Renberg, lagbygge och framtid

« · 1157968 · » Till forumet

Sv: Renberg, lagbygge och framtid
Lindberg Råkkar: Med tanke på hans senaste år så borde han ju inte ha fått en monsterlön. Är ju bara hoppas att Jonte hittar tillbaka till sitt gamla jag så kan det bli bra. Bara att hoppas på det bästa.

Vad skulle du ranka som en "kioskvältare"?
Kommentera

Portello: Bara hoppas han är jävligt billig. För att chansa på spelare som varit bra för 3-4 år sedan brukar inte vara någon större hit.
Vi saknar fortfarande kioskvältaren.
Kommentera

Bolivar: Då talar det mesta för att Jonte spelar med oss nästa säsong. Är bara hoppas att han hittar tillbaka i gammal god form. Och det får han gärna göra i tröja #17.
Kommentera

ante08: Tack. AB har också en artikel där agenten bekräftar att man är muntligt överens.
Kommentera

Portello: står på Vf nu att han har bestämt sej för Luleå då det är väl bara att säg GRATTIS till en bra spelare då.
Kommentera

robhed: Tydligen har Jonte bestämt sig för att BO i Luleå. Om han ska spela för Luleå eller Skellefteå ska han tydligen avgöra i helgen.
Kommentera

robhed: en ekonomisk tvist som bara fanns i hans värld. Man kan ju förresten undra vart hans stämningsansökan tog vägen, den skulle ju lämnas in för snart två år sedan men inte mycket verkar ha hänt.

Renberg är en generös person - så länge det är andras pengar han får slösa med.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Renberg kom ju trots allt tbax. Att han sen inte ville fortsätta i en klubb som han hade ekonomisk tvist med är väl ändå ganska förståeligt.

Ledin däremot går nog till banken varje månad och kollar hur mkt bättre socialt beslut han fattade.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Kanske just var ett bevis på hur jobbigt beslutet var - att han faktiskt har ett Luleå Hjärta? För annars kan inte valet ha varit speciellt svårt antar jag.
Kommentera

Lindberg Råkkar: helt rlkt, Bartecko=för gammal o Jonte har fel där uppe. Bara leta vidare. fortf borde det ju finnas bra spelare lediga.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Men vilka det är frågan... Kanske skulle testa med Marek, han skulle ju lämna sin ryska klubb. Jag seriös? Inte just nu ivarjefall.
Kommentera

Portello: Nu kanske vi äntligen kan sluta prata om att Ledin skulle ha något sorts Lulehjärta i alla fall. Han själv kan ju oxå skippa det där med hur jobbigt beslut det varit blablabla, Renberg-varning på hela tramset.

Vi behöver fortfarande något som är bra mycket bättre än Bartecko eller Hedström. Fixa något nu Osten!
Kommentera

Portello: ja nu lär ni ju kunna lägga ett bra bud på Jonte tyvärr nu när Ledin kritade på för HV.
Kommentera

Salcin: Jaha, verkar som att Ledin nobbar Luleå och skriver på för Hv71. 6 år ska kontraktet löpa på. Riktigt surt måste jag säga. Ännu inget officiellt på HV:s hemsida men till Sportbladet säger Stillman: – "Vi är jättenöjda med att kunna värva Per"
Kommentera

Portello: Har aldrig sett han spela förut, men statsen ser ju rätt bra ut iaf.
Kommentera

Salcin: Här är en spelare jag gärna ser i Luleås färger nästa säsong.

www.hockeysverige.se/news_show_pocken_ar_los.html?id=6876916
Kommentera

Portello: Ser ut att det kan bli en ganska kort silly säsong iår, kanske första sommaren på länge man kopplar bort hockeyn och tänker på annat.

Fast vem försöker jag lura, värvningsnacket ersätts väl av funderingar kring hur kedjorna ska formeras osv ;)

Kan tänka mig att dom 2 första blir.

Abbott-Abbott-Lavander
Arlbrandt-Olausson-X

Där förhoppningen att X slutligen ersätts med namnet Ledin.
Kommentera

Salcin: Kan inte tänka mig att dom slösar den sista forwardsplatsen på Lindgren eller Almtorp. Dom känns minst sagt överflödiga. Ska vi tippa på att Lindgren spelar i en allsvensk klubb nästa säsong samt att Almtorp spelar i en annan es-klubb. Kanske TIK eller Skellefteå? Jag menar, han har ju redan avverkat MoDo och Brynäs .
Kommentera

Portello: Blir intressant se vilka dom 2 sista spelarna i truppen blir.

Ledin/Hedström/Bartecko

Obsut eller hans ersättare

Kan inte tänka mig att Almtorp eller Lindgren blir kvar dom lär få söka sig nya klubbar,gäller också Phillip.
Kommentera

Salcin: Och nu är visst även Arlbrandt klar. Så då har vi två radarpar. Abbott/Abbott samt Arlbrandt/Olausson. Ska bli intressant att se hur de sistnämnda klarar sig i ES. Att de håller i AS vet vi ju, men kan de ta det nästa steget? Det är bara att hoppas!
Kommentera

Portello: Om det inte blir Luleå vad blir det då? Kan inte i min vildaste fantasi tro att han skriver på för SAIK efter det bemötande han fick där.

Fan, ni mönstar ett riktigt intressant lag. Tänker närmast på Abbotts, Olausson och Arlbrandt. Tror det var viktigt att båda skrev på för de känner nog en väldans trygghet tillsammans.
Kommentera

Portello: Arlbrandt klar betyder nog att Ledin eller Hedström tackat nej.
Bara hoppas att Arla och Olausson funkar ihop även i ES.
Kommentera

Salcin: Vete tusan om jag tror på Hedström i Luleå. Vet inte varför, det är bara en känsla jag fått. men den som lever får se.

Känns riktigt bra att vi har så stora delar av laget klart redan inför nästa säsong.Hellre det här än att vänta till efter vm och riskera en massa "nej tack".

Kul att Styrman skrev på ett nytt kontrakt.Blev väldigt imponerad av honom förra säsongen.Bara hoppas att han fortsätter att utveclas ännu mera nästa säsong.

Vad saknas nu? Två forwards samt en back va? Räknar med att Obsut sticker, så vem ersätter honom? Hoppas at "Osten" jobbar på en bra offensiv back.
Kommentera

Portello: Han är väl i USA också på semester för tillfället och beslut kommer efteråt.
Kommentera

Tikinmyheart: För att han inte är klar för Luleå? Och tack för grattiset.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Först grattis till Abbotts. Varför dröjer Jontes namnteckning?
Kommentera

Portello: Jag gillar oxå Saravo men han passar inte riktigt in med vad vi behöver på backplats.
Kommentera

Salcin: Pekka Saravo lämnar LHC i förtid. Ser personligen gärna Saravo i Luleå igen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Drömmen vore om de som är kvar blev Ledin,Hedström och Mattias Karlsson. Styrman räknar jag med att kommer kontrakteras.

I vart fall känns tonen kring LHF betydligt positivare iår än förra årets silly.
Gillar satsningen på unga svenskar som vill framåt.
Kommentera

Portello: Då återstår bara 3 forwards varav den ena förhoppningsvis blir Ledin även om det inte ser så bra ut på den fronten. En av de två andra blir säkert en junior. På backsidan antar jag Styrman kommer bli klar snart nu när han är hemma från U18-VM. Sen återstår bara Obsut eller likvärdig ersättare.

Bland de mest positiva sakerna är att "Osten" och LHF varit ute tidigt och rekat ersättare, sällan har väl så här stor del av truppen varit klar innan VM har börjat. Det enda negativa är att vi kommer behöva att dom där två toppspelarna som är kvar blir riktigt lyckade oavsett om dom heter Ledin-Obsut eller något helt annat.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Så var det officiellt med Olausson i Luleå de kommande två säsongerna. En intressant värvning.
Kommentera

Portello:

Abbott-Abbott-X(Ledin)
Chabada-Olausson-Raffl
Burra-Robin-Lavander
(Almtorp)X-Emil-Tornberg
(Lidhammar)X-(Berglund)X

Sandström-Jonsson
Berglund-X(Obsut)
Johnsson-Ejdepalm
Olsson-Styrman

Modig
Nilsson

Så länge inte Modig rasar ihop igen så borde vi i alla fall undvika dom två sista platserna i serien. Beror ju även lite på vilka X som fyller våra luckor.
Frågan är väl om denna lineup kommer göra mer motstånd än årets i ett slutspel. Snart har det gått ett decennium sedan vi spelade semifinal.
Kommentera

Lövva: Enligt bloggen på NSD verkar det som att Luleå kommer gå ut officiellt med att Jonsson och Olausson är klara samt att Johnsson förlänger.

www.nsd.se/blogg/bloggare.aspx?blogg=3960609
Kommentera

Robin Jonsson klar för två år
Kommentera

spud: han langade ju bara upp pass till Obie som sköt

Vem skall han passa nu?
Dessutom valde ofta sandström istället och han kan inte passa.
Kommentera

Jesper Jonsson: Räknas inte krisse som en offensiv back?
Kommentera

Lindberg Råkkar: obsut? du menar den där snubben du alltid klaga på?

Jo vi behöver en PP back. Vi har ju bara defensiva backar htttils vad det verkar.
Kommentera

Jesper Jonsson: Backuppsättningen kommer kännas riktigt vek om man inte lyckas resigna Obsut.
Kommentera

björn power: förmodligen.

samt fylla ut hålen med allsvenskar
Kommentera

björn power: ..Radek ut..
Kommentera

LL: Lär nog bli budget, Robin in--Radek...
Kommentera

Portello: Olaussson stod det om i tidningen
Kommentera

Portello: håller med, lite märkligt att man inte har hört varken det ena eller det andra om Phillipp.
Kommentera

Jesper Jonsson: Och så verkar det kunna komma ett nyförvärv till under påskhelgen? Vem kan det vara? Robin Jonsson? Niklas Olaussson?

Alltså, någon som hört något om Phillips vara eller inte vara? Tycker mig inte läst något om vare sig att dom förhandlar med honom eller att han ska lämna. Enligt mig borde det vara en av de första de skulle förlänga med.
Kommentera

Portello: Det låter som i dagens tidning att Pierre skall skriva nytt 2års.

Verkar ju bra som en start iaf.
Kommentera

Bolivar: Annars finns det väl rännor som isbrytarna ordnat från SSABs hamn, det är väl bara simma i dom.

Abbotts är en jättebra värvning, men det är två dvärgar så vi blir fortfarande inte tyngre eller större.
En annan rolig sak är att de utlånade frälsarna som skulle komma tillbaka till LHC och rädda nästa säsong alla verkar vilja fortsätta i Ryssland.
Kommentera

Jesper Jonsson: Härligt med Abbotts.
När isen gått så är det väl dags för Jante att börja simma.
Kommentera

alfnisse: Häääärrrligt att det äntligen är officiellt, nu bör det gå lättare att fylla på med spetskompetens till resten av "hålen".

Bra jobb av osten mfl, bara fortsätta jobba på... ;-D
Kommentera

« · 1157968 · »