Luleå HF

116692 inlägg · 888 ämnen

Silly season i Luleå

« · 236080 · » Till forumet

Sv: Silly season i Luleå
Björn VII: MooDooismen är faaaarlig. Nu har rapporten om segern i göteborg även fått Tjurgårn att ta ned Djurgårn i en lång sudd med upprepade utvisningar. Tjurgårn har värre slagläge än MooDoo t o m, med 3-2-ledning och nästa match hemma. Ojdå, Styvben. vad hände?
Kommentera

knaskamilla: Vi tänkte övergå till mindre mjuka former och köra med en okurva hädanefter. Från och med nästa säsong tar vi SM-guld varenda år.
Kommentera

Lulekickan:

En rak kurva, alltså?
Kommentera

Björn VII: Det är väl i alla fall ett par veckor sedan nu. Det funkade inte riktigt med den tidigare ordningen men nu lever gästboken igen.
Kommentera

knaskamilla: Nej, ingen kurva alls. Ja, ingen kurva alls blir kanske en rak kurva nu när jag tänker efter, liksom en okurva.
Kommentera

Lulekickan:

Skönt med levande gästböcker som inte kantrar över åt det ena eller andra hållet, men jag tror trots allt att ni skall ha lite vaksamhet så att inte one-liner-rallyna får alltför starkt fäste här...eller är jag bara rädd för att vi ska tappa ännu en stor kulturbyggare från MoDo-boken? ;-)
Kommentera

Björn VII: Äh, skrivande i den ena gästboken utesluter ju inte skrivande i den andra. Det är en skön blandning folk från alla möjliga klubbar i våran gb, och det får gärna fortsätta så.
Kommentera

Lulekickan:

Skoj att höra, men nu verkar det tyvärr som jag skrämt tillbaka henne till hemmaplan igen. Se till att hon håller i Paddans hand på nästa utflykt bara :-)

ZZZZZZZZZ
Kommentera

Björn VII:
Äsch, jag tycker att jag klarar mig ganska bra på egen hand.
...eller, jaha nu förstår jag vad du menar.

Jäklar, att man nu måste masa sig iväg till Kempis igen och kosta på en massa pengar för att se några isprinsessor på irrvägar. Var ju beredd på en riktig holmgång ikväll och att säsongen äntligen skulle vara över. Men, ack vad jag bedrog mig!

Får gratulera Dysso också. Starkt att lyckas slå DIF i Globen. Synd bara att jag skulle spricka på Bomben på den matchen.
Knepigt, nästan bara fotbollströjor på hockeysupportrarna.
Kommentera

Paddan:

De som var hockeysupportrar stod i HV klacken och hade på sig hockeytröjor. De som stod i Djurgårdsklacken kom från nån fotbollsmatch som spelades tidigare på dagen.
Kommentera

Björn VII: Kam får gärna vara kvar här. Hon kan få bli vår kurvaturbyggare, nu när vi skall bygga en okurva; något vi säkert kan få någon form av pris för.

Har just varit förbi den TIKska boken. Sista veckan tror jag att jag läst 40-50 inlägg som diskuterar hur lottningen till semifinalen går till, så också ikväll. De är roliga, lallarna, för de har inte den blekaste. I brist på kunskap, läser man alla möjliga förslag.Snart tror de att att kan riskera lottas mot Skellefte i semi.

Gulligt, pånågevis, som att se små barn komma till havet, för första gången i deras liv.

Run, Timrå, Run!
Kommentera

Sven Savage: Kan vi lottas mot Skellefteå ? Det hade jag ingen aaaaning om. :-)
Kommentera

Hälge: Har ni riktigt flyt kan det bli emot Bjästa. Enligt vissa rykten ska dom visst ha ett (O)djur i mål.En Padda.
Kommentera

Portello: Jaha, då är det väl bara att slänga in handduken, dårå.
Kommentera

Portello:
Nja, jag vet inte. Vissa rykten säger att han tyvärr inte kan vara med i slutspelet då han tydligen är ute på bilsemester.
Men, de har tagit in en riktig outsider, Snygg-Brabenec kommer att ställa sig i målet när han ändå fanns på plats för sin månatliga modemcykling.
Kommentera

Hälge: Visst, Hälge! Nya regler, festårru. Troligen blir det skellefte, och enligt nya reglerna går alla matcher däruppe.

För att öka intresset har man dessutom infört några nyheter. För att stoppa ofoget med att dra i tröjor och sådant skall alla lira nakna. Thenaked truth of rock'n'hockey.

Dessutom skall pucken bli större. 2-3 meter, i diameter, och tillverkad i rosa skumgummi. Målen däremot blir något mindre. man kommer att låna in ett antal mål från STIGA bordshockeyspel.

Run, Timrå, Run!
Kommentera

Sven Savage: Det är kul med regeländringar.
Kommentera

Nej, nu kanske man skulle leta sig någon form av näring. Räckte inte med bitande på naglar under match mm.

Säger på återhörande med följande rader från en låt av Super Furry Animals:
"She's got ice hockey hair
It's instamatic and it has such flair
And when the puck hits the back of the cage
She feels the tingle of a quiet rage"
Kommentera

Hälge: Visst är det!

Jag utgår från att du känner till att man redan i årets slutspel kommer att testa hockeyn som bedömningssport? När alla kvartar är klara, kommer man att låta en jury bedöma insatserna av vart lag, och sedan slår man ihop dessa poäng med poängen från matcherna som väger något lättare. Vinnaren går till semi, mot t ex skellefte. Dragningen sker i nästa lördags bingolotto, och den jury som skall bedömma Timrå och Luleå kommer från en känd hockeymetropol, hundra mil norr om Fjollträsk.

Luleå: 5.9...

Run, Timrå, Run!
Kommentera

Sven Savage: Nää ,det där visste jag inte, men eftersom det lät krångligt så tror jag att det är precis vad sporten behöver för sin överlevnad.

Tack för att du berättade det !
Kommentera

Oj! Med det inlägg, några decimeter ner, där jag rekommenderade Kam som vår kommande okurvaturbyggare, uppnådde jag 500 inlägg. Kontrollerade nyss min presentation, och fann att jag blivit "rutinerad". Deni!

Samtidigt har sydbotten tagit sig mycket högt upp bland insändarorter och siktar nu på sveriges baksida, den plats där fotbollslag har namn som Häcken.
Kommentera

Hälge: Alldeles!

Du, om MooDooisterna nu lyckas ta Zippers - vilket jag tror att de gör - innebär det en 50% risk eller chans (välj själv) att ni lottas mot MooDoo i semifinal. Låter som "Kriget om Norrland. Del två."

Nejvisstja, ni har ju skellefte.

Run, Timrå, Run!
Kommentera

Sven Savage: Skulle det bli så att vi får möta MoDo, så kommer iaf jag att bli väldigt glad. Det beror på avståndet.
Kommentera

Nått som kanske muntrar upp ?
Dom var faan imej värre än oss ?
Kommentera

Sven Savage: Tack för lite fakta om regeländringar och annat löst prat ikväll. :-)

Godnatt på er alla.
Kommentera

Portello:

Jag trodde att hockeylaget i Bjästa hette KB65, men jag kan ju ha fel.

Sven:

Det är du och ett par tonårsgrabbar från ett läger i somras som föredrar Kam framför knas. Fast det viktigaste är att jag faktiskt är riktigt bra på att dra raka linjer utan linjal. Den du!
Kommentera

knaskamilla: Bra grabbar, på det där lägret. Jag gillar enstaviga smeknamn, fast egentligen skulle jag valt Cam, fast det går inte, med dein stavning. Jo, jag vet att du kan dra. Jag har besökt din hemsida, och sett bilder, både av och på dig. Just därför du skulle bli fin som okurvhanterare hos oss. Av det du gjort insåg jag att du var riktigt duktig på Skugga, se där en egenskap som gör dig som klippt och buren för vårt kommande projekt som leda skall till den vackraste av tronar, den, som vi bara lånat ut till andra senaste sex åren. Den jag!
Kommentera

Sven Savage:

Cam, som i Challe cam? I sådana fall kunde jag kanske vara med i det senaste projektet MoDo-TV?

Du inser väl att om jag ska dra raka linjer för att ni ska ta SM-guld så blir det cirklar?
Kommentera

knaskamilla: Hm. Inser att du haft uppdrag för Mooderklubben tidigare, då de två twinsen skrinnade i cirklar hörn efter hörn.

Men det är OK med oss med, bara du ritar hörnfria cirklar, Cam. Och runt vårt mål får du gärna rita upp en cirkel med 10-12 meters diameter, för att förklara den wernerfri zon. En klar fördel, när vi möter vissa MooDooistiskt lagda lag.

Måste vara skönt att vara MooDooist idag. Blixtlåsen, däremot, får nog ingen blund i ögonen. Hit, men inte längre - nu igen! tog de med sig hem efter matchen : )
Kommentera

Sven Savage:

Vilken sorts cirklar jag ritar kommer att vara helt sammanhängande med den lön jag får. Wernerfria zoner blir det dock inte tal om, förutom möjligtvis i utvisningsbåset.

Idag är det skönt att vara MoDoit.
Kommentera

Enligt Nsd Så är tydligen Burra aktuell för Djurgården.
Själv har jag det svårt att tänka mig honom i DIF dressen men om han lämnar oss så är det bara önska honom lycka till.
Kommentera

Portello: Jo, nog skulle det kännas oerhört underligt att se Burra i DIF-dressen. Men jag skulle aldrig få för mig att tycka illa om honom för det. Själv hade jag gissat på att det i första hand var Modo som var ute efter honom och i andra hand faktiskt Timrå (det bara kändes som de två mest logiska alternativen).

Fredde Svensson lär nog också uppvaktas av DIF ifall han bestämmer sig för att flytta hem. Jag kan också tänka mig att Hammarby kan vara intressanta oavsett om de går upp eller inte.

Förresten, lite frågesport så här på förmiddagen: det finns en klubb i elitserien med vilken Luleå Hockey inte har några som helst länkar värvningsmässigt genom hela Luleås elitserietid, dvs att det finns inte en enda spelare som i något skede av karriären har representerar antingen Luleå och sedan den andra klubben eller tvärtom, inte ens med andra klubbar som mellanstation. Vilken klubb är det? Observera att det gäller att ha SPELAT för klubbarna. Ledare eller bänknötare räknas inte!
Kommentera

LL: Inte kommer jag heller tycka illa om Burra fast han lämnar Luleå för DIF eller en annan klubb.Kan mycket väl förstå om han behöver en ny utmaning i karriären.

Kan klubben vara FBK?
Kommentera

Portello: Japp, rätt svar! FBK är klubben. Det finns ju däremot en länk i ledarstaben i form av Pekka Lindmark. Jag fick också lägga till det där om att inte ha suttit på bänken eftersom Pekka faktiskt har suttit på bänken i en match för Luleå - mot just FBK på bortaplan, för övrigt. Om jag minns rätt stod även Lasse Modig i den matchen upptagen på laguppställningen i ett skadedrabbat LHF. Dock var han inte ombytt.
Kommentera

LL: Matchen slutade för övrigt 2-2 på bortaplan. En av dom större serielunksbragderna som LHF gjort.

Otroligt egentligen att det inte finns några andra band till FBK.
Kommentera

Är det någon av er som har koll på vilka spelare kan tänkas att scoutas under Nobbes besök i finland?
Kommentera

Portello: Det finns väl bl a ett antal tjecker som kan vara intressanta. Fast jag hoppas såklart han plockar hem Kung Jari under besöket i Helsingfors : )
Kommentera

Lulekickan: Tror du Jari skulle vilja spela i Luleå igen?
Jamenar, han lyckades ju inte fullt ut hos oss.
Kommentera

Portello: Med en annan tränare så.
Kommentera

Lulekickan: Och det blir det ju.
Hellgrens filosofi borde ju passa Jari bättre än Tavves.
Hur långt var kontraktet Jari skrev på?
Kommentera

Portello:
Tja, någonstans mellan tummen och pekfingret skulle jag säga...
Kommentera

Paddan: Nähä? Menar du det?

Hlinka ute i kylan läste jag. Fnurra på tråden mellan honom och Pirro?
Kommentera

Portello:
Antingen det, eller så har Hlinka inte varit tillräckligt bra för att förtjäna en plats i den ordinarie truppen.
Har inte hunnit läsa igenom ABs artikel om Hlinka-"affären".
Fanns något väldigt lösryckt rykte tidigare om att han strejkade för att MoDo vägrade förlänga kontraktet med honom.
Ett alternativ skulle ju också kunna vara att han helt enkelt låst sig ute, men det är klart någon särskild kyla är det ju inte ute nuförtiden. ;)
Kommentera

Paddan: Jag måste bara få kommentera en sak i den där Aftonbladetartikeln. Pirro är tydligen enorm (eller en orm?) på att bedöma i vilken form en spelare är bara av några ögonblicksbilder av en spelare på läktaren.

Så här kommenterar han Hlinkas uppträdande i Scandinavium senast, när Hlinka satt på läktaren och inte var ombytt:

- Är en spelare på hugget ser man det även utanför isen. Han måste vilja vara med helt enkelt. Såg några tv-bilder från Scandinavium och han såg inte sådär jättesugen ut"

Eller var det så att han likt Big Brother lät filma Hlinka hela matchen? Har alla spelare i Modo kameror installerade i hemmet för att Pirro ska kunna bedöma dagsformen.
Frågorna hopar sig.
Kommentera

Portello: Kake skrev på för ytterligare 1år till med Pelicans innan han blev utlånad till HIFK
Kommentera

Albert Hall:
Frågan är ju vad för slags tv-bilder som Pirro såg ifrån Scandinavium. Kan tänka mig att Hlinka kanske inte såg alltför sugen ut om det gällde Gothenburg Horse Show, eller vad det nu kan heta. Men som spelare gäller det väl samtidigt också att försöka undanröja alla hinder på vägen mot succén. Tydligen handlar det om lite för många fall av vägran och Hlinka fick därmed vackert galoppera av banan.

Fallet med kameraövervakning borde ju tycker jag i sådana fall helt falla på en sån som Wilde. Men Wilde kanske gör sig väldigt bra framför kameran medan Hlinka är lite blyg och kameraskygg och mest ligger och sover när kameran är på.
Kommentera

Paddan: Du har rätt. Det framgår inte riktigt att det var i den senaste matchen som Hlinka såg ointresserad ut.
Det kan mycket väl ha varit bilder från Gothenburg Horse Show.

Sen kan man ju notera att den gamla hederliga modotraditionen med videofilmningar och videobedömningar fortsätter även i år. Fast nu i en liten annan form

(Förlåt, jag kunde inte låta bli! ;))
Kommentera

Albert Hall:
Hahaha, ingen fara. Den möjligheten att skämta om videoredigering bjuder jag så gärna på.
Kommentera

LL: Vad har/hade Ni för band me Väsby, Rögle o Hammarby?
/Petimetern Zygge
Kommentera

Zigge: Rögle är enkelt, Finnström och Michael Johansson.
Hammarby - Fredde Svensson, och troligen nån fler. Nordin El-vaddetnuvar, kanske?
Väsby, där blir det lite svårare. Men nått finns det. Tror jag.
Kommentera

« · 236080 · »