Hälge: Därför att själva sorteringen är viktigast och det män har svårast att klara av. Resten kan ni nog greja om ni får utförliga instruktioner, om än det är på gränsen : ) Att sätta er att diska är mer ofarligt. Porslinet färgar ju inte av sig särskilt ofta, och inte heller krymper det till en storlek som skulle passa en 3-månadersbebis.
Lulekickan: Kanske jag är en avart då eller så har jag käkat östrogen jag klarar faktiskt av att tvätta själv å än har jag inte lyckats med att missfärga nåra klader + att jag får lova att diska själv med. Eller så är det så enkelt att när man skaffar sig en kvinna tappar man förmagan att tvätta?
lizzard: Oj. *tittar storögt* Är det helt säkert att du inte lämnar tvätten till mamma då? : P
the 91 hade ju ett roligt förslag på forum för något år sedan när han kallade sig vaddetnuvar. Han undrade om det var någon tjej som ville komma och diska åt honom. Tror inte att så många anmälde sitt intresse.
Jag ser att Zigge är online. Nu blir han nog glad eftersom Sav gjort debut på HS efter en lång tids tjat, plus att han får läsa så många fina saker om MooDoo : )
Lulekickan: Jo det är 100% säkert att jag inte lämnar den till Mamsen. Men när hon kommer då brukar hon alltid säga till mig boka tvätt tid nu så tvättar vi. Vilket man inte tackar nej till.
Nej jag tro inte att han fick några som änmälde sig till honom. Jag själv föredrar att tvätta än att diska för det är det tråkigaste man kan göra i livet.
lizzard: Jag gissade att det var nåt lurt med det hela.
Diskning borde förbjudas om det är man själv som måste göra det. Det är väl bara att börja med engångsgrejer istället, fast iofs blir det svårt att hitta stekpannor och kastruller i papper som inte brinner upp. Återstår bara att aldrig laga mat hemma då.
Nu är El Maco också online. Han har också efterfrågat Savages debut på HS så lite nöjd kanske han blir.
Tänker inte här strö mer salt i det ständigt varande såret som heter Modo i denna gästbok untan bara kontatera att det varit en rolig läsning den SvenSa kommit in i bilden. En av de saker jag märkt är att här blir alla människor. Felstavningar är oundvikliga om man vill haka på i tempot som erbjuds när HS är som bäst. Man har inte tid, eller lust att sitta i ordbehandlingsprogrem och rätta sig själv. Det här är bra och de osäkra personerna rättar sig själv jämt och ständigt efteråt, precis som om att ingen skulle tro på deras kvalifikationer annars. Sven Savage har blivit en människa helt plötsligt och det är tack vare HS. Välkommen. - Våga vara felstavare.
Zigge: Menar du mer av det oMooDooistiska eller det faktiskt rätt snälla jag sa om att du var en av de få verkligt vettiga MooDooisterna? Mer oMooDooistiskt grejar jag hur enklet som helst, men fjäsket är jag sparsam med. Nu dröjer det minst ett år innan du får höra det igen.
Vet inte vad du pratar om. Du har likt Paddelänet bara drömt att ni har spelat mot oss. Faktum är att ni inte ens finns.
Chief: Just det. Portellos närvaro på en match, oavsett om den spelas hemma eller borta, betyder garanterad förlust för LHF. Fast det är åtgärdat - han blir aldrig mer insläppt på någon arena.
Lulekickan: Hmm...slå igång en diskmaskin, vad är det för jädra utrustningar ni har egentligen? Eller är "diskmaskinstjänstgöring" ett av de straff som utdöms, för i sådana fall skulle jag kunna förstå det hela.
Paddan: Jag är inte riktigt säker på vad du menar, men... Det kändes bättre att säga slå igång än sätta på eftersom ni har så snuskig fantasi i den här gästboken.
Paddan: Ber om ursäkt för att jag inte riktigt insåg vem som var padda och vem som var portello när vi sågs. Du kan få ett fast handslag nästa gång vi ses. (Insåg inte egentligen vem någon var n förrän en stund efteråt. Tycker att en presentation kan var mer högtravande än som skede.) Såg inte något som såg paddaistiskt ut.
Chief: Jag tänkte nog mer på att Paddan tar varje tillfälle i akt att greppa eventuella snuskiga detaljer, även om de inte var menade som sådana från början.
Tänk på att vi måste försöka hålla HS någorlunda barnvänligt.
NuMountain: Äsch, det är ok. Försökte bjuda Portello på lite "Trocadero" men han hävdade att han skulle köra hem. Jo, jag förstår det. Det var väl kaffetörsten som satte in antar jag. Hur ser något ut om det är paddaistiskt?
Till alla som förnekar att matchen idag ägt rum, men ändå undrar varför Luleås mål blev bortdömt: det var avblåst innan.
Till lulingkickan: NuMo pratade om att han hade fina knän. Du pratar om att han är snygg. Det enda fina med den där Brabanec är att hans förnamn är rätt coolt. I övrigt röstar jag på han som heter Hägerbeck (-bäck?), om nu ngn i Lule ska vara snygg (bedömningen gjord utifrån bilderna i dagens matchprogram, trots att Portello sa att Brabanec är snyggare i verkligheten än på bilden).
Lulekickan: Åhfan, nog för att ni tydligen hade anmält ert intresse, men är det verkligen sant att Fredrik Warg är badpojke i LHF:s kalender? Jaja, där ser man!
knaskamilla: Brabenec är snyggare i verkligheten än på bilden, mycket snyggare. Hägerbäck är mer söt än snygg, om vi nu ska diskutera spelarnas utseende.
Lulekickan: Jag hoppas att han har snyggare knän än i verkligheten. Förövrigt så såg man honom ofta hamna i frustrerade situationer i hörnen. Bästa forward ändå. I allafall ungefär bästa.
Hmm...nu måste jag ju plocka fram matchprogrammet som jag ännu inte bläddrat i. Jepp, sidan 51, där är han. Snygg-Brabenec. Mitt emellan de riktiga "skönheterna" Tano och Bulan!
NuMountain: Bästa centern i alla fall om det har sett ut den sista tiden, fast den match som ni har fått för er spelades idag var väl inte som de andra matcherna den senaste tiden direkt. Skönt att jag ägnade mig åt att köpa en massa skor jag inte behövde istället för att åka till Dövik.
knaskamilla: Jag har inte detaljstuderat hans knän, för övrigt.
Du inser inte att jag överdriver, för övrigt. Jag skulle tro att Paddan använt utrycket "Snygg-Brabenec" ungefär 10 gånger oftare än jag har använt det.
lizzard: Ja, här är det aldrig några urspårningar. Det är bara gud som inte följer med i logiken och helt enkelt inte kan se hur alla ämnen faktiskt på ett eller annat sätt kan relateras till hockeyn.:)
knaskamilla: Nej, hur skulle det se ut om de intervjuade en Bjästabo. Kunde ju bli något fel då tidningen ju trycks i Bjästa, skulle kunna innebära att de tror att mina åsikter var de allena rådande.
Lulekickan: Var det Ni LLulingar som hade hand om Text-tv i eftermiddag?? Såg länge ut som om MODo ospelat.... o skottsatsestetiken i sista: (x-x) Nu verkar de dock kallat in nån oluling som styrt upp det hela
knaskamilla: Jag tycker såna frågor är enbart korkade. Lika hjärndött som Fagerlunds kommentar om att tjejer går på hockey bara för att kolla på killar. Är det ragga man är ute efter finns det ju betydligt smidigare sätt än att pussla ihop jobbet, plocka ut semesterdagar, och åka åtskilliga mil bara för att se matcherna. Eller inbillar såna typer sig att det är stanken av svettig hockeyutrustning som lockar?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?