70 Rodrigues: Jag menar att i själva kvalserien går det precis likadant igen för Malmö. Jag står fortfarande fast vid Brynäs som mästare. Frågan är vilket lag du håller på innerst inne?
83 Liljegren: ja o nu de senaste åren har vi haft våra: J-20 lag J-18 lag OCH J16 lag
med o slåtts om SM-guld och även vunnit. Man bygger inte upp en hockeykultur på 2 år. Det är först nu vi har fått upp våra unga skånska talanger i truppen, vänta o se nu...
Men som sagt, jag tyvker inte det är så lönt o prata mer med dig. Du är ju verkligen så kunnig o enormt överlägsen alla oss andra, vi bugar o bockar för att du tittade in i vår lilla gästbok...
83 Liljegren: Hörru du ditt lilla kinderägg, nu tycker jag du ska ta o snäppa upp läget, jag höll på Brynäs när du fortfarande sprang omkring i Pampers. Om man tror att Brynäs ska vinna SM-Guld så har man inte koll på läget för 5 öre, var lite realistisk nu istället, går Brynäs till slutspel så har dom gjort det jävligt bra, tyvärr så tror jag att vi slutar någonstans mellan plats 9-12.
Nubben: Ja men han påstod att alla lag värvar stjärnor. Det är ovanligt få stjärnor i Elitserien i år och jag kan inte påstå att något lag värvat något stjärna hittills inför kommande säsong.
83 Liljegren: Mitt sista inlägg i den här debatten blir att alla lag köper/har köpt stjärnor inte enbart inför den här säsongen. Och du bad mig om en i Brynäs då säger jag Ove Molin. Han kommer från Stockholm.
83 Liljegren: Jag är optimist när det gäller livet i stort. Men när det kommer till Ishockey anser jag själv att mitt kunnande är tillräckligt stort för att inse när man ska ge sig... Förra året var ett mörkt år för oss här nere i Malmö.
Men det vänder, man har gjort helt rätt genom att rensa i klubben. Vi kommer komma tillbaka. Tyvärr så tror jag inte Brynäs kommer klara av att göra samma "rensning" innan man åkt ut. men framtiden lär ju visa vem som har rätt.
Nu ska jag bege mig iväg på andra äventyr. Bråka inte allt för mycket nu boys. ;)
hörru, 83 Liljegren: Har du glömt bort att du förde en diskussion med mig i Mora-boken? Låt nu gossarna i Malmö få andas ut lite, och återgå till det lugna och sansade derbygruppandet.
83 Liljegren: Jag som trodde att din mest bejublade insats var "They're not even [within] 100 miles [of Baghdad]. They are not in any place. They hold no place in Iraq. This is an illusion ... they are trying to sell to the others an illusion."
83 Liljegren: Ja för Bagdad Bob delar väl cell i fängelset med Percy? Trist för Bob att USA hamnade i derbygruppen med Iran, Kuwait och Irak. Irak spelade ju jämt i derbyt mot Iran och spöade Kuwait. Däremot var det svårt att klara amerikanerna som egentligen borde spelat i samma derbygrupp som Kanada , Kuba och Mexico. Eller hur var det nu.
83 Liljegren: Så du menar att Mtthias Månsson från J 20 e bättre än Savage lycka till med de.Och du menar att Lilja från NHL är sämre än Daniel Johansson vi kan väl ta ett exempel Christian Sjögren är ingen dålig spelare enda andledningen var att han fick spela med fel killar förra året.Men spelar han med Jussi och Matthiasson ja då blir de säker 18-20 poäng och inte 7.
83 Liljegren: Kom ihåg sedan framemot vårkanten att 83 Liljegren sade detta "Vi blir som sämst 8 och då har vi otur!" Det kommer han att få äta upp utan snack!
Roos: Sjögren är ingen bra hockeyspelare, det är anledningen till att han fick kicken från Timrå och Brynäs. Under kvalserien fick Brynässpelare stoppa honom från att åka på allt för många dumma utv, vilket tyder på att någonting inte står rätt till i skallen på honom. Han kan bara bråka.
83 Liljegren: Mästarcupen, tja... Hur som helst, ni har skrapat ihop ett lag för nedre halvan och Timrå ett för övre halvan, något även du kommer att se när vi spelat 50 omgångar elitserieishockey.
83 Liljegren: Och du är Mr full koll? Hur som helst, det är knappast en diskussion för Malmös gästbok. Har du lust att utveckla ämnet kan du göra det i Timrås eller Brynäs gästböcker. Förklara varför förra årets bottengäng Brynäs, med väldigt anonyma nyförvärv, helt plötsligt ser lika bra ut på papperet som förra årets serietrea Timrå. Jag vill verkligen veta hur du tänker.
83 Liljegren: Tycker du att Brynäs och Timrå ser jämna ut på pappret? Detta kan bli intressant även för mig som Mif supporter känner jag. Utveckla gärna hur du tänker då för som jag ser det är Timrå flera klasser bättre på pappret.
Magnus: På målvaktssidan är Brynäs starkare än Timrå men annars ser det ganska jämnt ut. Timrå riskerar fortfarande att tappa fler spelare till NHL medans vår trupp varit klar sedan länge och det är bara på backsidan det finns svaga länkar, men dom lär inte få någon speltid.