Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Skitsnackstråd. Kom hit då!

« · 200549 · » Till forumet

Sv: Skitsnackstråd. Kom hit då!
Lulekickan:
Ojdå, förstod heller inte vilket inlägg jag svarade på när jag tittade efter. Vad det inlägget om Albert existerande eller ej.
Med en Bjästabo vet man aldrig säkert, de ser tydligen saker som aldrig ägt rum...
Kommentera

Lulekickan: Vad är det som ni vill att Albert skall göra, men han inte töar?
Kommentera

Paddan: Hmm, jag vet inte vilket inlägg du svarade på. Hallucinerar du igen? ; )
Kommentera

Chief: Lägger ut en låt här får du höra hur dom låter
Kommentera

Lulekickan:
Äsch, vad jobbig du var nu då. Äh va faan, får väl ta på mig den svarta kroppsstrumpan och skriva in mig på den ryska flickskolan då!
Kommentera

gud: Just det, Feg-Albert, kom igen nu. När du väl har gjort det är det över och vi slutar tjata.
Kommentera

lizzard: Will do! Nigtwish har jag hört någon gång och tyckte faktiskt det var helt okej.

Pust, nu virvlar det det runt så många existensiella frågor här att jag tror jag måste gå och äta lite. Märkligt, dylika frågor gör mig alltid hungrig....

Joooo, lite söt kan han nog vara Paddan....
Kommentera

LL: Bra idé! Tacos är alltid rätt, men ska helst vara riktigt starka, då de mer kommer till sin rätt, och blir rätt rätt för dagen och magen. I filmen Frida Kahlo har de ett höjdaravsnitt där en gammal gube sjunger "yo soy como el chile verde, llorona, picante, pero sabroso"...sådana filmer gär mig rätt hungrig. På rätt rätt.

Non attepitt! ...*sabla felstavsfilter*...
Kommentera

Paddan:
du kanske har samma problem som jag??
ett utseende bara en mor kan älska..

men vi snälla ändå...

Albert är fortfarande för feg för att redovisa det vi alla vill se i skrift ifrån honom..så jag lovar på heder o samveta att jag vet ingenting om varför varför han väljer att göra som han gör..
fegis..;0)
Kommentera

Lulekickan: Ah okej hehe orkade inte gå tillbaka å se vem det var hade fått för mig det var Chief tänka vad fel man kan ha
Kommentera

LL: ...och diska därefter gissar jag ; )
Kommentera

lizzard: Det var danoj som var här och diskuterade musik med oss i natt.
Kommentera

Chief: Tycker jag verkligen att du ska göra. Mycket bra band från vårt östra grannland Finland kolla även upp Nightwish om du inte har hört dom även dom från Finland
Kommentera

Paddan: Albert kanske inte finns, precis som redogörelserna.
Kommentera

Chief: Det har du rätt i. Och möjligen tror man att man däri finner sanningen, men oftast är det bara sanningen om rödtjutet. Däremot finner man inte ens i botten av flaskan saningen ifråga om de evinnerliga frågorna rörande Livet, Universum, och kan en MooDooist var söt?
Kommentera

Nä, nu får det vara bra med Hockeysnackande för i dag. Dags att gå och äta Tacos!
Kommentera

lizzard: Jo, jag observerade att en sådan diskussion förts i natt, men jag minns inte med vem. Men nu blir jag ju som lite nyfiken på SA. måste kolla upp detta uppenbarligen eminenta band...
Kommentera

Sven Savage: Så är det nog. Det ligger ett rättstavningsfilter i HS-programvaran. Det fitlrerar bott kårrekta stavningar och ord på byter ordnign och bokstävr. Imla hirriterande!
Kommentera

Chief: Blandar nog ihop dig med någon annan nu som pratade sonata artica här med min ohängde bror otursportello
Kommentera

Lulekickan:
Äsch, jag yra, kan aldrig tänka mig att något sånt någonsin hänt. Dessutom är det alldeles för tidigt för sånt.
Förresten, var sjutton är Alberts redogörelser? Har gud snott de igen?
Kommentera

lizzard: Vet inte om jag är så bekant med Sonata Artica. Vad mer har de gjort som jag borde känna till?
Kommentera

LL: Ungeär som AIK, fast AIK hade i ärlighetens namn inget dåligt lag i fjol, åtminstone inte på pappret. En kille som Turek t ex skulle jag gärna ha sett i LHF. Den här säsongen är de låååångt ifrån ES, och så lär det nog förbli ett tag till. Uteblivna framgångar gör det ju heller inte direkt lättare för dem att knyta till sig bra spelare.

Varför börjar du prata slovenska helt plötsligt?
Kommentera

LL: he he, det du skrev var nästan identiskt med något jag skrev i guldtråden för någon timme sedan. Jag har gjort samma erfarenhet som du, att man stavar fel och talar baklänges här på snacket, men jag har ännu inte listat ut varför det är på det viset.

kan det vara något i mjukvaran?

kan det vara närvaron till pölserliga sidor som får vårt språk att synkroniseras?

Tänk om jag tänker tanken att skriva "hur gick det idag, då?" till en pölsa?

..*testar*...

Hru gik det ett i ett idå, dag?
Kommentera

gud:
Hahaha, ok, vet inte vad jag ska säga om det. Kan en Modoit vara söt? Nej, kan väl inte tänka mig det...
Kommentera

Sven Savage: Tror de flesta av oss blir lite distraherade av det där rödtjutet.... Speciellt dagen efter brukar man kunna få veta att man lever.
Kommentera

Chief: Blir alltid på gott humör när jag lyssnar till dom. Just nu blev det Sonata Artica - Wolf And Raven *blandar och ger*
Kommentera

LL: hur stavar du egentligen? "...press på sig med det i alla fall för Brynäs det vore katastrof att åka ur."

"...press på sig medan det i alla fall för Brynäs vore en katastrof att åka ur." ska det ju stå. Då kanske det blir en begriplig mening till slut.
Kommentera

Paddan: Om jag tänker och därmed finns och det inte är riktigt säkert huruvida du gör det, så kanske du bara finns för att jag tänker på dig. Du kanske bara är en del av min fantasi? Alltså bör du rimligen vara väldigt snäll och rar mot mig...

Nightwish? Vet inte om jag skulle kalla det humörhöjande direkt... Fast å andra sidan tycker ju jag att Nick Cave är en kul kille så vad vet jag....
Kommentera

Lulekickan: Nu är du på rätt spår. Vi har inte varit med om någon match idag. Har något hänt, var det vid en tid då vi inte var de vi, vi nu är. Människan förändras och finns därför inte, men bara lite.

Det här med tänket tycker jag är starkt överdrivet. Först satt de och flummade under ekarna med tanken att tänk om det bara är en dröm. Sedan kom tanken att tänker och tvivlar jag, finns jag, och så hällde de upp mer rödtjut.

men...tänbk om man tänkte tanken, att man tänkte tanken att "tänk om man inte fanns?"

Kanske har de haft fel, ända sedan 1600-talet? Skulle inte rene desvartes lurats av drottning kristina att komma upp till kalla sverige som hovfilosof, varvid han omedelbart frös ihjäl i det då av avträden pyrande gamla stan, hade han nog tänkt ett steg längre. Och kommit på att vi inte finns.

I alla fall torde det bevisa att matchen mot MooDoo, den kan inte finnas. Eftersom den inte ens fanns.
Kommentera

Paddan:
lite dum får man vara..men jag har hört att du allafall är söt..;0)
Kommentera

Chief: Jag skriver alltså existerar jag den korta sekund det tar att läsa alla mina "väsentligheter". Övrig tid återgår jag till att vara urbota dum MooDooist...
Kommentera

Paddan: Det var allmänhetens åkning du var på.
Kommentera

Lulekickan: det som gör att jag tror att Brynäs åker ur är att de verkar vara helt oförberedda på att det ska gå tungt och agerar som paralyserade. Jag får det intrycket i alla fall. Lagen underifrån har vinnande trender, vill uppåt, har allt att vinna och kan ge järnet utan press på sig med det i alla fall för Brynäs det vore katastrof att åka ur. Tänk er ett möte mellan trötta och panikslagna gubbar i Brynäs och unga, tokladdade spelare i tex Rögle eller Hammarby inför lika tokladdade hemmasupportrar nere i Ängelholm eller på Hovet - det blir INTE lätt för Brynäs att klara av.

Och OM Brynäs åker ur tror jag ärligt talat att det dröjer innan vi ser dem i elitserien igen. Det känns på något sätt som om hela föreningen är rejält på dekis.

Vad är det förresten för match mot Modo som folk pratar om? Det har väl inte spelats någon match i dag för vår del?!?
Kommentera

Paddan: Såja Paddan, nu yrar du igen.
Kommentera

Chief: Dax att kasta in Nightwish i cd-rommen så man blir på gott humör
Kommentera

Paddan: Förmodligen. Du skulle ju se på prima ballerinor och piruetter....
Kommentera

gud: Jag tänker alltså är jag. Hur det är med er andra är jag dock inte säker på.
Kommentera

Lulekickan:
Ajfan, det var alltså inga matcher idag säger du. Tro vad jag gjorde i Kempehallen i eftermiddag, antar att det måste ha varit någon konståkning eller något sånt då.
Kommentera

Chief:
Öööh..är jag så finns jag..Hmm..eller??
Kommentera

Sven Savage:
nu när jag skrev att det är ett Norrlandslag för mycket gäller bara denna ES säsong..sedan kan det komma upp hur många som helst..
Kommentera

Lulekickan: Ah, filosofiska funderingar. Nu börjar vi komma in på mitt område...
Kommentera

Chief: Det kanske inte har varit några matcher alls idag. Finns vi ens?
Kommentera

Sven Savage: gud är min idol. Dessutom har vi lyckats uppfostra honom till ouppfostrad så han platsar i vårat sällskap.

Linkping är nummer ett på sistnämnda lista, utan tvekan.
Kommentera

Lulekickan: Jag är inte helt säker på att den matchen hänt heller....
Kommentera

Lulekickan: Javisst ja så var det ju.. Jag tror jag har haft någon hemsk mardröm som jag nyss vaknade upp ur
Kommentera

lizzard: A-jun vann med 2-1. Någon annan match har inte spelats idag.
Kommentera

gud: "Minst ett Norrlandslag för mycket."

Med ett sådant slagord tror jag att du, i hockey-Sverige kan samla en majoritet som inte setts sedan norrmännen röstade sig ur unionen.

gud för Gud!

personligen har jag lite svårt att välja vilka lag från Sydbotten som bör lämna elitserien. Många förtjänar ett år i nedre division.
Kommentera

Chief: Haha. Ja, tänk om det vore så lätt. Problemet är väl att det man helst inte vill minnas minns man likförbannat, trots tappra försök att ominnas.

Fast matchen mot MooDooisterna har inte hänt.
Kommentera

Paddan: Hur var matchen något att hänga i julgranen?
Kommentera

LL: För Pölsans del så kan man ju hoppas att spelarna inte är lika uppgivna som supportrarna. I så fall kan det aldrig sluta väl i en kvalserie där de möter lag med vana att vinna och viljan att ta sig in i finrummet.
Kommentera

« · 200549 · »