Läser på RHSupport.com att Henry inte kommer få stanna. Bäckman verkade inte allt för imponerad. Samtidigt slår Hockeymagasinet fast att det står klart att Henry stannar. Ska bli kul att höra vem som bestämt det och vad Bäckman tycker i frågan om det nu stämmer.
Bäckman var "inte alls övertygad" av Henry efter de tre matcherna i Jämtland.
Samtidigt undrar jag om det kanske inte är bättre att ta in Musakka om man nu måste ha in någon extra back. Man vet vad man får och han är van att vara "utfyllnad" i Malmö. :)
Är det nått du/ni bör veta om Bäckis vid det här laget är att han är väldigt stor i munnen ibland.
Bäckis sa bara timmarna efter att Fjuss blivit skadad att nu måste vi värva en ny back, vilket INTE stämde, då först ska det diskuteras sen ska Lillis diskutera det med styrelsen och se om det finns budget till en ny spelare osv osv..
"Ett par tyska klubbar hörde av sig direkt när jag lämnade Köln, och några elitserieklubbar (Mif, Modo, Djurgården) är också intresserade. Så jag ska snacka med min agent (Gunnar Svensson) så får vi se, jag behöver ett par dagar på mig, säger Johan som debuterade i Tre Kronor den gångna säsongen."
Stefan: Bäckman är en typisk känslomänniska och säger vad han tänker innan han tänker efter, det känner jag till. :) Men gillar han inte vad han sett av Henry så är han nog inget att ha heller.
Måste bara säga att Bäckman ändå framstår som en lugn och sansad typ i jämförelse med allas vår Hannu Jortikka. Mannen som sågade såväl Mathias Bosson som Petri Liimatainen jäms med fotknölarna. Särskillt Bosson tog väldigt illa vid sig och fick även, till sin stora lycka, lämna för då Allsvenska Timrå IK. Även Liimatainen flydde Mif som bekant men han orkade med säsongen ut. Att Jortikka fick en chans till i Mif kan helt säkert skrivas till att han är nära vän med Percy samt att hans säsong 94/95 är Mif:s stabilaste och bästa säsong hittills i Elitserien. Det kan varit en liten sammansvärjning av spelarna som gjorte att man helt oförklarligt förlorade 2-0 ledning i matcher i semin mot ganska bleka HV71. Pekka Lindmark antyder något sådant (skriver det rakt ut) i sin bok.
jag sa till er efter första träningen att han imponerade inte alls på mig denna Henry. och nu har vi bevis på det att han är inte bra. och jag är säker på att Bäckis som bestämmer om vilka ska vara med, det hände förre året när Bäckis sa bestämt att han vill ha Burra till MIF och han fick som han ville. så jag tror ej att lillis bestämmer i detta läget. kaz
Det är helt rätt att inte gå ut o ta första spelaren som blir tillgänglig så fort man får en skada. Vi har bra juniorer som mycket väl klarar av att fylla ut "fjuss" skrillor ett tag.
Björk kommer bli stabil i både Elitserien, Tre Kronor och NHL. Han måste bara få speltid i år och nästa säsong...
Nubben: Jo, jag håller med i sak. Mest troligt är dock tyvärr att Mif kommer att spela med sex backar. Hoppas det håller tills "Fjuss" kommer tillbaka. Någon som vet när han beräknas vara fit for fight?
Bäckman var "inte alls övertygad" av Henry efter de tre matcherna i Jämtland.