Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 487065 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Linkan: En sak till som oroar mig är att Strömwall vid några tillfällen har pratat om två nya. Några dagar senare har Nobbe förnekat att det skulle bli två endast eventuellt en. Och att det vara NSD som "värvade" Manny gör mig väldigt orolig.
Kommentera

Linkan: jag tror inte att Nobbe har legat på sofflocket den här gången. Däremot är det nog inte så lätt att hitta spelare som många tror. Det finns en hel del som ska stämma in för att det ska bli något av det hela - till att börja med måste ju spelaren ifråga tycka att det känns intressant att komma till ett bottenlag som slåss för sin överlevnad i serien (för det är ju trots allt ett sådant lag vi är just nu) och bara där begränsas nog utbudet ganska rejält. Sedan är jag tveksam till att värva spelare som inte redan är igång med matchspel, för vi har inte tid att låta en spelare träna upp sig under två månader innan han kan prestera något på isen också, för då är ju säsongen i praktiken slut. Där försvinner ytterligare ett antal spelare.

Vi ska inte heller ha för stor tilltro till vad en värvning kan göra. De andra spelarna i laget måste likafullt fortsätta att prestera lika fina resultat som i de tre senaste matcherna för att vi ska klara oss undan kvalet.

Fast det är klart, men kan också se det så här: det viktigaste med en eventuell värvning nu är väl egentligen att den förstärker oss minst lika mycket eller helst lite mer än vad än Brynäs kan tänkas förstärka med under uppehållet...
Kommentera

phillsky: nja, Strömwall har väl sagt att det KAN bli två spelare. Det beror ju på vad pengarna räcker till.
Kommentera

LL: Jag tittar uppåt i tabellen och där kan man ju konstatera att SSK kan möjligtvis tappa Jokkinen. Honom kommer de säkerligen då att fösöka ersätta. Samma sak med Mora som kommer att tappa Hossa. Även HV kikar ju på spelare, fast dom, liksom Luleå och Mora, har ju fyllt sin andel av icke EU spelare.
Kommentera

Lövva: jo, man gjorde en rejäl missbedömning där i höstas. Men jag undrar om det verkligen blir så stor invasion av spelare den här gången. I dagens Expressen står det att Brynäs (och märk väl att det är Brynäs själva som säger det) inte har någon spelare på gång just nu. Nu KAN det iofs vara taktik för att få andra lag att ligga lågt, så man ska väl inte ta det som en garanti. Det är hur som helst väldigt tyst om spelare som är på väg åt olika håll oavsett till vem jämfört med hur det lät i höstas. Då skrevs det om Jokinen, Hossa och alla andra långt innan transferfönstret öppnades, men nu är det inte alls lika mycket surr.
Kommentera

På LuleåFans forum sitter ForzaLuleå och bubblar om att 2st nya spelare ska dyka upp ev en 3:e, Säg så här dyker det upp en lirare av klass och ev 2 då är jag nöjd och då är det bara köra ända in i kaklet..........

Kommentera

LL: Nä i ärlighetens namn så tror inte jag det heller, att han har legat på soffan vill säga. Men jag undrar om han kan få spelare intreserade av luleå. Som du säger vi är ett botten gäng "eventuellt på väg upp" men ändå. Det krävs nog en hel del för att få hit spelare som vill vara med och slåss i botten av tabellen. Och att det skulle vara annat än spelare som har varit/är igång tror jag inte heller på. Med allt det här i åtanke så blir jag väldigt glad om det blir nån spelare alls.
Kommentera

NallePhu: fast å andra sidan - om man fick en krona för varje gång någon "vet" att en spelare är klar så skulle man vara rik i dag... jag vet ju nu iofs inte vem ForzaLuleå är så jag har ingen aning om hur insatt han är i saker och ting så han kanske har rätt. Är det bra spelare så får han gärna ha det :-)
Kommentera

phillsky: Snacka om bra kommunikation mellan Nobbe och Strömis! Man har ju hört det om att NSD skulle ha hitta Manny, om så är fallet är det en ren skandal av Luleå hockey, men all heder åt NSD som verkar bry sig om Luleå hockey!

Fel att ta detta nu kanske, men det bör bytas ut en hel del i ledning/styrelse allt vad det heter!
Kommentera

LL: Det kan ju också vara så att nu är NHL spelarna mer försiktiga och vill avvakta det defentiva från NHL ang. lockouten, innan de tar på sig något som helst åtagande.

Precy Nilsson pratar ju om att ta in en hel femma, är förmodligen bara snack från hans sida men säkerligen kommer någon att förstärka klubben. Djurgården vill nog också vara med i värvningskarusellen och Färjestad kan ju tänkas vilja ersätta Gaborik.

De enda klubbarna som jag tror håller sig borta från värvningsfasonerna under detta transfer fönster är, Timrå, Linköping och Modo. Men i övriga tror jag kommer att värva, eller i alla fall försöka.
Kommentera

phillsky: sedan ska vi också komma ihåg att det gäller att hitta en spelare som inte bara vill glida runt och tjäna ihop lite fickpengar i två månader och skiter i hur det går för laget. Av de värvningar som görs i nästa fönster kommer säkert någon att floppa - låt oss för allt i världen hoppas att det inte blir våra eventuella värvningar som gör det!
Kommentera

NallePhu: Det där tror jag inte ett dugg på, även om det skull einträffa så skulle jag förneka det ;)
Kommentera

LL: Det är bara härda ut och se vad som kommer av det hela då transferfönstret öppnas igen 25:e, Men visst bra spelare är alltid välkommna typ Demitra skulle smaka mumma eller hur:)
Kommentera

phillsky: Jasså förnekelser är alltid bra att ha i alla lägen framförallt i dessa Silly tider:)
Go on Philsky.....
Kommentera

Lövva: Malmö hadde visst dollars till en hel 5:a ta sedan med i beräkningen dom andra lagen som tänker förstärka. Det blir nog ganska svårt att få tag på nån bra spelare.
Kommentera

phillsky: jo, specillt med tanke på att regeln med max 2 icke EU spelare råder.
Kommentera

NallePhu: Nä men allvarligt talat så tror jag defenitivt inte det blir nå 3 spelare inte två heller. Möjligen 1 och jag tror dessutom inte att nån är klar redan nu. Skulle förvåna mig om det har pratats kontrakt med nån överhuvudtaget.
Kommentera

Nåja man får avvakta och se vad som händer inget är någonsin klart föränn, Spelaren,spelarna landat på kallax det har vi alla lärt oss!

Det som retar mig mest är att Nobbe har alltid ett bud och Strömvall ett annat! Det är ju inte bara en gång man gått ut i media och deklarerat olika versioner om vad som komma skall!
Kommentera

Lövva: Yepp som LL skriver i nått inlägg här så kommer det att bli mycket svårt att få hit nån spelare. Det finns inte så mycket att välja på för oss, dessutom så är det fler som rycker i dom.
Kommentera

Linkan: Exaktemente, det är det som gör mig vansinnig. nya bud hela tiden 3, 2, 1 nej 2 neeee 3 men vetu 1 ..........................
Kommentera

NallePhu: Haha nu har jag läst inläggen på luleåfans :) det pratas stjärntecken på spelarna nu me jaja :)
Kommentera

phillsky: Stjärntecknen är tydligen rätt viktigt i dessa tider:)
Kommentera

NallePhu: Hehe ja det verkar så.
Kommentera

phillsky: Tidigare var det myspys som gällde nu är man mer avancerad och kör stjärntecken, Undrar om dom kontaktat den berömda spådamen på Island för att få reda på om spelaren är i harmoni med Ying och Yang:)
Kommentera

NallePhu: Antagligen så har dom det, det är därför det dröjjer med besked om nya spelare :)
Kommentera

phillsky: vilka nya spelare ska de värva??
Kommentera

modorules: Inte en aning, har bara hittat ett inlägg på luleåfans forum där det talas om två spelare och en tredje vid ett senare tillfälle. Fast jag börjar tro att nästan exakt dom orden har jag sett i en intervju i NSD när det var som värst surr kring penga jakten från sponsorerna. Undrar om inte det är taget därifrån och postat i forumet igen.
Kommentera

modorules: Nu vet jag mera i saken, det är tydligen så att det är tre spelare som Luleå är intreserade av. Men från det till kontrakt är det som ni förstår en bit kvar. Om det överhuvudtaget blir nått. Det kan alltså bli 3, 2, 1 eller ingen spelare.
Kommentera

phillsky: Har du nåra ryktes namn?
Kommentera

lizzard: Jag har några: Topper, Bautin och Osmo...
Kommentera

Paddan: Nu har du fel.Det är Wilde, Socker-Conny och Karjalainen.
Kommentera

Portello: #24 STRÖMBERG låter ni bli.
Kommentera

phillsky: "Det kan alltså bli 3, 2, 1 eller ingen spelare."

Grattis, jag kan med nästan 99% säkerhet garantera att även Brynäs har samma härliga överraskning på gång.
Kommentera

lizzard: Njae inga andra än dom som finns på andra forum.
Kommentera

westerlind: Om det kniper så ställer ag mig till förfogande. Får jag bara banta ca 40Kg och lära mig åka griller så e saken biff.
Kommentera

phillsky: Välkommen, du tar en plats i tredjefemman direkt.

Hoppas även att Sundlöv ligger långt framme i förhandlingarna om Kickan, ett naturbarn som "bad girl" - När hon gjort debut kommer ingen minnas vem Per Ledin var.
Kommentera

westerlind: Per Ledin e ju som en bäbis numera, snällare grabb får man ju leta efter. Han vill su spela djungelhockey med skägget ju :) Jo du jag blir helt klart en tillgång i tredje linan. När jag har tagit mig ut genom båsdörren "om jag kommer igenom vill säga det var rätt så smalt vill jag minnas" i första bytet så får dom plocka fram defibrilatorn och syrgasen.
Kommentera

westerlind: Med ett signerande av Kickan så antar jag att BIFs utgifter för handväskor i sådana fall torde bli ungefär i nivå med det ni drar in från kommunen i bidrag till ombyggnaden av Gavlerinken. 
Kommentera

SSK har ytterligare en ny forward till matchen den 24/1. Följ länken.
Nu hoppas vi på någonting om LHF också.....
Kommentera

Bo_Beast: Undrar om han spelat en match i år annars kan man lungt räkna tio matcher innan han börjar producera!
Kommentera

Linkan: Ja, det framgår ju inte.
Kommentera

Enligt dagens NSD så ska Luleå ha erbjudit D.Tucker ett kontrakt. Själv skulle jag mycket hellre se F.Banham i Luleå än Tucker.Största andledningen är att Banham är i matchform, men jag tror inte att Tucker skulle vara direkt gynnad av sitt rykte.Risken finns att han får besöka botbänken lite för ofta.
Kommentera

Portello:

Darcy Tucker är de gånger han inte sitter på botbänken en riktigt duktig spelare, stöpt helt och hållet i Nordamerikansk stil. Duktig skridskoåkare, elak powerforward som faktiskt kan lira hockey också. Men som sagt, han har lite lätt för att tända till och ge sig på spelare.
Kommentera

Man kanske också skulle skicka med länktipset....
Kommentera

Portello: ett skäl till att man erbjuder Tucker ett kontrakt kan dock tänkas vara att SaiPa har satt sig på tvären angående Banham, som ju trots allt är kontrakterad av dem. Men det är alltså bara en gissning från min sida, vill jag påpeka.
Kommentera

SaiPa vill ha pengar för Banham den saken är klar, Luleå och SaiPa förhandlar fortfarande om hur mycket Banham kostar att lösa för Luleå.
Tucker i all ära men nej tack Luleå har inte råd att värva en spelare sominte är inne i matchtempo, Det kostar på tok för mycket än vad det smakar.
Nu finns vissa rykten att Luleå gett upp tanken om Tucker och Zednik pga inget matchtempo på den ena och pga skada på den andra, Nu är som sagt hetaste spåret Banham och Satan jo ni läste rätt Satan är på tapeten igen bara hoppas nu att Nobbe lyckas sy ihop dessa 2 spelarförvärv då kommer det att bli att åka i Coop!
Kommentera

NallePhu: Enligt luleafans så är det Frank Banham och eventuellt även Miroslav Satan som ska vara dom spelare som dom jobbar på nu.
Kommentera

Hörde rykten precis om att Satan och Banham är klara för Luleå. Inget jag dock har fått bekräftat å källan var heller inte säker hur saningsenligt det var. Men stämmer det så ;)
Kommentera

Oj va dött det var här inne. Mitt under öppet transfer fönster å allt.

Notera att Brynäs leder över Hiphip så nu har lagen där nere ett viss häng på sjunde platsen! Upplagt för spänning i hög klass!
Kommentera

Lövva: Noop det är inte klart alls. Dom du nämner ska tydligen vara dom som Luleå är intreserade av. Men från intresse till kontrakt e det ju en bit.
Kommentera

« · 487065 · »