Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Borgqvist

« · 312953 Till forumet

Borgqvist
Han verkar ha spelat upp sig rejält. Ett insläppt på 23 äckliga rögleskott. Inte illa! Kanske är han snart tillbaka i MIF ändå...

Fast Lillis höjer ju Nihlstorp till skyarna, så...
Kommentera

Sv: Borgqvist
Knegoff:
Nja. "Lillis" har väl inte höjt Nihlstorp till skyarna. På senaste presskonferensen så var han rätt så kritisk. Han tyckte att Nihlstorp skulle vara lite mer "jävlig" och låta motståndarna få jobba hårdare för att göra mål. Han avslutade med att ge honom betyget godkänt med tveksam röst.

Tidigare har han möjligtvis gett Nihlstorp beröm, men då har det också varit berättigat.

Robert Borgqvist tror jag fortfarande på. Frågan är dock om han kommer få en ordentlig chans i MIF igen. Tror faktiskt att det krävs att en av de två nuvarande målvakterna blir skadad för att det ska hända. Eventuellt att man låter Nihlstorp stå på tillväxt i J-20 resten av säsongen, men jag tror som sagt att Borgqvist får det tufft...
Kommentera

Borgqvist gjorde en kanonmatch mot Rögle idag, 41 räddningar och 95,3%. Troligen hans förtjänst att det bara blev 2-1 till RBK.
Kommentera

Magnus: Korrekt. Borgqvist höll kvar Troja i matchen stundtals. Men samtidigt ska det tilläggas att Rögle spelade rätt så dåligt under långa perioder och många av avsluten var väl inte så där super svåra + att han hade mycket hjälp av backar o stolpar. På en 1 - 5 skala skulle han få en 3+ för sin insats.
Han hade nog trevligt annars. Han vinkade till klacken efter att ha fått höra ett antal fina ramsor om vad Rögle fans tycker om Malmö.
Kommentera

Mygel: Tänker inte ens bemöda mig med att kommentera vad jag anser om att det skanderas Malmöhat i en match mot Troja, förmodligen tycker jag samma som Borgqvist tyckte.
Kommentera

Magnus: Att det var trevligt?
Kommentera

« · 312953