Jag säger bara att vi var verkligen värda 3 poäng idag, kämpade som djur och spelade helt rätt.
Frölunna hade tur som fick in 1-1 pucken studsar på skridsko in, man kan inte se om det är medvetet eller inte. SÅ jag tänker inte ens ta diskussionen, men visst är det SÅ typiskt.
Fler skador oss, matchen var en kämpa insats...
Härligt att se, kämpar grabbarna så här varje kväll tar vi fan ta mig SM-Guld...
MIF var vakna idag - hur var det med överskattade VF?
Grishockey? Bättre det än filmhockey.
Ni i Göteborg är och förblir fotbollspublik. Den sporten är allt ni förstår. Hade ni haft hockeyskalle hade ni sett ett vidunderligt spelande kämpande lag som var värda alla poängen. MIF spelade äkta fin hockey.
Jonsson: gå och lägg dig. Överskattade? Inte behöver vi köpa in föredettingar för att klara kontraktet iaf. Är och förblir fotbollspublik? Öhm, du har nog inte vart i gbg så mycket, sen kan du INTE ha sett matchen, utan just nu ger du bara en enögd analys, mif spelade INTE fin hockey, däremot kämpade dom, det är skillnad, lär dig det.
Jonsson: äh, fan va löjlig du är, som om inte ni och alla andra gapar ni när det händer nått i ER hemmahall. Och nej kämpahockey behöver inte vara fin hockey, speciellt inte när man försöker slå SM i icingpuckar, det är väll bara du som anser att dom spelade "fint" , men sen är jag ju inte förvånad över att du tycker så heller.
mickeg: det värkar inte som du såg matchen... måste säga att MIF hade minst lika många giftiga chanser som frölunda... dessutom får ni ju erat 1-1 mål efter en mkt medveten spark av j.lundqvist...
Måste säga att ja blev possitivt överaskad av både Liimatainen o den nya casparsson som spelade mkt stabilt....
Norritt: medveten spark?? Lägg av nu ff, man skrattar ju åt dig, killen fick ett slagskott på skridskon, hur styr man in ett sånt medvetet? Säger du så kan du inte ha set tmatchen, du kanske tittade på fotbollen på tv4? hockeyn gick på PPV comhem.
danoj: haha slagskott nej du slagskott är sånna som Liimatainen avlossar,, detta var mer en fjösare, som skulle ha gått långt utanför målet... man ser ju när de visar reprisen att j.l förljer pucken med blicken o sparkar in pucken... det kan inte ens du vem du nu än är förneka...
Norritt: tycker du ska läsa "dansken99" inlägg nere på sidan, han verkar ha mer koll på läget än dig, att diskutera med dig och jonsson ger lika mycket som att diskuter maed en lagårdsvägg.
Har faktiskt hört från andra fans att de är överraskade över hur lite vi gapar efter utvisningar på bortalaget. Vi vill se hockey - inte fotboll därför går vi på sporten. Jag har inget emot när DIF och Luleå kommer ner till oss och spelar tufft. Det är bara kul bra sport för män. Det ser jag gärna på.
Att spela sarg ut på bortaplan är fin hockey. En ädel konst för oss hockeyälskare. Har du sett dina "indianer" på bortaplan?
Jonsson: ja det har jag, det finns ett fenomen som heter tv, samt digitalbox, nu vet du det, jag lägger ner den här patetiska disskutionen med dig nu, lycka till restan av elitserien, det lär ni behöva.
måste nog VF behöva också eftersom de inte lyckades besegra MIF efter 3perioder trots att MIF kom till spel utan en femma samt får ytterligare en spelare skadad efter 13minuter i första perioder samt 10mins utvisning på Hannula i andra perioder samt matchstraff i 3:e på Liimatainen..
Alltså ett nästintill ordinarie Frölunda tippat som guldfavorit klarar inte av att besegra MIF efter 60mins ordinarie matchtid trots att MIF med nöd och näppe får ihop tre fulla femmor före match och under matchen tappar ytterligare spelare... jaja
danoj: nej skottstatistiken säger oftast 0.. man kan åka runt o skicka lite fladderpuckar mot mål från halvplan, medans de andra laget spelar bra o väntar med avslut tills de får bra situationer... svårt att övertyga nån som som tydligen bara sett delar av matchen o blundat för resten....
Norritt: finns inget lägre än personangrepp, inte för att det stämmer, men bara grejen att du sa det tyder på att du inte hade nått bättre motargument att komma med, sen att både du och jonsson är "nybörjare" på hockeysnack har jag lätt för att förstå.
värt att notera är att ett lag kanske skjuter 45skott på mål medans det andra "bara" 25skott på mål... vad som inte framgår av den statistiken är hur MÅNGA skott som avlossades totalt..
Frölundas skott kanske nästintill alla gick på mål...medans MIFs gick utanför?
Och om nu MIF bara körde icing puckar hela matchen... skickligt att komma över 20skott på mål då isf.. i och med att du inte kan få skott på mål samtidigt som du slår icing :)
Stefan: lite jobbigt att vinna "alla" hemmamatcher med 4-5 mål, sen kämpade mif och spelade klart bra efter sina resurser, men att påstå som dina kollegor att målet med skridskon var spark och mif spelade "fin" hockey, det är bara överdrivet.
danoj: de bevisar ju bara en sak... ja har lite annat för mig jobb, flickvän te.x. ja förstår att ni som gtb,are måste hända er på nåt sätt .... ha de så kul i supperettan nästa år !
någon fin hockey kommer vi i MIF aldrig att spela med den tabellsituation MIF är i... det är kämpa som gäller och täppa till så mycket det går bakåt.. sen är det klart att det är tungt att få "skit" mål som VFs 1-1 mål i baken..
Här kommer det lite citat från TT
- Detta var en av mina bittraste förluster. Jag tyckte att vi hade matchen, och då är det bittert att förlora i sudden, sade Malmös tränare Per Bäckman.
Men, 7.51 in i den sista perioden, tvingades Andreas plocka ut pucken ur målet sedan Magnus Kahnberg skjutit på Joel Lundqvist skridsko så pucken styrdes i mål. - Snacka om turmål, sade Per Bäckman bittert
Sedan Mikael Wahlberg axelskadats i första perioden och Juha Riihijärvi tillsammans med Frölundas Jens Karlsson fått matchstraff för slagsmål tvingades Per Bäckman gå ner på två femmor i den sista perioden och förlängningen.
Iofs var det Liimatainen som fick matchstraff men ändå :) Läs hela artikeln under länktips
I och med att Jussi, Rydmark, Liimatainen, Hannula, Norgren spelar mer eller mindre konstant... 5 v5 , 4v5, 3v5, 5v4 och i och med alla skador blir det ännu mer byten och längre.
Jag har bara en sak att säga efter denna matchen (själv hade jag tippat 5-0 till VFHC). BRA KÄMPAT. Att Mif kunde plocka poäng med halva laget borta (varav en hel drös nyckelspelare) i Göteborg mot ett intakt Frölunda är mycket imponerande. Givetvis uruselt av Frölunda men det spelar inte mig någon roll, de fick den hjälp de behövde av hemmais och domare men det hjälpte inte ändå tydligen.
Med fullt lag hade vi lätt plockat tre pinnar, verkar som om Frölunda har ett litet Mif-komplex faktiskt. Jag säger bara...10-1...det är vad man kommer förknippa Frölunda med för alla framtid (tills de lyckas förnedra oss likadant vill säga).
Magnus: roligt att läsa alla "eftermatchen experter" :) Sen dom 2 avslutande meningarna du skriver, bättre tändvätska går väll inte att få? Ska omedelbums faxa över detta till frölundas kansli, som i sin tur vidarebefordrar till conny å co, så hänger dom upp ditt inlägg i omklädningsrummet inför nästa match mot mif :)
Precis hemkommen från bortaresan, och jag måste säga att det var helt underbart att se pågarna på isen. Trots att man drabbades av ännu fler skador (!) så vek man inte ner sig. Juha Riihijärvi, men framför allt Daniel Rydmark tog på sig ett jätteansvar och låg bakom poängen idag tillsammans med Hadelöv.
danoj: Det är bara att beklaga sig att göteborgarna har blivit så totalt inkompetenta vad gällande ishockey, nu i samma klass som MoDo Hockey. Spelarna verkade inte kunna röra sig på isen innan Frölundafansen ville ha en utvisning. Vad jag vet så ingår kroppskontakt i sporten ishockey... Jaja, det var i alla fall roligt att bli utbuade av 11000 göteborgare när vi skrek "hata göteborg", så mycket så att Polisen fick bryskt ta hand om en Frölundasupporter. *** Stor eloge till Chrille på resan som på stoppet på McDonalds köpte 85 (!!!) 10 kronors glassar!!! Det var så jävla gott ska jag säga, tackar Chrille!
Rickard: äh, spela riktig hockey istället så slipper ni bli utbuade, jag såg matchen själv och ni klängde, hakade, höll fast, titta på er utvisnings statistik för matchen, vittnar om att ni spelade rätt fult. Sen att ropa "hata göteborg" är ju väldigt moget, tycker ni malmö fans borde ta efter timrå och hv fansen, där har ni killar som är ödmjuka och kan ta en förlust på rätt sätt, ni e jämställda med dif fansen som bara kan se saker från ett håll.
Tycker nog inte ni skall vara så kaxiga...det är inte VF som ligger poängen ifrån nedflyttningsplats. Ni kan kaxa upp er med erat 10-1 snack hur mycket ni vill men hur mycket nytta har ni av det när ni spelar i kvalserien i höst??
liepins: "Ni kan kaxa upp er med erat 10-1 snack hur mycket ni vill men hur mycket nytta har ni av det när ni spelar i kvalserien i höst??"
Ja ska vi spela kvalserie i höst blir det svårt att förlora då det inte finns några motståndrare. Till våren skall det spelas en kvalserie däremot, en kvalserie som varken ditt eller mitt lag kommer att vara med i.
Frölunna hade tur som fick in 1-1 pucken studsar på skridsko in, man kan inte se om det är medvetet eller inte. SÅ jag tänker inte ens ta diskussionen, men visst är det SÅ typiskt.
Fler skador oss, matchen var en kämpa insats...
Härligt att se, kämpar grabbarna så här varje kväll tar vi fan ta mig SM-Guld...