Som jag sade till en kompis till mig att när kvalserien så kommer vi att få plocka upp backar från J-20 laget då många av våra backar kommer att ha förslitningsskador såsom bl a ljumskproblem.Det går inte att köra på för få backar i match efter match som vi har gjort den siste månaden. Som jag ser det i dag så är det nog tvunget att få in 3 skapliga backar inom det snaraste.
pajo: Vi får hoppas på 3 veckor helt enkelt och att Calle är tillbaka ungefär vid samma tid.
Men nu kommer PA att agera, nu måste det in backar av klass, annars blir det kanske Allsvenskan 07/08 och hur fan ska det gå, är inte lätt att ta sig upp i Elitserien två gånger på två försök...
Tjohoo, nu har vi uppnått 41 poäng och är minst lika "bra" som Leksand i fjol. Ja, ja...halmstrån men vi är mer eller mindre garanterat bättre än både LIF och SSK i fjol... Betyder kanske inget men det känns bra för min själ om inget annat.
Stigsson: Det såg ut att vara en olyckshändelse. Klubban upp i ansiktet, vi får verkligen hoppas att dagens undersökning går bra och att de inte hittar nått fel på ögat.
3 veckor utan Calle klarar vi, men nu är Kvalserien helt klart ett faktum. Med tabelläget och utan Calle, inte en chans i världen att Malmö kan undvika KS nu, men det har vi vetat länge iof.
Det är lag som är vana att föra matcherna, de kan inte ställa om och spela som hälften av Eliterielagen gör (backar hem o ställer om). MIF spelar som bäst när de möter lag som sköter spelet och man kan kämpa o vända spelet själv. Det kommer man förhoppningsvis göra i KS, King är ingen dum man.
Kolla MIF förra året under Osten, man försökte fortsätta så i ES o det gick käpp rätt åt helvete. Nä jag tror verkligen att vi kommer spela KS o jag tror lika starkt att vi klarar oss igenom det.
Stigsson: Tror nog det blir match ska du se, här blåser det inte så kraftigt alls idag, det mojnade sent igår. Men jag vet iof inte hur illa det är norrut. Fast hade man inte kommit iväg som man skulle hade vi väl fått reda på det.
Oavsett vad så ska det bli en intressant match ikväll, kan tyvärr inte se den själv eftersom jag har träning. Men vi får väl hoppas att publiken som kommer bjuds på bra underhållning trots lagens tabelläge.
Kalle Kerman är på väg bort från Luleå Hockey, vissa säger att Malmö kan bli hans nästa klubb. Jag har dock inte haft tid att prata med någon inom klubben om detta, men vi får se helt enkelt.
MrRedhawks: Är dock helt rätt att gå ut med en dementi om det som står i tidningen är rent skitsnack.
Jag har dock hört lite lösa ord om att det som står i Sydsvenskan mycket väl kan stämma. Vill inte säga mer i dagsläget, men om jag får mer info lovar jag att dela med mig.
Roliga är att hela Redhawks orginisation går emot sina egna ord, de har sagt att de ej ska komentera rykten, vad har de gjort på officiella ang det som stod i sds om Lillis ???...
Men känns som att allt kan ske i våra matcher nu, spelarna har insett att kvalserien är ett faktum. Vi kan vinna stort men även förlora med riktigt stora siffror om det vill sig illa.
Är alltid omöjligt att tippa avhängda lags matcher, man har nästan större chans att få sju rätt på lotto.
MrRedhawks: Jag håller på Timrå så jag hoppas såklart att Timrå vinner.. men jag tror att de kommer att bli en jämt match.. kanske lutar de åt att Malmö vinner
Tycker själv det är ett bra nyförvärv för Malmö och det vad vi behöver en defensiv back. Vi måste förstärka inför kvalserien och han nog den rätta spelaren tycker jag.
Hur som helst, han kommer ersätta Norgren kompetensmässigt utan att förta sig. Att han inte kommer upp i Välivaara-klass må så vara och det är väl knappast därför han kommer heller.
Som jag ser det i dag så är det nog tvunget att få in 3 skapliga backar inom det snaraste.