Luleå HF

116692 inlägg · 888 ämnen

Slutspel 2006

« · 694036 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2006
Karoliina: men vore det inte bättre utan Renberg...
Kommentera

Skönt med paus och att kunna andas normalt. Än finns det hopp...

Kommentera

Metal Guru: jävla metipeterschmidt...
Kommentera

LL:
"ett power play efter en solklar offside"

Regelbrott SKA bestraffas. 

Kommentera

1-0 till LHC - ett mål de ska tacka domarna för. Först får LHC ett power play efter en solklar offside, och sedan blundar Kuben för en jättehakning på Obsut när han ska slå iväg pucken i det efterföljande överläget, och precis när Luleå blir fulltaligt gör LHC mål.
Kommentera

Karoliina: Det blir lugnt ikväll. Vi är helt chanslösa.
Kommentera

Ingen som observerat att Renberg är uppsatt i tredjekedjan?
Kommentera

Albert Hall: Konstaterar: inte många lulingar inloggade nu inför matchen. Kanske ska man logga ut själv och gömma sig under sängen till matchen är klar. *panikvelar och noppar på raggsockorna*
Kommentera

NallePhu: Glöm din dröm. Fransson är en mycket bra målvakt och kommer säkert inte att göra bort sig.
Kommentera

Tydligen så ska Norrenas fru föda en kotte, Helt lägligt efter torsken i Fredags säga vad man vill men det är skumt!!

Ska bli kul att se hur länge det dröjer föräns Fransson läcker i LHC kassen!
Kommentera

Bissett19:

Det var som tusan. Men Mimmi verkar i alla fall lira.
Kommentera

Bissett19: Jajäklar. Du har rätt.
Kommentera

Bissett19: Tjiisusmaria, är det sant? Noll Norrena?
Kommentera

Portello: Ingen Norrena i LHC-kassen ikväll!!Skadad??
Kommentera

LL: Visst är det LHC som ska vara favoriter.Helt klart.
Känns som det är 60-40% segerchans till deras fördel.
Men , men om Leinonen spelar som sist samt samma fina försvarsspel så har vi en bra chans att vinna.
Kommentera

Portello: vi får inte glömma att Linköping i grund och botten är ett bättre lag än LHF sett över fyra femmor. LHC är fortfarande, om än ganska knappt, favoriter till att gå vidare. LHF måste få spelet att klaffa till 100% i två matcher till för att kunna gå vidare.
Kommentera

Portello: Var inte nervös Luleå tar nu detta ikväll....
Kommentera

Ojoj, bara drygt tre timmar till nedsläpp.

Nervositeten börjar koppla sitt grepp.
Vågar man hoppas på vinst idag? Nä, är nog lika bra att ställa in sig på förlust så blir man inte lika besviken om vi förlorar.
Kommentera

distanserad: Du verkar ha allvarliga problem , inte är det såatt du inatt sniffade för mycket på cola burken eller??
För maken till jidder och svammel har jag inte läst eller fördendelen hört sedan man lyssnade till Lars Ekborg, men jag glömde han är en legend medans du är en olegend som inte vill något annat än ha Kicken
Kommentera

Saxat från DN "Därmed verkar överenskommelsen mellan elitserieklubbarna att låta domaren vara den som avgör och inte själva anmäla till nämnden för första gången följas." Se länk.

Starkt av Luleås ledning som visar gott sportmanship.

Kommentera

Kickan: Hur som helst Kickan så lär vi få en god indikation imorgon varthän det barkar. Gissar på att er vägg i målet får släppa till imorgon. 5-1
Kommentera

Kickan: Tja, åtmiståne de sämre spelarna. Huruvida dem är efterblivna får stå för dig. Så varför vi skulle vara under isen vet jag inte. Musse var riktigt bra senast - men så viktig är han inte.
Kommentera

distanserad: Se där, du ksn faktiskt skriva någorlunda konstruktivt, när du anstränger dig. Fast du har fel. Pungen brände sina chanser när de skickade in de mest efterblivna för att misshandla våra junisar. Ni är under ytan nu. Mimmi fick ju dessutom skallen kvaddad av ett slagskott, vilket inte direkt stärker er offensivt.
Kommentera

Kickan: Angående versalerna så har det nog inte hänt så ofta som du försöker påskina. Om du vill framstå som en trevlig tjej så får du nog tagga ner dig med dina direkta personangrepp.

Vad gäller påhoppen i fredags så är jag inte (väntat?) riktigt inne på samma spår som du. Tvärtom är jag nog inne på samma spår som Calle - att äntligen har slutspelet börjat!

Dessutom tyckte jag som jag skrev i ett annat inlägg - att luleå såg lite piggare ut, kanske för att de stod och vilade sig vid blå linjen mest hela matchen, och det ska bli spännande med en fortsättning. Dock tror jag att spelskickligheten tar ut sin rätt till slut, mao Lhc vinner.
Kommentera

..i ett tidigare inlägg än det du troligen svarede på.

Vill du anses som en trevlig kille så lägg ner versalerna och den överdrivna dryghet du inte förmått visa ikväll eftersom nog till och med du insett att ni är nära på i brygga efter att ha gjort bort er kapitalt i fredags. Försöka döda juniorer - hur beundransvärt är det?
Kommentera

distanserad: Jag skrev väl ändå "dumpad eller ratad". Det torde innefatta ratad.
Kommentera

distanserad: Tur att du lever i din värld. Prosac försäljningen skulle gå upp dramatiskt om du vaknade i verkligeheten nån dag.
Kommentera

Kickan: Du skrev dumpad. Och mig veteligen så måste man ha haft något slags umgänge för att kunna dumpas. Men det kanske råder andra regler i Norrbotten.
Kommentera

distanserad: ...att ni trånar efter oss talar ju å andra sidan för att lulingtjejer är vad alla män längtar efter. Oavsett om hon är en tramp eller inte. Alla män vill ha en luleåblondin. Vi är äkta, till skillnad från de blekta kopiorna i Sydbotten.
Kommentera

distanserad: Det är väl det de inte har. Jag skrev väl ratade? Det torde betyda inte tillsammans. De av er vidriga som varit "tillsammans" med en Luletjej har troligen träffat Luleå Open - Petra Nordlund (nyhetstjejen på 4:an) någon enstaka gång,.
Kommentera

Knogen: Män som man kan ha någon form av nytta av - oavsett om det göller rent nöje (Kroppsligt) eller praktiskt är ju faktiskt värt en hel del för oss som inte behöver någon som försörjer oss.

Kunskapen om vilkja säkringar som skall användas i respektive hål eller hur man spacklar och kaklar bäst är inte att underskatta, även om vältränade 23-åriga elitidrottare smäller högst.
Kommentera

Kickan: fniss. Om alla vidriga människor varit tillsammans med er luletjejer - vad säger det om er?
Kommentera

Kickan:
Oah! Ok, då är det bara för mig att genast byta yrkesbana då :-)

Men vad gör man inte....
Kommentera

Knogen: Byggjobbrare funkar också, på sommaren när de klättrar på tak med bar överkropp.
Kommentera

Knogen:
"...time..."??
Kommentera

Kickan:
Jag pratade med en brandman på krogen för sisådär halvannan time sedan. Räknas det? :-)

Annars är nog det närmaste jag kan komma, i uniformsväg, mina snickarbrallor :-P
Kommentera

Knogen: He (generad), nästan). Du är ju som brandmannen som tyckte vi skulle vara ortogna med varandra och föreslog att han skulle komma hem till mig med sin brandmansuniform när min pojkvän hade bortamatch. Det som stoppade mig var att han blev farsa i höstas, annars hade jag nog varit med på det. Troligen hade dert blivit jävligt kul eftersom jag gillar uniformmän.
Kommentera

Kickan:
Whoa!!!!....:-D
Kommentera

Knogen: Helt oregerlig stämmer nog bra in på mig : ) (Fråga vem som helst på HS). Troligen behöver jag dessutom dominera, eftersom jag till min personlighet är rätt dominant lagd.
Kommentera

Kickan:
Hihihiii. Det var det jag tyckte hela tiden. Du och jag har något gemensamt. Jag är också helt oregerlig...eller vänta nu? Vad var det du sa egentligen?
:-)
Kommentera

Knogen: Oj, jag blir nästan generad, vilket jag aldrig brukar bli. Vi har ju aldrig träffats ens.

Gifta mig känns överhuvudtaget avlägset, då jag anser det ha wn religiös innebörd och jag är totalt oreligiös.
Kommentera

Bolivar:
Fast å andra sidan vill jag nog gifta mig med Kickan...NU! :-)
Kommentera

Bolivar: Machulda har under den senare delen av ES och i slutspelet visat varför han var ett aktat namn i SM-Liiga (som jag håller snudd på högre än ES, i vart fall sett till mitt nuvarande hemmalag - Kärpät). Ok, även jag tyckte han borde skeppas å det snaraste under den första delen av säsongen, men sett till att Orszaghen lämnade så har ju faktiskt Machulda räddat oss. Jag signar honom, lätt, för en säsong till.
Kommentera

Kickan: Men snälla, ingen förlängning med Mac-en. Visserligen var jag beredd att ge honom hur mycket som helst senaste matchen, men alla matcher jag sett honom live har jag undrat vad han gör i andra femman.

Fabbe däremot har växt för varje gång jag sett honom.  Han har mitt fulla stöd.

Kommentera

Albert Hall: Även om Kerman är på väg in så tycker jag att Machulda är värd att signas för en säsong till. Inte mer än så, med tanke på hans ålder, men nu har han på allvar kommit in i laget och levererar, till skillnad från endel andra, så är hans lön inte sanslös så vill jag behålla honom.
Kommentera

Albert Hall: jag hoppas att du kan lita på mig. Min turigaste matchtröja (Kauppilas) och alla andra matchtröjor är hemma så lite skraj är jag. Fast jag ska göra mitt bästa. Jag har en inte så hockeyintresserad rockstar med mig, som jag dessutom efter massiv propaganda har fått att inse att LHF är bäst, så jag hoppas han använder sina röstresurser till att överrösta heilarna.

Ärligt talat. bobbe är den enda trevliga Pungsupporter jag öht har mött i något sammanhang, på nätet som utanför. Finns det fler trevliga så ge er till känna - det vore önskvärt för att få oss som är övertygade om motsatsen att sluta tro att alla era supportrar heilar på läktaren och blir dömda för det samt är lika allmänt vidriga som "distanserad".
Kommentera

Kickan: Men Kickan fattar du inte att han vill ha dig, han är ju så i varv på dig.. Har du inte förklarat att du är upptagen åt han:)
Kommentera

Portello: Vad är vi beredda att slanta upp för en spelare som är riktigt bra från offensiva blå och framåt men annars inte vatten värd `
Själv är jag tveksam, vi har inte råd att lira mestadels 4 i en kedja trots vi är fulltaliga .. Inget givet val alltså, besvärligt men jag satsar hellre på något nytt pulver.
Kommentera

distanserad: Jag förstår att du fantiserar...

Jag är ju luling och att döma av dina extremt obalanserade inlägg på HS genom åren så har jag förstått att du har blivit dumpad av en luletjej när du bodde här, och det hårt, och aldrig kommer över det eftersom det är en lulingtjej du allra helst skulle vilja ha. Eller hårt förresten, "HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRT" (och några hundra rader till ska jag kanske skriva för att tala ditt språk).

Tänka sig att de vidrigaste på HS alla blivit dumpade eller ratade av lulingtjejer när de pluggade i Luleå. Jugend Jönssons kopia är ju ett annat exempel, fast han supportar ett annat lag än du.
Kommentera

« · 694036 · »