Lövva: Bra, fast nu behövs 2 värvningar av hög kaliber om det ska bli någon fart alls på säsongskortförsäljningen. Renberg's Surovy's ersättare, fast om pengar inte räcker till 2 så borde prio vara 1 högklassig förstecenter.
Albert Hall: Jag har satsat 10000 på Frölunda 4 gånger pengarna. Missar jag det var det värt det, för jag vill inte ens tänka tanken på att en kille som vi gjorde till hockeyspelare på allvar skulle hora sig till Schtaan efter all ordspya han har presterat i pressen.
Han presser Schtaa till maxbud och får sedan hur som helst 50000 mer i månaden hos Frölunda. Klart han väljer Frölunda. Han skulle sno en hundring om den fladdrade ut genom en pensionärs ficka.
LL: Jag håller med. Största tappet är Syrovy, men han ersätts genom en skitbra center om än jag velat ha Surovy kvar och ännu vill.
Jag ser inte Renberg som ett tapp. I många lägen har han varit en belastning för klubben och han presterar inte annat än om han får spela med de bästa, om än det betyder att de får spela utan center för att tillfredsställa hans ego.
Jag förstår verkligen varför LHF pratar om laget framför jaget kommande säsong, och det betyder ju också att Fläskis inte var direkt prio ett att behålla. Det finns nog ingen spelare i landet som sätter jaget framför laget mer än honom.
Jag är glad att han äntligen stack. Hoppas verkligen det är för alltid den här gången. Lycka till var du än horar dig kommande säsong!
Jag tycker inte det finns ord för hur dåligt det är av Renberg. Om han inte ville lira i Luleå då ska fan inte AIK vara ett alternativ. VF, HV och fbk hade man förståt men AIK.. Då ska han lägga av hellre.
spud: Speciellt om man betänker hans orsaker till att lämna klubben.
Viljan att slåss om SM-guld och inte vara inblandad i streckstrider, tvivlar starkt på att SAIK är en SM-guld kandidat och pressen lär inte bli så mycket mindre för honom där.
Värst är dock den PR-mässiga skada han gör mot klubben han säger sig ha nära sitt hjärta.
Portello: Renberg har varit en bra spelare som har uppnåt meriter som rätt få spelare i LHF:s historia. Ändå kommer han aldrig att kommas ihåg som någon av de största spelarna, det har han själv sett till.
Låt han gå till Skellefteå om han vill, jag ids inte ens bry mig längre.
Renberg är ingen. Bara den största jävla svikaren genom tiderna. När senast gick en lagkapten till värsta konkurrenterna. Har nog aldrig skett tidigare i Elitserien. Inte vad jag kan komma på i alla fall. Renberg är död för mig. Hans snyft historier i media om att han vill vinna ett SM guld och att pressen är för stor på honom är ju bara rent skitsnack. Inte vinner han något guld i Skellefte. Å pressen kommer garanterat vara större i Skellefte där han av många kommer anses som Wernbloms ersättare. Jag hatar fanskapet. Det här sveket för ju Ledin att se ut som ett helgon. Under inga som helst omständigheter skall en spelare med "lulehjärta" skriva på för Skellefteå. Det bevisar bara att Renberg aldrig har haft ett Luleåhjärta.
Lövva: I dagsläget känns det som att han har större chans på SM-guldet i SkAIK än i Luleå.
Dessutom tycker jag inte ni ska vara speciellt ledsna, rent sportsligt. Utan två världsspelare vid sin sida hade han inte gjort mycket nytta förra säsongen. Det kommer inte bli bättre nu. Jag förstår dock besvikelsen över hur han skött det.
70 Rodrigues: Hon finns i Pite. Ett fint argument för Renberg att motivera sin övergång till Skellefte men sanningen är väl den att hon var inte så viktig när han skulle dra över till Toronto å i detta fall är det hans sambo som inte vill flytta från deras hus i Hortlax
Hehe, ta det lugnt. Det verkar som om det bara är jag av lulingarna som tycker att det här var det allra roligaste som kunde hända! Det ska bli mycket intressant att följa Renberg i Skellefteå.
Lövva: Ja, jag är rätt nöjd. Jag sa ju redan i mars här på HS att jag INTE ville ha kvar Renberg Jag är däremot rätt nöjd att SAIK lagt halva sin lönebudget på en föredetting. Så varför skulle jag tycka annat än att detta är mycket roligt?
Albert Hall: Blir det lika kul om det i förlängningen kanske leder till att ev Holmström, Wallin och Öhlund ser SAIK som ett tänkbart alternativ ifall någon av dom väljer att avsluta karriären i ES?
Spelmässigt kan vi säkert ganska enkelt ersätta honom, men PR-mässigt blir det mycket svårare.
Ett skräcksenario är om det öppnar för att Wallin, Öhlund och Holmström ser SAIK som ett tänkbart alternativ ifall någon av dom väljer att avsluta karriären i ES.
Salcin: Rätt intressant att ni ser Wallin som Luling endast efter att han spelat lockoutsäsongen för er. Ser man på det i antal säsonger i ES klubbar så är ju Wallin Brynäsare,,,
GävleLasse: Du har rätt Wallin var kanske onödigt räkna med fast var ju nära där att han skrev på ett längre kontrakt för oss innan han vann Stanley Cup.
GävleLasse: Fast egentligen kanske inte ska räkna med någon av dom alls, i dagläget känns det troligt att Luleå harvar i AS den dag det är aktuellt för dom att återvända till Sverige.
Salcin: jo jag har för mig att det spekulerades en del i luleåleden om ett kontrakt. Jag vet inte om Brynäs drog något i Wallin då för Brynäs ekonomi var ju kört i botten vid den tidpunkten.
Men det skulle förvåna mig mycket om han kom tillbaka till Brynäs igen. Luleå känns mer relevant om man spekulerar.
Jag får starka Micke Ljungberg vibbar av Renberg. Stor stark och till synes en rejäl karl, men som kanske inte är så stark i huvudet som ens fördomar att starka karlar ska vara.
Jag ser ingen större risk/chans att någon av de killar du nämner gör en enda match till i ES. Både Holmström och Wallin har tre år kvar på sina kontrakt i dagsläget (om jag nu minns rätt, taget ur mitt alldeles för snålt tilltagna minne). Holmström är i så fall 37 år när kontraktet går ut och Wallin 35. Inga framtidslöften då, precis. Hur det är med Öhlund vet jag inte mer än att han är 31 nu.
Albert Hall: Holmström har väl vid något tillfälle sagt att han spelar ut kontraktet med Detroit och sedan är det färdigspelat. Nu kan ju sådant ändras med tiden, men jag tvivlar på att han spelar mer i elitserien. Wallin kommer nog inte heller att spela i elitserien mer, men jag tror knappast att han går till Skellefteå om han nu ändå återkommer utan det gör han i så fall i Luleå eftersom han då kan bo kvar utanför Boden.
Kickan: Ja sett ur hatramsperspektiv så var väl SkAIK det sämsta alternattivet. Och med tanke på din förkärlek till Renberg räknar jag kallt med att du är där när första hemmaderbyt äger rum.
Hade han gått till VF kunde han ju blivit en go gube.
Jag förstår verkligen att lulefansen är besvikna och spyrgalla över honom. Och ser det som naturligt att de talar i termer kring hans vikt och skadebenägenhet, trots att de helst velat bli av med honom. Men man gör nog klokast i att fundera på hur de ska kunna vända detta till något positivt. Där man tar sig ur svackan hela klubben befinner sig i...
milu: Jag ser verkligen ingen anledning till att ni inte har lika stor chans att hamna där som Luleå. Er trupp imponerar då verkligen inte. Jag tycker Luleå har en bättre trupp än er.
ivan speed: Skitsnack verkar du stå för, om han har rätt att byta jobb. Varför har då inte hans gamla supportrar rätt att uttrycka sin besvikelse och förbanna bytet?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?