Du är en dålig människa. Väldigt dålig. Du hittar då på en massa konstiga saker för att försöka få med dig andra i eländet, ungefär som att du försöker få det till att jag skulle vara involverad på något sätt i dom där tomtenissaklänningarna du vill ikläda dig .. Kan det möjligtvis vara så att du har lovat att bli medlem i LHF av någon anledning, och nu försöker dra ner mig i fördärvet också? :P
Liam Devlin:
Där blir det avslag. Nej, No, Njet! Medlem i HV är jag, och tänker så förbli.
Paddan: En jäkla massa saliv i munnen kan vara bra att ha att späda ut diverse drycker med när man vill verka tuff; "Jag klarar av att dricka denna fulsprit utan att få en sur grimas". Jag skriver av egen erfarenhet.
20 Lindgren: Besserwisser låter så...jobbigt...så jag föredrar att vara Schlechterwisser, då kan man vara väldigt vag i sina framläggande av de saker man tror är rätt. Dessutom så samlar man på sig en jäkla massa saliv i munnen när man försöker uttala ordet Schlechterwisser.
Dysso: Hmm, jag tyckte du nämnde något om att bli fullvärdig medlem i LHF ifall du skulle vinna Tvävlingen.
Dysso: Du kanske kan konvertera till hälften? Genom att avsäga dig det tjurgårdska? Och så småningom, när du riktigt skådat ljuset, bli supporter till ett Riktigt Hockeylag?
Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra om jag nu vinner, det är långtifrån klart än. Många omgångar kvar, och Petri är som sagt en seg jäkel. Tiger ligger oss tätt i hasorna och nafsar också...
En sak är dock säker, någon konvertering blir det inte. :)
Liam Devlin: Vinner Dysso i år så hoppas jag att han gör som han och Paddan skulle göra i fjol om någon av dem tog hem förstapriset bestående i en äkta matchtröja. Då gick de med i tipstävlingen för att vinna tröjan åt mig, men Dyssos tvävlingsform följde ju tyvärr HåVes så han rasade i tvävlingstabellen en bit in på säsongen.
Dysso: Nu när du säger det håller jag med om att det förefaller konstigt. Det påminner om förhållandena i den där byn där alla som får med pastorn att göra blir mördade, medan pastorn är oskylig som ett svart lamm.
Grattis förresten till den delade förstaplatsen i den officiella tvävlingen. Petri är en tung motståndare ändå, som står emot fast han givit handicap i tre matcher. Elva kvar nu. Vad skall du göra med vinsten, om du vinner? Konverterar du och blir medlem i Älsklingarna?
ernie eagle: en "Spegelvänd foppa" måste väl vara när en högerskytt gör en Foppa?
Skägget jr föddes 730720 och var därför [u]20 år[/u] ung i Lillehammer/Gjøvik i februari 1994.
För övrigt trodde jag att han slog igenom redan i Praha/Bratislava 1992. Men du kanske endast åsyftar kopian på Kent Nilssons 4–2-mål mot USA och John Vanbiesbrouck i Stockholm 890416.
Jag tror att det är i rollen som beßerwißer jag lyckas bäst...
Albert Hall: Hur kul som helst! Antagligen har corey accepterat att foppa kunde lura honom upp på hardangervidda, åtminstone sedan foppa blivit korad till nhl-bäst. Men han hade nog ingen aning om att vi uppe i lule har stjärnor av samma dignitet. Ledin, artist, blev nog en svår överraskning för corey.
Även om man inte såg matchen hörde man ändå de utmärkta kommentarerna av pinto och bisittarråkkarn. Och det som gladde allra mest var inte vinsten, även om den i sig var tacksamt mottagen. Nej, det var det distinkta sätt med vilket lules målgörare verkar ha huggit när de spelade sig till någon chans. Borta var jättechans. . .miss, jättechans. . .miss, jättechans. . .miss, studspuck. . .ändrar riktning. . .oj, ramlade in i mål.
Nu var det bara. . .oj så fint frispelad och. . .pang i krysset.
Hoppas de tar med sig det här för fortsättningen nu. Så man slipper skottsatistik, lule, 53. Mål, lule, 1. Fortsätter de som igår kan man vara fullständigt rolig (= läs icke orolig).
Frisco: Men gå å lägg dig din gamle galt! Och hur gammal var "Foppa" då han slog igenom i Lillehammer -94 då? 21år gammal. Kallar du det rutin så får det stå för dig!
Frisco: Hmm, som vanligt är jag väl ute och cyklar riktigt ordentligt, men var denna fint inte något som Kenta Nilsson försökte sig på med lyckat resultat i någon match för en oherrans massa år sedan?
bobbe: För att förtydliga så är det faktiskt inte jag som döpt det till Ledinfinten, det var Aftonbladet. Ni får överklaga hos dem! Lycka till med det.
Kickan: Nej nu jävlar blir jag upprörd. Du var minsann noga med att snabbt påpeka att ni tagit patent på att kallas Älsklingarna och vi heter Gläfsers, allt enligt er.
Men vad ser jag när jag läser rubriken ovan? Ni kallar Ledins mål för "Ledinfinten", så i helvete att ni får kalla den för det. Jag hävdar bestämt att det är en "Zetterbergare" eller en "Spegelvänd foppa" och den gjorde "Zäta" långt innan Per Ledins ens försökte. Så kom inte å kalla det där målet för en "Ledinfint" eller "Ledinare" för då ska jag fanimej dra det till en opartisk domstol i en stad långt bort från dig ;)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
36% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
27% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Du är en dålig människa. Väldigt dålig. Du hittar då på en massa konstiga saker för att försöka få med dig andra i eländet, ungefär som att du försöker få det till att jag skulle vara involverad på något sätt i dom där tomtenissaklänningarna du vill ikläda dig .. Kan det möjligtvis vara så att du har lovat att bli medlem i LHF av någon anledning, och nu försöker dra ner mig i fördärvet också? :P
Liam Devlin:
Där blir det avslag. Nej, No, Njet! Medlem i HV är jag, och tänker så förbli.