Lindberg Råkkar: Med tanke på hans senaste år så borde han ju inte ha fått en monsterlön. Är ju bara hoppas att Jonte hittar tillbaka till sitt gamla jag så kan det bli bra. Bara att hoppas på det bästa.
Portello: Bara hoppas han är jävligt billig. För att chansa på spelare som varit bra för 3-4 år sedan brukar inte vara någon större hit. Vi saknar fortfarande kioskvältaren.
Bolivar: Då talar det mesta för att Jonte spelar med oss nästa säsong. Är bara hoppas att han hittar tillbaka i gammal god form. Och det får han gärna göra i tröja #17.
robhed: en ekonomisk tvist som bara fanns i hans värld. Man kan ju förresten undra vart hans stämningsansökan tog vägen, den skulle ju lämnas in för snart två år sedan men inte mycket verkar ha hänt.
Renberg är en generös person - så länge det är andras pengar han får slösa med.
Lindberg Råkkar: Renberg kom ju trots allt tbax. Att han sen inte ville fortsätta i en klubb som han hade ekonomisk tvist med är väl ändå ganska förståeligt.
Ledin däremot går nog till banken varje månad och kollar hur mkt bättre socialt beslut han fattade.
Lindberg Råkkar: Kanske just var ett bevis på hur jobbigt beslutet var - att han faktiskt har ett Luleå Hjärta? För annars kan inte valet ha varit speciellt svårt antar jag.
Portello: Nu kanske vi äntligen kan sluta prata om att Ledin skulle ha något sorts Lulehjärta i alla fall. Han själv kan ju oxå skippa det där med hur jobbigt beslut det varit blablabla, Renberg-varning på hela tramset.
Vi behöver fortfarande något som är bra mycket bättre än Bartecko eller Hedström. Fixa något nu Osten!
Salcin: Jaha, verkar som att Ledin nobbar Luleå och skriver på för Hv71. 6 år ska kontraktet löpa på. Riktigt surt måste jag säga. Ännu inget officiellt på HV:s hemsida men till Sportbladet säger Stillman: – "Vi är jättenöjda med att kunna värva Per"
Salcin: Kan inte tänka mig att dom slösar den sista forwardsplatsen på Lindgren eller Almtorp. Dom känns minst sagt överflödiga. Ska vi tippa på att Lindgren spelar i en allsvensk klubb nästa säsong samt att Almtorp spelar i en annan es-klubb. Kanske TIK eller Skellefteå? Jag menar, han har ju redan avverkat MoDo och Brynäs .
Salcin: Och nu är visst även Arlbrandt klar. Så då har vi två radarpar. Abbott/Abbott samt Arlbrandt/Olausson. Ska bli intressant att se hur de sistnämnda klarar sig i ES. Att de håller i AS vet vi ju, men kan de ta det nästa steget? Det är bara att hoppas!
Portello: Om det inte blir Luleå vad blir det då? Kan inte i min vildaste fantasi tro att han skriver på för SAIK efter det bemötande han fick där.
Fan, ni mönstar ett riktigt intressant lag. Tänker närmast på Abbotts, Olausson och Arlbrandt. Tror det var viktigt att båda skrev på för de känner nog en väldans trygghet tillsammans.
Salcin: Vete tusan om jag tror på Hedström i Luleå. Vet inte varför, det är bara en känsla jag fått. men den som lever får se.
Känns riktigt bra att vi har så stora delar av laget klart redan inför nästa säsong.Hellre det här än att vänta till efter vm och riskera en massa "nej tack".
Kul att Styrman skrev på ett nytt kontrakt.Blev väldigt imponerad av honom förra säsongen.Bara hoppas att han fortsätter att utveclas ännu mera nästa säsong.
Vad saknas nu? Två forwards samt en back va? Räknar med att Obsut sticker, så vem ersätter honom? Hoppas at "Osten" jobbar på en bra offensiv back.
Portello: Då återstår bara 3 forwards varav den ena förhoppningsvis blir Ledin även om det inte ser så bra ut på den fronten. En av de två andra blir säkert en junior. På backsidan antar jag Styrman kommer bli klar snart nu när han är hemma från U18-VM. Sen återstår bara Obsut eller likvärdig ersättare.
Bland de mest positiva sakerna är att "Osten" och LHF varit ute tidigt och rekat ersättare, sällan har väl så här stor del av truppen varit klar innan VM har börjat. Det enda negativa är att vi kommer behöva att dom där två toppspelarna som är kvar blir riktigt lyckade oavsett om dom heter Ledin-Obsut eller något helt annat.
Så länge inte Modig rasar ihop igen så borde vi i alla fall undvika dom två sista platserna i serien. Beror ju även lite på vilka X som fyller våra luckor. Frågan är väl om denna lineup kommer göra mer motstånd än årets i ett slutspel. Snart har det gått ett decennium sedan vi spelade semifinal.
Jesper Jonsson: Och så verkar det kunna komma ett nyförvärv till under påskhelgen? Vem kan det vara? Robin Jonsson? Niklas Olaussson?
Alltså, någon som hört något om Phillips vara eller inte vara? Tycker mig inte läst något om vare sig att dom förhandlar med honom eller att han ska lämna. Enligt mig borde det vara en av de första de skulle förlänga med.
Bolivar: Annars finns det väl rännor som isbrytarna ordnat från SSABs hamn, det är väl bara simma i dom.
Abbotts är en jättebra värvning, men det är två dvärgar så vi blir fortfarande inte tyngre eller större. En annan rolig sak är att de utlånade frälsarna som skulle komma tillbaka till LHC och rädda nästa säsong alla verkar vilja fortsätta i Ryssland.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Vad skulle du ranka som en "kioskvältare"?