Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 868054 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Men hellre en extra center än att ha en ytter där. BÅG i 3kr tar ju alltid ut extra centrar. Alltid lättare att sätta en center som ytter än tvärs om.
Kommentera

Bolivar: mmm

Men hellre än 1a center än 15 4e Centrar
Kommentera

LL:

Jag börjar alltmer luta mot att man inte ens ska erbjuda Den Store Kämpen ett nytt billigt kontrakt. Han kan gott kräva plats i något annat lags förstakedja så får andra lags supportrar se honom åka dubbelvikt av smärta till båset och frustrerat dänga med klubban i sargen innan han sätter sig med hängande huvud i båset.

Nej, glöm Renberg. Låt andra kasta pengar efter föredettingen.
Kommentera

Jesper Jonsson: Absolut. Lyckas vi inte få tillbaka Nordan måste vi värva någon. Att ha Jesse eller Bartecko är inte rätt.
Kommentera

Bolivar: låt renberg dra men går han tiill aik då då är han judas och då har jag fått dom bevis jag jag behöver att han inte har hjärta för luleå och han var kapten för vårt lag ja fy faan må han gjort x antal pinnar men hoppas att dom pengar som han skulle haft går till lundberg emil
Kommentera

tk75:

Vadå, det är väl bara bra om SAIK verkligen inbillar sig att Renberg skulle vara något slags ersättare för Wernblom? Poängmässigt kanske ja, om SAIK hittar liknande lekkamrater som han hade i LHF. Det vill säga Bartecko och Surovy.

Inställningsmässigt och förmåga att lyfta resten av laget? Aldrig.
Kommentera

Albert Hall: Visst var det Chrunak som sade något om att det var för mycket jag istället för lag säsongen som gick?

Renberg ger verkligen jaget ett ansikte när han ständigt "gråter" ut i media om ditten och datten.Skit i att ens försöka förlänga med honom och värva en bra center för pengarna istället.
Kommentera

Portello: Precis.
Kommentera

det har du rätt läs på luleåfans vad om kallar han
Kommentera

tk75: Man undrar ju vad Loob har i pipelinen då de är så kalla mot spelare som betytt så mkt för FBK.
Kommentera

tk75: Då återstår det att se om han kommer tillbaka till Luleå eller om han drar vidare på nya äventyr.
Kommentera

LL: Kul för Nordan men att han gör en futtig assist i en match som inte gäller något för Chicago när man låter typ halva farmarlaget spela av serien förändrar nog inte så mycket.
Nu har han fått spela en NHL-match så nu kan han åka hem med gott samvete och spela med Luleå igen och väl här hemma hos oss kan han berätta för Hjalmarsson vilken jävla skitklubb Chicago är. Så att det inte finns någon större anledning för honom att sticka över på ett bra tag :)
Kommentera

Lindberg Råkkar: Nu lär ju även Nordan få kallas NHL-stjärna i kvällspressen när han skriver på för en svensk klubb.
Kommentera

tk75: Kan bara hålla med om det som skrivits om Renberg på slutet. Inte så jag vill att en kapten agerar. Han kan gott söka sig till nya kompisar i någon annan klubb. (säger en som tidigare hyllat honom)
Kommentera

Lindberg Råkkar: ja, inte lär han få något fett kontrakt efter en enda match :-) Tänkte snarare på att han kanske får blodad tand om han får göra några matcher under slutet av säsongen och ger det en säsong till därborta.
Kommentera

Ser att Renberg-hatar-klubben härjar fritt här när katten är borta i USA (eller snarare Köpenhamn). Borde ni inte gnälla på den uselt snåla tränarlösningen istället. Vad är nån som gjort vårt juniorlag från finalist till inte ens bland de åtta som spela fortsättningsserien. Fast går Renberg till AIK är han ju helt dum i hela huvudet. Vad kan han vinna där? Annat än att markera mot LHFs usla inställning? Det hade ju känts mer naturligt om han dragit till Linköping, HV, Frölunda eller Färjestad om det är ett SM-guld han vill ha.

Jag återkommer senare när jag kommit hem. Sitter på Arlanda och väntar på planet hem...
Kommentera

Pessimisten: Läste nyss i vår GB att en gammal modoit som man själv hade velat se i laget kanske är på väg till er. Stefan Öhman. Om det är någon sanning i det eller inte kan jag inte säga då jag inte läst om det någonstans och inte heller hört det från de håll man brukar höra rykten. Men det är i alla fall något ni kanske kan fundera över.
Kommentera

Jag fortsätter mina post-NHL-upplevelser med att jag kom på vad det var för reklamfilm jag åsyftade i HH-diskussionen. Den kan ju jantagligen även framlyftas vad gäller tillsättandet Kyrö...
Kommentera

Pessimisten: får vi ngn reseskildring av vad som egentligen hände?
Det kanske inte passar i just den här tråden men i ngn annan eller på ett annat forum.
Kommentera

Jesper Jonsson: Jag har börjat lite på din sida. Det är en lååång historia om en liten NHL-weekend, som blev en vecka tack vare SAS och tröga danskar...
Kommentera

spud:

"Man undrar ju vad Loob har i pipelinen då de är så kalla mot spelare som betytt så mkt för FBK."

Vadå "kalla"? Det är ju Ledin som inte vill stanna. Han vill ju tydligen bli mer offensiv och få mer istid, var han nu ska få det. Han borde acceptera att han är en rollspelare och göra det bästa av det.
Kommentera

Bengt: Det borde han inte alls när han kan göra så mycket mer i rätt omgivning med mera speltid
Kommentera

Portello: hur klar är man när man är klar till 95 procent? Har han skrivit 95% av namnteckningen på kontraktet eller har han inskrivet att han bara behöver spela 95% av matcherna? :-)
Kommentera

LL: Druckit en starköl, 5% berusad
Kommentera

Paddan: ...och för de som inte fattade så var det där alltså min kommentar till 95% klar. Själv har jag mest saltsmak i munnen då jag håller på och försöker lektionsplanera ett moment om världshaven.
Kommentera

Bring out yer chainsaws, lads and lassies. Gusten är klar.

Själv säger jag bara "ja, det ska tydligen chansas rejält nästa vinter".
Kommentera

LL: Låter helt klart som en chansning.Läggs en oerhörd press på Modig nästa säsong.
Kommentera

Portello: det gör ju onekligen det. Men visst, det K-A-N rent teoretiskt bli rena jackpoten för LHF om det vill sig väl för Gusten+Modig har knappast några jättelöner.

Men nu vill jag ha två bra centrar och Ledin kontrakterade.
Kommentera

LL: Och om Luleå märker att det inte alls håller med Gusten/Mattias får de väl göra det enda rätta och värva in en målvakt.Men nu får vi hoppas att vi slipper det.
Kommentera

Portello: Jag tror jag sparar mina 4200 och lägger på en fotbollsresa OCH en NHL-resa istället. Låter klart mer väl spenderade pengar...
Kommentera

Pessimisten: Vi värvar Gusten och Mora Toni Dahlman.Skulle gärna byta.Rightskytt samt 40 pinnar i Finland den gångna säsongen.
Kommentera

Pessimisten: Att åka ned och hänga på ett hotell i Köpenhamn är väl ännu mera meningslöst ;)
En duo Modig/Gusten känns ju i princip lika osäker som Salo/Gistedt och vi såg ju vart den tog Frölunda denna gågna äsongen.
Bara hoppas på lite medgång tidigt under säsongen så dom överpresterar annars kan det komma att bli en låång säsong på fel sätt :)

Å nu väntar vi med spänning på de vassa lirarna som ska signas, det har varit rätt tunt med rykten på vilka som är aktuella vilket verkar betyda att det är väldigt långt till eventuella kontrakt är påskrivna.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Nu har tydligen Kantor lämnat FBK.Läge att föröka signa honom?
Då borde vi få en bra PP-back.Dock ej right-skytt.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Förmodligen så vet dom väl inte ens själva vilka toppspelare som ska värvas, Eller så är det ordet is i magen som gäller när det gäller detta budgetverksama bygge av allsvenskt snitt!
Kommentera

Portello: Jensa till Rögle.

Kanske kan vi låna ut lite folk dit nu å då
Kommentera

Jesper Jonsson: enligt Kuriren är Magnus Nilsson på väg tillbaka. Jag säger som den där Stefan Sauk-figuren: "jag är skeptisk".

Har vi verkligen så ont om pengar att det inte blir bättre än så här? Visst, Magnus Nilsson är en ganska ok komplementspelare, men fortfarande lyser centervärvningarna med sin frånvaro.
Kommentera

LL: Har försökt att inte negga men det känns som uppförsbacke just nu. LHF verkar helt klart övergivit den optimistiska och offensiva väg som de var inne på för inte allt för länge sedan. Även om säsongen blev ett sportsligt bakslag behövar man inte lägga sig ned och dö för det. Storhetstiden tog fart utifrån ett missat slutspel och en tionde plats. Hösten 1994 gjorde föreningen sin mest offensiva satsning. Det som oroar mig är ekonomin, att LHF mörkar någonting. Att alla "unga" lösningar egentligen är budgetlösningar. Man när en förhoppning att gnugga sig kvar i elitserien.
Kommentera

Hannu Neimi: "Det som oroar mig är ekonomin, att LHF mörkar någonting."

Tyvärr får jag samma känsla. Nu vet man iofs inte vad som kan vara på gång bakom kulisserna, men nog känns det lite oroväckande att det pratas om Magnus Nilsson när det är centrar vi allra mest behöver.

Men vi får väl se, än är det ju lång tid kvar till serien börjar och såväl Bartecko som Surovy signades ju rätt så långt in på försäsongen så än ska man nog inte ge upp hoppet.
Kommentera

LL: Burström, Kerman, Omark, Harju, ja t o m Lindgren framstår som bättre att satsa på än Magnus Nilsson...

Magnus Nilsson 3+8

Omark 8+9
Harju 12+10
Lindgren 3+3
Burström 4+15
Kerman 5+2
Kommentera

Pessimisten: Victor kommer ju ha sin breakseason och göra 15 pytts minst.

Mange Nilsson den penningjägarn han kan de skeppa söderöver
Kommentera

Pessimisten: Man blir ju nästan mörkrädd om försöker värva en poängspruta som Nilsson.Hans 3+8 imponerar stort.
Hoppas verkligen att han inte värvas utan att dom har lite högre ambitioner än så.Typ två centrar och att förhoppningsvis förlänga med Surovy.Men det är väl mindre troligt.
Kommentera

Portello: även om de skulle värva honom så är det väl inte för att lira i första linan utan typ i 3e med burra eller så
Kommentera

LL: Det känns rätt normal med Luleå, det snackas centrar och det blir något helt annat än vad det skulle vara!

Mange Nilsson i all ära men nog borde dom väl kunna vaska fram något mer bättre än han....

Wallgren fick inte helt oväntat sparken från Luleå enl NSD, Doppar man snasen i fel gryta ja då blir följden denna...
2:a i Luleå som fått gå efter en sådan händelse, Sjögren var 1:a och 2:a bidde Wallgren vem är den som blir 3:a då????

Sorry om det blir lite stavfel, har vart till läkare och tagit en cortisonspruta och den känns inte gött i armen nu....
Kommentera

Nu är i alla fall Mats Lavander klar för 2 år. Han provade ju några matcher i vintras och gjorde inte bort sig. Dock är han väl ingen center för förstakedjan.
Kommentera

Bolivar: Klockren värvning för tredjekedjan.Han, Burra och Lindqvist kan nog utgöra en bra line som spelar mot motståndarnas toppformationer.
Kommentera

Portello: Ja eller som en Rosén-roll tillsammans med Viktor-Isaksson. Stor stark, bra på att hålla i puck längs sargen och kommer även kunna skapa yta åt sina kedjekamrater.
Tror han är riktigt sugen på elitseriespel oxå efter att ha harvat i 2:a divisionen hela sin karriär så här långt.

Bartecko-X-X
Omark-Harju-Chabada
Robin-Burra-X
Viktor-Isaksson-Lavander

Kvar som är klara har vi redan Kerman, Jesse och Lidhammar siktar man på en trupp med 13 forwards så blir det bara plats för en spelare och det är knappast Renberg i så fall.
Kommentera

Lindberg Råkkar:
så värvar vi lite spelare till chabada

kerman-harju-bartecko
burra-lavander-robin
victor-isaksson-omark

och dumpar jesse i almtuna typ
Kommentera

« · 868054 · »