Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Resultattävling

« · 292727 · » Till forumet

Sv: Resultattävling
lizzard: Det blev nog noll pinnar för din del. Jag tror jag fick sex med mina 4-1.
Kommentera

Albert Hall: Men jag kommer tillbaka var så säker på det
Kommentera

Albert Hall: Jaså, där ser man. Tyckte det lät som att Dysso och jag var strået vassare i Tvävlingen. Visste dock inte att tippningar i Tvävlingen kunde fungera som lockbete för sex...
Kommentera

Paddan: Jag såg det där med sex och undrade men trodde inte att någon skulle orka. Men jag underskattade tydligen dig...

Vad hade ni för siffror då?
Kommentera

Oj vad jag skriver konstigt idag. I modos gb så försvann det ord tidigare, nu kommer det plötsligt in ett extraord där. "undrade". Undrar om det var det som försvann tidigare idag?
Kommentera

Albert Hall: Vi hade tydligen tippat som Kickan, fast tvärtom.
Kommentera

Det blev som jag trodde, Luleå hade ingen chans nere i Göteborg mot indianerna.
Kommentera

DIForever: Jaha. Hur känns det att bli pissad på av Linkping då?
Kommentera

Paddan: Jag och SveSav tänkte att ni kan behöva lite försprång eftersom ni egentligen är såna usla tippare. Efter jul befinner ni er i Tvävlingens träsk, medan vi seglar högt där uppe onåbara för er andra. Prexis som i fjol, tror du inte? : )

Dessutom har de förväxlat poäng och placering. Ettan i min poängkolumn betyder i själva verket att jag är etta i tävlingen.
Kommentera

Kickan: Det är sådant som händer... förra året började ju likadant (LHC - DIF 3-0). DIF kommer igen, som alltid.
Kommentera

DIForever:

Djupt .. En förlust på bortais mot VF är mycket värre än hemmaförlust mot LHC, yup, så måste det vara. För det var ju djyyyrgårn som torskade hemma...
Kommentera

DIForever: Jasså, som förra säsongen alltså. Då går allt enligt planerna för Djurgårn alltså??? Eller?

Sen är det ju itne lika illa å torska på bortaplan som på "hemmaplan", om man nu kan kalla Globen för det igår...
Kommentera

Dysso: Igår lät det som att LHC var hemmalag och DIF bortalag. I och för sig så är det ju typ alltid så att DIF får känna sig som ett bortalag.
Kommentera

DIForever: Citerar Wikegård från förra säsongen: "Vi har garanterat Sveriges bästa fans"

Hmm, i medgång då eller?
Kommentera

DIForever:

Det är väl något som djurgårdsfansen får ta på sig, officiellt sett så är det ju hemmaplan. Ska JK organisera nåt för att försöka stå mot nästa invasionsresa? Det är väl dalmasarna som kommer med X antal bussar härnäst...
Kommentera

Lövva: Ja, när de är i Globen/Hovet så är de utan tvekan Sveriges bästa
Kommentera

Lövva:

Som dom själva brukar säga är dom bra fans när dom vill, och eftersom dom sällan vill så är dom väl då dåliga fans större delen av tiden. Ett snittvärde på det där får någon annan räkna ut, jag vet iallafall vilket svar jag skulle ge.
Kommentera

DIForever: Kan du fördjupa dig lite mer?

Är det inte så att bra fans stöttar sitt lag å vått å tort oavsett om det är en sjunde avgörande sm final eller en "transportstäckematch" i grundserien?
Kommentera

Dysso: Skulle väl gissningsvis säga att du å jag kommer fram till samma slutsats :)
Kommentera

Lövva: De kanske inte är Sveriges trognaste men det var inte det jag menade... jag menade hur mycket de låter mycket och högt och sångerna är bra organiserade.
Kommentera

Blev lite rörigt det där... sorry :)
Kommentera

DIForever: Det går självklart inte att säga emot. Dom fåtal matcherna som "fotbollsklacken" sluter upp så visst låter JK mest i Sverige då. Fast det är ju som sagt endast ett fåtal ggr. Alltså sjunker ju helhetsbetyget en hel del. Kolla exemeplvis på Lövens klack. Trots att de låg sist i stort sett hela säsongen så sjöng de å höll igång troget oavsett tabell placeringen. Det kallar jag bra fans. Bra fans stödjer sitt lag i motgångs såväl som medgång. Oavsett hur "viktiga" matcherna är så sluter de upp.

Så kalla Järnkaminerna för Sveriges bästa hockeyklack blir ju lite galet med tanke på det jag skrev ovanstående.
Kommentera

DIForever:

Vi kanske kan sammanfatta med att ni har en väldigt bra fotbollsklack, som ibland (men sällan) orkar ta sig till hockey'n?
Kommentera

Lövva:

Fasen då, du stal mitt inlägg, och skrev det på något märkligt sätt före mig också. Skärpning! ;)
Kommentera

Dysso: hmm, måste ha snabbare uppkoppling eller nått eftersom det kom upp före :)
Kommentera

Dysso: Jo, så kanske man kan säga.
Kommentera

DIForever: Ärligt talat. Att kalla Burra och Fredde för nyckelspelare är nog inte helt korrekt. Fredde är ersatt flera gånger om bara genom Tuukka, och på forwardsidan blir t ex en sån som Fabbe bättre än Burra bara skadan han oturligt ådrog sig i söndags läker.
Kommentera

Kickan: Sen så tror jag att spelsystemet är mer tillltalande för Luleå också vilket gör att vi hamnar på plus sidan lite extra :)
Kommentera

Lövva: Den nya tränarkonstellationen är ändå det största lyftet. Bara det faktum att båda är kommunicerbara är ju ett stort plus...
Kommentera

Kickan: Du säger alltså att Anders Burström inte var en av nyckelspelarna i förra säsongens Luleå? Hmm... det undrar jag om det stämmer. Spelarna kan väl för f*n ha varit nyckelspelare även om ersatt de?
Kommentera

Kickan: Fredrik Svensson och Tuukka Mäntylä har ju också olika kvaliteter...
Kommentera

DIForever:

Olika kvalitéer innebär väl inte på något sätt att inte Tuukka har dom kvalitéer som behövs i lule? Menar, Fredrik Svensson var väl bl.a. rätt bra på att sitta i utvisningsbåset, vilket jag tror Tuukka är aningen sämre på. ;P
Kommentera

Dysso: Jojoo... jag menade inte olika kvalitéer på ett negativt sätt. Men du håller väl ändå med om att Fredrik Svensson var viktig för Luleå?
Kommentera

DIForever: Burra hade kört fast och behövde miljöombyte. Visst jobbar han alltid hårt men han kunde ha fått ut mer av det. Han är en urluling och han lär säkert komma hem om ett par år. Förhoppningsvis visar han sig då ha utvecklats under åren i Finland, och han är alltid välkommen hem hur som helst.

Visst tillhörde han stommen i truppen, fast det främst pga att han är just urluling och genom att ha varit LHF trogen så länge. Men nyckelspelare? Nej.
Kommentera

Nu får den här debatten vänta en stund, dags att titta på den något sena hockeykväll (hockeynatt?).
Kommentera

DIForever: Ja, Fredde var bra på att slå såna som Finn-Olle på käften, vilket i regel medförde långa avstängningar. Fast jag ska erkänna att jag gillade när han spöade Sjögren efter Sjögrens vansinnesdåd mot Bulan. Faktum är att jag gillade hans beskyddarinstinkt överhuvudtaget - han sviker aldrig en lagkamrat.

Fast spelmässigt är Tuukka så överlägsen Fredde att de överhuvudtaget inte kan jämföras.
Kommentera

DIForever:

Kort svar före hockeykväll (var visst reklam nu).
Jo, visst var han en bra spelare i lule, men jag tror att Tuukka är en *bättre* spelare på de flesta vis, och kommer göra lule stabilare i egen zone än vad Fredrik någonsin gjorde.
Kommentera

Kickan: Nehepp
Kommentera

Dysso: Nej, det kanske är dags att sova nu. Tyvärr är det ju en arbetsdag på fredag (alltså idag) också.

Nattinatti med er, inklusive DIForever.
Kommentera

Dysso: Jo, det håller jag med om... det är ju bara att titta på vem som har spelat flest landskamper. Mäntylä började ju bra idag, med ett mål direkt.
Kommentera

Dysso: Enligt Kurirens nätupplaga gick det så här i gårdagens match...

LULEÅ–SÖDERTÄLJE 5–3
(2–1, 2–0, 1–2)
Första perioden: 1–0, 2.26, Fredrik Svensson (Jonathan Hedström, Anders Burström), 2–0, 6.33, Fredrik Svensson (Jonathan Hedström, Anders Burström), 2–1, 19.51, Anders Eldebrink (Risto Tuomi, Jari Kaski). Andra perioden: 3–1, 4.09, Fredrik Svensson (Jonathan Hedström, Anders Burström), 4–1, 7.22, Fredrik Svensson (Jonathan Hedström, Anders Burström). Tredje perioden: 4–2, 1.41, Anders Eldebrink (Risto Tuomi, Jari Kaski), 4–3, 8.12, Anders Eldebrink (Risto Tuomi, 5–3, 19.31, Fredrik Svensson (Jonathan Hedström, Anders Burström), spel fem mot sex.
Skott: 29–21 (9–7, 10–5, 10–9)
Utvisningar, Luleå: Roger Åkerström 2+2, Stefan Nilsson 2, Hans Huczkowski 2, Per Ledin 2.
Södertälje: Mats Hallin 2+2, Peter Ekroth 2+2, Thom Eklund 2, Mats Waltin 2.
Publik: 4.221
Domare: Bengt-Åke Lundbäck, Kalix

Eh?
Kommentera

Och bra betyg fick de...

Målvakt:
Daniel Henriksson....................4
Backar:
Jonas Johansson.......................4
Jan Sandström.........................4
Roger Åkerström.....................4
Pavel Skrbek.............................4
Johan Fransson.........................4
Petter Nilsson...........................4
Tuukka Mäntylä. ......................4
Jonas A.-Junkka.......................4
Forwards:
Pierre Berggren........................4
Kamil Brabenec........................3
Hans Huczkowski.....................4
Linus Fagemo...........................4
Jonas Hägerbäck......................4
Stefan Nilsson..........................4
Jonas Nordqvist........................4
Thomas Berglund.....................4
Magnus Nilsson........................4
Jonas Rönnqvist.......................4
Emil Lundberg..........................4
Johan Tellström .......................4
Per Ledin...................................4

Någon på Kuriren som är lite trött?
Kommentera

Kickan:

Fan också. Lirade vi hemma? Då missade jag ju matchen. Nåja, huvudsaken vi vann.

Dessutom har jag helt missat det sensationella i att Waltin, Eldebrink, Eklund och Ekroth gjort come-back i SSK.
Kommentera

Kickan: Ja! Fagemo å Skrbek uppenbart tillbaka. Däremot måste ju Kamil vara ganska utmobbad. Alla får fyror utan han.

Tror nån på Kuriren måste ha skrivit med nattmössan på
Kommentera

Lövva: För övrigt så måste man ju erkänna att om Fredde Svensson hade gått till Leksand så hade han varit grymt saknad. Han pytsade ju fem baljor igår!

Tur att han stannade kvar i Lule! :)
Kommentera

Albert Hall: Och vilken comeback sedan. Var och en av våra förlorade barn Burra, Jonte och Fredde gjorde också sitt livs bästa match.

Jag missade förstås också matchen, men det gör ju inget. Det visar bara att min hypotes om den påstådda matchen mot Frölunda stämmer. Den har aldrig spelats.
Kommentera

Lövva: Ojoj, vilken underbar seger mot VF. Fredde måste ha varit grym igår.
Vad tusan menade du med att även blinda hönor hittar ett korn? Självklart hade jag rätt angående MIF-matchen förra året.

Imorrn vinner vi mot TIK. Lätt.....
Kommentera

Portello: Tydligen var det inte ens Zippers utan SSK vi mötte.

Du har helt rätt. De gläfsande tikarna ska sättas på plats ordentligt imorgon. 30-0 till LHF. Alla, inklusive Hento, gör mål.
Kommentera

Kickan: Ska Timrå ta ut målvakten då vid ställning 29-0 å Hento pytsa sista i tom kasse?
Kommentera

Lövva: Nix, han gör mål trots målis. Vid ställningen 29-0 till LHF lär ju hur som helst alla tikar mest stå och drömma sig bort.
Kommentera

« · 292727 · »