Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Forum

« · 822585 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Inför Kvalserien
Som jag sade till en kompis till mig att när kvalserien så kommer vi att få plocka upp backar från J-20 laget då många av våra backar kommer att ha förslitningsskador såsom bl a ljumskproblem.Det går inte att köra på för få backar i match efter match som vi har gjort den siste månaden.
Som jag ser det i dag så är det nog tvunget att få in 3 skapliga backar inom det snaraste.
Kommentera

Magnus: Jo men vilken form har han efter att ha varit borta i 6 veckor?
Kommentera

Men seriöst, även om Välivaara är borta i 6 veckor borde det innebära att han är tillbaka måndagen 5/3...KS börjar 9/3. Eller vad missar jag?
Kommentera

pajo: Vi får hoppas på 3 veckor helt enkelt och att Calle är tillbaka ungefär vid samma tid.

Men nu kommer PA att agera, nu måste det in backar av klass, annars blir det kanske Allsvenskan 07/08 och hur fan ska det gå, är inte lätt att ta sig upp i Elitserien två gånger på två försök...
Kommentera

Precis vad vi behöver nu :-/
Välivaara borta 3-6 veckor och kan missa kvalserien.
Kommentera

Vi kommer nog åxå till det där jävla kvalet..suck.
Kommentera

Metal Guru: Nej du, den är MYCKET bättre i år! Inget annat vill jag höra talas om...
Kommentera

Magnus:
Eller så är hela elitserien sämre iår...
Kommentera

Tjohoo, nu har vi uppnått 41 poäng och är minst lika "bra" som Leksand i fjol. Ja, ja...halmstrån men vi är mer eller mindre garanterat bättre än både LIF och SSK i fjol... Betyder kanske inget men det känns bra för min själ om inget annat.
Kommentera

Vem är tyngst i ES?
Det m.m, en hel del rolig fakta ligger uppe.

"Svaren som ni alla vill ha!"

Kolla länk...
Kommentera

Sv: Calles skada
Stigsson: Det såg ut att vara en olyckshändelse. Klubban upp i ansiktet, vi får verkligen hoppas att dagens undersökning går bra och att de inte hittar nått fel på ögat.

3 veckor utan Calle klarar vi, men nu är Kvalserien helt klart ett faktum. Med tabelläget och utan Calle, inte en chans i världen att Malmö kan undvika KS nu, men det har vi vetat länge iof.
Kommentera

Sv: Calles skada
Nubben: Tråkigt, hur var situationen? Vad var det som hände?
Kommentera

Calles skada
Han blir borta 1-3 veckor, kolla länken
Kommentera

Sv: Norrlandsturnén..
Riktigt skön vinst idag, men Calle är skadad.

Vi får se hur allvarligt det är.
Kommentera

Nubben:

Instämmer helt och fast.
Kommentera

Magnus: Nä precis som han sa.

Det är lag som är vana att föra matcherna, de kan inte ställa om och spela som hälften av Eliterielagen gör (backar hem o ställer om). MIF spelar som bäst när de möter lag som sköter spelet och man kan kämpa o vända spelet själv. Det kommer man förhoppningsvis göra i KS, King är ingen dum man.

Kolla MIF förra året under Osten, man försökte fortsätta så i ES o det gick käpp rätt åt helvete. Nä jag tror verkligen att vi kommer spela KS o jag tror lika starkt att vi klarar oss igenom det.
Kommentera

Gidde: Ja men i relation till oss är de bottenlag eller hur?
Kommentera

Magnus:

Nja, i KS får ni väl i sådana fall möta Topplag (från Allsvenskan) och det kanske talar för er? ;-)
Kommentera

Nubben: Jag skulle säga att om vi fortsätter som vi gjort blir vi sist i KS, där får vi bara möta bottenlag och du vet hur det går för oss mot dem...
Kommentera

Stigsson: Tror nog det blir match ska du se, här blåser det inte så kraftigt alls idag, det mojnade sent igår. Men jag vet iof inte hur illa det är norrut.
Fast hade man inte kommit iväg som man skulle hade vi väl fått reda på det.

Oavsett vad så ska det bli en intressant match ikväll, kan tyvärr inte se den själv eftersom jag har träning. Men vi får väl hoppas att publiken som kommer bjuds på bra underhållning trots lagens tabelläge.
Kommentera

mok: Det sportsliga var den enkla biten att bearbeta ;-)
Kommentera

Stigsson: Ajdå så tungt i helgen menar du :) Inte bara sportsligt kanske? :)
Kommentera

mok: Inte en måndag efter lördagsmatch i Gävle då för jag känner mig inte alls snabb i tanken än. Skönt att man får heja digital ikväll.
Kommentera

Stigsson: nej det funkar ibland. Måndagar kanske är en bra dag innan man hunnit trötta ut sej :)
Kommentera

mok: Du ser, minnet sviker inte helt då. I alla fall inte varje dag ;-)
Kommentera

Stigsson: Jovisst var det så. Frölunda vart nere på besök där då taket betedde sej underligt. Det var den 8 januari 2005. Se bild nedan :)
Kommentera

Nubben: Var det inte under nån storm dom senaste åren som det började knaka i takstolarna på Malmö isstadion?

Återstår nu bara att se om våra killar lyckas ta sig ner dig också. Det är ju också en förutsättning för att det ska kunna bli match. :-)
Kommentera

Stigsson: Ja då, den stabila gamla ladan står där lika "fin" som innan ;)

Jag får små rysningar i hela kroppen när jag tänker på hur bra det kommer bli med nya arenan. Men vägen fram tills dess kommer bli tuff...
Kommentera

Nubben: Hur har det gått med stormen för er då? Är taket kvar på hallen?
Kommentera

4EVER: Så har det sett ut så gott som varje match förutom mot topplagen, de slår vi.

Om Malmö fortsätter spela så här kommer kvalserien bli en enkel match, men men långt kvar till dess.

Lycka till själv med att undvika kvalserien o slutspelskämpandet.
Kommentera

4EVER: Tyvärr för er så kommer inte vi att vinna.Vi vinner bara mot topplagen som du kanske har märkt,så räkna inte med vår hjälp.
Kommentera

Norrlandsturnén..
Vart väl inte speciellt lyckad för er!

Var och såg lördagsmatchen och stundtals så tycker jag att ni snurrar på riktigt bra i offensiv zon! Sen blir det tyvärr inte så mycket mer...

Sen att Frylén skulle göra enda målet på ett genombrott var väl en högoddsare!

Håller en tumme för er mot Mora! Kör hårt...

SAIK
Kommentera

Sv: Luleå HF- Malmö Redhawks
jande: 3-3

Hoppas på en jämn match
Kommentera

Luleå HF- Malmö Redhawks
Ja, vad tror ni det går?
Jag tror Malmö vinner med 4-2.
Målskyttar: Jussi, Söderberg, Frylén och Pirjetä.
Kommentera

Sv: Utklassningen
hoppsan är var det proppen ur.
Kommentera

Ni var helt enkelt effektivare änn oss ikväll, vi var rent ut sagt USLA!

Grattis till segern...
Kommentera

Nubben: grattis malmö skit bra att ni vann så timrå har chans att klättra i tabellen ett stort tack till malmö grattis
Kommentera

Utklassningen
Rätt skön vinst trots allt, synd bara att de kommer nu när det är för sent.

Men 8-3 mot Linköping o sättet man vinner på. Det är imponerande, mycket bra match.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Kalle Kerman är på väg bort från Luleå Hockey, vissa säger att Malmö kan bli hans nästa klubb. Jag har dock inte haft tid att prata med någon inom klubben om detta, men vi får se helt enkelt.
Kommentera

Sv: Brynäs- Malmö
MrRedhawks: Är dock helt rätt att gå ut med en dementi om det som står i tidningen är rent skitsnack.

Jag har dock hört lite lösa ord om att det som står i Sydsvenskan mycket väl kan stämma. Vill inte säga mer i dagsläget, men om jag får mer info lovar jag att dela med mig.
Kommentera

Roliga är att hela Redhawks orginisation går emot sina egna ord, de har sagt att de ej ska komentera rykten, vad har de gjort på officiella ang det som stod i sds om Lillis ???...
Kommentera

3-3

Men känns som att allt kan ske i våra matcher nu, spelarna har insett att kvalserien är ett faktum. Vi kan vinna stort men även förlora med riktigt stora siffror om det vill sig illa.

Är alltid omöjligt att tippa avhängda lags matcher, man har nästan större chans att få sju rätt på lotto.
Kommentera

jande: jag hoppas på seger till Brynäs jag, 4-2 till Brynäs
Kommentera

Brynäs- Malmö
Ja, vad tror det går i matchen?
Jag tror att Malmö vinner med 3-1
Målskyttarna blir Söderberg, Tarvainen och Matthiasson.
Kommentera

Sv: Malmö-Timrå
ÄlskarTIK: Äntligen seger för våran del:)
Kommentera

Sv: Malmö-Timrå
MrRedhawks: Jag håller på Timrå så jag hoppas såklart att Timrå vinner.. men jag tror att de kommer att bli en jämt match.. kanske lutar de åt att Malmö vinner
Kommentera

Tycker själv det är ett bra nyförvärv för Malmö och det vad vi behöver en defensiv back. Vi måste förstärka inför kvalserien och han nog den rätta spelaren tycker jag.
Kommentera

kan ju medela att han hade varit klar för malmö fast att i Norgren hade skadat sig, de var inne i slut tampen å¨till slut skrev han på...

en kanadensisk forward é på ingång osså, kan medela att det är en som King känner till sedan tidigare...
Kommentera

Hur som helst, han kommer ersätta Norgren kompetensmässigt utan att förta sig. Att han inte kommer upp i Välivaara-klass må så vara och det är väl knappast därför han kommer heller.
Kommentera

Nubben: nej men ni verkar ju ha ungefär samma flyt med era tjecker och slovaker som leksand så :)

beträffande snacket om nivån....jag säger bara Yan Golubovsky, NHL meriterad och en bra back i Ryskaligan
Kommentera

« · 822585 · »