Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Slutspel 2006

« · 693550 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2006
Portello:

Ja, jag tycker han ska förlängas till åtminstone en och nittio. Då skulle han han kunna bli betydligt tuffare framför mål. (Paddansvar.)

Jag vet inte. Beror på alternativ och pris såklart. Det går ju vilda rykten om någon Kalle K som är på väg in. Om det nu skulle stämma så tycker jag nog inte Machulda ska förlängas. (Albert Hall svar.)
Kommentera

Portello: Han får inget nytt kontrakt, Producerat för lite för den lön han har!!
Kommentera

Albert : Hur tycker du vi ska göra med Machulda? Förlänga eller inte?
Kommentera

Portello:

Fabricius har lyft i slutspelet och har nog tillsammans med Leinonen varit bästa luling hittills. Till och med bättre än Bartecko. En annan stor överraskning för mig är Machulda. Jag trodde inte han var typen som blir bättre i slutspel.
Kommentera

Vivix: I slutspelet så har Renberg varit allt annat än bra.Om han är med i morgon så ser jag helst att han spelar i tredjekedjan samt låter Fabbe fortsätta i förstakedjan.
Kommentera

Vivix: Här är en till som ÄLSKAR Luleå Hockey Förening av sin hela fysiska och psykiska varelses uppenbarelse !

Jag är så inihelvetes stolt att vara delaktig i denna förenings kamp både inom elitidrotten samt breddverksamhetens sociala betydelse !!

'Kämpa Luleå, kämpa Luleå'
Kommentera

Portello: Håller med till 100% Fabbe lyfte förstakedjan rejält, inte för att såga Renberg på nått sätt, men han måste lugna sig och bli helt ok och sluta spela halvskadad. Fabbe imponerar mer och mer för varje dag, helt rätt att sätt han i förstakedjan. Det är få som hinner med i svängarna när han är på isen. Synd att inte avsluten riktigt sitter alltid, det är dock bara en tidsfråga innan de gör det.
Kommentera

Vivix: Känner faktiskt inte av någon nervositet.Men den kommer sig nog påsmygande vid 16-17 tiden imorgon.

När det gäller matchen imorgon så får man hoppas att vi gör en lika bra taktiskt match som igår.Och om effektiviteten är lika bra, då har vi en jättechans att vinna.

En spelare som jag tycker bara växer i slutspelet är Fabbe, förstakedjan blev betydligt bättre med honom än Renberg.
Kommentera

Portello: Bara att ge sig ut och värva hs-are då. Kickan får säga upp sig och börja ägna sig åt viktigare saker.:)

Jag är så sjukt nervös för i morgon, men det finns ändå något konstigt slags hopp. Det mest konstiga är att det inte handlar om Renberg eller Bartecko, utan om betydligt yngre förmågor med vilja och kaxighet som få. Det känns ändå någonstans som det trots allt kan gå vägen, man är ju optimist i vanlig ordning!
Kommentera

Portello:

Jo du, den här tiden imorgon så är vi en match närmare semifinal eller en match ifrån att bli utslagna...

Bra konstaterande, platsar på Anrells floskeltoppen :)
Kommentera

Vivix: En sak som bidrar till att våran gb är så "död" som den är beror på att Kickan inte är lika aktiv som förrut.

Dessutom är vi rätt få, och av de få så finns här är det rätt många som är tjuvkikare.

Jo du, den här tiden imorgon så är vi en match närmare semifinal eller en match ifrån att bli utslagna...
Kommentera

Albert Hall: Mindre än 24 timmar till nästa match och här är det tyst. Men, vad i h-vete, fick just syn på Wikegård i schlagerfestivalen??? Jaja det är inte mycket man förstår här i världen. T ex Blomdahls funktion i ett hockeylag och så. :)

Nåväl, till saken, vad har hänt med lulingarnas forum här på hs. Inget liv, inga heta slutspelsdebatter och bråk. Det känns ju knappt att det är slutspel. Nu får vi ta och skärpa oss!

Riktigt bra krönika i Expressen av Mattias Ek, måste bara citera några sköna rader:

"De nästan 8 500 östgötarna i publiken kan vara glada att de slapp se jubelscenerna i Luleås omklädningsrum där fjunisarna sen hyllades som hjältar.
LHC har tappat greppet om matchserien.
Linköping förlorade hjärnornas krig.
LHC lyckades inte ens dra på sig flest av de totalt 234 utvisningsminuterna.
Utan fick ge sig, 116-118...
Men visst. Blomdahl "vann" sina fajter.
Om det är nån tröst."

Åh vad jag älskar hockey och i synnerhet LHFs fjunisar!
Kommentera

Kickan:

Bra Kickan, jag litar på dig imorron då. Vi går skiftgång kan man ju nästan säga. Hoppas du gör ditt jobb lika bra som jag gjorde mitt igår...

För övrigt så tycker jag det är kul med alla ödmjuka LHC supportrar. Jag träffade massor av trevliga sådana igår (trots jag hade en rejält snygg lulinghalsduk, eller kanske därför?) och här huserar ju ett par, tre stycken också. Naziungarna märkte i alla fall jag inte ett smack av. Jag tror det är ganska överdrivet med den grejen. Åtminstone försökte folk övertyga mig om det igår.

Det är väl bara den före detta lulebon Distanserad som gör bort sig. Fast han har såklart sina orsaker. Inte lätt att bli dumpad av en snygg och trevlig luletjej som han kärat ned sig i. Då är det ju helt naturligt att börja hata allt som har med Luleå att göra. Eller?

Vi hade rätt mycket flyt igår, fast det hade vi ju andra sidan inte alls i onsdags. Hur det än går i resten av matchserien var segern igår otroligt viktig. En miljon i rena pengar, minst.

Till sist: X-2000 går fortare än man tror och är jävligt bekvämt.
Kommentera

distanserad: Själv är jag mer nyfiken på Kickans måltidsdryck på kvällen.
Kommentera

Kickan: ibland undrar jag vad du äter till frukost.
Kommentera

Blomdahl är verkligen modig som ger sig in (den lilla istid han får) och slåss med Luleås juniorer.

Hoppas ni buar ut honom varje gång han rör pucken när han kommer tillbaka till Coop Arena!
Kommentera

LL: Aha, på så sätt.Tack för upplysningen.
Kommentera

Portello: Sjöberg måste ha blandat ihop Skrbek och Harju. Det var Harju som skulle ha den femman. Det syntes också i bild hur Skrbek pekade på sig själv och frågade domaren om han verkligen skulle ut och uppenbarligen skulle han inte det. Kollar man i matchprotokollet på swehockey så är det Harju som har fått 20 minutaren medan det står Skrbek på femman, så de fipplade nog till det lite där.
Kommentera

Kickan: Härligt, då kanske vi ses. Jag skippar bandyfinalen och åker till Linköping istället. :-)
Kommentera

En liten ialktagelse från min del.

I det första råkurret direkt efter Luleås 2-5 mål så får blandannat Skrbek matchstraff.Men ändå så är Skrbek på isen när nästa holmgång startar.
Hur kommer det sig.

Man hör tydlig Sjöberg säga Vit #11 matchstraff.
Kommentera

Portello: Peksi bidde nackskadad av en LHC:are så han kunde lira sporadiskt, Luleå gick i princip hela sista perioden på 4 backar STRONG JOBBAT
Kommentera

Vivix: Grattis till segern igår..
Kommentera

Kickan: Vissa har det alldeles för bra! På söndag får man i vanlig ordning sitta med ångesten framför tvn.
Kommentera

Spelade Saravo i period två och tre? Kan inte erinra mig att jag såg honom på isen.
Kommentera

Vivix: Jag ska se söndagsmatchen på plats. Helt underbart!
Kommentera

bobbe: Tack bobbe. Jag har alltid lika svårt att tro att du faktiskt supportar samma lag som IDIOTEN som numera kallar sig distanserad. Hans första nick, Stolpskott (eller om det var ribbskott) passade betydligt bättre. Fast det nicket övergav han ju en kväll efter att ha gjort bort sig kapitalt i flera gästböcker, men framför allt i Timrås, och förkunnat att nu skulle han minsann sluta skriva på HS. Han återkom dock en kort stund därefter under nytt nick, som jag har glömt. Hans misstag var att han under stolpskottsnicket berättat så pass mycket för mig om sig själv att jag direkt kände igen honom när uppgifterna dök upp i den nyreggade presentationen, plus hans tendens att SKRIKA stup i ett och hans oslagbart vidriga "handstil" i övrigt. Tvi!
Kommentera

Är väl bara att gratulera till en taktiskt sett perfekt genomförd match.
LHC:s försvarsspel nådde inte upp till tidigare standard, plus att Norrena inte hade rätta flytet.
Det här blir spännande...
Kommentera

Portello: Ja, man blir inte imponerad av hur bra de hanterar en förlust. Nåja de förlorar nog mest själva på det där beteendet. Verkar som det darrar rejält i LHC benen nu, minnen från tidigare börjar nog dyka upp nu.

Nu är det bara in på ticknet och boka biljett till på Tisdag. Phu så skönt det är att vinna!
Kommentera

Salcin:
När kollar protokollet verar det bara som han som fick matchpenalty dock , tycker verkligen att Blomdahl skulle haft det oxå
Kommentera

Även jag sticker in huvudet och skickar in ett "grattis" mellan påhoppen. Det smartaste och effektivaste laget vann ikväll. Matchserien blir precis den pärs jag räknat med...

Min syn på matchen, se länk.
Kommentera

Portello: Nämnde Samuelsson fick också MATCH, och är automatisk avstängd nästa match.
Kommentera

Vivix: Dessutom tycker jag det Martin Samuelsson gör är rätt fult.Han delar ut en två-tre ansiktsslag på en liggande Luleå-spelare.

Är glad att LHC vann "kampen" om honom, verkar ju få mest husera i fjärdekedjan med minimal speltid.
Kommentera

Portello: Vad jag inte förstår är vad killen hoppas att uppnå? Han får minimalt med istid, förmodligen för att det enda han finns i laget för är som utfyllnad, reserv vill jag inte kalla honom, utfyllnad passar bättre. Sen när han väl får vara på isen går det inte mer iän ett par sekunder innan människan har gjort någon idiotgrej och får åka till båset. Jag förstår att man har spelare som enbart är till för att störa och få andra att tappa fokus, men han lyckas ju inte med det heller. Om man nu nödvändigt inte klarar av att göra något annat än idiotgrejer kan man väl åtminstone försöka göra det i ett läge där laget kan tjäna nått på det i allafall. Jaja, det är en gåta vad fan LHC tycker att han tillför.
Kommentera

Portello:
Tackar, semifinalplatsen säkrad redan efter fyra matcher, det känns rätt så okej måste jag säga. 
Jorå, jag kollade matchen, missade dock lite av första perioden.
Kommentera

Sannes: Tackar, tackar.

Har nog inte gratulerat dig till eran semifinal-plats.Så jag får göra det nu, grattis, grattis.

Kollade du på LHC-LHF idag?
Kommentera

Vivix: Kan bara instämma i det du säger.Blomdahl tillför ju ingeting hockeymässigt.

Klockren genomförd match idag.Hoppas att det gjuter självförtroende i killarna som gör att dom krigar ner LHC på söndag.
Kommentera

Kickan: Hehe dom är ju lite vanskapta looka in Pihl:)

Spelar bara Luleå på Söndag som dom gjorde idag då tar vi detta i 2 raka...
Kommentera

NallePhu: Ja, fast käftsmällar träffar ju i regel inte just där. Fast möjligen är Pungenspelare annorlunda skapade.

Såklart vi skall ta dem. Bortais passar oss av någon anledning oss rätt bra i år, så att vi inte fick hemmaplansfördel var inget som oroade mig nämnvärt inför slutspelet. Det vore ju särskilt kul att slå ut Pungen, då de budgeterat med semi. Vi har en bra chans att dämpa deras köplusta inför kommande säsong om vi förpassar dem ur slutspelat.

Mina kvartsfinalstips håller fortfarande. Fast MooDoo måste vinna resten av sina kvartsfinalmatcher nu om mina tips skall stå sig helt.
Kommentera

NallePhu: Ja, fast käftsmällar träffar ju i regel inte just där. Fast möjligen är Pungenspelare annorlunda skapade.

Såklart vi skall ta dem. Bortais passar oss av någon anledning oss rätt bra i år, så att vi inte fick hemmaplansfördel var inget som oroade mig nämnvärt inför slutspelet. Det vore ju särskilt kul att slå ut Pungen, då de budgeterat med semi. Vi har en bra chans att dämpa deras köplusta inför kommande säsong om vi förpassar dem ur slutspelat.

Mina kvartsfinalstips håller fortfarande. Fast MooDoo måste vinna resten av sina kvartsfinalmatcher nu om mina tips skall stå sig helt.
Kommentera

NallePhu: Gäller att fortsätat negget så kanske det går vägen, början man tro på vinst går det åt helvete ;)
Kommentera

Kickan: Snacka en käftsmäll rakt i solarplexus på¨LHC, Nu är det darr i LHC...
Nu tar vi dem eller hur:)
Kommentera

Jag sticker in huvudet och gratulerar till kvällens vinst. 
Kommentera

Salcin: Garvade rätt bra åt Hynnings pik till Blomdhal..." de har ju spelare som inte är allt för begåvade,...hockeymässigt alltså"

Borde inte Blomdhal lägga ner nu, tycker han börjar bli lite pinsam. Hoppas dock att det inte är allt för illa för han som fick pucken i ansiktet, såg rätt otäckt ut.
Kommentera

alfnisse: Nazistsupportrarnas beteende har väl smittat av sig på spelarna. Jag menar, MYCKET FÅ är ens i närheten av fostrade i Cluben så medfött lär det ju inte vara.

Haha, Froza Rögle. Där fick de, Korvarna, för att de orättfärdigt vann mot Schtaan i onsdags.
Kommentera

Bolivar: Klockrent svar av Hellgren på frågan tjuriga Norrlänningar, Nä det begreppet har vi tagit bort för länge sedan.
Skönt att skippa flosklerna från Taavola's tid.
Kommentera

Bolivar: Rejält stökigt i slutet.
Kommentera

vilka dåliga förlorare linköping är ... som måste bråka
Kommentera

distanserad: Ja, jag har väl anledning att garva. Vi har ju nyss pissat på landets vidrigaste köpelag. På bortais dessutom.

*fliiiiina*

Nu tar vi er, era kryp. Nu tar vi er!
Kommentera

Karoliina: Pinsamt, LHC. Snacka om dåliga förlorare
Kommentera

Vicke_LKPG: jaaaaaaaa...Bartecko i tom bur. Tjihoo. Kanhända vi vinner! (slagsmål måste ila o kolla)
Kommentera

« · 693550 · »