Luleå HF

116675 inlägg · 888 ämnen

Transferfönster - Nyförvärv?

« · 463395 Till forumet

Sv: Transferfönster - Nyförvärv?
Portello: Tackar. Ja det blir nog en tuff match ikväll, trots att ni haft det lite tungt ett tag.
Tycker det alltid är svårt att sia om slagstyrkan i ett lag när skadade spelare kommer tillbaka.
Ofta brukar övriga lyfta sig ett snäpp när de s.k stjärnorna vilar och det kan ibland vara att föredra framför alternativet när stjärnorna kommer tillbaka och kanske är lite rostiga, iaf i första matchen....
Kommentera

Huge: Egentligen det enda som talar för Luleåvinst idag är att Renberg är borta.Med honom på isen har vi bara tagit 7 poäng eller något liknande.
Kommentera

65selander: "Brynäs stora akilleshäl i kväll är "sämst när det gäller" syndromet"

Det där snacket har jag egentligen aldrig begripit mig på eftersom det inte stämmer enligt min mening.
Bara att titta på de gånger vi haft chansen att ta guldet med nederlagstippade lag t.ex.
Förrförra året hade vi kniven mot strupen i KS och fixade det hela.
Ifjol samma sak: när det verkligen gällde i sista matchen mot HV, då visade man rätta virket... :-))
Kommentera

Portello: Ja, jag är iaf glad att Renberg stannar hemma. Han har sänkt oss ett par gånger härnere och verkar trivas mot Brynäs.
Å andra sidan kommer som sagt Wallin och Holmström tillbaka, så udda kan kanske vara jämnt för vår del... :-)
Kommentera

Huge: Frågan är också i vilken form Wallin befinner sig. Han har ju knappt varit på is på över en månad, och dessförinnan spelade han halvskadad i ett par matcher. Men om han är frisk igen så är det positivt för Luleå - om än det kanske inte kommer att märkas så mycket redan ikväll.
Kommentera

Hörde från lite högre folk i luleå hockey att satan kanske är på väg till luleå
Kommentera

osynlig: vadå satan? vavavavava ak hasd?
Kommentera

osynlig: det var som satan!
Kommentera

Emma_lhf: Miroslav satan om du vet vem det är !
Kommentera

Albert Hall: På tal om det vi pratade om tidigare idag så har Mange gjort mål i pp.
Kommentera

...och nu även ett ass i pp.
Kommentera

Ja, då passade även Hedström på att göra mål, dock så gjorde han det när vi var en man kort.

Ser att även ni leder.
Kommentera

Jag har tänkt på en sak, nu när transferfönstret öppnar den 15 december så kommer mer eller mindre samtliga av lagen att förstärka. Jag tror även att våra övriga botten kollegor kommer att förstärka laget. Därför tror jag det behövs mer än en center och en back.

Önskelista:

1st Centrar Daymond Lagkow
1st Back OSSI VAANANEN
1st Målvakt JUSSI MARKKANEN
1st Forward CHRISTOPH BRANDNER

Det skulle möjligöra att ställa ett mera komplett lag på isen:

Förslag forwards:
Brandner - Rönnqvist - Williams
Holmström - Langkow - Renberg
Nordqvist - Tellström - Fagemo
Ledin - Berglund - Lundberg

Förslag backar:
Fransson - Obsut
Mäntylä - Vaananen
Wallin - Sandström
Åkerström - Nagander

Utöver det skulle jag gärna se gamle osten tillbaka i laget och att han får möjlighet att spela samman laget innan serie starten den 26 december. Då både med interna matcher samt även med matcher mot framför allt finska lag.

Ondgör inte er över mina femmor nu så är ni snälla, bara ett snabbt tanke experiment.
Kommentera

Kiprusoff till Luleå? Inte omöjligt om man ska tro Kuriren.
Visst vore det en dröm att få honom, man jag tror tyvärr att det stannar vid en dröm också.
Kommentera

Portello: visst vore det grymt med Kiprusoff i LHF, men jag tror inte heller att det blir verklighet.

Kan inte den där satans NHL-strejken ta slut NU?
Kommentera

LL: Den tar säkert slut när vi har värvat två spelare till...
Kommentera

nappen: Nej den lär hålla på säsongen ut, NHL bossen Bettman kommer inte att ge upp lönetaken som förslag!!!
Kommentera

kommer detta förtsätta för luleå ?? : /
Kommentera

nappen: Silly Season fortsätter.Enligt Kuriren så har luleå blivit erbjuden målvakten Roman Malek.
För hela artikeln, se länk.
Kommentera

Portello:

Denna säsong tar inte silly season något som helst uppehåll. Spelare värvas till höger och vänster, ibland bara för ett fåtal matcher.

Duger dom inte eller är för dyra så sparkas dom och nya köpes in.

Förr brukade jag tänka på hur någon kunde hålla på farmarlagen på andra sidan atlanten där lagen kunde se helt olika ut från vecka till vecka. Man hann aldrig börja identifiera en spelare med ett lag innan han var borta. Nu är vi själva där. Jag tycker inte det är så värst kul.

Fast visst måste LHF försöka hänga med i konkurrensen. Finns inget annat. Men det kommer en baksmälla så småningom. För hela elitserien.
Kommentera

« · 463395