Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Skitsnackstråd. Kom hit då!

« · 107968 · » Till forumet

Sv: Skitsnackstråd. Kom hit då!
vivix20: "...väntar alltid med spänning att den ska ge sig av från isen"

Det där påminner nästan om en skojsig sak som någon sa om ett par av spelarna. "Hade det inte funnits en sarg som tog emot skulle de ha fortsatt rakt ut på parkeringen." : )
Kommentera

Lulekickan: det låter ju nästan som en DK "shysst bentackling"
Kommentera

Lulekickan: Haha, ja fast det ligger ju något i det. Själv så höll jag på att skratta ihjäl mig för ett par veckor sedan när jag lyssnade på webbradion till en av Luleås träningsmatcher. Han som refererade matchen sa vid ett väldigt upphetsat tillfälle " ...och där lyckas Luleå lugna ner pucken"
Kommentera

vivix20: De där Boden eller vad de nu hette ska väl inte vara något problem. För ifall ni har tänkt er att ligga före oss i tabellen så borde ju till och med ni kunna slå huggkubbarna.
Kommentera

Paddan: Till och med ni???? Hur ska man nu tolka det? Det är klart att vi ska ligga före er i tabellen. Givetvis är det ju också klart att vi slår Boden...kanske. Har lärt mej att det är dumt att vara allt för kaxig innan en match, det är mycket säkrare efter :)
Kommentera

vivix20:Fast det är ju lagom svårt att vara kaxig åt en förlust. Inte för att jag har provat, men jag kan tänka mig det.
Före i tabellen, vilket håll läser du tabellen från då i sådana fall? :-)
Lärde mig när jag studerade att det var mycket lättare att godta resultatet på en tenta ifall man utgick ifrån att man är underkänd!
Kommentera

vivix20: Jag är nog glad om vi ligger före Boden i tabellen. Kvalserietabellen i april 2003 alltså.

(Ajdå, nu får jag skärpa mig. Nån måtta på pessimismen får det väl ändå lov att vara)
Kommentera

Paddan: Inte är det svårt att vara kaxig efter en förlust, det gäller bara att komma på en FÖRKLARING! Vänta, du ska få se...:) dvs om nu Luleå skulle råka förlora någon match i år.
Kommentera

vivix20:Hahaha, okej, jag får väl vänta på ett exempel på den där kaxigheten då.
Kommentera

Näää nu ska jag åka och ladda med en hamburgare, innan man såsmåningom börjar leta sig mot boden.
Kommentera

Albert Hall: Men snälla nån, här var det mörkt. Vad är detta för inställning? Har du ont någonstans? Kan jag hjälpa?
Eller har du bara samma taktik som Paddan? Att det är bättre att vara inställd på att det går åt h-vete, så blir inte smällen så hård?
Kommentera

vivix20: Det var ju jag som hade den inställningen imorse, inte Paddan. Han hjälpte mig bara med lite bortförklaringar.
Jag är nu uppe i 28 fina bortföklaringar tiill imorgon.
Om det nu skulle behövas.
Kommentera

Paddan: Jag lovar att höra av mig med en förklaring om vi mot all förmodan skulle förlora i kväll! Fastän jag inte har varit speciellt kaxig, än i allafall...:)
Kommentera

vivix20:OK, låter bra det. Får väl om inte annat önska lycka till där uppe.
Kommentera

Portello: Själv blir det nog lite Thaikäk och en (1) öl. Kan inte låta bli att känna mig laddad trots att det bara är en träningsmatch. Hoppas spelarna känner likadant.
Kommentera

Albert Hall: Jaja, missade det, det är alltså Paddan som är roten till det onda? :)
Men jag måste erkänna att jag är äckligt nervös inför kvällen. Men jag tror inte att det har med motståndet att göra, snarare det att det blir första matchen för i år. Dessutom första gången jag ser BIK överhuvudtaget!
Kommentera

vivix20:Jo, det han du hoppa upp och sätta dig på. Det finns ju paddor som har en lite lätt narkotisk effekt när man slickar på de och jag antar att man då löper risk att få ont någonstans.
Kommentera

Paddan: Ja det är som jag trodde då. Har för mig att jag läste något om någon mystisk sjukdom som visst spred sig här på forumet, smygmodoit, hette den visst. Och det verkar ju kunna stämma med det du skriver om narkotisk effekt. För att det är klart att man är mer eller mindre påverkad om man känner att MODO kanske är bra ändå. :) Som tur är så finns det ju motgift så vi ska nog kunna rädda Albert.

Nej nu börjar jag visst sväva iväg helt, :) nåja, jag bara följer rubriken. Nu är det bäst att man äter innan det är dax för avfärd mot Boden!
Kommentera

vivix20:Jo, jag gör ju mitt bästa för att genom mitt skitsnack försöka locka över inte ont anande lulingar till "the dark side" där ni till och med kommer att inse att kaffet smakar bättre i en MODO-mugg :-)
Kommentera

Albert Hall: Det kommer inte att behövas några bortförklaringar imorgon, såklart att vi vinner även om samtliga våra A-landslagsmän är på turné med 3:-, BIK är mer laddade, LHF inte tar BIK på allvar, LHF är ruggigt nedtränade osv. Och skulle vi mot all förmodan förlora så är det så klart domarens fel, eller Fjollträsks.
Kommentera

Albert Hall: Laddad är bara förnamnet. Läskigt det här att man nästan känner sig speedad trots att det bara är en träningsmatch och att man pga det inte kan koncentrera sig på jobbet.
Kommentera

vivix20:
Jag har aldrig påstått och kommer aldrig att påstå att Modo är bra.

Däremot är jag av födsel och ohejdad vana pessimist.
"Allting som kan gå åt h-vete gör det" är min grundinställning.
Kommentera

Albert Hall:Vänta du bara när MODO kommer upp till er och ger er en lektion i konsten att förlora en match. Då jädrar kommer ni att tycka att MODO är helt suveräna :-)
Kommentera

Lulekickan: Hoppas du har rätt. Om att vi inte loosar alltså.
Men jag skriver nog ut mina bortföklaringar och lägger dom på datorn här på jobbet utifall att.......
Kommentera

Paddan: Nog brukar vi förlora mot alldeles för ofta dom senaste åren. Mest för att ni spelat så tråkigt så alla ledsnat och gått hem innan matchen är över. Inklusive våra spelare alltså.

Men allvarligt talat så lirade Modo kuligare hockey ifjol än åren dessförinnan.
Kommentera

Albert Hall: hahaha ligger faktiskt lite i din grundinställning. Men inte alltid väl, det går ju vägen i bland.

Det uttalandet om att Modo skulle vara bra kom inte från dej, det var bara ett sjukdomstecken jag diskuterade med paddan. Var lite orolig att du blivit smittad. :) Nu vet jag dock att inställningen hos dig tydligen är fullt normal.

Nej, nu måste jag ge mig! Hur hinner någon egentligen jobba?
Kommentera

Albert Hall: Kan inte annat än att hålla med. Antar att det blir roligare för motståndarna ifall spelet i försvarszonen mer liknar ett hönshus än en kompakt köttmur. Det verkade i varje fall som att killarna hade roligare på isen ifjol.

Några av mina kompisar minns med förskräckelse de matcher i Delfinen när MODO förlorade med 2-12 och 1-12 om jag inte missminner mig.
Kommentera

vivix20:Jobba, jäklar där sa du någonting, har suttit hela dagen och försökt skriva rent ett protokoll men förstår mig inte riktigt på det krafsklotter som jag noterat. ........och nu är klockan slut på arbetet, men så lägligt!
Kommentera

vivix20: Om det mot förmodan går vägen någon gång så är det ju bara en bonus då. Bättre än väntat liksom.

Efter det finns det ju bar en väg, utför.......
Kommentera

vivix20: Jag tycker nog att det mesta brukar gå vägen, ja oftast i alla fall, och går något åt helvete så är det väl bara att lämna det bakom sig och blicka framåt istället.

Jobba? Det undrar jag också. Själv ser jag fram emot att sätta mig och jobba igen efter matchen eftersom jag nu har surfat bort för mycket arbetstid. Trist att behöva jobba halva natten men det är ju å andra sidan helt självförvållat.
Kommentera

Lulekickan: Inte är det väl självförvållat. efter vad jag har förstått av ditt jobb så? Om folk skötte sig så skulle du ha det betydligt lugnare och alltså kunna ägna hockey och surfande mer tid! Det är alltså inte ditt fel.
Kommentera

Paddan: Ja, för ett tiotal år sen var det kul att titta på Modo i salig Delfinen!
Matcherna slutade nästan alltid tvåsiffrigt, för lule då förståss. En av dom matcherna gjorde Pauli Järvinen 8 (åtta!) poäng i. Står sig fortfarande som elitserirekord.
Jag tror det var i en av den matchen som den trot allt glada (dom var ju vana vis såna siffror) Modoklacken bad Fredde Andersson i Modokassen vinka efter kanske tio insläppa mål.
Ett hånfullt mummel spred sig på läktarna....
Kanske var det ändå bättre förr?
Kommentera

Albert Hall:Hahaha, antingen så var de hjärndöda eller hade en otrolig självdistans.
Nä, nu är det dags att dra hemåt. Ha det så kul nu då på matchen uppe i Boden.
Kommentera

vivix20: Ja, fast hade jag jobbat när jag borde ha jobbat så hade jag ju inte behövt fundera på att jobba i natt. Särskilt dumt att surfa bort halva dagen när man vet att man inte kan jobba så länge på eftermiddagen eftersom det är hockey och att man har grejer att göra som måste vara färdiga imorgon.

Fast visst, det känns bättre att tänka att det är busets fel.
Kommentera

Albert Hall:Att det skulle ha varit bättre förr, nej absolut inte. Då var vi ju vana att alltid kretsa runt 10-12 plats och jämt spela med kniven på strupen. Kan ju säga att mina kompisar inte var alltför glada efter de där matcherna när det var dags att åka tillbaka till logementet igen.
Åtta poäng, ja jäklar du, inte illa pinkat!
Där ser man vad tiden flyger, ett tiotal år senare och Freddan harvar fortfarande omkring i botten av elitserien.
Kommentera

Paddan: Fråga vad Lulekickan höll på göra efter matchen idag ;)
Kickan:Robban diggade din kommentar till gröningen med ***-kepsen.
Kommentera

Portello: OK, då. :-)
Du Kickan, vad höll du på att göra efter matchen idag.
Kommentera

Portello: Vilken av kommentarerna? Kanske den jag gav honom när han sa "Få se nu... Hur många SM-guld har DIF? (Något han inte ens själv visste svaret på för övrigt, men han visste att det minsann stod på DIF:s hemsida) Och hur många SM-guld har Luleå? Är det ett?" och jag svarade "Hur många har Boden?"

Tyst blev han iaf. Märkligt det där med gröningar. 12-åriga snorungar i DIF-keps som sitter och jublar åt den verkliga ärkerivalen SAIK enbart för att de hatar LHF och anser att allt är Luleås fel, för det har minsann deras lika inskränkta föräldrar berättat för dem varenda dag sedan de föddes. Gröningar borde nog förbjudas att skaffa barn med tanke på vilka hybrider det blir när de parar sig.
Kommentera

Lulekickan: Portello syftade på det du sa att han skulle gå hem och lägga sig :)
Kommentera

Paddan: Jag höll på att snubbla när jag gick ner för de monsterhöga trappstegen bara, inte mer än så, fast det var ingen verklig rasrisk utan mest att jag kände att jag nästan skulle kunna snubbla och gjorde omedvetet Portello & Co uppmärksamma på det genom att sägga "Oops". Portello hade förmodligen gjort någon slags tredubbel volt med skruv om han ens försökt gå på plan yta med såna däringa tjejskor som jag hade på mig.

Eller gjorde jag något annat Portello? Ja förutom stod och surrade ett tag med andra lulingar innan vi gick till bilen och åkte hem förstås, fast då tror jag iofs att ni redan hade åkt.
Kommentera

Lulekickan: Många g i säga blev det.

Se, nu pratar jag med mig själv också. Fast det kanske är lika bra, man får alltid de svar man vill ha på det sättet : )
Kommentera

Lulekickan: Precis. Det räcker att de har ett BB. Förutom dem så borde Pitingar och Modingar inte heller få skaffa barn. I Luleå däremot så tycker jag att ett evigt kopulerande vore på sin plats, hur skulle annars BB kunna ha något berättigande..
Kommentera

lizzard: Jag sa väl en hel massa innan jag sa att han skulle gå hem och lägga sig, elle? Har som för mig att det som var en hel ramsa som jag avslutade med att säga att han skulle gå hem och lägga sig : )
Kommentera

Lulekickan: Missade dina fina komentarer åt gröningen men fick höra opm dom på vägen hem =)
Kommentera

Lulekickan: vet ej för jag hörde det inte var för inne i matchen hehe btw vilken dålig match
Kommentera

Lulekickan: Precis. Jo, kan tänka mig att det inte är alltför lätt att balansera på sådana där, äsch nu kommer jag inte ens på ordet, ja skor med höga klackar. Börjar bli en aning trött märker jag.
Själv så tycker jag att jag brukar snubbla som allra mest när jag har mina sandaler på mig och det är ju inte direkt någon höjd på de!
Kommentera

NuMountain: Det bästa är att gröningarna inte ens har ett BB längre, så nu är gröningarna snart ett minne blott. Sunderby sjukhus, och därmed BB, ligger nämligen i Luleå kommun.

Pitebor har jag faktiskt inget emot, inte generellt iaf, så att de förökar sig har jag inget emot. När det gäller Modoister däremot är det väl tveksamt om de borde få yngla av sig ; )
Kommentera

Lulekickan: skulle aldrig få för mig att ta på mig sådana dära skor,känns inte riktigt som min grej.Tror jag håller mig till tenniskor känns stabilare så även om jag hade aningen svårt med balansen i Barcelona, men det är en helt annan femma.
Kommentera

lizzard: Ja, det var väl ingen höjdarmatch direkt. Det var som att ingen ens tänkte bry sig om att försöka göra det till en bra match. Fast jag tycker ändå att kedjan med Miche J, Brabenec och Hägerbäck var riktigt bra idag.
Kommentera

Lulekickan: Det vore inte bra om Piteborna slutade med att nativera sig. Är det inte Luleås framtid lite i händerna på spelplatser i kringliggande orter? (Kanske tom. Boden.) Har man ändrat kommungränserna däruppe?
Kommentera

« · 107968 · »