Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

vem blir 1:a målvakt ?

« · 405327 Till forumet

vem blir 1:a målvakt ?
ngn som sett"anttla"på träning?
Kommentera

Sv: vem blir 1:a målvakt ?
himmler:
Luleå har ingen uttalad förstemålvakt.Skulle tro att dom får slåss om platsen på lika villkor.

För att svara på frågan: Har sett Antila på träning.
Men det är totalt omöjligt att bedömma hur bra han är på en träning.
Kommentera

Portello: Risken kan ju bli att Luleås första målvakt blir de 8 backarna...om de två målvakterna mot förmodan skulle floppa. Men man bör väl konstatera är att målvaktsspelet känns som enda frågetecknet just nu. Men av tradition så brukar det ju lösa sig.
Kommentera

Lövva: Kan bara hoppas att traditionen är stark och att vi som vanligt går till slutspel.

Tycker årets lag ser väldigt intressant ut, många unga spelare tex JJ,Fabbe,Fransson,Koch blandat med veteraner (Åkerström,Bulan bla)

Blir väldigt kul att få dom på is på tisdag, men det kommer nog att bli väldigt svårt mpot Kärpät. som vanligt har dom finska lagen varit på is betydligt längre än de svenska. Tydligen blir matchen mot Luleå Kärpäts fjärde träningsmach för säsongen. Så allt annat än förlust med några mål tycker jag är godkännt.
Kommentera

Portello: Älsklingarna har förlorat med 7-1 mot Kärpät två försäsonger i rad, så jag får inte panik om de gör det i år också.
Kommentera

Portello: Tror inte man behöver tvivla på utespelarna. Men det stora frågetecknet är ju så tidigare nämnt målvaktsfrågan. Men där får vi bara hoppas att traditionens makt är stark och att Gusten å Antilla storspelar i vinter.

Mathcen på tisdag kommer säkerligen bli en hygligt lätt seger för Kärpät men däremot när dom möts i Rovanemi tror jag kan bli en riktig rysare....måste fane mig dit!
Kommentera

Portello: Du mnåste logga ut från jobbet. Sitter på jobbet just nu å skriver "för din räkning". Ajajaj
Kommentera

Haha Lövva det enda Portello gör på jobbet är ju att sitta här å skriva :). Vilket du med verkar göra.
Kommentera

lizzard: Jag har skrivit ETT inlägg, å det var det senaste....NOLL med min signatur...däremot Portello har väl skrivit 1600 eller nått....
Han är ju i kundtjänst. Dom låtsas jobbar ju bara medans vi sliter häcken av oss :)

Sugen föresten på att haka på upp till Rovannemi???
Kommentera

Lövva: Hento som postituerad i gula benskydd var fan ingen skön syn. *ryyyysa*. Hur fan kunde han bli Warulfv?

Har förhört en av våra grannar om huruvida Antila skall uttalas som Anttila eller inte, ungefär som att Nilson uttalas som Nilsson. Grannen sa att Antila skall uttalas ungeför Aandilla, alltså inte som Antilla, och jag gissar att han har rätt eftersom Antilas fru är hans svärsons dotter.

Grannen visade mig också son B-juniorfinskmästaremedalj från 1958. Jag blev sketaimpad förstås.

Har dessutom fått veta att den förvirrade damen som bara knallar in till folk hur som helst och som jag nästan sköt med luftpistol är Patrik Tanos farmor. Idel hockeysläktingar i min trappuppgång verkar det som.
Kommentera

Kickan: Förhör av grannar och luftpistolspekande mot granne, hmm låter som att du verkligen håller pli på grannarna i trappuppgången ;)

Vad gäller Hento och Warulfvsblivandet så har det väl något med månen att göra, har jag för mig.
Kommentera

Kickan: Pengar styr giriga människor att göra de mest ociviliserade handligar.

Sen finns det dock människor med lite karaktär, typ Fransson. Kaffesumpen erbjöd honom en lön som nästan motsvarar den dubbla som han har i Luleå idag. Men han sa NEJ! Det är karaktär.
Hento visar lika mycket karaktär som skenande kossa på åkersängen utanför Vinnerby....

Men å andra sidan så var aldrig Hento bäst när det gäller å saknar vinnarskalle så det är väl lika bra att han drog...
Kommentera

Lövva: Jag kan inte hjälpa att tycka att opinionen verkar ha svängt ordentligt vad gäller Hentos kvaliteter. Från början av säsongen var han en storstjärna och hans plats i 3:- var helt berättigad, men mot slutet av säsongen var han en riktig sopa som på sin höjd skulle vara glad ifall han fick vakta båsdörren. Detta alltså innan någon övergång till FBK.
Kommentera

Paddan: Fast det berodde väl kanske på att han blev distraherad av övergången som blev klar långt innan säsongsslutet. Och med ett bättre lag framför sig så är det säkert inga problem att komma tillbaka på den gamla nivån igen.
Kommentera

Jesper Jonsson: Jo, det kan nog mycket väl vara så. Fast formsvackor kan ju också komma när man minst anar det.
Men lite kaffepengar bortom hörnet kan tydligen ställa till det vad gäller motivationen, för att inte tala om distraktionsämnet gula målvaktsskydd.
Kommentera

Paddan: hehe gula benskydd.

Nåja silar han bara rätt matcher så varsågod. Rätt matcher skulle vara alla inklusive kvalserien i det här fallet.
Kommentera

Paddan: Visst tycker jag Hento är en duktig målvakt. Men han är ingen vinnare. Det har jag aldrig tyckt. Hento kan spika igen totalt i en ES match, jo visst. Men när det väl gäller lite extra, dvs slutspel, då visar han gång på gång att han inte är något annat än en medelmåtta, eller kanske lite över de....

Ta Magdalena Forsberg som exemepl. I världscupen krossar hon ALLT motstånd för att sedan floppa i OS. Detsamma gäller Hento också. Hans högsta nivå är riktigt hög men han tar fram dem i "fel" matcher.

Dom största stjärnorna är bäst när de gäller. Kan sätta vad som helst på attt Christian Olsson kommer att ta OS guld...!

Någon som vill satsa emot...??? :)
Kommentera

« · 405327