gud: gud är överallt väl? Den digitala väg på vilken vi just nu är här, där, och everyvarsomhelst, är igenkligen bara en stor och bred Avenyn där alla gubbar äro goa, gudomliga som ogudaaktiga, låt vara med undantag för vissa med misstänkt MooDooistiska tendenser...
Chief: hehe..Paddan är ganska harmlös och jag tror att det är någon som har snott han rullator också..så det kommer att dröja innan Paddan eländet dyker upp...
Jag kikade in i Brynäs del av Hockeysnack. Där är stämningen inte ilsken eller arg utan bara uppgiven. Usch, det kan inte vara kul för dem just nu. Jag tror faktiskt att de åker ur elitserien som det ser ut just nu. De får det i alla fall allt annat än lätt i kvalet. Jag hittade i alla fall följande kommentar där i ett inlägg:
"Spelet är så långsamt att man hinner skicka SMS medan BIF gör uppspel."
Chief: Om jag känner Paddeländet rätt kommer han knappt att våga nämna att de vann. Istället kommer han att prata om Anita och Televinken eller något lika harmlöst. Den här matchen har aldrig hänt.
gud: Aj fanken, snott rullatorn säger du? Då blir det jobbigt... Kanske Portello tagit med sig den hem, något ville han ha med sig från matchen. Och vad kan då passa bättre än Paddans rullator?
Lulekickan: Ja men tjena tråkigt med er förlust.Hur tror ni jag känner mig då??Orkar inte ens förklara hänvisar er till vår GB i så fall där har jag sagt mitt.SUCK!!!Men ni har sluppit mooooooodoisterna här än så länge ;-)
Sven Savage: Joo..du har alldeles rätt..gud är överallt.. jag är här och jag är där o där imellan så finns jag däruppe och spanar över mitt verk och har kommit fram till att det finns minst ett Norrlandslag för mycket..;0)
gud: Det var väl Frisco som snodde rullatorn. I vart fall visade han ju den på bild i natt. MooDooister är uppenbarligen inte ens snälla mot andra MooDooister. SadoMooDooister.
lizzard: "färre" låter bra. Ännu bättre låter det om man uttalar sig om en tråd i vilken MooDooister häcka. Ju färre, desto bättre, speciellt ikväll. Det känns tveksamt, att kalla en MooDooist för person. vanhedrande för andra, normala personer. Så färre, och värre, gäller för slika trådeländen...
Lulekickan: Det är rätt! Förträng eländet. Det man inte minns har inte hänt, och jag minns ingenting. Det mantrat har jag upprepat för mig själv mången söndagmorgon...
LL: För Pölsans del så kan man ju hoppas att spelarna inte är lika uppgivna som supportrarna. I så fall kan det aldrig sluta väl i en kvalserie där de möter lag med vana att vinna och viljan att ta sig in i finrummet.
Chief: Haha. Ja, tänk om det vore så lätt. Problemet är väl att det man helst inte vill minnas minns man likförbannat, trots tappra försök att ominnas.
Lulekickan: Ajfan, det var alltså inga matcher idag säger du. Tro vad jag gjorde i Kempehallen i eftermiddag, antar att det måste ha varit någon konståkning eller något sånt då.
Lulekickan: det som gör att jag tror att Brynäs åker ur är att de verkar vara helt oförberedda på att det ska gå tungt och agerar som paralyserade. Jag får det intrycket i alla fall. Lagen underifrån har vinnande trender, vill uppåt, har allt att vinna och kan ge järnet utan press på sig med det i alla fall för Brynäs det vore katastrof att åka ur. Tänk er ett möte mellan trötta och panikslagna gubbar i Brynäs och unga, tokladdade spelare i tex Rögle eller Hammarby inför lika tokladdade hemmasupportrar nere i Ängelholm eller på Hovet - det blir INTE lätt för Brynäs att klara av.
Och OM Brynäs åker ur tror jag ärligt talat att det dröjer innan vi ser dem i elitserien igen. Det känns på något sätt som om hela föreningen är rejält på dekis.
Vad är det förresten för match mot Modo som folk pratar om? Det har väl inte spelats någon match i dag för vår del?!?
Chief: Jag skriver alltså existerar jag den korta sekund det tar att läsa alla mina "väsentligheter". Övrig tid återgår jag till att vara urbota dum MooDooist...
Lulekickan: Nu är du på rätt spår. Vi har inte varit med om någon match idag. Har något hänt, var det vid en tid då vi inte var de vi, vi nu är. Människan förändras och finns därför inte, men bara lite.
Det här med tänket tycker jag är starkt överdrivet. Först satt de och flummade under ekarna med tanken att tänk om det bara är en dröm. Sedan kom tanken att tänker och tvivlar jag, finns jag, och så hällde de upp mer rödtjut.
men...tänbk om man tänkte tanken, att man tänkte tanken att "tänk om man inte fanns?"
Kanske har de haft fel, ända sedan 1600-talet? Skulle inte rene desvartes lurats av drottning kristina att komma upp till kalla sverige som hovfilosof, varvid han omedelbart frös ihjäl i det då av avträden pyrande gamla stan, hade han nog tänkt ett steg längre. Och kommit på att vi inte finns.
I alla fall torde det bevisa att matchen mot MooDoo, den kan inte finnas. Eftersom den inte ens fanns.
Paddan: Om jag tänker och därmed finns och det inte är riktigt säkert huruvida du gör det, så kanske du bara finns för att jag tänker på dig. Du kanske bara är en del av min fantasi? Alltså bör du rimligen vara väldigt snäll och rar mot mig...
Nightwish? Vet inte om jag skulle kalla det humörhöjande direkt... Fast å andra sidan tycker ju jag att Nick Cave är en kul kille så vad vet jag....
LL: he he, det du skrev var nästan identiskt med något jag skrev i guldtråden för någon timme sedan. Jag har gjort samma erfarenhet som du, att man stavar fel och talar baklänges här på snacket, men jag har ännu inte listat ut varför det är på det viset.
kan det vara något i mjukvaran?
kan det vara närvaron till pölserliga sidor som får vårt språk att synkroniseras?
Tänk om jag tänker tanken att skriva "hur gick det idag, då?" till en pölsa?
LL: Ungeär som AIK, fast AIK hade i ärlighetens namn inget dåligt lag i fjol, åtminstone inte på pappret. En kille som Turek t ex skulle jag gärna ha sett i LHF. Den här säsongen är de låååångt ifrån ES, och så lär det nog förbli ett tag till. Uteblivna framgångar gör det ju heller inte direkt lättare för dem att knyta till sig bra spelare.
Lulekickan: Äsch, jag yra, kan aldrig tänka mig att något sånt någonsin hänt. Dessutom är det alldeles för tidigt för sånt. Förresten, var sjutton är Alberts redogörelser? Har gud snott de igen?
Sven Savage: Så är det nog. Det ligger ett rättstavningsfilter i HS-programvaran. Det fitlrerar bott kårrekta stavningar och ord på byter ordnign och bokstävr. Imla hirriterande!
lizzard: Jo, jag observerade att en sådan diskussion förts i natt, men jag minns inte med vem. Men nu blir jag ju som lite nyfiken på SA. måste kolla upp detta uppenbarligen eminenta band...
Chief: Det har du rätt i. Och möjligen tror man att man däri finner sanningen, men oftast är det bara sanningen om rödtjutet. Däremot finner man inte ens i botten av flaskan saningen ifråga om de evinnerliga frågorna rörande Livet, Universum, och kan en MooDooist var söt?
Chief: Tycker jag verkligen att du ska göra. Mycket bra band från vårt östra grannland Finland kolla även upp Nightwish om du inte har hört dom även dom från Finland
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?