Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 520550 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kickan: Ojdå. klockan är över ett på natten. Jag måste alltså sova. jag nattar mig och önskar er alla en aning sömn själva. Godnatt.
Kommentera

NuMo: Jag tycker verkligen inte om Warulfven, så snälla ni, mörda dem även om vi inte bildat LuMo ännu. Hela världen skulle glädjas åt det.
Kommentera

NuMo: Nattinatti.
Kommentera

Kickan: Fick då ett annat intryck på Bichops fingers eller vad det hette.
Där såg ni nog rätt normala ut.
Men Armani Kostym bakom disken i Luleås kansli tycker jag är lite överarbetat.
Kommentera

Satt och tittade på match 2 mellan Färjestad och Luleå. Sekvensen där Rådbjer åker fram och sliter tag i Luleå spelaren på ett mycket aggresivt sätt (tror det var Fabricius), Man kan riktigt se att han tar sats för att klippa till, men han kom nog på sig. Polistakterna kommer fram när det blir hett, som tur är åkte han inte på en smäll, undra hur lång avstängning det hade blivit efter att proppa Rådbjer. Men det hade nog varit värt det. Hade gladeligen betalt böterna själv.
Kommentera

kalle_75: kanske rådis som borde hamna i difiplinnämnden
Kommentera

Kickan: Warulfven varje dag före Moodoo
Kommentera

goamoa: små sötisar ska inte svära. Och ordet van är inte samma ord ordet vinna som då heter vann i förgången tid....*tant Karoliina sliter fram rödpennan och rättar dig)
Kommentera

I dag blev gjorde Modo klart med ny tränare.Bara hoppas att Luleå också gör det snart. Personligen så hoppas jag att det blir "Osten" tillslut, men Bäckman skulle ju inte heller vara fel.Vet att han blev väldigt populär i Övik när han tränade Modo.

När det gäller spelare till Luleå så hoppas jag verkligen att dom lyckas med att värva Pirnes.Det skulle vara en kanonvärvning, speciellt om NHL drar igång igen.
Kommentera

Portello:

Absolut inte Bäckman. Jag har aldrig gillat hans ledarstil. Annars gillar jag spekultionerna om backvärvningar samt Pirnes.

Rätt kul att se att dom allra, allra flesta i hockeysverige nu vill ha slut på NHL-konflikten. Annat ljud i skällan var det för ett år sen. Det var alltså inte så kul som alla trodde?
Kommentera

Albert Hall: Den där Sicak verkar onekligen vara en bra back. Och vi vet ju redan vad Skrbek kan prestera när han är skadefri.

Har säkert skrivit det förr, men jag gör det igen: Vill se en riktig defensiv back i Luleå nästa säsong.Typ Finnström, "Magic Jonsson" eller Bautin.
Kommentera

pascow: vad tror ni lulingar om att p.ledin spelar i TIMRÅ IK nästa år?
Kommentera

kefa:

Nej, det tror vi inte. Inga riktiga tikare vill ha en spelare som Per Ledin i laget. Riktiga tikare spelar alltid ren och vacker ishockey. Inga riktiga tikare skulle till exempel komma på tanken att reta upp en motståndare.

Dessutom har jag läst från säker tik-källa att Per Ledin hatar Timrå.

(Fast å andra sidan läste jag nått liknande om Money Nilsson för drygt ett år sen.)
Kommentera

Albert Hall:

Vilken tur att varken Styf, Manderville eller Hedström spelar i TIK för sådana spelare vill dom väl inte ha?
Kommentera

Portello: har missat skvallret om Pirnes. Även om jag sett saken nämnas på forum. Så har jag inte fördjupat mig i just den ryktessaken. Finns det fog för nått mer än bara vanlig sillysvammel i just pirnesryktet?
Kommentera

Karoliina: Enligt Pirnes agent så ska Pirnes inte vara främmande för att spela i Luleå. Är bara hoppas på att det blir verklighet.

Skickar med en liten länk.
Kommentera

Portello: Länken tycks inte vilja funka här i skogen;-)...men man blir såklart glad i hågen av bara tanken på Lasse i Lule. Du hör. Poetiskt.
Kommentera

Portello:

Har Ni många spelare som även har kontrakt till nästa säsong? Eller är Ni lika illa ute som MoDo?

Kommentera

Portello:

Hallin och Hagos spelar ju däremot i laget. Lirare med känsliga handleder och blick för spelet som främsta vapen.
Kommentera

Sannes:

Lika illa ute som Modo är väl ingen? Dom har ju bara Salo på kontrakt. Nej, visst ja, inte han heller...

Fast Lückner kan väl lira i värsta fall.
Kommentera

Albert Hall:

Åja, MoDo hade några få spelare på kontrakt, har jag bestämt för mig.

Ju tidigare man får klart med en tränare desto bättre är det, iallafall inbillar jag mig det.

Kommentera

Albert Hall:

Hallå, Lars Jansson också...

Kommentera

Sannes:
Dessa spelare har kontrakt:

Gusten Törnqvist
Kristian Antila
Jaroslav Obsut
Jan Sandström
Jonas Johansson
Johan Fransson
Per Savilahti-Nagander
Jonas Rönnqvist
Mikael Renberg
Emil Lundberg
Karl Fabricius
Fredrik Hynning
Kommentera

knaskamilla:

Just ja. Glömde honom. Han har ju liksom alltid funnits, så det är lätt hänt.
Kommentera

Albert Hall: Med tanke på att jag är jämngammal med Jansson så fick orden "alltid funnits" mig att känna mig som färdig för servicehuset.
Men han den där oerhört lovande målvakten Inge Naning har jag för mig att vi snart kommer att skriva kontrakt med, ett flerårskontrakt dessutom.
Kommentera

Albert Hall: varför snackas det om Moodoos och vårt kontraktsläge här nu?
Kommentera

Portello:

När Mikael Renberg får läka ihop ordentligt, så känns det som ett bra nyförvärv, den grabben spelade inte så mycket under säsongen. Fast frågan är om han kommer tillbaka något mer, klarar han av så många fler "smällar".

När jag läser din lista så känns det ändå som det är några viktiga namn som är under kontrakt. Men det är svårt för mig att bedöma, då jag inte har följt Luleå så mycket under säsongen.

Nåja, hur det än blir med tränare och spelare så har Luleå trevliga supporters iallafall. Bara en sån sak!

Kommentera

Karoliina:

Skyll på mig, det var jag som var nyfiken på hur läget var hos Er.

Kommentera

Paddan:

Inge Naning? Glöm honom, han ska visst till en rysk oljeklubb. Däremot hörde jag ryktas om en Salokopia som var på gång till er. Egyptiern Silarm Ycket. En värdig ersättare. I vissa matcher har han visst haft en räddningsprocent på närmare 10% i vinter!
Kommentera

Portello: Undrar om jag minns fel, men har inte Pirnes varit ett ständigt nyförvärvsrykte till LHF under de senaste säsongerna?

Kommentera

Sannes: ehh...jag ville höra det av killarna direkt. För att komma till ett läge. För du är väl Frölundait, eller hur?
Kommentera

Albert Hall: Tat lungt, ät en bulla.

zz Z z
Kommentera

Albert Hall: Hur är det med Shayne Slåpåkäftski, eller vad det nu var han hette, han borde väl snart längta tillbaka till Luleå.
Kommentera

Karoliina:

Klart jag är Frölundait, något annat alternativ finns inte, sådeså! :)

Kommentera

Sannes: OK, nå, svara då på frågan. Hur kommer det sig att du denna fredagskväll kvistar över till oss för att förhöra dig om ifall att vårt kotraktsläge är lika Moodoos? *förhör utan att interpunktera*
Kommentera

Paddan:

Han hette Shayne Toporowski. Ett jävligt snyggt namn. Han kunde skjuta och böka vid sarg. Däremot kunde han inte åka grillor. Dessutom hade han ett humör som fick den dåtida lagkompisen Jonte Hedström att framstå som en riktig ängel.
Kommentera

Karoliina:

Då jag av diverse olika anledningar inte skriver i Frölundas gästbok så får jag ju göra lite besök i andra.

Och sen måste jag ha koll på läget när jag pratar med grannfamiljen, de håller alla på Luleå. Men det viktigaste av allt är att mina goa Lulevänner ser att jag engagerar mig i deras lag.

Kommentera

Karoliina:

Sannes är schysst. På några veckor kommer vi alla att gratulera henne till SM-guldet samtidigt som vi själva får glädjas över femteplatsen. För laget som blev utslaget av mästarna rankas nämligen högst av de fyra lagen som blev utslagna i kvarten.
Kommentera

Albert Hall:

Jag schysst, det var något nytt må jag säga.....

Men hallå där, säg inte så, SM-guld. Även om jag hoppas så är vi inte där än. Det är låångt kvar och ett par hinder att kliva över.

Kommentera

Sannes: För min egen del har jag ännu inte tagit beslutet; om det är korrekt att kvittra med supporter till gänget som så nedsligt mosade oss sistens;-)

Kommentera

Karoliina:

Det är bara att gilla läget. Och du, inse att Ni förlorade mot ett betydligt bättre lag...... :))

Kommentera

Karoliina:

Vi hade lite otur. Med en pytteliten gnutta tur hade det varit vi som hade vunnit med 4-0.

Jaja, med lite mera tur då?

Nehej, med en jävla massa tur då?

Ok, jag ger mig. Frölunda var bättre än oss. Pyttelite.
Kommentera

Albert Hall: ja, tur o flax och domarjävlar. Annat tillstår vi inte.
Kommentera

Sannes: Hej gullesannes, och grattis till segern mot oss. Det är första gången jag säger grattis till någon som vunnit mot oss, så jag hoppas du inser hur stort gjort av mig det är. Annars sänker jag mig aldrig till mesarnas nivå. De grattar alla efter varenda LHF-förlust. Tvi! Så kan man väl inte göra om man håller på LHF? Det är nästan tragiskt.

Fast er önskar jag helt uppriktigt lycka till. Jag sa redan innan slutspelet började att om vi åker ut så håller jag på er, och det gör jag nu (under resten av slutspelet alltså, när allvaret börjar igen är ni fiender igen). I år är ni tyvärr överlägset bäst och allt annat än SM-guld är ett fiasko. Ni kommer att pissa på Warulfven i finalen.

Till Kärringsupportern som undrade vad vi trodde om Ledda och Kärringarna: Nej, det finns bara i dina våta drömmar, ungefär som SM-guldet ni skulle vinna i år.
Kommentera

Kickan:

*glor*...jaha. Så det är det politiskt korrekta då?

Kommentera

För övrigt är ju forum rätt trist att läsa nu. Mer åsikt utan insikt än vanligt. Jag hoppas inte på Osten, av flera skäl (som jag inte kan avslöja). LHF ville inte ens ha honom som tränare för hockeygym, egentligen, men det var rektorn som bestämde och han valde Osten istället för ett mer sympatiskt alternativ som junisarna dessutom redan hade stort förtroende för. Froza Bräkman snarare.

Dessutom får TK onödigt mycket stryk på forum nu. Deras åsikt hade inte spelat någon roll öht då styrelsen är tämligen enad. Att sedan Johan vill köra sitt race (vilket han försökt och därmed överskridit sina befogenheter flera gånger sedan han tillträdde) är en annan sak. Johan är inte envåldshärskare, även om han tror det.

Jag börjar tro att valet av ny klubbdirre var uselt, då han inte kan acceptera den ansvarsfördelning som är fastslagen i arbetsordningen utan tror att han kan bestämma allt, oavsett vad det gäller. Han vill vara sportchef, klubbdirektör och styrelse i ett. Det blir han aldrig, så vill han vara kvar borde han nog försöka acceptera arbetsordningen.
Kommentera

Karoliina: Vilket då? Att önska Låset lycka till eller att anse att Kärringsupportrarna drömmer (aldrig någonsin infriade) våta drömmar om Ledda?

Både och, tror jag.

Att önska Låset lycka till borde vara ok för vem som helst. Ingen slår dem ens på pappret, och än mindre i verkligheten i en sjumatchersserie. Så bra kan man ha det om man har en fet pluska. Vi andra får fortsätta att hoppas på mirakel då vi aldrig kan värva ens hälften lika dyrt som Låset.
Kommentera

Kickan: jamen...inte fan. Tycker jag. Känns ju onaturligt och fel att gratta dom som man just hatat. Och, sen när, har vi blitt så överhövan rationella då?...*vägrar våga väst*

Kommentera

Jesper Jonsson: Är det inte som att välja mellan pest eller kolera? Jag tror ändå att pesten (Warulfven) är lite värre, trots kolerakärringhedins och Fröken Brittas videohistorier.

På tal om videos så har Osten något att återlämna till LHF. De matchvideos (bla finalen mot Frölunda) han stal när han stack.
Kommentera

Karoliina: Jag har egentligen aldrig på allvar hatat dem. Ja, under kvarten kanske, men nog insåg jag att de var ett bättre lag. Hade vi fått Porrcluben i kvarten hade vi kunnat gå hur långt som helst. Trist att Kringlorna, som kom åtta, fick den förmånen.

väst eller west? hockeycentralen.se är iaf ett rejält lyft jämfört med den sugiga sida hockeymagasinet utvecklats till sedan west slutade där. HM är totalt värdelöst numera och jag ids inte besöka sidan mer än ca en gång i månaden längre då det inte är mer informativt än svensk text-TV. Hockeycentralen var redan vid första titten (för ett par timmar sedan) totalt överlägsen det HM är nuförtiden.
Kommentera

« · 520550 · »