Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Då var vi igång

« · 753958 Till forumet

Sv: Då var vi igång
svennis: Det roliga med det du säger Svennis är.. Öberg är egentligen forward.. det säger allt om vår backlinje
Kommentera

MrRedhawks: Öberg är skolad som back från början men tänkt som forward i Malmö när han kom.
Kommentera

Som sagt, Öberg är back som blev omskolad till fw av Bäckman i Modo så att han skulle vara bra defensivt är inget som förvånar.
Kommentera

Magnus: nä men ni förstår hur jag menar.. det visar ju ändå vår defensiv, på vilken nivå den ligger.. INTE BRA
Kommentera

MrRedhawks: Nu låter det som om Öberg skulle vara en dålig back, det är han inte.

Ja, vår backsida är klen (liksom hos det stora flertalet av ES-lagen) men att det skulle vara negativt att Öberg är våran bästa just nu köper jag inte.
Kommentera

Magnus: Håller med, tycker snarare det är kul att han verkligen överraskar positivt.

Däremot så är där ju några andra som har större meriter, som går på andra hållet. Men serien är ung, det är 52(!) omgångar kvar. Timrå, HV och Modo är alla tre lag som jag tippat över Malmö i tabellen, jag tycker inte det är nån panik än så länge.

Om vi losar mot Mora, SAIK, Brynäs, Djurgården. Plus att vi fortsätter tappa massvis med poäng mot topplagen, det är först DÅ det är farligt. Än så länge ser det "ok" ut. Gäller bara att spela ännu bättre PP, vårt BP fungerar rätt bra o Stana i målet håller hög klass i så gott som varje match.
Kommentera

Vad felet i Redhawks ligger nu bör väl inte vara så svårt att inse. Backarna håller usel elitserieklass. Och att inte Peter Andersson har märkt det förrän nu är riktigt illa. Han värvade en toppmålvakt i Stana och flera klasspelare framåt men glömde fullständigt bort backsidan. Vi har två riktigt offensiva backar i Lupaschuk och Sekeras. Men någon trygg defensiv back att luta sig mot existerar EJ. Och det kan vara skillnaden mellan slutspel och kvalserien. Men hoppas nu att Osten får ordning på manskapet och gärna att en seger inkasseras redan på tisdag i Gävle. Dock finns det inga lätta matcher i årets elitserie. Speciellt inte om man som i Malmös fall kommer från ett allsvenskt spel. I allsvenskan kunde Malmö i många matcher åka på en skridsko och ändå vinna ganska så bekvämt. Nu hänger vi inte ens med fastän både skridskorna är i isen. Men hoppas nu att det snart vänder och gör det inte så spelmässigt så MÅSTE lagledningen agera och köpa in en eller flera klasspelare. Kosta vad det vill för åker Malmö ur elitserien igen så tror inte jag att vi går upp på flera år igen. Visst har Percy pengarna men övriga sponsorer lär ju inte stå i kö för att få sponsra klubben. Och arenaprojektet lär få sig en rejäl smäll.
Kommentera

LakeVättern: Öberg är en stabil back defensivt, annars håller jag med om bristen. Andersson försökte behålla Stepanek men han ville hem dessvärre.

Men det är bara att titta på övriga lag i ES så ser man att det har varit backbrist på marknaden. Alla vill ha men få har kunnat få.
Kommentera

« · 753958