Gå in på "länktips" för att se en "scout report" av honom. Den är typ från när han draftades, så den är ju lite gammal. Men han verkar vara en defensiv back, som iaf när rapporten skrevs blivit mer offensiv.
Hehe, tidningar ska alltid överdriva, kolla "länktips". Hur kan de kalla honom NHL-back, om han inte spelat i NHL? Det mest irriterande är att de alltid gör så. :/
De som svarat på mitt inlägg på Rangers klotterplank säger att han inte var NHL-material.....och att han spelade mycket få matcher i Rangers och sen petades.
enligt statistiken på Burke Henry så har han inte spelat några matcher i NHL utan i farmarlaget bara, däremot så spelade han träningsmatcher för Rangers och spelade enligt Kim Johnsson bra!
Beskrivning jag fick av honom på ett Saint John Flames forum:
"Burke Henry was a disappointment when he played for us here in Saint John. He came in with high expectations and naver lived up to them. Burke seemed uninterested in many of the games however he does have some good skill and would be a decent player if he learned to use his talent. He can play a very physical game and he had a lot of nice hits last year. He is also able to drop the gloves if need be although he seemed fairly hesitant to do so. His style is fairly stay at home, although he is a good skater. He was used a little on the Powerplay and has a decent shot, however it is nothing spectacular. I don't know if it was him not having his mind on the game or what but he was always giving the puck away, often in his own defensice zone!
With the right opportunity and coaching Henry could be a solid addition, however he has some work do to."
Igår jag var på stadion och tittade på denna nya spelaren och måste säga att han imponerade inte alls på mig trots jag är ingen hockey expert. han var klen ingenting alltså. vissa kan säga att han är ung .ok men 23år och från canada kan spela bättre än så. våra alla backar är bättre än han. kille är inte snabb,inga hård skott inga tuffa tacklingar . varför vi ska betala för han???!!! men hoppas jag har fel . efter en tränings pass man kan inte bedöma han. han ändå flög 15timmar så hoppas jag har fel. ha det bra.