Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

Tidigt sommaruppehåll

« · 153685 · » Till forumet

Sv: Tidigt sommaruppehåll
Portello: Om Lennart är farlig? Det beror nog lite på om han blir kär i dig, i så fall ska du nog se till att inte vara ensam med honom.
Kommentera

Portello: Japp, han kommer med en stor jädra grussäck på ryggen och kastar grus i ögonen på små barn som ska sova. Dessutom visar han gamla dockfilmer från östblocket.
Kommentera

Lulekickan: Vad nu då, får man inte sitta uppe längre. Nähä, är det på det viset nu!
Kommentera

Paddan: Oj, Lennart lät farlig han. Småbarn? Ska jag ta åt mig eller?
Från det ena till det andra. När skulle du komma och Kolla in LHF-Modo?
Kommentera

Portello: Hahaha, det beror väl på.
Ja, du, om jag inte minns fel så blir det väl om en vecka till.
Kommentera

Paddan: Men vad trevligt. Bil då eller? Blir ni många som förärar oss med ett besök?
Kommentera

Portello: Tanken var bussresa, men jag har fortfarande inte hört någonting från arrangören. Så vi får väl se.
Kommentera

Paddan: Var det bara Portello som skulle sova? I så fall tar jag tillbaka mitt godnattande till dig och godnattar otursportello istället.
Kommentera

Lulekickan: Du kan nog ta tillbaka det också, inte verkar han vara på väg till nån säng, inte...
Kommentera

Paddan: Bäst att du gör som Mamma Kicks säger och går och lägger dig.
Kommentera

Paddan: Så du luras bara. Allt för att få lite uppmärksamhet förstår jag ; )
Kommentera

Hälge: Vadå vara på väg till någon säng? nu hänger jag inte med ;)
Kommentera

Portello: Hrmpf! Paddeländet är ju mer pappa till mig än jag är mamma till honom. I vart fall åldersmässigt.
Kommentera

Lulekickan: Självklart, måste ju försöka att synas på något sätt!
Kommentera

Portello: Kan det vara så att du blev rädd för den här Lennart..? :-)
Kommentera

Lulekickan: Äsch, sååå jädra mycket äldre är jag väl ändå inte.
Kommentera

Hälge: Joooo måste nog vara så. Kicks och Paddis skrämde mig riktigt . Varför vara rädd för att drömma om Hannibal när man kan drömma om Lennart. Men värst av allt vore nog en dröm om Leif "loket" Olsson. *Ryyyyyyyyyyyyyyyyser*
Kommentera

Paddan: Var du inte typ 100 år eller nåt? Allt över 30 är förstås jeeeligt gammalt´; ) Eller hur Portello?
Kommentera

Lulekickan: Japps, så sant så. Tycker att allt över 27 är gammalt jag.
Kommentera

Portello: I mina ögon är drömmar om Lennart och Loket ungefär lika illa. Skulle jag någonsin drömma annat än mardrömmar om dem vill jag att någon tar bort mig, och det snabbt. Huga.
Kommentera

Portello: Själv kan jag nog för tillfället sträcka mig till att säga att 28 år, 2 veckor och en dag är ungt, och sedan ökas ungdomen på med en dag för varje dag som går, typ : )
Kommentera

Lulekickan: Jo, ungefär så gammal. I varje fall brukar det kännas så dagen efter man har varit ute på något sånt där socialt.
Kommentera

Paddan: Senaste veckan har jag varit social så det räcker för en livstid. Varit på kalas, sett bio 2 ggr, varit hos kompisar och sett film och annat sånt där.
Kommentera

Portello: Det är trist att vara social, jag blir så trött och seg dagen efter...som idag t.ex.
Kommentera

Portello: Tänk då på att , ifall det nu blir resa upp till Lule så "måste" jag ju vara social i nästan ett helt dygn, eller två beroende på hemkomsten :)
Kommentera

Hälge: Som sagt var, Att vara social borde vara förbjudet ;)
Kommentera

Paddan: Brukar man inte känna sig mer död då? Om man är död har man väl ingen ålder alls, man finns ju inte egentligen utan det enda som återstår är ett skal, eller nåt? Vet inte hur jag ska förklara det riktigt men du kanske fattar ändå.

Fan, det där blev nästan snurrigt. Nästan i klass med Linkpingarnas argumentation när de ska försöka förklara att de inte alls är ett köpelag. Hihi.
Kommentera

Lulekickan: Beror väl på graden av etanolforskning som företagits under tiden för det sociala. Men jag tycker mig känna igen att man känner sig mer död än levande.

Att vara social i samband med hockey brukar inte vara kul om man vill komma ihåg matchen efteråt, som tur är inträffar det ytterst sällan.
Kommentera

Nähä ni , nu ska jag göra ett nytt försök att komma isäng.
Gonatt med er igen.
Kommentera

Portello: Akta dig för smågrus...
Kommentera

Portello: Go´natt igen då. Tror faktiskt att jag ska göra detsamma, så go´natt på er alla.
Kommentera

Paddan: Jodå , ska göra det.Hade även tänkt akta mig för storsten.
Kommentera

Lulekickan: Hmm, är det sådär man gör när man sammanställer siffror över den ökande ungdomsbrottsligheten. Kan ju bli lite problem om man använder samma princip när det gäller ungdomssatsningar i elitserien. Borde innebära att om några år så skulle så gott som hela elitserien utgöras av "ungdomsspelare" ;)
Kommentera

Paddan: Fast nu behöver ju i och för sig inte socialt umgänge och etanolforskning vara synonymt. Hockey skulle jag nog vilja kalla någorlunda socialt även om jag helst vill vara nykter när jag ser en hockeymatch. Efter bara någon enstaka öl har man tappat lite av skärpan och får svårare att följa spelet som man skulle ha gjort om man inte hade druckit alls. Att vara full på hockey är kasst.
Kommentera

Lulekickan: Har du rätt i. Vill helst se hockeyn utan inverkan av alkohol, vad är det annars för nöje att gå på hockey ifall man knappt kommer ihåg att man varit där.
Kommentera

Paddan: Jajemän, på så sätt kommer Skuggan aldrig att lägga skridskorna på hyllan. Bra va?
Kommentera

Hälge: Nattinatti, och Portello kan få tillbaka sitt nattinatti nu när han påstår att han ska sova igen.
Kommentera

Lulekickan: Hmm, så du menar att han måste stå och hålla i de hela tiden. ;)
Kommentera

Lulekickan: Nej, nu har jag suttit här och duckat alltför länge för angreppen från Lennart. Är väl bäst att kapitulera och bege sig mot kudden.

Godnatt Kicks!
Kommentera

Paddan: Nattinatti, fast klockan är ju bara två ju. Antar att det är din lokalbefolkning som vägrar cykla för att hålla igång modemet längre : )
Kommentera

Paddan: Hade tur inatt, ingen Lennart!
Kommentera

Portello: Låter bra det. Men, kom ihåg, han kan anfalla när man minst anar det!
Upptäckte hur social jag måste vara med födelsedagar, medlemsmöten och hockeymatcher nästa vecka, bävar redan ;)
Kommentera

Paddan: Livet är inte alltid lätt, ta bara mig som exempel. Inte sett Hockey på väldigt länge + att vi börjar med två raka bortamatcher.
Kommentera

Portello: Ajdå, inte alls kul. Sen att det inte är världens lättaste motstånd direkt heller i de matcherna gör inte saken bättre.

Lite nyheter om Hedström från Cincinnatis hemsida. Beräknas vara borta från hockeyn i 7-10 dagar på grund av den tidigare omnämnda ögonskadan.
Kommentera

Paddan: Hemskt synd att han blev skadad när det gick så bra för honom. Hoppas att han får chansen i Anaheim senare.
Kommentera

Portello: Är inte otänkbart. Borde väl alltid finnas plats för en målskytt.
Kommentera

Paddan: Målskyttar behöver nog alla lag.
Vad ska man hitta på ikväll. Tv:n på rep (igen):(
Kommentera

Portello: Hmm, ja jag vet inte. Göra snöänglar kanske ;)
Är själv på besök hos morsan för lite gratismat.
Kommentera

Paddan: Du glömde gratis internet :)

Göra snöänglar? Nee tror inte det. Dels för lite snö, dels lät det inge kul.
Kommentera

Portello: Jo, det är klart, gratis internet är aldrig fel.

Upptäckte idag hur oerhört mycket tråkigare det blev att titta på en hockeymatch när man man skruvade ner ljudet helt. Eller så kanske det var så att jag inte direkt var alltför intresserad av landskampen idag. Blev i varje fall imponerad av Mika Hannulas framfart i matchen mot Ryssland.
Kommentera

« · 153685 · »