När man censurerar en annans åsikter så är detta rent idioti. Att plocka bort meddelanden med grova ord eller ovårdat språk är däremot okej.
Men skriver man ett mededelande där man skojar med spelare i klubben eller med dåliga värvningar så ska det väl vara okej. Men MIF-mastern verkar vara ovanligt rödögd och har svårt att se humor från en andra sida. Fram med saxen och under mattan.
Tyvärr verkar detta forum vara det hårdast censurerade, möjligen sitter det en humorbefriad i andra änden och tycker att han är fullkommlig i sitt styrande över inläggen.
Glasnost på er och lycka till i eliten, för vi vet ju ändå hur det slutar.
anders: Jag kan inte förstå hur du kunde bli så s a t a n s upprörd över det som skedde. Personen från Boden kom hit och eftersökte en gammal MIF-logga, det var väl inte så hemskt tokigt tänkt av honom. Sedan svarade jag lite kort. Ta nåt lugnande för bövelen! Det var ju knappast så att detta upprepades om och om igen! Vad häller ditt påstående om att jag skulle lackera min dator så är detta rent felaktigt.
Von Vettet och alla andra som har negativa synpunkter på detta forum av en anledning som kan relateras till censur eller tillrättavisande: Att tillrättavisa någon genom att kontra en åsikt mot en annans är just det forum är till för! Om det nu är så att de flesta tycker en sak och Ni en annan så är det väl inte mer än det? Jag är inte socialdemokrat, ska jag då börja tycka att landet vi bor i är orättvist uppbyggt och man får inte tycka vad man vill och inte minst - de flesta tycker inte som mig och därför är det orättvist?
Nåväl, jag ska ta och lugna mig jag också. Vill bara meddela att jag har makten att radera inlägg men har än så länge inte gjort det eftersom jag personligen gillar hetsiga debatter och åsikter av alla de olika slag.
Och till sist: Man kan inte bli avstängd för att man är negativ mot MIF. Däremot om man utför personangrepp eller på annat sätt smutskastar någon kan man. Men helt seriöst - vanligt sunt förnuft räcker både länge och väl.
För det första så blev jag inte satans upprörd utan bara irriterad på mj:s o dina inlägg om lackeringen av mj:s dator (inte din dator, ursäkta mig). Det jag menade var att ni kunde fortsätta er privata diskussion sinsemellan, för ni har väl varsin mailadress. Vad jag kunde se så hade inte någon annan något inlägg om detta och då så behöver ni väl knappast skicka era brev till varandra genom hockeysnack. Sedan över till detta när det gäller censuren, jag har inte vare sig sagt eller tyckt att det har varit någon censur, däremot så verkar det vara fult att vara negativ till sitt egna lag. Är man miffare så skall man automatiskt vara positiv till laget, tränarna, spelarna m.m. Många verkar ju tro att MIF är givna till att vinna guld säsong efter säsong, många är fortfarande kvar i guldyran från början av 90-talet. VAKNA UPP, MIF är långt ifrån det stabila lag som man var då. Man hade då flera spelare i sin bästa ålder hockeymässigt (25-30 år) samt VÄLDIGT starka ledargestalter som Mats Näslund, Peter Sundström o Pekka Lindmark. Samtidigt hade MIF sitt bästa försvar någonsin, något som man inte har nu. Så jag tycker att jag har rätt i att vara negativ mot laget och mot sportchefen Lillis som jag tycker har gjort ett dåligt jobb att värva spelare inför den här säsongen. Detta är nu inget personangrepp, Lillis är säkert en toppenkille och han är definivt en av Malmös och Sveriges bästa tränare någonsin. Men han har inte lyckats att värva rätt sorts spelare tycker jag.
JAg la in ett inlägg om det med lackeringen... så du borde kanske titta lite nogrannare... MEn men, det kvittar....
Ni som säger att Burra är överskattad, vad snackar ni om? han är kanske inte direkt material för 1:a femman.... men han är helt klart en spelare som är hur bra som helst i en 2:a 3:e kedja.... O det kan ingen säga emot....
Men skriver man ett mededelande där man skojar med spelare i klubben eller med dåliga värvningar så ska det väl vara okej. Men MIF-mastern verkar vara ovanligt rödögd och har svårt att se humor från en andra sida. Fram med saxen och under mattan.
Tyvärr verkar detta forum vara det hårdast censurerade, möjligen sitter det en humorbefriad i andra änden och tycker att han är fullkommlig i sitt styrande över inläggen.
Glasnost på er och lycka till i eliten, för vi vet ju ändå hur det slutar.