Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

Spelarförluster...

« · 399416 Till forumet

Spelarförluster...
Jag vet inte om det här är något nytt för er, men jag läste att Pierre Berggren är klar för AIK.

Var det en väntad förlust eller kom det som en liten överraskning ?
Kommentera

Sv: Spelarförluster...
Hälge:

Att det just blev AIK var väl inte särskilt väntat, däremot att han lämnar Luleå. Han blev inte erbjuden nytt kontrakt, nämligen. Fast jag har inte helt gett upp hoppet om honom än, det kan bli en hygglig elitseriespelare vad det lider.

Fast det var kanske inte så märkligt att det blev AIK när jag tänker efter. Vi har ju värvat två spelare därifrån så kontakter var väl redan tagna mellan föreningarna, kanske.
Kommentera

Albert Hall: Jaha, det är så det ligger till. Har ni många spelarförluster eller är det lugnt på den fronten ?
Kommentera

Hälge: Vi har väl tappat en spelare som jag velat ha kvar. Money Nilsson. Kanske Skrbek också men han var avstängd 25% och skadad 25% av säsongen. Sånt håller ju inte i längden.
Kommentera

Hälge:

Jaja, Hento hade jag också kunnat tänka mig ha kvar till rätt pris.
Kommentera

Albert Hall:

Hento, säger du? Jag hade för mig att du påstod att han var slut som artist, typ.
Kommentera

knaskamilla:

Han var usel sista fjärdedelen av säsongen. Men nog kan han komma igen, kanske.
Kommentera

Albert Hall: Jag hoppas verkligen att ni kommer att sakna Nilsson (dvs att han gör en riktig kanonsäsong). :-)

Hento hade jag glömt bort...
Kommentera

Hälge:

Det verkar ju idag som att Pierre inte blir en allsvensk spelare utan en div 1 lirare. Gnaget klarar inte elitlicensen. Vad jag inte kan fatta är hur man ändå kan hålla på att värva spelare? Vore det inte bättre att köra med egna juniorer än att värva en, relativt sett, dyr elitseriespelare och därmed åtminstone vara närmare att klara licensen?
Kommentera

Albert Hall: Om det stämmer, så verkar det väldigt konstigt att gå ut och värva spelare. Frågan är ju också om nyförvärven var informerade om läget ?
Kommentera

Hälge: Dte brukar finnas inskrivet i kontraktet att kontrakten inte gäller om klubben av olika anledningar inte spelar i allsvenskan. För någon blixt från klar himmel kan man knappast påstå att det här var, och om man inte skriver in i kontraktet att man inte vill spela div1 får man skylla sig själv.
Kommentera

Spud: Givetvis kan det vara så. Det är väl bara att hoppas att spelarna har det då.
Kommentera

Spud:

Åker AIK ner en division kan man mest troligt inte erbjuda samma löner till spelarna som står i kontrakten och dom bryts automatiskt.

Tror knappats nån av AIK:s spelare behöver oroa sig för att sitta fast om dom degraderas. Men nu tror jag risken för tvångsdegradering för AIK är rätt liten, oavsett vad Aftonbladet skriver.
Kommentera

Robert P: Om AIK hade brytts sig i att ha täckning för det de lovar i kontrakt hade aldrig denna situation dykt upp. Dessutom skulle väl killen bli mattläggare.
Kommentera

Robert P: ...men nu uppger swehockey.se att AIK som enda förening av de 12 i elitserien och de övriga 23 i allsvenskan kommer att tvångsdegraderas.
Kommentera

LL: Hmm, jag antar att man tänkt sig att ersätta AIK med något annat lag i Allsvenskan. Är det i sådana fall Asplöven som ligger närmast en plats?
Kommentera

Paddan: nej, det har i alla fall tidigare sagts att inga lag nerifrån ska ersätta tvångsnedflyttade lag eftersom allsvenskans ska bantas så det kommer troligen att bli så att den ena allsvenskan kommer att innehålla 11 lag.

Dock ska man notera att det inte är helt avgjort ännu. AIK har möjlighet att överklaga till Riksidrottsförbundet, vilket man också har för avsikt att göra.
Kommentera

LL: Ok, bara att vänta och se vad det slutliga beskedet blir.

Förresten, på tal om något helt annat, det känns väldigt passande att ett företag vid namn Obol vill investera i ett ishockeylag. Däremot blir man lite fundersam vad gäller inblandningen i Plannja...
Kommentera

Paddan: Seriös undran för mig varför är det konstigt att dom vill investera i Plannja?

Plannja drar ju folk och är med att finasiera eran Konsumhall ;-)
Om dom pröjsar hyra eller % per betalande det vet inte jag men...

Vad jag förstod utav mina få sekunder genom artikeln i NSD så bestämde sig väl LHF att godkänna nissarna efter att dom hade gått in i Plannja!

eller..
Kommentera

65Selander: om du funderar på olika sätt att uttala Obol så kanske du förstår vad Paddan menar :-)

Annars så har Obol gjort affärer med Luleå Hockey långt innan Plannja kom in i bilden. Tex så stod Obol för en hel del av pengarna som betalade Renbergs lön förra gången han spelade i LHF. Därefter har man till och från diskuterat vidare samarbeten, men det är inte förrän nu det har blivit något konkret av det.
Kommentera

Vad har hänt med officiella Forum? Försöker skriva ett inlägg men får: "ERROR: Could not allocate space for object 'fnotes' in database 'lhf' because the 'PRIMARY' filegroup is full." Dessutom när jag försökte skriva in mitt lösenord för hand så fick inte hela plats. Tog stopp efter tio bokstäver, medans mitt lösenord är >tio bokstäver.

LL, har du koll?
Kommentera

« · 399416