalningen, vilket för övrigt var bra gjort.

Jag upprepar annars vad jag har sagt tidigare, är Renberg skadefri och motiverad får han gärna stanna i LHF en säsong till, om inte tror jag vi klarar oss bättre utan honom. Det är aldrig bra om allt handlar om en spelare och framför allt om inte den spelaren kan prestera som förväntat. Ibland kan ett lag lyfta sig av att inte ha den där stora profilen i laget, jag hävdar tex att det bästa som hände Skellefteå förra våren var att Jonte Hedström skrev på för Timrå.
Kommentera

LL: Tja, det är ju rätt av en klubb som velat om nytt kontrakt i fem månader att sätta stenhårda deadlines. De har ju dessutom velat med utbetalningar i ett halvår, för att rädda den krisande ekonomin. Eftersom vi hursomhaver inte har råd med några riktiga spelare av samma kvalitet som vi tappar så kvittar det lika. Eller är Miettinen och Lavander fullgoda ersättare för Surovy och Hynning?
Kommentera

Allt är som vanligt när renberg ska bestäma sig för var han ska spela .
Hur länge tror att aik frölunda eller vi har tålamod med han ??
Han kan ställa krav på oss kan inte husse ställa krav på han
Att detta datum vill vi veta vart du spelar .
Kommentera

Pessimisten: tycker du att Renberg ska kunna dra ut hur länge som helst på sitt beslut och ändå kunna kräva snabba svar av andra?

Jag tycker att LHF borde ge Renberg en stenhård deadline. Har han inte bestämt sig innan ett visst datum så går LHF vidare och letar andra spelare för hans del av lönepotten. Vi kan inte hålla på och vänta hur länge som helst, utbudet av bra spelare minskar för varje dag.
Kommentera

Pessimisten: Han har ångest att säga att han lägger av där av allt dragande i långbänk med sitt beslut!
Kommentera

Pessimisten: Inte kan du väl påstå att det var oväntat?
Kommentera

Kickan: Håller delvis med dig i att skeppa han, Han känns rätt over the hill and far away så att säga men fansen i Schtaan hat en tro över allt annat om han.....

Doggy han tar man ju ingen notis ens till, hans begåvade nåja obegåvade inlägge på SF är rätt så okonstruktiva och handlar mer om hypa för hypandet skull.
Sedan så tror jag han har SF som en form av blogg för mycket av vad han raljerar kring är ju dynga och inget annat än just dynga, Han har fått x antal varningar utan att han tagit notis för vad som sagts åt han!
Kommentera

Pessimisten: På tal om Renberg så såg jag honom sitta och fika här i Piteå idag.

Hoppas att intresseklubben noterar.
Kommentera

Pessimisten: VM i inlägg nu, dessutom så sägs det att Renbergs besked kommer på måndag, inte till midsommar...
Kommentera

LL: ...kanske borde sagt inte varje gång... Tänkte också den tanken en stund efter att jag tryckt på "Skicka meddelande"...
Kommentera

"Jag orkar inte ens kommentera Kickans uppkastningar", säger Pessimisten och ägnar sedan fem-sex rader åt att... kommentera Kickans uppkastningar :-)
Kommentera

spud: Har vi något annat än 3-4e line spelare i laguppställningen? Det lär bli trångt där.

Jag orkar inte ens kommentera Kickans uppkastningar, det är pinsamt hur en i övrigt sund människa kan ha ett sådant gigantiskt hat mot laget skickligaste och mest värdefulla spelare. Har klubben velat i månader med kontraktsförlängningen är det väl inte hans fel. Fast i din värld är allt negativt som händer LHF Renbergs fel, inte din älskade klubbs (och klubblednings) fel. De håller på att bygga oss ett Allsvenskt lag...
Kommentera

Dragan 2k: Jag tror faktiskt inte att de nya tränarna kan garantera någon speltid för 3-4line spelare.. De tänker nämligen köra som Lener fast lite hårdare, med 2 femmor en hel säsong..

Fast då får nog denna person träna hårdare och kanske gå ner några kilon till..
Kommentera

spud: Om de tänker satsa stenhårt och kan garantera mig speltid så är jag inte främmande för tanken.
Kommentera

Kickan: Dragan till luleå, vad sägs? :)
Kommentera

PEN: Överraskande? Not? Den mannen ger väl aldrig klara besked förrän midsommarnatten, efter att några efter att ha förklarat sig vara klar för LHF säljer sig till högstbjudande oavsett land, trots hans förklaringar om att Emmy var SÅÅÅÅÅ viktig.

Skeppa nu! Föreningen skall inte behöva betala multum för en föredetting som måste spela med Gud för att prestera, gnäller som fan om allt i tidningarna trots rollen i laget då han enbart borde hålla käften och försöka göra sitt bästa utan Gud i kedjan samt ylar om att han vill ha en bättre lön.

Så, stick då! Endast Doggy och möjligen en annan kommer att sakna dig till den lön du vill ha. Pappa Bosse kan säkert sköta dina affärer även den här gången. Fast LHF har börjat ledsna på ditt smutsiga agerande under ett antal år, iofs styrd av pappa Bosse i vissa fall men eftersom du är närmare medelålders borde du kanske släppa Pappa Bosse lite och låta din egen vilja, om du har någon, styra lite mer.
Kommentera

Tydligen vill Renberg tänka ytterligare en SR/Norrbotten
Kommentera

Jesper Jonsson: Rykten om Miettinen och andra "kanoner" gör mig mållös
Kommentera

Hannu Neimi: och hockeysnack känns inte direkt techno

1 inlägg på 5 dar typ
Kommentera

Luleå Hockey just nu känns inte rock´n roll
Kommentera

Jesper Jonsson: Bäst bllr det om svlkaren stlcker härlfrån för gott. Pengar lossnar och det går säkert hltta ngn yngre o bättre.
Kommentera

Miettinen kan nog ghöra bra ifrån sig hos oss om han kommer hit. Han slipper märkliga tränare som Lener och Boork och får tänare som vet hur de ska använda honom. Välkommen!
Kommentera

Saravo verkar ha gjort en jäkligt bra vm premiär... 1mål + 1 asss
Kommentera

Pessimisten: kan vara ett alternativ som är nog så bra
Kommentera

Jesper Jonsson: Jag funderar allvarligt på att skita i det och köpa ströbiljetter till de matcher jag ev ids se. Detta är första gången sedan 1988 (med undantag för 90-91) detta sker om det inte händer några bra saker under maj månad. Om inget händer lär det inte vara några problem att få tag på biljetter annat än till AIK-matcherna. Det lär bli lika ödsliga som i AXA Sports Center eller vad det nu heter i Södertälje, typ 3500. Undrar om de får några pengar till Renbergs pension under maj heller?
Kommentera

Pessimisten: Och nu börjar de kräva in pengar för säsongskorten.
Men jag väntar nog till sista dan helst eller kanske till säsongsstart för ingen lär väl sno våra platser antar jag. Isåfall finns det ju fler att ta av även om våra är bra
Kommentera

Pessimisten: givet.

men man måst eju ersätta hynning surove och kanske renberg och kanske bartecko.

såg signa in horava och kusela.

Sen har man finskalinan
och låter harju centra tjeckoslovakerna
Kommentera

Jesper Jonsson: Ja, ytterligare en winger är ju precis det vi behöver. Fler riktiga centrar, tack! Vad blir det nu?

Chabada (är ju egentligen winger)
Harju
Isaksson
Niinimäki
Burström

AIK och SSK bävar...
Kommentera

Stigsson: lätt man signar horava

sen säger man til renberg att man ersatt hynning
sen säger man men tyvärr måste du lira gratis nu
Kommentera

Stigsson: Rebusen förblir olöst och det blir varken Renberg eller Horava. Chrunac kommer i vanlig ordning att säga att man satsar på ett lika starkt lag 07/08 som föregående säsong.
Kommentera

Bolivar:

1) Renberg har åkt på tvåveckors semester.

2) Man bestämmer sig om Horava när man har fått svar av Renberg.

3) Horava vill ha besked inom en vecka.

Det ska bli kul att se hur man lyckas lösa den rebusen.
Kommentera

Enligt Kuriren så är Horava inte långt borta. En till Right-skytt i laget vore inte fel.
Enligt artikel ska man vänta tills Renberg-frågan är löst?????
Renberg åkte väl på 2 veckors semester så jag hoppas att inte allt avstannar för den sakens skull.
Kommentera

Salcin: helt klart är det så att marginalpubliken riskeras, fast man väntar väl inte med avsikt utan för att man inte har något annat val. Problemet är ju att det ofta inte går att göra några fynd (för vi måste leta i fyndlådan, vi har som bekant inte pengar till så mycket av det som står i skyltfönstret) och den lådan fylls inte på förrän ett par veckor efter att NHL-draften och tillhörande kontraktscirkus är över.
Kommentera

LL: Ett stort problem med att vänta till 11te timmen med dom stora värvningarna är att man troligen mister delar av marginalpubliken.

Samtliga övriga lag i ES gör sina större värvningar tidigt och skapar på så sätt ett intresse för kommande säsong.

I Luleå's fall blir det en massa negativ publicitet ang. lågbudget m.m och sånt fäster sig i minnet när folk som inte har ett brinnande hockeyintresse ska köpa biljetter.
Kommentera

Stigsson: Obol bör inte ha kostat några jättesummor. De skulle gå in med en miljon, och jag vet inte om LHF hann få några av de pengarna. Tror alltså inte att det har så mycket med saken att göra. Jag tror att det mer handlar om att många andra klubbar har lyckats öka sina inkomster så pass att LHF inte riktigt hänger med. Varför man sedan inte hänger med är en diskussion som kommer upp ibland, de flesta skyller på arenan men jag är inte lika säker på att en arena är den enda vägen att gå. Men det är som sagt en annan diskussion...
Kommentera

Pessimisten: negativ vinkling? Det får du väl kalla det om du vill. Själv anser jag att Renberg inte kanske är riktigt rätt person att kräva snabba besked efter hans velande hit och dit genom åren - och jag skriver ju till och med att jag reserverar mig mot att det kan vara Aftonbladets vinkling som gör att det ser ut som om han kräver besked senast onsdag annars är det finito.

Om Luleå ska ha en annan målsättning än att klara sig kvar? Luleå ska ha som målsättning att få ihop ett så bra lag som ekonomin tillåter. Svårare än så är det inte. Har vi inte råd med ett lag som inte håller sig kvar i elitserien så har vi inte, och i så fall har klubben misslyckats på den ekonomiska sidan och i förlängningen kommer vi sedan att misslyckas sportsligt. Som utomstående förstår jag inte riktigt Renbergs brist på kännedom om hur satsningen blir, det kan väl inte vara så svårt att lyfta luren och ringa Chrunak eller Huczkowski och fråga hur budgeten ser ut och vilka spelartyper man söker. Renberg skulle kanske rent av få reda på några aktuella namn, vem vet?

Måste också säga, med risk att bli kallad Frozare av neggomaffian, att jag anser det alldeles för tidigt att kasta in handduken redan nu. Som jag skrev i mitt förra inlägg, de två senaste säsongerna har LHF gjort några av sina största värningar någonsin långt in på hösten. Läget innan Bartecko skrev på 05/06 är inte helt olikt läget vi har nu, så innan vi ser den slutgiltiga truppen tänker i alla fall inte jag ge upp hoppet.
Kommentera

« · 894675 · »