Klart godkänt dagsverke. Vi har därmed fortfarande lite häng på tredjeplatsen. Skönt dessutom att bevisa att vi inte är ett gäng som står och faller med enstaka spelare som jag tycker att många som inte ser laget så ofta fått för sig. Luleå HF 2005-2006 är ett LAG.
Salcin:Vad ska man säga? Är allt annat än missnöjd med två pinnar.16 skott och FEM! mål.Undra när det hände senast att vi sköt så lite samt gjorde så många..
Albert Hall: Nej, ungefär så resonerades det här med. Taket höll dock på att lyfta i lägenheten vid 4-4-målet... ;-) Förlust efter full tid hade dock smärtat å det grövsta. En poäng är jag ändå helt nöjd med, speciellt då det räcker för att vi ska avancera upp på slutspelsplats!
Albert Hall: vet inte varför han inte var med. Men enligt Fabbes b***g på Kuriren så var Rautio sjuk och Salcin skrev något om förkylningar som härjar i truppen så det är väl antagligen så att Obi också är sjuk.
En poäng i alla fall. Det hade inte jag väntat mig med tanke på att TIK har varit bra på sista tiden och vi har haft ganska tungt med skador. Vi saknar trots allt Renberg, Obsut och Emil i dag och det är rätt tunga avbräck.
Dream Team: Ja, men vi i flera år spelat riktigt bra i många matcher när motståndarna kontrat och vunnit ganska enkelt. I år verkar det vara vår tur att ha marginalerna med oss.
Portello: Nej Nordan har ytterligare 1år kvar, Men jag tvivlar att han platsar i NHL pga han är för långsam på buggarna men kompenserar det med ett gudomligt spelsinne!
Freddan:Nu har jag ju inte sett situationen eller heller hört något om den heller, men det känns onödigt att ta en utvisning då vi har PP i fyra minuter...
Vivix: jag har till min stora glädje äntligen lyckats fatta att man inte behöver vara nervös. Rätt skönt som omväxling mot det man är van vid, må jag säga :-)
Portello: Lät ut att vara bedrövligt spel av Lhf innan vändningen. Nu är luleå det klart bättre laget. Phu, avskyr att behöva vara så här nervös. Inte för att jag fattar varför man är så nervös egentligen.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
36% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
27% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Klart godkänt dagsverke. Vi har därmed fortfarande lite häng på tredjeplatsen. Skönt dessutom att bevisa att vi inte är ett gäng som står och faller med enstaka spelare som jag tycker att många som inte ser laget så ofta fått för sig. Luleå HF 2005-2006 är ett LAG.