Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Slutspel 2006

« · 689811 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2006
Salcin: japp, bara att ta sikte på nästa match. Så himla långt ifrån en kvittering var vi ändå inte, och Tero vann återigen målvaktsmatchen.
Kommentera

NallePhu: Inte så mycket att säga om, rättvis seger för LHC.

Nu gäller det att ladda om till nästa match som kommer att bli oerhört viktig.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Är du inte i klacken då?
Kommentera

Salcin: Skulle inte förvåna mig om matchen avgjörs sisådär vid pass 23,59 i natt av Frallan igen....
Kommentera

NallePhu: 07.00 börjar jag jobba, så ser helst också att det inte blir en marathonmatch fast sett till första perioden är det mycket som talar för X.
Kommentera

Salcin: nej du ingen sudden denna kväll tack, orkar inte sitta vaken så länge uppp och jobba 06:15 i morgon....
Kommentera

mattias - 74: det blir 2-2 och sedan följer 3 perioder SD ;)
Kommentera

Salcin:

ser ut som om jag har fel återigen när det gäler denna match.. förra gången trodde jag på lhc och så även idag men luleå får inte göra mer än 2 mål idag :)
Kommentera

tk75: Klockren start, härlig tekning av Nordan vid 0-1 målet.
Kommentera

Jösses vilken start Ni fick, Nordqvist målskytt efter 58 sekunder.

Kommentera

Hej alla nervösa(?) lulingar. Om det är några särskilda frågor eller så, så kläck ur er dem så ska jag försöka svara när tillfälle ges. Jag sitter nämligen framför datorn i Cloetta Center då och då...
Kommentera

Salcin: 2-2 blir det och nordan avgör i 6 perioden .
Kommentera

Bonuz: Tror det blir SD idag också.
Kommentera

Portello: Är alla friska tar ni denna också, Linköping klarar inte hemmapresen.
Kommentera

Albert Hall: Men det absolut värsta är att höra matchen på radio.Usch och fy.

Själv bli det att gå till sportbaren här i Piteå och kolla på kvällens drabbning.

Segerchans? Javisst, svår match? 100 % säkert.
Kommentera

KenZu:

Bra, det kan nog verkligen behövas, jag tror ändå att det blir tungt ikväll. Helt klart måste vi spela bättre än i lördags för att ha en chans. Framförallt PP som ju var otroligt usel trots två mål i den spelformen.

Men det som var åtminstone lite positvit i lördags (förutom segern då) var att vi sakta blev bättre och bättre under den matchen. Vi får sätta vårt hopp till att den utvecklingen fortsätter.

Trots allt så investerar jag 69 spänn på PPV. Trots att jag om man nu skulle bli jämn inte kommer att våga titta. Av någon anledning så tycker jag det är otroligt mycket värre att kolla TV än i verkligheten.

Men på onsdag, möjligen fredag och (om det nu blir match då ;)) även söndag ser jag live!
Kommentera

Enligt Kuriren ska Koch lira ikväll. Snacka om lirare !
Kommentera

Portello: jag räknar kallt med en förlust i dag. Tror att LHC kommer att vinna ganska klart.
Kommentera

Ca nbio timmar till nedsläpp.Koch missar mest troligt kvällens match.Annars verkar alla vara med.

Fatta om vi skulle kunna vinna idag.Skulle nästan vara för bra för att vara sant...
Kommentera

Salcin: Gött att höra att de vann!
Kommentera

LL: J20 slipper förkvalet och är klar för kvartsfinal efter vinsten borta mot Huddinge idag. Måntro om Harju och Isaksson är med mot LHC imorgon.
Kommentera

Jesper Jonsson: Japp, så var det.Trist men sant.
Kommentera

Salcin: Droppar in och säger grattis till första segern av fyra.
Kommentera

Portello: var det någon av matcherna som sändes igår då?

var inte båda ppv?
Kommentera

Tråkigt att ingen av dagens kvartsfinaler sänds på C+ Sport.Istället sänder dom brittisk fotboll...
Kommentera

Albert Hall: Fortfarande ont i halsen, skrek som en galning vid 4-3 målet!
Blev en sån otrolig adrenalinrusch, sådana mål trodde jag bara kunde hända till Luleå's nackdel, kan iaf inte påminna mig om att något liknade det senaste årtiondet.
Kommentera

Kickan:

Det distanserade stolpskottet har ju annars gjort sig känd som en riktig hockeykännare. Så här skrev han efter efter premiäromgången i LHC.s gb 2005-09-28: "Tur också att vi slog dem då jag tippat luleå i kvalet..."

Ikväll så skrev han ett verkligt långt och fint inlägg när han trodde att dom hade vunnit matchen (avdelning förskottssegrar alltså) i LHC:s gb klockan 18.36. Kolla gärna, om det nu får vara kvar. Hoppas det, ett inlägg som många kan lära sig något av tycker jag.
Kommentera

Tck förresten till grattiset alla supportrar till andra lag som grattat. Vi skall göra vårat bästa för att plocka köpelaget nummer ett, som saknar hockeytraditioin, i kvarten och få ett värdigare motstånd framöver.
Kommentera

distanserad: För övrigt garvar jag, som vanligt, åt ditt senaste påstående om att Pungen skulle ta hem det hela med 4-0.

Köpelaget nummer ett, utan någon som helst hockeytradition (det har ju även eran tränare erkänt).
Kommentera

Albert Hall: Underbart vskönt med seger. Nu slipper omgivningenn total depresion och humörsvängningar ett par dagar till. Hjärtat är dock fortfarande på väg ut genom munnen, om än jag försöker svälja så mycket jag bara kan och glömma slutspelsångesten.
Kommentera

Portello: Hade väl varit ännu mera uselt om det varit under 4000.
Kommentera

Albert Hall:

Detta var den första segermatchen i slutspel någonsin i Coop Arena, skulle det vara.
Kommentera

Portello:

Men släpp-Hento var ändå inte särskilt bra vad jag kunnat lista ut. Detta var det första matchen i slutspel någonsin i Coop Arena. Den senaste i Luleå över huvud taget var mot Modo anno 2002.

Om jag minns rätt så har vi ofta haft rätt dåliga siffror i första slutspelsmatchen. På onsdag blir det bättre.
Kommentera

Albert Hall: Ja, just ja.En sak till.Största skandalen.Publiksiffran.
Otroligt uselt att det är under 5000.Uselt, uselt, uselt.
Kommentera

Albert Hall: Inte vi heller på sistone.Vi har väl vunnit typ 2 av de senaste 16 matcherna.

Ser fö att Hento fick vinna en slutspelsmatch.Hör inte till vanligheterna.
Kommentera

Portello: Ja, oerhört viktigt att vinna första hemma. Nu ligger all press på LHC i nästa match. Kan vara nog så viktigt, Cluben är ju inte direkt berömda för att lyckas i slutspel...
Kommentera

Först och främst, Så SKÖÖÖÖNT med vinst.

Men mycket kan bli bättre: Passningspelet, PP (Trots två mål i den spelformen),Målvaktsspelet(Dock spelade Leinonen upp sig andra halvan.

Men nu är bara suga på den här karamellen till nästa startar.
Kommentera

distanserad:

LHC gjorde färre mål. Därmed vann Lule. Fast LHC var ändå bättre i det mesta om det nu kan glädja dig.
Kommentera

LL: Det var ett självmål, jag tyckte med min i den situationen idealiska position att den styrde rätt rejält på LHC backen. Norrena blev totallurad.

Bra att vi aldrig gav upp. Segerna var skön, ännu skönare genom att den inte var särskilt rättvis. Annars tyckte jag det var en förvånansvärt avslagen match. Om man nu inte vetat bättre så hade man kunnat tro att det var en match i serielunken omgång 41, ungefär.

En sak sak vi vara helt klara över, i alla fall Lule kan bättre. Troligen LHC också.
Kommentera

Vivix:

Grattis Lule!!

Kommentera

härlig vändning i dag....skulle de va illa me koch äre bara att kasta in nån av junisarna...dom är grymma
Kommentera

Karoliina: Jisses vilken pärs! Underbart att vinna idag. Hoppas bara det inte är allt för illa med Koch.
Kommentera

Stoor lycka! (nu ska jag käka upp blåbärsmuffisen som jag forzabakade under matchen) Ingen i hela världen är så lycklig som jag och absolut inte så blå om tänderna som jag (passerade flinandes en spegel på väg från köket och hit till skärmen nyss:-)
Kommentera

LL:
Okej du har säkert rätt, jag kollade inte så noga, det såg bara så konstigt ut att jag nästan utgick ifrån det.
Kommentera

Bolivar:
I hockeyns värld så lönar det sig att skjuta, man vet aldrig vad som kan hända....
Kommentera

Sannes: nej, jag tycker inte att det ser ut så på repriserna i alla fall. Hur som helst så ändrar den inte riktning i sidled så Norrena står helt felplacerad oavsett vilket och nog ska han ta den pucken även om den tar på Johanssons klubba. Jag tycker faktiskt inte att något av Luleås tre sista mål såg helt otagbara ut.
Kommentera

LL: Ja, men i 5:e perioden var ju Luleå klart bättre fram till Barres utvisning. Sen är det ju målen som räknas. :-)
Kommentera

LL:
Tog inte pucken på en Linköpings spelare??
Kommentera

Fy fan vad skönt... och så härligt orättvist också - LHC dominerade ju totalt i förlängningen :-)

Men GRYMT starkt att komma igen och vinna den här matchen efter den svaga starten. Och nog fick ju Tero till sist avgå med segern i målvaktsmatchen, framför allt efter Norrenas jättetavla på 4-3.
Kommentera

Grattis Luleå Bra gjort!!
Kommentera

« · 689811 · »