Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 870792 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Hoppet är väl att alla insparande slantar skall läggas på att erbjuda Nordquist en drömlön och långtidskontrakt. Fast lär inte hända.
Kommentera

Salcin: frågan är om han är värd det.

och räcker det
behövs nog en till.

Mardrömmen är att alla sparade pengar läggs på renberg och sen inge mer
Kommentera

Jesper Jonsson: Efter dagens artikel i NSD är det bara att glömma värvningar. Vi gör tydligen -resultat denna säsong.

Niinimäki har tydligen en löneökning dessutom till kommande säsong, hur i helva helvetet sköttes den värvningen egentligen?
Det var känt sedan tidigare att han har problem med attityden ändå gav man hiskelig lön.

Lär alltså inte bli någon förste center nästa säsong heller, blir ett rent helvete överleva nästa säsong då alla övriga lag är förstärkat och LHF troligen beytdligt försvagat.
Kommentera

Salcin: Man har ju tidigare gått ut med att man ska ha samma lönekostnad i år som ifjol. Å eftersom vi bara värvat billiga nonames och tappat spelare som Sourovy, Renberg, Leinonen och Lener så måste det ju finnas pengar.

Kan verkligen hålla med om att man inte är speciellt sugen på att genomlida ännu en säsong utan minst en kvalificerad center och allra helst två. I övrigt är jag redo att ge laget och tränarna en rejäl chans för ett känns som att det kan gå att få ut riktigt bra saker med lite medgång.

Två saker jag hoppas Luleå tränar mycket på till nästa säsong är att minska antalet burskydd, backarna kan inte åka dit i varje gång man får tag i pucken. Man måste vända upp direkt och antingen åka upp med puck eller helst hitta snabba första pass. Det andra är också backrelaterat, bara kolla på Modo i finalserien hur man vädligt ofta utnyttjar spelet back-back-direktskott. Inte bara i PP utan även direkt på tek som man vinner tillbaka till back vid sarg i anfallszon. Man får rörelse i motståndarboxen och farligheter skapas i stort sett varje gång pucken träffar mål.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Håller helt med ang. backspelet, fast för att det ska fungera krävs 2 centrar som vinner sina 55-60% i tekningar samt 1-2 högerfattade backar.
Kommentera

Salcin: i PP bord eman ju kunna lira Harju på backen

och i PP oavsett vilka som spelar så borde man lira 2 bak och inte 1 och sen 2 wide.

För chabadas vinkelskott går ju alltid ur zon när han missa rmålet typ.
Annars är de avsluten när han smyger runt på andra sidan och sen in och tar ett direktskot mitt i boxen alltid en målchans
Kommentera

Jesper Jonsson: Och nu har Per S-N förlängt med ett år.Det borde väl innebära att det är färdigvärvat på backplatserna.Åkerström mot Hjalmarsson.
Kommentera

Och nu kan vi sluta drömma om Ledin.Klar för Hv71 tre säsonger framöver.
Kommentera

Verkar som om Luleå kör med ett namnstarkt lag nästa år.
Kommentera

Portello:
HV bjöd mer och kunde ju erbjuda en bättre platform kanske.
Risken är väl att han får samma skitroll där.

Luleå borde ju iaf kunnat garantera top2 lines och pp tid tex.
Men man tycker kanske inte Ledin var värd priset.
Sen vet man ju inte om Ledin ville hit ens. Erbjöd han nå home-towndiscount
Kommentera

Portello: Nu har han ju bevisat att han inte har nå vidare Lule-hjärta den mannen. Ytterst tråkigt att han bara är sugen på bra betalt, känns inte som han kommer kunna få någon bättre roll än den han haft i FBK heller för den delen. Annars vare väl rätt väntat efter just Lavander som gjorde att det är fullt på ytterforwardspositionerna.
Kommentera

HV värvar Ledin, Brynäs Brendl...

Luleå förstärker med Lavander...

SM-GLUD! SM-GLUD! SM-GLUD!!!

Kommer vi att klara av att hålla två lag bakom oss ytterligare en budgetsäsong? Med ett lag utan naturliga centrar? Är det tänkt att Kyrö skall utbilda några centrar? Hur mycket kommer Modig och Gusten att sila? Jag är extremt skeptisk...
Kommentera

Pessimisten: Ni får ju ett lag där tränarna är minst lika bra som spelarna iaf!
Kommentera

Pessimisten: Och nu har SSK värvat en bra finsk spelare.Nu vill jag se att en klasscenter skriver på snart.Gärna två.
Kommentera

Pessimisten: Visst bottenskiktet tillhör vi säkert men vad säger att Brendl lyckas i Brynäs? Känns ju som att det är motsatsen till vad Boork behöver för att få ut något. Orkar Lind och Molin ett år till?
Hur går det för Månsson utan Bäckström, blir han ett one-season-wonder?
SSK värvar mest allsvenskt och har bedrövliga backar och inga målisar heller ännu.
6 jämna topplag och 6 lag som krigar i botten känns som en trolig utveckling inför nästa säsong.
Kommentera

Jahapp, det endaste man nu har att hoppas på i nyförvärv är att vi lyckas anställa en SUPER CENTER, sedan är det "blå skåpet skitfullt" (kanske..)

Nåväl oavsett kommer en annan att pynta dom pluringar det kostar att sitta och vara glad/nervös/ledsen på däckpolarnas läktare säsongen 07/08.
Luleå HF är, har alltid varit och kommer förbli min förening i hjärtat oavsett det är spel i es, näst högsta eller "so what" kommer jag finnas där och hejja på mitt kära LHF såerebara!

LHF Alltid!
Kommentera

Jesper Jonsson: "För chabadas vinkelskott går ju alltid ur zon när han missa rmålet typ."

För h-vete, #14 SKA liras vänsterback i ALLA pp, karln har ju ett av seriens bästa skott, dessutom träffar han mål! Skandal att spela han "skuggan" nere i hörnet, fattar ingenting av denna taktik - totalt resursslöseri!
När han ledsnat på att leta pass kommer dessa frustrerande kantskott som oftast tagit vägen via rundeln och ut ur zonen (liknar inte såå lite T.Liljas bravader från blå i pp..)
Kommentera

Lindberg Råkkar: jag undrar också hur Boork och Brendl ska gå ihop, jag blev faktiskt rätt förvånad när jag såg att han har skrivit på för dem. Och utöver din fråga om Lind och Molin - orkar Dackell och framför allt Sjödin ett år till? Sjödin är så pass gammal att det kan ta tvärslut vilken dag som helst lika gärna som att det blir ännu en succé-säsong.

Men även i fallet Brynäs gäller ju liksom för de flesta andra lag att det ännu är för tidigt för att säga något säkert, det är ju inte färdigvärvat än på ett bra tag. Vi får väl avvakta ett tag till med slutgiltiga domar, helt enkelt.
Kommentera

LL: sjödin lär väl vara den enda som garanterat orkar.

fast klart hans glappkäft kanske fastnar i öppet läge
Kommentera

Jesper Jonsson: Ser man på laget så är det väl inte särskilt dåligt sett till vad vi har förlorat och vad vi har värvat. Hjalle är bigtimeplus jämfört med Ågi. Lavander en toppspelare från allsvenskan som dessutom har genuint LHF-hjärta. Han lär inte, som Hynning, sluta spekla strax efter jul när han redan var klar för ett annat lag.

Ledda till överpris är ingen förlust.

Niini kommer att prestera bättre om han får spela. Han presterade bra när han fick förtroende, fast Lener hade liksom Tavve den åsikten att man dessutom måste vara ultradefensiv för att få spela. Roger kommer garanterat att placera Niini i en omgivning som kan ta stort defensivt ansvar så att Niini kan släppas loss och ägna sig åt att göra mål. Har en av de defensiva i kedjan någorlunda spelsinne så blir det succé.
Kommentera

Kickan: HEJ, alla Lulingar, en HÄLSNING till Er som minns mig från det gamla klassiska Lule-planket, då jag körde med "Röd-Grön-Vit - Hockey-Dynamit!" Då gav det ju ingen frukt, men IKVÄLL blev det G U L D !!! FATTA om jag e GLAD!!
Ha det bra, vi ses i höst!!!!! /Guld-feber, o onykter....Här ska FIRAS!! 28 långa år....
Kommentera

zigge: ja du zigge grattis.

men hur blir det nu då?
kickar ni alla guldhjältarna när warg och werner och foppa och hela gänget skall komma hem?
Kommentera

Jesper Jonsson: Enligt hockeycentralen så har Ledin minst 170.000/ månad i Hv71.Om så är fallet så förstår jag att Luleå inte kunde/ville matcha.
Kommentera

Portello: det är nog rimligt

jag hörde lite om luleås bud så 170 stämmer säkert
Kommentera

Jesper Jonsson: Såg att Frölunda idag har kontrakterat Toni Söderholm.Väntar med spänning när Luleå ska värva en spelare av hög klass.
Kommentera

Portello: Kan du nog få vänta läääänge till på.....
Kommentera

Rufus The Great: vi är tjuriga envisa norrbottningar allihopa
Kommentera

Jesper Jonsson: Japp och experter på floskler som få:)
Kommentera

Jesper Jonsson: Tack!! Angenäma problem, eller ska man kalla det problem? Hur går det för Er? Ser surt ut just nu,va? Läste om Lågbudget i länk här bredvid.
Röd-Grön-Vit-HOCKEY-GULD-DYNAMIT!!!
Kommentera

...och Skellefteå värvade yrvädret Kimmo Koskenkorva (tidigare i Kärpät, publikfavorit). En spelare man gärna sett i LHF. En spelartyp vi saknar lite, även om Omark kan tänkas vara jämförbar.
Kommentera

Pessimisten: Saravo ryktas till NHL, gör han ett bra VM är det bara att räkna bort honom från truppen. Skulle Saravo och Hjalle gå till NHL i sommar vore det riktigt illa.
Kommentera

Pessimisten: Och nu kan vi sluta hoppas på Stefan Öhman.Han stannar kvar i Finland.

Och Surovy blir för dyr för oss att behålla.Föga överraskande.
Kommentera

Portello: surove måste ju vara aktuell för NHL och då kan vi ju inte bjuda emot.
eller schweiz el ryssland.

men går han till ngn annan es klubb verkar det ju konstigt om vi inte hade pengar.
Kommentera

Jesper Jonsson: fast han är antagligen betydligt dyrare till nästa säsong än han var när vi skrev kontrakt med honom. Då var han halvt om halvt bortglömd och inte alls samma namn i elitserien som han är nu, dvs han kunde inte ställa samma krav då som nu.

Men nog vore det märkligt om han inte hamnade i NHL.
Kommentera

Är det någon sanning i att Luleå är intresserade av Martin Johansson?
Kommentera

Aliline: allt den där jante skriver är väll sant ;)
Kommentera

Db_04: Har sagt det förr och kan säga det igen.Hockeysverige är enligt mig den mest pålitliga sidan när det gäller rykten enligt mig.
Visst, dom har fel ibland, men vilken sida har inte det?
Kommentera

Portello: ja skojjade bara , ja de kan stämma Hockeymagasinet var bäst förut men verkar dom inte har tid på samma sätt längre
Kommentera

Aliline: Nu kan vi glömma Martin Johansson eftersom han förlängde med Färjestad.
Kommentera

zigge: jag vet vem du är. Du är den där killen med taskig kryddträdgård:-)
Kommentera

Portello: det var ju tråkigt.
Kommentera

Så efter onsdag denna vecka vet vi om det kommer satsas för slutspel nästa säsong, eller enbar försöka överleva en kvalserie.
Fullt rimliga krav från Renberg enligt mig.
Kommentera

Salcin: Helt orimligt att Luleå ska lyckas i konkurensen fylla ut luckorna efter nämnde spelare med likvärdiga..
Kommentera

spud: Kan Mora värva spelare som Toni Dahlman så vore det konstigt om Luleå inte ens ska lyckas värva en spelare av klass.

Med tanke på att Hynnings, Surovy's Lener's och Leinonens löner frigörs, värvas inte center av klass så är det ett tydligt tecken på att ledningen valt att ge upp kampen helt.
Kommentera

Salcin: Men trots att de lönerna frigjorts så ansågs resigna Surovy vara för dyr affär. Så att de ska hitta likvärdiga spelare som begär ännu mindre spelare är ju ännu svårare, och att de dessutom väljer att spela i ett lag som inte ens vet om vartåt det barkar.
Kommentera

spud: Ni får höra med Jan Simons om han vet någon med röd-lapp.
Kommentera

spud: Tror inte att Renberg menar att ersättaren skall vara i Surpvy's klass däremot av hyggligt hög europa standard och inte fler allsvenska medelmåttor.
Kommentera

horcoff: Skulle behövas, ser tungt ut för oss i dagsläget.
Kommentera

spud: Surovy är antagligen jävligt mycket dyrare 07/08 än han vad 06/07. LHF skrev ett vanligt kontrakt med honom, alltså inte ett artistskattekontrakt, vilket tyder på att han var relativt billig. Då var han relativt okänd i elitserien och på väg att bli bortglömd i farmarligorna. I Luleå kunde han få en framträdande roll under en tränare han kände till och dessutom med flera spelare han hade spelat med förr, och satte antagligen det före en högre lön. Nu kan han ställa krav på ett helt annat sätt, och om han inte har helt orimliga förväntningar på NHL så ska det mycket till för att han inte ska få ett kontrakt där borta till hösten.

Dessutom ska vi inte glömma bort att de två senaste säsongerna har Luleå gjort tre tämligen tunga värvningar långt in på hösten. Bartecko blev klar bara några dagar innan seriestarten 05/06, och Vladimir Orzsagh värvades två-tre veckor in på serien. Surovy blev klar i mitten av augusti förra året.

Sedan är det ju lite lustigt i sig att Micke Renberg, velpottornas velpotta, ställer krav på snabba besked från Luleå Hockey. Ja, om det nu är ett krav, det kan ju vara Aftonbladet som vinklar det hela också.
Kommentera

LL: Tänk att det gick att hitta en negativ vinkling mot Renberg även för detta...

Är det rätt av LHF att sätta målet så lågt som att bara klara nytt kontrakt? Vem vill spela i en sån klubb? Ska vi säkra kontraktet i omgång 55 istf omgång 54? Gäääsp, vad kul det känns att betala in 1500 spänn för att kunna behålla säsongskortet.
Kommentera

« · 870792 · »