Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

BRA KÄMPAT

« · 141837 · » Till forumet

Sv: BRA KÄMPAT
notera ärven att Conny Evensson skylde den bleka insatsen på :

Men man ska också tänka på att detta var vår fjärde match på sju dagar

Men MIF har inte spelat lika många matcher på dessa 7 dagar? Med mindre spelare att tillgå? Hmm...sommarträningen kanske inte är så bra i Frölunda? :D
Kommentera

danoj: nej ja skrive va ja tycker när ja ser att nån skriver nått som inte stämmer...
Kommentera

Norritt: ok lillen, vi säger så, puss på dig.
Kommentera

danoj: bra att vi är överens att du har fel... bye
Kommentera

Stefan: vi kanske tar ut oss mer i våra matcher och vinner, därför vi ligger högre upp i tabellen, bortsett från bottennappet idag.
Kommentera

danoj:

njae det tror jag nog inte riktigt på...

I och med att Jussi, Rydmark, Liimatainen, Hannula, Norgren spelar mer eller mindre konstant... 5 v5 , 4v5, 3v5, 5v4 och i och med alla skador blir det ännu mer byten och längre.
Kommentera

mickeg: Jag skulle vila se er spela fin hockey, med 2 centarar...

7 spelare skadade toalt, vakna du innan du uttalar dig...
Kommentera

Nubben: vi gör bara som vanligt, plockar upp 2 juniorer.
Kommentera

nu blev det fel, jag menar naturligtvis så många spelare som fattas :)
Kommentera

Jag har bara en sak att säga efter denna matchen (själv hade jag tippat 5-0 till VFHC). BRA KÄMPAT. Att Mif kunde plocka poäng med halva laget borta (varav en hel drös nyckelspelare) i Göteborg mot ett intakt Frölunda är mycket imponerande. Givetvis uruselt av Frölunda men det spelar inte mig någon roll, de fick den hjälp de behövde av hemmais och domare men det hjälpte inte ändå tydligen.

Med fullt lag hade vi lätt plockat tre pinnar, verkar som om Frölunda har ett litet Mif-komplex faktiskt. Jag säger bara...10-1...det är vad man kommer förknippa Frölunda med för alla framtid (tills de lyckas förnedra oss likadant vill säga).
Kommentera

Magnus: 10-1 är och kommer förhoppningsvis alltid vara en klassiker. :)
Kommentera

Magnus: roligt att läsa alla "eftermatchen experter" :)
Sen dom 2 avslutande meningarna du skriver, bättre tändvätska går väll inte att få? Ska omedelbums faxa över detta till frölundas kansli, som i sin tur vidarebefordrar till conny å co, så hänger dom upp ditt inlägg i omklädningsrummet inför nästa match mot mif :)
Kommentera

Precis hemkommen från bortaresan, och jag måste säga att det var helt underbart att se pågarna på isen. Trots att man drabbades av ännu fler skador (!) så vek man inte ner sig. Juha Riihijärvi, men framför allt Daniel Rydmark tog på sig ett jätteansvar och låg bakom poängen idag tillsammans med Hadelöv.

danoj: Det är bara att beklaga sig att göteborgarna har blivit så totalt inkompetenta vad gällande ishockey, nu i samma klass som MoDo Hockey. Spelarna verkade inte kunna röra sig på isen innan Frölundafansen ville ha en utvisning. Vad jag vet så ingår kroppskontakt i sporten ishockey... Jaja, det var i alla fall roligt att bli utbuade av 11000 göteborgare när vi skrek "hata göteborg", så mycket så att Polisen fick bryskt ta hand om en Frölundasupporter.
Stor eloge till Chrille på resan som på stoppet på McDonalds köpte 85 (!!!) 10 kronors glassar!!! Det var så jävla gott ska jag säga, tackar Chrille!
Kommentera

Rickard: äh, spela riktig hockey istället så slipper ni bli utbuade, jag såg matchen själv och ni klängde, hakade, höll fast, titta på er utvisnings statistik för matchen, vittnar om att ni spelade rätt fult.
Sen att ropa "hata göteborg" är ju väldigt moget, tycker ni malmö fans borde ta efter timrå och hv fansen, där har ni killar som är ödmjuka och kan ta en förlust på rätt sätt, ni e jämställda med dif fansen som bara kan se saker från ett håll.
Kommentera

danoj: Skönt att ni tar åt er, jag menar det var faktiskt Frölunda som förlorade en poäng och inte Mif som förlorade två med tanke på våra skador.

10-1!
Kommentera

Magnus: skönt att du tycker så, simma lugnt nere i träsket.
Kommentera

danoj: Det är skönt att slita i motvind, betyder mycket sedan när matcherna börjar gälla något.

Sen tänkte jag att du kanske behöver ett bättre inlägg att ge till boyzen när de pudrar sig inför nästa möte.

MIF Redhawks - Frölunda 10 - 1, något ni aldrig kommer i närheten av!
Kommentera

Tycker nog inte ni skall vara så kaxiga...det är inte VF som ligger poängen ifrån nedflyttningsplats.
Ni kan kaxa upp er med erat 10-1 snack hur mycket ni vill men hur mycket nytta har ni av det när ni spelar i kvalserien i höst??
Kommentera

liepins: "Ni kan kaxa upp er med erat 10-1 snack hur mycket ni vill men hur mycket nytta har ni av det när ni spelar i kvalserien i höst??"

Ja ska vi spela kvalserie i höst blir det svårt att förlora då det inte finns några motståndrare. Till våren skall det spelas en kvalserie däremot, en kvalserie som varken ditt eller mitt lag kommer att vara med i.

10-1
Kommentera

Magnus: suck... mogen kille
Kommentera

liepins: Känns det hemskt? Vi kanske även ska diskutera när senaste SM-guldet bärgades? Eller är jag ännu omognare då?
Kommentera

liepins: måste just lärt sig räkna...
Kommentera

Magnus: ett tips som även liepens påpekade indirekt förut men som du tydligen inte tog till dig, sluta lev i det förgågna, det hjälper er inte nu.
Kommentera

Magnus: Hehe..det där som är problemet. Ni tjötar bara om det som hänt tidigare. Vem bryr sig om det?
Kommentera

Magnus: Tror du har helt rätt när du säge att varken MIF eller VF kommer spela kvalserien. Finns andra lag som får oroa sej för detta. Men varför dra upp 10-1? Så om ni förlorar mot VF så kommer ni och säger vi vann ju iaf med 10-1... javisst för flera år sen... känns aktuellt :)
Kommentera

Huselius Army: snarare precis lärt sig gå...
Kommentera

liepins: Jag bryr mig om att vi tagit 2 sm-guld, även om det var 9 år sen sist. Dessutom spelar inte tabellplaceringen just idag någon roll i April.
Kommentera

Magnus: Eftersom vi lär oss lite historia nu så måste jag få säga 1989, VFHC - mif: 1-10, kvalet till elitserien. Ett Frölunda som spelade ut köpelaget från Danmark... Tänk på det nu, måste vara klassiskt, eller hur?
Kommentera

Magnus: Nej men den ger en liten fingervisning och vad som komma skall. Och för att vara ärlig har ni inte särskilt mycket att glädja er åt just nu.
Tror ändå att ni klarar er till slutspel men förstår inte varför man skall älta resultat från flera år tillbaka?
Jag skulle också kunna vara lite löjlig och ta upp 10-1. Ja, vi slog er med det för tiotalet år sen...
Kommentera

Huselius Army: Du har helt rätt, bara det att 10 oktober 1999 inträffade senare. Kom igen när ni slår oss med 10-1 eller bättre igen.

Ska vi dessutom ta lite historia så tillföll mig veteligen Malmö och Skåne Sverige år 1658.
Kommentera

Magnus: gör du så mot alla lag ni loosar mot? älta gamla resultat, jaja ni vann idag men vi vann ju där 1995 med si och så mycket, hahaha, herregud.
Kommentera

danoj: Absolut inte, bara mot lag med lättstötta supporters.
Kommentera

Magnus: Jag har ju sagt att vi slog er med 10-1 på bortaplan, räcker inte det...? Eller vill du att vi skall slå er igen med 10-1?

Om nu historian stämmer, varför envisas ni med att försöka vara danskar. Danska flaggan imponerar ju inte precis...
Kommentera

Magnus: okej, jo kan ju vara kul att retas ibland, ska komma ihåg det där om några månader när motståndet heter skellefteå och boden för er del.
Kommentera

danoj: ska vi gissa åldern? 3?
Kommentera

danoj:

och ni andra Frölundaiter som håller på här inne nu efter den "oavgjorda" matchen efter full tid var var ni efter seriepremiären?

Så vitt jag minns så var det knäpptyst här inne.. inte en Frölundait så långt man kunde se.. bad loosers eller?
Kommentera

Stefan: snacka inte strunt stefan, jag var inne och grattade till segern, något som du också skulle kunna bjuda på kanske?
Kommentera

liepins: gissa ni åldern om ni vill, men det skulle vara jävlig kul o höra vad du tyckte om ert stöd till hemmalaget!

men åldern på er klack var nog 5-6 år!
de var det emda som hördes mer än två ggr under matchen!
ni är en jäkla medgångsklack utan ståplats!
Kommentera

Jönsson: Skulle tippa att du är 15-16 nånstans säkelrigen har jag helt rätt i det. Den enda saken vi gemensamt håller med om och för övrigt det enda du har rätt i är att vi inte har ståplats. Men vi har iaf en riktig arena :)
Kommentera

Jönsson: Ja Goa Gubbar är väl ingen klack man är överdrivet impnerad över, Timrås däremot. Bra klack, även i fjol när det inte gick så bra.
Kommentera

danoj:

ang strunt så kan vi här ta dina inlägg från matchdagen MIF-VF i premiären (dvs inlägg i MIFs gästbok)

Notera att jag petade med ditt första inlägg efter matchen också... 9:e oktober kl: 23.42 och jag hittar fortfarande inget "grattis" till segern.... hur var det med strunt pratet?

anders: han gjorde 9 mål i fjol för aik, för att va petnoga :-)
danoj från gbg
2002-10-09 23:42:16

anders: japp det gör ni, bara å gratulera, frölunda kom inte alls in i matchen.
danoj från gbg
2002-09-24 21:12:02

Rasmus89: hade stått 7-0 och malmö hade haft spelet så visst, men nu är det inte så.
danoj från gbg
2002-09-24 20:52:12

Rasmus89: 3-1 är väll knappast kross, sen blir det inga mål när man inte sätter sina chanser, och sen är det 20 min kvar..
danoj från gbg
2002-09-24 20:40:24

osbyhampe: hehe, du kan inte va gammal, så jag låter "disskutionen" ta slut här, ´puss på dig lillen.
danoj från gbg
2002-09-24 17:41:10

osbyhampe: haha, gå och lägg dig patetiska människa.
danoj från gbg
2002-09-24 17:31:26
Kommentera

Stefan: "anders: japp det gör ni, bara å gratulera, frölunda kom inte alls in i matchen"

är du blind människa? gratulera är väll i samma rang som grattis?
Kommentera

MoK GG: fel igen!
jag är varken 15 eller 16... fyller snart 18!
Kommentera

Stefan: Tycker att det är moget och ansvarsfullt av dig att gå in som moderator och diskutera...
Kommentera

danoj:

inte blind men trött...

japp det gör ni, bara å gratulera kan associeras till en hel del utöver grattis till segern.. och så vitt jag ser det så gratulerade du Anders till något...
Kommentera

Stefan: och vad kan det ha varit tror du, gissa rätt och du vinner en alfdocka. *snillen spekulerar*
Kommentera

danoj:

vunnit en tia på matchen?
vunnit två tior på lången?
slagit vad med dig ang vem som skulle vinna?

Finns många alternativ där serru :)
Kommentera

Stefan: tyvärr, ingen alfdocka.
Kommentera

danoj:

j-klar... ville ju verkligen ha den där alfdockan... men men jag tar den nästa gång ;9
Kommentera

danoj: Det är därför vi är älskade av alla supporterpoliser i hela Sverige och har ett gott rykte om oss...
Kommentera

« · 141837 · »