Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 495593 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
phillsky: Jo som sagt det har vi ju sett förut:-) När Banham och Satan landar på kallax och jag ser det på Nordnytt, Ja då kan man tro på det! Glömt Obsut affären Lövva??
Kommentera

Linkan: nä, det har jag inte. Å inte heller Toskala affären som är i allra högsta grad, färsk
Kommentera

Lövva: Såg just att Satan gjorde 1+1 ikväll med sitt lag hemma i slovakien dom vann med 6-0

Banham 1 mål mot ässät när Saipa vann med 5-3!
Kommentera

Linkan: Å Öhlund vann över flickvännen i hockeyspel hemma i Vancover. En hård match, först till 10. Matte drog det längsta strået å vann med 10-7
Kommentera

Linkan: Leaf winger Darcy Tucker has told Lulea of the Swedish Elite League that he won't play there this season, but would seriously consider joining former teammate Mikael Renberg with the team if the lockout extends into next season.
Kommentera

phillsky: låter ju helt klart intessant, jag har igentligen inte så bra koll på Darcy men att han är en tuff spelare har jag förstått!

Såg för övrigt att Esa Pirnes var på g till Luleå nästa sässe.
Tragiskt att dom inte börjat förhandla med Mäntylä riktigt dåligt! Man kan inte klandra han om han väljer ett annat elitserie lag, när Luleå visar så svalt intresse!
Kommentera

Linkan: Fast mäntylä sa ju att han inte brydde sig så mycket i det just nu. Det var ju den här säsongen som gällde i första hand. När den väl var avklarad så skulle dom väl börja prata. Tror att det är samma med Ledin. Men vi får väl se vad som händer i den frågan.
Kommentera

Jadå, han debuterar. Tunt på backsidan däremot...

35. FERNANDEZ, Emmanuel 31. ANTILA, Kristian

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 3. JOHANSSON, Jonas 43. OBSUT, Jaroslav
20. RADIVOJEVIC, Branko 8. RÖNNQVIST, Jonas 96. HOLMSTRÖM,
Tomas

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 32. SAVILAHTI-NAGANDER, Per 25. MÄNTYLÄ, Tuukka
11. WILLIAMS, Justin 16. NORDQUIST, Jonas 23. FABRICIUS, Karl

3rd Line 5. FRANSSON, Johan 29. TELLSTRÖM, Johan
15. LUNDBERG, Emil 18. BERGLUND, Thomas 10. FAGEMO, Linus

4th Line
30. LINDGREN, Viktor 9. KOCH, Thomas 17. HYNNING, Fredrik
Kommentera

Albert Hall: fast Ledin är ett tungt avbräck också. Andrakedjan blir liiiite vekare med Fabbe i st f Ledin.
Kommentera

Linkan: Som det ser ut nu så kasnke det bli sittplats för min del nere i Ö-vik på tisdag. Man lär ju mötas av många otrevliga Ö-vikare. Sittplats publiken är ju faktiskt värre där än vad ståplats publiken är.
Kommentera

Nån som vet vad Staios gjort det senaste halvåret? Suttit på altanen och druckit öl?
Kommentera

Lövva:

I sådana fall har du köpt sittplats på fel sektion. Fast det förstås, på H Höger är ju platserna så eftertraktade, så där är allt slutsålt sedan länge tillbaka.
Kommentera

Albert Hall:

Det verkar råda förvirring på vissa håll på vilken position Staios spelare.

Enligt denna länk så är han forward: www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=5131

Men i denna länk är han back: www.nhl.com/lineups/player/8458541.html

OBS: Jag vet att den andra länken är den rätta, det behöver ni inte informera mig om :)
Kommentera

Portello: Jag såg nån förklaring på det nånstan. Han började tydligen som forward och gick sen över som back.
Kommentera

Blev väldigt glad när jag läste tidningen idag. Micke Anderssson: "vi har allt i egena händer så missar vi slutspelet så får vi skyllas oss själva". Helt rätt, för vi har allt i egna händer. Själv insikten verkar vara på topp. Jonas Nordqvist kritiserade sig själv, och hela laget. Han var väldigt saklig och får säkert medhåll av flera spelare.

Själv insikt är ju bland de viktigaste som finns, om man ska vända en negativ trend, (våran trend är ju inte allt för negativ just nu men varje match numera går i slutspelstecken) och den verkar Luleå Hocky ha. Samtidigt jublar Micke å Jesse över det nya back förvärvet, vilket jag också gör. Är väl ute lite på okänd mark när jag säger att det är en kanon värvning, men jag tror verkligen att han komemr göra väldigt bra ifrån sig och inte lämna någon besviken.

Tillsist måste jag även passa på och berömma Nobbe som har fått utstå en hel del kritik de senaste åren, även från mig. Men som nu visar prov på hög kompetens. Luleå var ju inne på att värva en "renberg-kopia" men när Janne blev skadad blixt vände dem i strategi, vilket var helt riktigt. Men inte så enkelt. Starkt och kunna ro i land detta.

Avslutar bara nu Luleå säsongen på ett värdigt sätt - kommer jag vara nöjd med säsongen oavsett om vi går till slutspel eller ej. Det är inte resultat som vinner mitt hjärta, utan inställning.

Ser fram emot avslutningen av serien med stor optimist och självklart tror jag vi grejar det. Vi kan om vi vill, å det gör vi!
Kommentera

knaskamilla: sitter jag så sitter jag på läktarn bakom spelarbåset. Och där har de flesta i publiken riktiga huggtänder, och ser bara med ett öga.
Kommentera

Lövva: Det fattas nått där "uppe" i ö-viks folket, kasta popcorn på motståndarna förstör stämmningen därute!

Stackars Kent Forsbeg han har det inte lätt nu när han insett att hans egna supporters okså saknar ett par celler i huvve, precis som Per Ledin :-)
Kommentera

Linkan: Piknick i Örnsköldsvik, kasta popcorn på publik... ;)
Kommentera

Lövva: Nåja håller med dig i mångt och mycket, men jag tycker fortfarande att mycket sköts på en ammatörmässig nivå! Tycker deras strategier allid varierar beroende på vem som får frågan!

Hoppas nu att vår nye back tillför nått i slutspurten.

Jag är glad så länge vi missar kvalet:-)
Kommentera

Linkan: För övrigt var ju Kent Forsberg så extremt kritiskt till Brynäs publiken och sa: "Brynäs måste ta tag i sina problem omedelbart"

hmm...kommentarer överflödiga
Kommentera

Lövva: "kommentarer överflödiga" haha! Det har gett mer kommentarer än det mesta. Kent hade ju dessvärre rätt. Att försöka prickskjuta spelare med flaskor och ´saker, som är "hjältar". när de är på väg ut till omklädningsrum, skyldig för något de är oskyldig för i sin egen arena är förkastligt. Eller hur? Själv så önskar jag att Modos ledning hade haft omdömet att säga att i år kommer Foppa bara att spela hemma i Kempis tills slutspelet börjar. Alla skulle ha vunnit på det.
Kommentera

NuMo: "På dom som är hjältar".
Kommentera

NuMo: Det spelar ju ingen roll vem som gör det, bara att de gör det är illa nog. Och ibland är det inte skillnad på folk och folk...
Kommentera

Lövva: Dessvärre så tror jag att modo skulle ha fått ofantligt mycket kritik om man sagt som jag frordade. Att Foppa ensast skulle spela hemmamatcher. Me å andra sidan. Med facit i hand Det hade varit det rätt. Sen selar de ingen roll för mig att klubbarna hade förlorat miljontals kronor om man resonerat så. Modo skulle ha vunnit på det.
Kommentera

Icing-Ove: Detta måste ha varit kavrten mot Timrå för två säsonger sen om jag inte är helt ute och cyklar!?

Tycker det är förjävligt, spelar ingen roll vem som gör det, sånt har inget med sporten att göra, Jag trodde i min enfald att sånt inte förekom i Coop arena, men ack så fel man kan ha!
Kommentera

Tydligen var en viss Stefan Liv på plats i Coop ikväll.Går vissa rykten om att Luleå förhandlar med honom.Jag skulle inte direkt grina om han skulle skriva på.
Kommentera

Portello: Kan kanske stämma att Liv förhandlar med Luleå, Då hans tjej inte vill flytta från Luleå söderut! Alla dessa rykten lär komma fram nu efter Torsdag då Luleå åker ur slutspelet, Frölunda är för starka för oss idags läget tyvärr!
Kommentera

Knappt har säsongen tagit slut så börjar silly season.
I dagens lokaltidningar så går följande att läsa.

Luleå är på jakt på Esa Pirnes- skulle dom lyckas med den värvningen så skulle man ju inte direkt grina om man säger så.

Pekka Sarava- tänkbar ersättare till Mänytylä som mest troligt sticker.

En annan finsk back som också är på tapeten är Jokerits back Jan Latvala.

När det gäller spelare som är på väg bort så ska tydligen Ledin ha ett 15-tal klubbar att ta ställning till.

När det gäller Nordqvist så vill han veta vad Luleå har för framtidsplaner innan han bestämmer sig för om han ska förlänga eller ej.
Kommentera

Glömde skriva en sak. Något jag gärna vill se i luleå nästa säsong är en riktigt bra defensiv back.En back som har styrkan i närspelet samt en bra tacklare.
Kommentera

Portello: Precis! En Janne Sandström för två år sen! Eller en Johan Finnström!
Kommentera

Lövva: Eller varför inte en Bautin.
Kommer ihåg Myllys kommentar om honom."Det är aldrig så rent framför mål som då Bautin är på plan".
Grymt synd att hans sejour i Luleå bara blev två år.Andra säsongen var han ju knappt utvisad!
Kommentera

Portello: Andra säsongen var han riktigt bra. Synd att det inet blev en tredje osv. Något vi också behöer är ju någon som kan trycka dit 25 baljor per säsong. Iofs så lär väl Renberg nästa år producera mer än iår så han kommer ju nästan att kännas som ett nyförvärv
Kommentera

Lövva: Man kan ju alltid hoppas att Renberg får en skadefri säsong.
Såg att Koch hade fått ett kontraktsförslg på två år av Luleå.Men tydligen var det fler svenska klubbar ute efter honom.
Kommentera

Portello: Förhoppningsvis så stannar han. Han tycker jag har gått från klarhet till klarhet och det vore tråkigt om han lämnade oss, specillt till en annan ES klubb. Nordqvist har väl också blivit erbjuden ett två års?
Kommentera

Lövva: Han har blivit erbjuden nytt kontrakt, men hur långt det är på vet jag inte.Men som sagt, två år är väl en inte allt för vågad gissning.
Kommentera

Portello:

Vilka i Luleå har kontrakt över nästa säsong? Rafsa ihop en lista, är du snäll.

Kommentera

Poffa:

Jag är inte Portello, men jag svarar ändå. Se länk.
Kommentera

Poffa:
Dom är rätt få.16 kontrakt går ut.

Gusten Törnqvist
Kristian Antila
Jaroslav Obsut
Jan Sandström
Jonas Johansson
Johan Fransson
Per Savilahti-Nagander
Jonas Rönnqvist
Mikael Renberg
Emil Lundberg
Karl Fabricius
Fredrik Hynning
Kommentera

Man kan förstå att spelarna vill att Luleå ska satsa, om dom ska spela kvar, helt förståeligt! Vem vill nöta i ett lindansargäng?
Kommentera

Poffa:

Hur är läget i Modo?
Kommentera

Portello och Albert:

Man tackar för informationen.

Kommentera

Albert Hall: Vi har Lars Jansson med kontrakt över 05/06. Det räcker.
Kommentera

Albert Hall: Sen har vi några till.

bjorn.grunka.se/kontrakt.htm
Kommentera

Frisco:

Ojoj, inte många kvar... Jag har en känsla av det blir en hektisk vår och sommar för diverse sportchefer.

Fast för Modos del måste det ju kännas tryggt att ha Lars Jansson under kontrakt ytterligare ett år. Fast vore det inte läge att redan nu förlänga med honom ett par, tre år för att slippa huggsexan om honom nästa vår?
Kommentera

Albert Hall: Håller med dig. En tvåårsförlängning är han värd.

I övrigt är jag inte rädd alls för framtiden. Vi kan stoppa in hela J-20laget om så krävs. Det borde ni också kunna göra. I alla fall hoppas jag att Berguven i målet blir en av två målvakter nästa säsong.
Kommentera

Frisco:

Båda våra målvakter är ju under kontrakt... Fast nog borde Rautio börja spelas in sakta men säkert.

Lule har nog en 5-6 juniorer som står på gränsen till A-laget. Ett par av dom kommer nog att vara ordinarie nästa år, förutsatt att inte NHL-konflikten fortsätter förståss.
Kommentera

nästa säs,kommer det att bli 1 rikt sopgäng."nhl-gänet" lär försvinna.detsamma gäller de bästa av övriga spelare.
Kommentera

ernst udet: Jaså? Vilka kommer att förvinna? Vad är det för källa på informationen?
Kommentera

GävleLasse:"mäntyla"hem till"suomi","ledin"kommer att sticka.15 klubbar jagar hnm,det blir nog"fbk"som ligger bäst till.källorna=de vanliga,dvs"ab"o "expr".dessutom tror jag aldr"renen"blir bra igen,har de otur känske även"rönken"måste sluta p.g.a sin skada. målv-probl ser ju ut att hålla i sig,för 5:e säs på raken.
Kommentera

« · 495593 · »