Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Optimismen frodas

« · 145633 · » Till forumet

Sv: Optimismen frodas
Usch så tråkigt att Luleå har så svårt att få in pucken i mål :(
Kommentera

Enligt webbradion så är Hento Luleås bästa spelare idag...
Kommentera

vivix20: Så det är alltså Hento som står ändå eller?
Kommentera

Portello: Ja det måste vara det, de som snackar på radion pratar då bara om Hento.
Kommentera

vivix20: Tycker Hento har vart vår bästa spelare i alla matcher nästan utan honom så vet jag inte hur det skulle gå.. Han har räddat poäng åt oss denna säsong
Kommentera

lizzard: Nu sa dom Gusten på sportradion igen
Kommentera

lizzard: På sportradion fortsätter dom då att säga att Gusten står.
Kommentera

vivix20: ...och enligt radiosproten är det Gusten som står.
Kommentera

lizzard: Ni ska inte lyssna på sportradion så mycket, de kan ha rätt men de kan likagärna ha helt uppåt väggarna fel. De kallade Mika Hannula för Peter Andersson en gång och hur man nu kan se fel på de två är för mig ofatbart. Som att kalla en Volvo 240 för Ferarri Testarossa. :)
Kommentera

Lulekickan: Ja inte vet jag... får väl kanske veta någongång. Mindre än två min kvar nu.
Kommentera

vivix20: Synd att Tavve minimerat Rönnqvists chanser att göra mål. I den kedja han spelar idag är han ju rätt ensam om att kunna ge och ta emot en passning. Solonummer är väl det enda alternativet i det läget.
Kommentera

Luleå har timeout... 45 sek kvar och tekning i egen zon...
Kommentera

tyvärr...
Kommentera

Lulekickan: *gråta* ännu en förlust med 2 insläppta mål :/
Kommentera

Magnus: Hockeylivereportrarna brukar också ha fel rätt ofta, så vem som har rätt lär vi inte få veta förrän det kommer några uttalanden i tidningarna.

Skit! ******* Redox vann. Grattis dårå : (
Kommentera

vivix20: Happ, så då var den matchen slut och våra björnar får åka hem med noll poäng .
Kommentera

Åter en hedersam förlust. Börjar bli rätt många nu.....
Kommentera

Och nu lär vi ligga under kvalstrecket.Men det är ju många omgångar kvar så vi lär klättra.
Kommentera

Albert Hall: Om bara Luleå börjar sätta sina chanser så vänder detta för det e inte speciellt många matcher som målvakten släppt in mer an 2 mål
Kommentera

Portello: Vi ligger 11:a nu på 12 p
Kommentera

Portello: Det vänder nog... men kan någon förklara varför Luleå spelar bättre mot bättre lag? Jag menar att mot t ex Hv så såg ju SPELET bra ut, men mot sämre lag så sjunker kvaliten enormt.
Kommentera

Albert Hall: Extremt lite utvisningar i matchen, 2 x 2 minuter för respektive lag. Det måste nästan vara rekord.
Kommentera

lizzard: Och redan har endel börjat snacka om kvalserien på officiella.En del är helt otroliga.....
Kommentera

vivix20: Ja du , den som det visste.
Hoppas nu Luleå tar sig samman och slår Leksand på Lördag.
Och oddsen är ju rätt goda eftersom jag inte kan närvara.
Kommentera

Portello: Tyvärr vann inte Luleå fastän Dysso spelade på oss :/
Kommentera

Portello: Haha ja jag har förstått av diverse inlägg här att matchernas utgång beror till stor del på din närvaro eller kanske frånvaro. Nå det låter ju bra med tre säkra poäng på Lördag i allafall.
Kommentera

vivix20: Och samma sak gäller också på torsdag mot Brynäs. Fatta vad surt det är att jobba under match.
Kommentera

Portello: Det är ju så varenda år så varför skulle de ändra sig nu? Precis som LHF alltid inleder säsongen mer eller mindre sugigt.
Kommentera

Portello: 6 poäng är ju våra då så du borde vara glad istället ; )
Kommentera

Portello: Ett sådant jobb kan man inte ha. Säg upp dig och börja spela på hästar eller nått... men det är ju tydligen bra om du jobbar i stället. Då får vi ju tre poäng till.
Skulle bli galen om jag var tvungen att jobba. Men jag är välsingnad med underbara arbetstider, slutar 15 00 varje dag och ledig varje helg.
Kommentera

vivix20: Sicket lyx. imorgon slutar jag 21.30 för att sedan börja 8 morgonen därpå.
Kommentera

Portello: Nåja du behöver i allafall inte stiga upp 05 30... en förklaring till att jag inte sitter här hela nätterna. Men du har rätt jag vill inte byta.
Kommentera

Portello: Missar åxå matchen på Lördag men på Torsdag blir det att se hockey igen :)
Kommentera

lizzard: Alltså det verar vara min lott att jobba varje gång vi möter Brynäs.
Missade alla matcher mot dom förra säsongen också pga jobbet.
Kommentera

vivix20: Själv är jag "bortskämd" med överjävligt hemska arbetstider emellanåt. Oreglerad arbetstid heter det visst, men den känns mer som obegränsad. Fast eftersom den inte är på något som helst sätt schemalagd - förutom att jag måste vara där när jag har förhandlingar dårå - så riskerar jag ytterst sällan att missa någon hemmamatch. I fjol missade jag en hemmamatch - den mot TIK i november - eftersom jag var på Svensk Juriststämma i Stockholm då. Det var en aning svårt att koncentrera sig på vad våran docksöta justitieminister sa när man visste att det samtidigt pågick en LHF-match i en annan del av landet, och jag var tvungen att smita ut till en dator som fanns i en monter och kolla LHF:s hemsida samt onlinen med jämna mellanrum.
Kommentera

Portello: LHF mötte Pölsa hemma för ganska precis ett år sedan (imorgon är det ett år sedan) och vann ganska så lätt med 4-1. Sedan har jag för mig att du inte såg någon hemmaseger på väldans länge pga oförmågan för LHF att vinna när du var där.
Kommentera

Lulekickan: Jag missade också en hemmamatch ifjol. Jag hade ryggskott och kunde varken ligga, sitta eller stå. Jag försökte att fara men min sambo hotade med att få mig omyndigförklarad pga av hockeymissbruk så jag gav upp tillsist.
Kommentera

Lulekickan: Är det imorgon du fyller år eller har du redan gjort det?
Kommentera

vivix20: Sicken tur att det är vi som beslutar om förvaltarskap dårå. Hade din sambo eller överförmyndaren gett in en ansökan skulle jag ha ogillat den på en gång, absolut. Möjligen skulle jag ha förordnat förvaltare åt din sambo istället eftersom han inte verkar förstå det där med hockey riktigt : )
Kommentera

Portello: Jag har redan gjort det, varenda år till och med, fast jag gör det imorgon igen.
Kommentera

Portello: En synnerligen god kväll hälsar jag er allihop, får beklaga era förluster ikväll. Men, men, vi slog ju HV! Otroligt, måste nog drömma.

Förresten, apropå sparkbollen, var det verkligen nödvändigt med TRE radiokommentatorer på DIF-GIF? Jädrar vad förbannad man blev när det tjatades på om den där fotbollen och man ville höra ishockeyn.
Kommentera

Lulekickan: Var väl det jag hade för mig. Att du fyllde år mot Pölsa förra året. Man får väl ta och önska dig ett stort grattis om drygt två timmar.
Kommentera

#host" hockey please..#

Lulekickan...
grattis i förskott allafall.....;0)
Kommentera

Paddan: Man får ta och grattulera till tre imponerande poäng, ärligt talat så trodde jag Hv skulle vinna rätt enkelt men jag var nog inte ensammen om det.
Kommentera

Lulekickan: Tack och lov, då behöver jag ju inte oroa mig för det i framtiden. Han förstår inte alls varför jag t ex ikväll har suttit och skrikt framför datorn, han kommer hit då och då och tittar på mig och skakar på huvudet och mummlar nått om att jag är sjuk och skrämmer katterna.

Nåja vi får väl se vem som tas in för tvångsvård först. Nu måste jag tyvärr ge upp för ikväll men om det dyker upp någon ansökan kan du ju riva den...
Kommentera

gud: Beklagar förlusten, vad hände egentligen? Var Sune Wallin mycket bättre i målet än Kapanen? Var Styf slak i backspelet? Hur är man förresten när man är, Enligt Z-radio "Hal som en öl"?

Nu TIK, på SVT sport. Kors i taket.
Kommentera

Portello: Var nästan tvärsäker på det själv också. Men, det var nog för att jag beslutade att inte se matchen på C+ som de vann. Lät som att Riksman var riktigt bra i målet.
Kommentera

Nej nu ska jag se dokumentären på 3:an ha det bra alla
Kommentera

gud och Portello: Tack för förskottsgrattisen.

gud: Va? Vi pratar ju uteslutande hockey hela tiden ; )
Kommentera

vivix20: Jag får göra det, ja riva ansökan alltså, eller så byter jag ut ditt namn mot hans på den.

Suck, vad tungt det känns. Det känns som att Tavve aldrig kommer att få ut mesta möjliga av spelarna. Det gick bättre innan de rättat in sig i leden och spelade sin egen hockey.
Kommentera

« · 145633 · »