Lånat sambons inlogg....tråkigt om det inte kommer nån buss för jag vet med mig att det var inplanerat redan i höstas men jag får väl skrika själv då för en hel busslast ;-)
Håll tummrna för att jag ska få lämna hallen med ett leende! =0)
Portello: jag kan tänka mig att det är rätt många spelare (i alla lag, inte bara i LHF alltså) som är rätt slitna nu. Tycker man har hört omdömet "dåligt spel, tempofattigt" om mer eller mindre alla matcher i de senaste tre-fyra omgångarna.
Salcin: fiasko vete fasen om vi ska kalla det. Timrå är bra just nu, och vi har gått på kort om folk de senaste matcherna plus att vi har Renberg borta i dag. Jag blir inte ett dugg förvånad om vi torskar i dag och inte heller särskilt upprörd. Jag kommer inte att gråta blod om vi blir femma i stället för fyra, för den placeringen gör ändå ingen skillnad om inte kvartsfinalen går till sju matcher, och dessutom tenderar hemmaplansfördelen att vara mycket mindre i slutspel, så jag är inte ens så säker på att det är den jättefördel (ja, möjligen ekonomiskt iofs) som många vill ha det till.
Oj, 15-2 i skott till Timrå. Det låter inget vidare.
LL: Är mer att släppa in 2 mål på 30 sek som känns fisakobetonat. En förlust vore inte speceillt överraskande med tanke på förutsättningarna inför matchen.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
36% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
27% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
tror på jämn match .
men vi vinner me 1-3