Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Forum

« · 809263 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly seasong =)...
Db_04: Han har spelat hockey på hög nivå efter detta, med andra ord... Han har inte tappat fysiken, och spelförståelse, rutin, erfarenhet, m.m försvinner inte. Har han spelat på den höga nivån som han gjort, då tror jag inte han är helt under isen idag.

Den som lever får se. Men allt handlar ju som sagt om det som sker runt isen och vilka han har runt sig på isen. Trivs man med boendet och livet, samt med medspelarna, då brukar det gå bra. Av vad jag hört stämde inte allt för honom i Leksand.
Kommentera

Db_04: Nej det var i säsongen 03/04 så det är inte så hemskt länge sedan.
Kommentera

Nubben: de var väll ändå inte i går han spelade i NHL....
Kommentera

Db_04: Säg som så här, han duger gott o väl som 6:e back i Elitserien. Han kommer nog bli nyttig i BP iaf.

Såg honom en del i NHL o där gjorde han verkligen inte bort sig.
Kommentera

Db_04: Tror inte att han är värvad för att göra massa poäng utan mer att stärka defensiven.Han ersätter lätt Norgren.Om det sedan hjälper oss återstår att se.
Kommentera

svennis: grattis eller ska man säga jag sörjer med er
Kommentera

svennis: Fy på dig! Stavfel, klart det skall stå pappersexercisen.
Kommentera

jande: Pavel Trnka klar för Malmö.Han ansluter idag och genomför sitt första träningspass i detta nu.Blir pappersexwecisen klar kan han kanske spela ikväll.
Kommentera

Sv: Malmö-Timrå
MrRedhawks: 3-1
Kommentera

Malmö - Timrå..

2 - 4 ...
Kommentera

jande: Vi får verkligen hoppas på en ny bra match av grabbarna, frågan är om Timrå kommer hit full taggade o redo. För om de gör det och spelar som de kan, då är de ett bättre lag. Det får man inte glömma.

Men optimisten är tillbaka, vi vinner med 4-2
Kommentera

Malmö-Timrå
Ja, vad tror ni det går i matchen imorgon?
Jag tror att Malmö vinner 5-2 mot dom.
Målskyttarna blir: Söderberg, Tarvainen, Välivaara, Matthiasson och Paulsson.
Kommentera

Johan Björk är förlängt med Malmö för 2 år.
Kommentera

Sv: Hv71- Malmö
mok: ok
Kommentera

jande: nej finns ingen anledning :)
Kommentera

mok: Då får du lära dig stava dom.
Kommentera

mok:

Du tog orden ur min mun kan man säga ;-)
Kommentera

jande: ja inte många namn man kunde stava till där :)
Kommentera

Härligt Malmö att ni vann idag mot Hv71 med 3-0. Korhonen gör en stor match tillsammans med Välivaara, Riihijärvi, Pirjetä, Söderberg och Tarvainen.
Kommentera

Sv: NYA SPELARE
MrRedhawks: Tror inte att det är tänkt att Eriksson på något sätt ska rädda oss. Men han är stabil, relativt ung och Svensk. En spelare att satsa på i längden som Wahlberg en gång i tiden.
Kommentera

Malmö leder med 2-0 efter 2 perioden. Kom igen Malmö, håll det här.
Kommentera

har inte med saken å göra.. ändå för jäkla dåligt att PA lägger ner allt kraft för att få hit honom igen.. det som stör mig.. hur fn vill dom att han ska rädda allt.. näää detta är en pannkake förening å har de inte visat de innan så visar de det iallafall nu när man skriker efter en spelare som lämnade själv klubben.. PINSAMT
Kommentera

MrRedhawks: Vi kan anta att om Osten varit kvar hade inte Fredrik varit tillbaka. Ingen kunde väl tro att Osten skulle få lämna och därav brutet kontrakt istället för utlåning.
Kommentera

Nubben: Peter Andersson visar ju vilken dåligsportchef han é ju... om han nu tyckte så om Freddan å sen haft dialaog med honom sen dag 1. varför lånade man inte ut honom bara? nää PA är en amatör å det visar han verkligen i detta sammanhanget.. Tror att nästa man som ska få sparken är PA allat annat vore katastrof i mina ögon ovasett..
Kommentera

Ligger en färsk intervju med Fredrik uppe också, för er som missat det.
Kommentera

jande: bara att instämma, Patrik Wallenberg vore en rent ut sagt dålig värvning.

Fredrik Eriksson däremot tror jag kan bli en positiv värvning. Man kan få ut mycket mer än vad Osten lyckades med, kan non så kan King.
Kommentera

Db_04: Japp.
Kommentera

jande: ja det vore ju nästan en ännu lustigare värvning från Leksands 4e kedja, knappt så han får nån istid alls....
Kommentera

Db_04: Kanske nästa nyförvärv blir Patrik Wallenberg från Leksand.
Kommentera

MrRedhawks: ne den här värvningen känns ganska lustig....undra va dom andra spelarna tycker att få tillbaks en som suttit å gnällt på bänken över hur lite istid han fått och sen var så glad över att få lämna laget och nu är han lika glad att vara tillbaks :) fortsättning följer :)
Kommentera

Att ens vilja ha tillbaka en spelare som självmant ha lämnat laget är pinsamt.. ännu mer pinsamt å höra Erikssons gnäll om spelsystemet å hur lite istid han fick...

Denna "tillbaka" värvningen visar bara att PA inte ska vara kvar. detta är ett såkallat självmål..... sen gör inte saken bättre med att man ger han mer i lön nu än senast..
Kommentera

Och nu är det officellt.
Kommentera

Bafucin: Enligt kanon.se så är han klar för Malmö.
Kommentera

Fredrik Eriksson återvänder till Malmö enligt dagens Karlskoga-Kuriren. (Pappersupplagan)
Kommentera

Hv71- Malmö
Ja, vad tror ni det går ikväll?
Jag tror att Hv71 vinner med 4-2(tyvärr).
Målskytatrna för Malmö: Tarvainen och Söderberg.
Kommentera

Sv: Gott nytt år

MrRedhawks: Tror att Percy försöker tvätta pengar... Själv så som jag har sagt tidigare så vill jag h starka lag från ES i KS. Desto svårare för LIF att ta sig upp.

Om inte LIF är i ES så slipper man oron över att kunna torska vilket är mer värt än känslofyllda derbyn.

Forza MFF ;-)

ps/ född i Osby och döpt i Kristianstads Trefaldighets kyrka

Kommentera

Gott Nytt År på er allihopa....

2006 bästa spelare denna säsongen enligt mig är Rastislav Stana... bara kolla vart han ligger i tabellen...

2006 sämsta inom Redhawks... Peter Andersson utan tvekan.. !! Jag hörde rykte om att de behövde folk till första spadtaget vid Hyllie, PA kan väl dit å gräva för någon nytta i Redhawks gör han ju ändå inte för tillfället !! ..

2006 bästa back i Redhawks.. Jyrki Välivaara utan tvekan..Kom hit värvad från Linköping där han var deras 7:e back, å dominerar här.. säger allt, Kan fortfarande inte fatta hur LHC släppte honom, bara å tacka å ta emot men tror än idag att de ångrar sig väldigt mkt...

2006 sämsta back i Redhawks... Lupaschuk,Skoog och Hersley har fått lämna/utlånade, MEN Johan Norgren är en katastrof å därför får han detta pris =).. Han é sämst helt enkelt å mkt mer behövs inte säga...

2006 bästa forward.. Calle Söderberg.. visar verkligen att han kan bli hur bra som hellst, att visa det som han gör ibland i ett sånt lag som Malmö ändå é är imponerande, stundtals mkt bättre än Bäckström i Brynäs...

2006 sämsta forward.. Finns väl en del å välja på här.. Men jag måste ändå säga Robert Tomik.. att han ens kom hit beror enbart på att klubben ville det, varav det blev som det blev.. annars ska väl osså Duda mfl kunna vara med i denna utmärkelse om man nu kan kalla det så =)...

2006 överraskning i Redhawks... Det måste vara 2 saker, den första är Andreas Thuresson som har visat upp ett väldigt bra spel under framförallt Kings ledning i laget.. Den andra måste vara att Osten fick sparken, Vem kunde tro det innan säsongen??

Nu kan vi bara hoppas på det bästa av denna situationen.. Nubben säger att idag skulle vi klara av kvalserien enkelt.. Hmm jag é inte lika säker på det.. Jag tror faktiskt detta blir ett väldigt tråkigt slut på det nya året i Malmö.. Malmö kommer nog få infinna sig med att även säsongen 07-08 spela kvalserien med förhoppningen att gå upp "igen".. Så med andra ord.. Jag tror att Malmö Redhawks säsongen 2007-2008 kommer vara ett Allsvensktlag, men hoppas verkligen inte det...

Ta det nu lugnt ikväll pojkar å flickor, för det ska jag =) ...
Kommentera

timrå_ik: Ja, sant.
Kommentera

jande: det är vell malmö-timrå på torsdag???
Kommentera

Gott nytt år
Gott nytt år till alla er rödhökar och hoppas på ett bra 2007.
Kommentera

Sv: Inför Kvalserien
pajo: Förstärkning behövs, det inser alla. Men nu är det viktiga att inte satsa på nått snabbt och enkelt att få in. Nu måste man titta på kommande motståndare i Kvalserien och verkligen sätta starkaste möjliga lag på isen i de matcherna.

Svetsa ihop fungerande BP och PP i de kommande matcherna i ES, samt att hitta den målvakten som är hetast. Jag tror vi klrara av kvalserien redan idag, med den trupp vi har. Men för att vara på den säkra sidan bör man ju plocka in några till. Norgren är och förblir ett stort, stort bevis på vår blindhet i ledningen. En junis hade gjort bättre ifrån sig om han fått chansen som extra back i stället för Norgren.

Men men, nog om detta. Nu har iaf även jag ställt in mig på Kvalserien, Malmö och Kvalserien börjar bli en allt för vanlig kombination.
Kommentera

MrRedhawks:

Såg att Andreas Karlsson var uppsatt på waiw-listan.Kunde vara något att hugga på om han väljer Sverige.Tror inte att han får plats i dagens HV.
Kommentera

Skriver till under... ser en back som é ledig nu.. Jeff MacMillian... defensiv back med massor med rutiner från AHL... Norgren måste bort helt enkelt..

Sen måste 2-3 forwards in.. det håller inte mer...
Kommentera

pajo: Håller med dig å kunde inte sagt det bättre själv.. å jag säger det än en gång.. Fler spelare måste in å det måste PA fixa nu så vi kan få ihop laget fortast möjligt.. men klar PA å de andra tror ju fortfarande på slutspel... pinsamt é bara förnamnet...
Kommentera

Inför Kvalserien
Det finns inget som tyder på att vi skall klara oss från spel i kvalserien i år också.
Därför tycker jag att spelare och ledare skall vara så pass rakryggade att man går ut till fans och media och erkänner att den här serien är över och att man nu sattsar fullt ut på att klara kvalet och stanna kvar i ES.
Då kan man i lugn och ro spela hur jävla dåligt man vill i en eller flera matcher bara man får ut det man vill av matchen det vill säga träna på powerplay & boxplay så det sitter som det skall när sen kvalserien börjar.
Skit i om man torskar matcher med 15-0 det spelar ingen roll längre i den här serien.
Bygg upp spelet ordentligt från början passa på att testa olika spel system nu när det inte spelar någon roll längre.
Så att vi är på det klara med hur vi skall spela när det väl gäller.
Vi måste få upp tempot i våra anfall nu sitter man nästan och somnar när våra hjältar försöker sig på att anfalla så långsamt som det går många gånger.
Nej skärpning i leden börja om från början våga röra om i kedjorna testa det som man inte vågat tidigare "sätt Stana som center" nej men seriöst våga bryta mönstret som vi följer i dag.
Vi måste få fart på vårt spel och framför allt våga vinna.
Kommentera

Sista matchen för året....

Ska det då bli sista hemma segern år 2006 ikväll mot Djurgården... det är nästan ett måste... Man kan läsa att spelarna är positiva match efter match om att undvika kvalserien, innerst inne vet de om var de kommer spela till slut å det blir Kvalserien om inget mirakel händer, visst vi har chans ännu, men jag tror redan tåget är gått..

Om vi ser hittills på säsongen vad é då det positiva å då det negativa.. Enkelt,, det positiva är väl egentligen 3 spelare nästan. å det är Staná,Calle och Välivaara... utan tvekan, vet att många har Calle som den bästa just nu, men jag måste Säga STANA.. att ligga 5:a i en målvaktsliga när mna spelar i det sämsta laget, det säger avsolut allt om kiillens kapacitet, visst han släpper in tavlor då å då, men vem gör inte det i dagens hockey? ... Det negativa vet alla redan.. alla sparkade spelare mm.. men framför allt är det en som har skull till allt å det är PA enligt mig, det har blivit för mkt helt enkelt...

Ni får ha ett Gott Nytt År, å vi hoppas Rödhöken kan flyga lite högre än vad vi kan detta året som har gått.. Mvh MrRedhawks...
Kommentera

svennis: Stämmer det du skriver men det är en kille som jobbar i alla byten och som kan tända laget.
Kommentera

horcoff:

jo verkar ju tyvärr vara så :(
Stämmer det så är P.A bra desperat att fylla ut truppen.
Kommentera

svennis: Wallenberg på väg till Malmö ?
Kommentera

svennis: Elitserien skall det vara. Ursäkta felstavningen.
Kommentera

« · 809263 · »