----- Får hoppas att Danmark skärper till spelet i VM. Gårdagens match visade väl inte överdrivet mycket..hmm..ja...kvalitéer! Har lite svårt o se vad en kille som Jesper Duus kan tillföra numera...Han hade inte många rätt igår iallafall. Aja, kul me hockey var det. O extra kul naturligtvis att två av tre mål var MIF-producerade! :o)
Teus: Men enligt VK idag har nu Löven gjort sig skuldfria mot Österby vilket skulle innebära att vi måste pröjsa Löven trots allt. Drevet går mot Löven nu här uppe, laget som inte budgeterade med SuperAllsvenskan för att sen ändra sig mitt under säsong. Edmonds "slutade" osv, föreningen får Mif att framstå som Sveriges stabilaste förening! Konkursen är nära skulle jag tro...
anders: Skojar du? Det är näst intill en parodi. Tänk själv: Spelarna, lagledningen och alla vet vad som gäller inför en säsong och jobbar därefter. Sen kommer styrelsen på mitt under säsongen på att man måste nå längre för att fixa budgeten. Helsjukt, lika sjukt som LHC som budgeterade med slutspel...så korkat att det inte finns!
Magnus: Nä, vi budgeterar ju för SM-guld år efter år, eller hur???=) Hur många gånger har inte tränare, klubbledning, media m.m. sagt. I år är det Mifs tur, vilket lag Mif har m.m. Känner igen det år efter år=)
anders: Men att säga och budgetera är stor skillnad. LHC räknade in i sin budget (som enda elitserielag) att man skulle spela kvartsfinal. Mif räknade med 50 matcher, resten hade varit ren vinst...
anders: Nu vet jag inte vad du syftar på riktigt men jag förmodar att det är på LHC:s budgeterande. Alla som är intresserade av att veta vet hur de budgetrade eftersom de gick ut och sa det öppet inför Elitserien. Att Mif INTE budgeterar med slutspel vet jag. Det gör inga andra lag i Elitserien heller, inte ens FBK och de som "vet" att de kommer spela slutspel ändå...
Magnus: Gick in på VK's sida direkt efter jag skrev mitt förra meddelande och läste det om att de löst problemen med Österby, så det var därför jag tog bort det. Men det ser inget vidare ut för Löven...
Magnus: Var väl Mif jag snackade om. Så du menar att FBK med sin lagmaskin inte budgeterat med slutspel??? Lite framförhållning måste de väl ha inför en säsong, även ekonomiskt??
anders: Man budgeterar ALDRIG med slutspel om man har någon som helst hum om sport och ekonomi. Givetvis budgeterar FBK inte med slutspel, man vet väl mer eller mindre att det blir så. Men blir det flopp så fixar man ekonomin ändå. Det är just att INTE budgetera med slutspel som ÄR framförhållning, att göra det är bara korkat...
Magnus: Frölunda budgeterar heller inte med slutspel vilket ju är bra för hur det än går i spelet så vet dom att dom ror hem budgeten och allt under slutspelet blir bonus. Räknar man med slutspel i budgeten och missar detta kan det bli dyrta erfarenheter.
Magnus har helt rätt... MIF har inte budgeterat för slutspel på många år nu.
I början av 90-talet gjorde man det, vilket alla lag gjorde då.
I år är det bara LHC som inte förstått att man inte budgeterar med slutspel. Budgeterar man med slutspel och 2st hemmamatcher men inte kommer dit så går man med förlust precis som LHC gör i år.
Som det ser ut i dagens Elitserie är det 50 garanterade matcher och budgeten läggs på dem allt därefter är en ren bonus i kassakistan för alla lag utom LHC (om de inte går till semi).
ja har läst att Burakowsky bröderna lämnar Rödovre kanske d skulle va två bra nyförvärv
d e inte klart vikken klubb d ska spela nästa säsong