Teus: Japp, jag tror personligen att detta blir mycket bra. Inga mega stjärnor, men bra hockeyspelare som kämpar nått enormt.
McLean har jag inte så bra koll på, hans namn dök upp rätt nyligen. Hörde att de hade snackat om honom ett tag i klubben, men fick inte uppfattningen att han var klubbens förstaval. Nu kan vi bara hoppas att han tar chansen o spelar bra så att kontraktet förlängs.
Martin är en bra ES back, det vet vi alla. Han är stabil och håller en jämn landslagsklass i mina ögon. Bara hoppas att han trivs här nere o stannar ett par år.
Teus: Nä han stannar året ut, sen får vi se hur han trivs o hur klubben tycker han har presterat. Helt rätt att skriva ett sånt kontrakt med honom nu. Jag tycker än en gång att Sylvegård o Percy har gjort ett kanon jobb den här sommaren!
Laget ser mycket intressant ut. Det är framförallt ett LAG...
Nubben: Lindman är en kanonback, i offnsivzon. När motståndarna fick tryck däremot så var han inge bra. Det är en offensiv back som måste spela brevid en extremt defensiv...
Tycker McLean verkar vara en intressant spelare av vad jag läst om honom. Det verkar helt klart som man fortsätter att följa den mall man använt sig av innan säsongen vid värvning av spelare. McLean kommer nog att passa väldigt bra in i det sätt som Malmö spelar på.
Han började förra säsongen i AHL, men gjorde där 6 poäng på 4 matcher. Detta innebar att han fick chansen i NHL, där han stannade under resten av säsongen. Har förresten spelat i både powerplay och boxplay under säsongen och han slutade 9:a i poängligan för rookies.
Swordster: Han är helt klart en back som är bättre på offensiva blå än i egen zon. Det är ingen nyhet. Men om han trivs i staden, kommer rätt med allt utanför hockeyn. Så är jag helt övertygad om att han kommer tillföra en hel del den här säsongen.
Det är trots allt en back som har flera mycket bra egenskaper. Om bara bitarna faller på plats så kan det mycket väl bli en nytändning. Men med tanke på att de andra nyförvärven klubben gjort i år lyckas så bra. Så kanske detta blir en mindre lyckad sak, vem vet?